Redenen om je wél te laten vaccineren.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Redenen om je wél te laten vaccineren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:10

Ibbel ik geef je graag een compliment hoor. Tenslotte zit je met iemand geduldig te converseren, die jou niveau en kennis nooit heeft en waarschijnlijk ook niet in staat is het te begrijpen:-)

VuurVleugels
Berichten: 1762
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Redenen om je wél te laten vaccineren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-21 10:58

Je beseft je wel dat je jezelf enorm hard voor gek aan het zetten bent tegenover heel bokt nu, hè?

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:00

VuurVleugels schreef:
Je beseft je wel dat je jezelf enorm hard voor gek aan het zetten bent tegenover heel bokt nu, hè?



Nu ?
Al een aantal maanden ;)

VuurVleugels
Berichten: 1762
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-21 11:20

Overigens is de wetenschap in mijn boekje absoluut niet heilig. Genoeg uitslagen van onderzoeken die een beetje worden 'bijgestuurd'. Maar een geoefend oog haalt dat wel uit de publicaties, waardoor je dus weet dat je iets met een korrel zout moet nemen. En als je dat geoefend oog zelf niet hebt, zijn er honderden mensen die dat oog wel hebben en het helder kunnen maken, zoals Ibbel en IMANDRA bijvoorbeeld.

Daarnaast ben ik ook niet anti-alternatief. Ik heb gezien hoe cbd-olie mijn moeders pijn heeft verlicht in de laatste maanden van haar leven, en de MS klachten van mijn tante worden steeds minder met een orthomoleculair dieet. Of dat dan alleen daaraan ligt? Geen idee. Maar ik ben blij dat ze het ontdekt hebben en het verlichting heeft geboden!

Maar laten we allemaal wel alsjeblieft met beide benen op de grond blijven zeg...

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:29

VuurVleugels schreef:
Je beseft je wel dat je jezelf enorm hard voor gek aan het zetten bent tegenover heel bokt nu, hè?

Nou zeg. Spreekt ze een keer de waarheid := :')

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Redenen om je wél te laten vaccineren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:51

Je eigen grenzen kennen is een groot goed :+

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:44

Het houd jullie bezig :-) Mijn persoon :-)
Vuurvleugel ik ben blij dat je blij bent. In ieder geval een blij persoon in dit topic.
Ik begrijp dus wanneer Ibbel of IMANDRA zegt je mag cbd olie nemen, dan is het goed in jouw ogen.

Prima, en succes mocht je een keer chemo moeten hebben. Vraag hun maar of dat goed is:-)

Oh en mezelf voor gek zitten, waarom zit jij er mee? Je kunt alleen maar vallen wanneer je denkt beter te zijn dan een ander. Die ambitie heb ik niet en ik ken mijn plaats.;-)

Voor degene die nog twijfelen om in te enten. Luister naar je gevoel en niet naar dit topic.

BigOne
Berichten: 38194
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Redenen om je wél te laten vaccineren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:48

Ondanks dat we niet meer op bovenstaand persoon reageren , ik heb op deze post getemd, dit gaat veel te ver.

VuurVleugels
Berichten: 1762
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-21 13:52

Dinopino schreef:
Het houd jullie bezig :-) Mijn persoon :-)
Vuurvleugel ik ben blij dat je blij bent. In ieder geval een blij persoon in dit topic.
Ik begrijp dus wanneer Ibbel of IMANDRA zegt je mag cbd olie nemen, dan is het goed in jouw ogen.

Prima, en succes mocht je een keer chemo moeten hebben. Vraag hun maar of dat goed is:-)

Oh en mezelf voor gek zitten, waarom zit jij er mee? Je kunt alleen maar vallen wanneer je denkt beter te zijn dan een ander. Die ambitie heb ik niet en ik ken mijn plaats.;-)

Voor degene die nog twijfelen om in te enten. Luister naar je gevoel en niet naar dit topic.


Jij hebt echt géén idee wat je allemaal uitkraamt, of wel? Mijn moeder ging dood aan een afschuwelijke vorm van kanker, was een schim van wie ze ooit is geweest, en die olie hielp om het op het eind dragelijk te maken. Kan me niet schelen wie wat erover zegt. Het kan me wél schelen als er een genezing of vaccinatie mogelijk was geweest, en mensen zoals jij haar hadden volgepropt met informatie over hoe ze beter zichzelf kapot had kunnen laten vreten door die tumoren dan het geneesmiddel of (eerder) de vaccinatie te nemen. Glad ijs, geen discussie hierover mogelijk totdat je zelf je uitgemergelde moeder voor je ogen dood ziet gaan. En nou ophoepelen. Zacht uitgedrukt.

