Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wanneer meer bijwerkingen gehad, bij eerste of tweede vaccinatie

Moderna 1
18 (3%)
Moderna 2
71 (15%)
Pfizer 1
136 (28%)
Pfizer 2
193 (40%)
Astra zeneca 1
49 (10%)
Astra zeneca 2
5 (1%)

Totaal aantal stemmen: 472


Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 08:49

LWDaisy schreef:
God, ik hoop dat ik van mijn 2de vaccin niet meer bijwerkingen krijg dan van het eerste.
Ik ben eergisteren voor de eerste keer (dik tegen mijn zin!) gevaccineerd (Pfizer), en ik ben echt een wrak. Ben die nacht heel ziek geworden. Ondertussen voel ik me beter dan die nacht zelf, maar goéd voel ik me absoluut niet.

Mijn arm is vandaag al een stuk beter dan gisteren.

Maar vooral dat hele beroerde gevoel, ik ben echt op. En moet ook gewoon gaan werken, dus ik krijg het niet bijgeslapen. Zo blij dat het vrijdag is...

Ik kan ook niet meer slapen. Lig letterlijk uuuurenlang wakker, en als ik dan eindelijk in slaap val, wordt ik om de 5-15 minuten wakker.


Gaat over, echt. :knuffel: :(:)
Ik heb van de tweede iets meer last gehad dan van de eerste, maar dat is niet bij iedereen zo. Meer dan afwachten kan je niet doen.
Maar langer dan 2 dagen duurt het eigenlijk nooit dus even doorzetten. En anders dagje thuisblijven van het werk?

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 09:47

Ik klooi nog steeds met mijn ongesteldheid sinds mijn beide vaccinaties. Ik dacht nu voor de vakantie een keer door te slikken maar daar denkt mijn lijf anders over. Ik stop nu volledig met de pil voor een periode in de hoop dat alles weer even terug in balans trekt.

Andere die hier last van hebben of hebben gehad en tips hebben?

Skessa_
Berichten: 10627
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 09:53

xDenies schreef:
Ik klooi nog steeds met mijn ongesteldheid sinds mijn beide vaccinaties. Ik dacht nu voor de vakantie een keer door te slikken maar daar denkt mijn lijf anders over. Ik stop nu volledig met de pil voor een periode in de hoop dat alles weer even terug in balans trekt.

Andere die hier last van hebben of hebben gehad en tips hebben?



Schijnt wel een bekende klacht te zijn, maar zelf geen last van

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 09:58

Ik heb er zelf geen last van gehad, maar dat 2 of 3 menstruaties wat rommelig zijn, hoor je wel vaker.

Ik ben beide keren een ruime dag brak geweest van de vaccinatie, maar verder niet. De tweede was iets minder heftig dan de eerste, maar als je van de eerste een dag brak ben geweest, zou ik de tweede zo plannen dat je de dag erna vrij bent. Ik had dat bij de eerste juist netjes gedaan, maar de tweede heb ik via spillage gekregen en toen moest ik de dag erop gewoon werken (al heb ik de prik dus ook even met mijn werkgever overlegd, maar we zaten voor de volgende dag niet krap in het personeel, dus als het niet ging, zou ik eventueel eerder naar huis kunnen. Dat is niet nodig gebleken).

Het aantal mensen dat bij de eerste meer klachten heeft is vergelijkbaar als de groep die bij de tweede meer klachten heeft wat weer vergelijkbaar is met de groep die vergelijkbare klachten heeft. Veel klachten de eerste keer wil absoluut niet zeggen dat je de tweede keer weer veel klachten hebt.

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 10:30

xDenies schreef:
Ik klooi nog steeds met mijn ongesteldheid sinds mijn beide vaccinaties. Ik dacht nu voor de vakantie een keer door te slikken maar daar denkt mijn lijf anders over. Ik stop nu volledig met de pil voor een periode in de hoop dat alles weer even terug in balans trekt.

Andere die hier last van hebben of hebben gehad en tips hebben?

Ja, maar je cyclus kan in principe door alle vaccinaties van slag raken, door de paniek reactie "indringer" in je lichaam.
Over het algemeen is het na 2 cyclussen weer normaal.
Zelf dan ook niet te veel gaan rommelen met je anticoneptie, dan gaat het vaak nog meer in de war en langer duren.

Ik had het zelf bv heel erg na de hepatitis B vaccinaties.
Met Pfizer voor covid gelukkig geen klachten gehad.

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 11:47

xDenies schreef:
Ik klooi nog steeds met mijn ongesteldheid sinds mijn beide vaccinaties. Ik dacht nu voor de vakantie een keer door te slikken maar daar denkt mijn lijf anders over. Ik stop nu volledig met de pil voor een periode in de hoop dat alles weer even terug in balans trekt.

Andere die hier last van hebben of hebben gehad en tips hebben?


Hier ook last van gehad. Ik kreeg tussentijdse bloedingen. Inmiddels alles weer normaal.

Celebi
Berichten: 3650
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:22

2x Pfizer:

Eerste prik nauwelijks gevoeld, die middag wel heel moe en even geslapen en een aantal dagen last van mijn arm.

Tweede prik voelde ik wel aardig, maar eigenlijk geen enkele bijwerking.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 13:39

darkadia schreef:
xDenies schreef:
Ik klooi nog steeds met mijn ongesteldheid sinds mijn beide vaccinaties. Ik dacht nu voor de vakantie een keer door te slikken maar daar denkt mijn lijf anders over. Ik stop nu volledig met de pil voor een periode in de hoop dat alles weer even terug in balans trekt.