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 14:00

Ibbel schreef:
Je eigen grenzen kennen is een groot goed :+



:+ En best ironisch dat iemand die basically claimt dat je niet uit de hoogte moet doen, dat eigenlijk continu blijft doen.

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 14:04

Ik denk dat Pipo d'r blote voeten eens goed in de aarde moet planten in plaats van er 100 meter boven zweven. :+

Ik ben blij dat inmiddels bijna 90% van de NL bevolking wel stevig met de voeten op de grond staat en zich laat vaccineren. +:)+

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Redenen om je wél te laten vaccineren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 16:41

AstridJ het is heel gezond om te aarden. Je zult ook merken dat wanneer je met blote voeten over de aarde loopt sommige pijntjes zullen verdwijnen. Ik raad het iedereen aan zoveel mogelijk te doen:-)

Ontopic. Redenen om te vaccineren is onder andere dat je niet gelooft dat je je immuunsysteem juist versterkt door veel contact te hebben met jongeren mensen. Zodat het vooral steeds opgepimpt wordt.
Veel bewegen versterkt ook je immuunsysteem en ook zorgen dat je voldoende eiwitten tot je neemt en dat gehalte ook hoog is in je bloed.

V

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Redenen om je wél te laten vaccineren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 16:47

Je praat echt steeds meer onbegrijpelijke onzin, sorry. Je immuunsysteem pimpen door contact te hebben met jongere mensen? :?
De meeste Nederlanders eten méér dan genoeg eiwitten om hun afweersysteem op peil te houden. Dat wil niet zeggen dat ze niet ziek kunnen worden van Sars-CoV2, want daar vindt bij mensen die erg ziek worden, vaak juist een overdreven heftige afweerreactie plaats (cytokinestorm).

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 16:57

Blue_Eyes schreef:
Je praat echt steeds meer onbegrijpelijke onzin, sorry. Je immuunsysteem pimpen door contact te hebben met jongere mensen? :?
De meeste Nederlanders eten méér dan genoeg eiwitten om hun afweersysteem op peil te houden. Dat wil niet zeggen dat ze niet ziek kunnen worden van Sars-CoV2, want daar vindt bij mensen die erg ziek worden, vaak juist een overdreven heftige afweerreactie plaats (cytokinestorm).


Joh, volgens mij kan ze een discussie met zichzelf houden als je kijkt hoe tegenstrijdig haar eigen berichten soms zijn. Lekker negeren :))

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 16:59

Ja en wanneer die mensen nu eens hun eiwitgehaltes in hun bloed zouden laten testen, zouden die misschien nog wel in de norm zitten, maar ook veel hoger kunnen. Wanneer je onder veel stress zit, dan zal je lichaam de eiwitten verbranden in plaats van het vet. En juist kleine kinderen die de hele dag van alles in hun mond stoppen houden zijn daardoor heel handig voor oudere mensen. Ze een tijd isoleren en dan een klein kind erbij is dan weer niet handig. Koolhdraten mag je daarentegen weg laten. Suikers heb je niet nodig.

BigOne
Berichten: 38194
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Redenen om je wél te laten vaccineren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 17:01

Ga een voeding advies bureau beginnen, hier gaat het over wel vaccineren.

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Redenen om je wél te laten vaccineren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 18:30

Aaah, nu snap ik het. Suiker is de brandstof voor je hersenen. Tja.... :+

Marizi

Berichten: 451
Geregistreerd: 08-06-15
Woonplaats: Santa Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 09:16

Ik zie de voordelen van vaccineren heel goed in! Toch heb ik angst voor de vaccinatie. Mijn angst is overtrokken en irrationeel, maar volgt helaas uit een paniekstoornis. Ik ben een ‘overthinker’ en denk daarom over de gekste dingen na. Niet alleen ben ik bang voor ernstige bijwerkingen en lange termijn gevolgen, ik ben ook bang voor prikfouten (vaccinatie die per ongeluk in een ader beland i.p.v. de spier of dat er een luchtbel geïnjecteerd wordt).

Ook de heftige paniekaanvallen maken het voor mij heel moeilijk om heen te gaan. Dit terwijl ik ook gewoon de betere keuze wil maken en voor bescherming wil gaan. Ik lig er ‘s nachts wakker van en ga gebukt onder vaccinatiestress. Ik vind het onwijs knap dat ze dit vaccin ontwikkeld hebben en ik haat het dat ik deze situatie zit. Ben er letterlijk ziek van |( Ik ben bang voor het vaccin, maar ook voor Corona ;(

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Redenen om je wél te laten vaccineren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 09:39

kun je dat niet met je huisarts bespreken Marizi? Misschien wil die de vaccinatie zetten?

Marizi

Berichten: 451
Geregistreerd: 08-06-15
Woonplaats: Santa Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 09:46

Kinke schreef:
kun je dat niet met je huisarts bespreken Marizi? Misschien wil die de vaccinatie zetten?


Heb er donderdag gezeten met exact dat verzoek, maar helaas moest de HA me toch verwijzen naar een GGD locatie. Ik heb overigens wel hulp bij mijn psychische klachten, maar helaas is het een lang proces met ups en downs. Sinds de Corona-pandemie, vooral downs. Het is vooral Corona die enige progressie m.b.t. de angst en paniek nu in de weg staat, de angst is echt vreselijk, sta ermee op en ga ermee naar bed. Wereldje wordt steeds kleiner ;(

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Redenen om je wél te laten vaccineren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 09:53

is er niemand die je vertrouwt en mee kunt nemen? Je geeft sowieso op het formulier voor de GGD aan of je angst hebt, dan wordt je apart meegenomen en kunnen ze meer tijd nemen.

Marizi

Berichten: 451
Geregistreerd: 08-06-15
Woonplaats: Santa Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 10:44

Kinke schreef:
is er niemand die je vertrouwt en mee kunt nemen? Je geeft sowieso op het formulier voor de GGD aan of je angst hebt, dan wordt je apart meegenomen en kunnen ze meer tijd nemen.


Volgens mij mag dat wel, maar dat helpt me eigenlijk altijd maar weinig :(

Ik zet net het formulier door te lezen, maar hier staat verder niks in over angst o.i.d. Zijn er verschillende formulieren in omloop? Er staan 15 vragen op. Of moet je ook nog ter plaatste weer iets invullen?

laliz
Berichten: 2197
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 11:08

Om soortgelijke redenen heb ik het lange tijd ook uitgesteld. Gisteren ben ik overstag gegaan door naar een inloopmoment van de GGD te gaan en expliciet om Janssen te vragen. Dan ben ik na 1x klaar en hoefde ik niet meer te stressen voor de tweede prik. Ik weet niet of ik nog zou durven gaan als de eerste tegen zou vallen.

Gelukkig kon Janssen ook meteen gegeven! Ik werd erna wat paniekerig van de zenuwen. Ze waren heel lief. Die 15min duren met angstklachten extra lang, alsof je aan het wachten bent totdat je kapot gaat :’)
Anyway, ik heb alleen een wat zere arm gehad en ben nu een beetje moe. Ik heb zelfs lekker geslapen!

-en tot 14 aug heb je nog na 2 weken je groene vinkje.
Laatst bijgewerkt door laliz op 07-08-21 11:10, in het totaal 2 keer bewerkt

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 11:09

Angst staat er niet op, maar moet je ter plekke aangeven. Ik kan flauwvallen dus heb dat aangegeven en op de locatie uitgelegd dat dat ook door angst komt. Speciaal hokje, maar dan ben je wel afhankelijk van de locatie en medewerkers. Ik heb een aantal bokkers langs zien komen die er werken en die dan echt met je mee lopen en er alles aan doen om het zo goed mogelijk te laten verlopen voor degene die angstig is.

De 2e keer had ik ook een prikker die heel uitgebreid uitlegde wat er gedaan werd en echt de tijd nam. Maar ik weet niet hoe dat op de locatie is waar jij heen zou gaan en of het je überhaupt helpt... :(:) Ik wilde juist absoluut geen jansen dan weer, haha

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15910
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 11:39

MyWishMax schreef:
Angst staat er niet op, maar moet je ter plekke aangeven. Ik kan flauwvallen dus heb dat aangegeven en op de locatie uitgelegd dat dat ook door angst komt. Speciaal hokje, maar dan ben je wel afhankelijk van de locatie en medewerkers. Ik heb een aantal bokkers langs zien komen die er werken en die dan echt met je mee lopen en er alles aan doen om het zo goed mogelijk te laten verlopen voor degene die angstig is.

De 2e keer had ik ook een prikker die heel uitgebreid uitlegde wat er gedaan werd en echt de tijd nam. Maar ik weet niet hoe dat op de locatie is waar jij heen zou gaan en of het je überhaupt helpt... :(:) Ik wilde juist absoluut geen jansen dan weer, haha

Vroeger in het leger moesten we de dienstplichtigen altijd vaccineren met de stereoprik (beide armen 1 en dan tegelijk), dan viel er ook wel eens iemand flauw en dan moesten wij m snel prikken :D Denk alleen dat dat niet meer mag nu :D