Andere die hier last van hebben of hebben gehad en tips hebben?


Hier ook last van gehad. Ik kreeg tussentijdse bloedingen. Inmiddels alles weer normaal.


Dat heb ik dus ook veel inderdaad. Maar voor de vakantie wilde ik echt doorslikken maar dat maakt er nu helemaal een puinhoop van.

'Fijn' om te lezen dat ik niet de enige ben en dat het over gaat. Wordt hier gek van.

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 13:59

xDenies schreef:
Dat heb ik dus ook veel inderdaad. Maar voor de vakantie wilde ik echt doorslikken maar dat maakt er nu helemaal een puinhoop van.

'Fijn' om te lezen dat ik niet de enige ben en dat het over gaat. Wordt hier gek van.

Ik ben 2 maanden terug gevaccineerd en had bij het doorslikken laatst ook 3 weken lang gebloed. Nu is het weer normaal. Dus je bent zeker niet de enige bij wie het even in de war was haha

BigOne
Berichten: 38257
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 17:03

LWDaisy schreef:
God, ik hoop dat ik van mijn 2de vaccin niet meer bijwerkingen krijg dan van het eerste.
Ik ben eergisteren voor de eerste keer (dik tegen mijn zin!) gevaccineerd (Pfizer), en ik ben echt een wrak. Ben die nacht heel ziek geworden. Ondertussen voel ik me beter dan die nacht zelf, maar goéd voel ik me absoluut niet.

Mijn arm is vandaag al een stuk beter dan gisteren.

Maar vooral dat hele beroerde gevoel, ik ben echt op. En moet ook gewoon gaan werken, dus ik krijg het niet bijgeslapen. Zo blij dat het vrijdag is...

Ik kan ook niet meer slapen. Lig letterlijk uuuurenlang wakker, en als ik dan eindelijk in slaap val, wordt ik om de 5-15 minuten wakker.

Heb je geen beroerde nacht van de stress? Aangezien je zeeer tegen je zin geent bent?

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:51

bigone schreef:
LWDaisy schreef:
God, ik hoop dat ik van mijn 2de vaccin niet meer bijwerkingen krijg dan van het eerste.
Ik ben eergisteren voor de eerste keer (dik tegen mijn zin!) gevaccineerd (Pfizer), en ik ben echt een wrak. Ben die nacht heel ziek geworden. Ondertussen voel ik me beter dan die nacht zelf, maar goéd voel ik me absoluut niet.

Mijn arm is vandaag al een stuk beter dan gisteren.

Maar vooral dat hele beroerde gevoel, ik ben echt op. En moet ook gewoon gaan werken, dus ik krijg het niet bijgeslapen. Zo blij dat het vrijdag is...

Ik kan ook niet meer slapen. Lig letterlijk uuuurenlang wakker, en als ik dan eindelijk in slaap val, wordt ik om de 5-15 minuten wakker.

Heb je geen beroerde nacht van de stress? Aangezien je zeeer tegen je zin geent bent?


Goh, stress, kan wel. Denk ook dat mijn weerstand niet top was, ben vorige week nog verkouden geweest. Vriend is ook flink ziek geweest eerder deze week. Inmiddels is het op mijn amandelen geslagen, die zijn zo wit dat ik net 2 sneeuwballen in mn keel heb.

Heb héél veel keelpijn nu. Na een dutje van een uur wel iets beter. Medicatie gaan bespreken en licht gewijzigd. 2 verschillende pijnstillers nu, keelspray, neusspray, anti-snotpillen en hoestsiroop.

Volgend vaccin verzet naar een dag waarop ik volgende dag vrijaf heb! Apotheek zei vandaag: neem na je volgend vaccin dafalgan.

Ik kijk er echt enorm tegenop, bah. Snap wel dat het deels ook aan mijn verminderde weerstand ligt, en ik ben zo iemand die nog maar naar een snottebel moet kijken om zelf verkouden te worden, maar dit is wel heel vermoeiend.

Slikken deed eerder vandaag ZO ontzettend veel pijn, ik had net prikkeldraad in mn keel. Dat is nu gelukkig wel al wat beter.

BigOne
Berichten: 38257
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:57

Heel vervelend maar dit komt niet van het vaccin, laat dat duidelijk zijn. Het is wel een combi van al niet fit zijn dus je immuunsysteem moet al aan de bak en dan ook nog antilichamen tegen COVID aanmaken. Pijnstilling, lekker op de bank met een deken en kalm aan doen. Hebben jullie zelftesten gedaan vorige week?

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:02

bigone schreef:
Heel vervelend maar dit komt niet van het vaccin, laat dat duidelijk zijn. Het is wel een combi van al niet fit zijn dus je immuunsysteem moet al aan de bak en dan ook nog antilichamen tegen COVID aanmaken. Pijnstilling, lekker op de bank met een deken en kalm aan doen. Hebben jullie zelftesten gedaan vorige week?


Ik heb vorige week een test laten doen, een paar dagen later een zelftest gedaan toen mijn vriend ziek werd en hij heeft toen ook een test bij de apotheek laten doen. 3x zeer duidelijk negatief :)

Ik denk idd dat mijn immuunsysteem wel vrij prut was, maar ik reageer nogal standaard op eender welk vaccin - altijd heel beroerd, hoe ik me daarvoor ook voel. Dus het kwam niet echt als een verrassing, zegmaar. Ik ben zo iemand die een snottebel ziet, en automatisch meteen verkouden is.