Langdurig klachten na vaccinatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Langdurig klachten na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 12:37

Hoi allemaal

Ik ben op 30 april gevaccineerd met Janssen en ben sindsdien ziek (1,5 week nu dus). Eerste dagen flinke koorts, nu schommelt het rond de 38. Ik ben benauwd, mijn hartslag is hoog en ik voel me ellendig. Moe, spierpijn. Ik ben in de war en kan me niet focussen. Gisteren wel weer gewerkt maar dat ging eigenlijk niet. Vandaag dus weer thuis.

Ik heb me vorige week laten testen, op 3 mei. Die was negatief. Toen nog een test via sanquin op donderdag, daar heb ik nog geen uitslag van.

2 vragen:

- zouden deze klachten echt nog van het vaccin kunnen zijn?

- zal ik me nog een keer laten testen?

Aanvullend: ik heb contact gezocht met een huisarts, maar omdat ik nog nergens ben ingeschreven krijg ik geen hulp tot de inschrijving rond is. Dat kan enkele dagen tot een week duren.

Dido2316

Berichten: 1998
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:38

Ik zou eens beginnen met een belletje naar de huisarts...


Vervelend zeg dat je je zo voelt!

Edit: ik zie nu dat je niet ingeschreven bent, dan de GGD bellen. Misschien weten zij hier meer over, en anders de huisartsenpost?

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:46

Ik en veel van mijn collega's hebben ook Jansen gehad.
3/4 is ziek thuis van werk geweest. Een andere collega beschreef ook dat ze een paar weken ziek was, en ook dat warrige/wazige wat jij beschrijft, maar die heeft een ander vaccin gehad (en had van de 2e prik geen last).
Één van de collega's die Jansen had gehad, zat dagen ziek thuis met hoge koorts, en toen kreeg haar vriend ook ineens koorts... die hebben er dus iets anders bij gehad (gewone griep?).

Zeg het maar, ik heb alle versies wel gehoord. Maar bij mijn collega's is alles tot nu toe over gegaan in ieder geval, dus ik hoop dat dat je iets gerust stelt. En als je je zorgen maakt inderdaad bellen met je huisarts!

Beterschap :)

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:52

Ik lees dat TS bij de HA nog niet terecht kan.

Als je echt slecht bent, zou ik naar de spoed gaan.

Veel beterschap in elk geval, echt niet leuk dit.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Langdurig klachten na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:54

Je kunt toch wel als passant terecht bij een HA?

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:55

Medische Informatielijn Vaccineren van de GGD kan je hier helaas niet mee helpen. Als je (nog) niet bij een huisarts terecht kan, kun je denk ik het beste een huisartsenpost bellen. Maar ik vind het wel raar dat een huisarts iemand niet helpt omdat hij/zij (nog) niet ingeschreven staat. Hebben huisartsen niet een plicht om zieke mensen te helpen? Beterschap!

alysha92
Berichten: 279
Geregistreerd: 19-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:57

Wel gek dat je nog geen test uitslag hebt van afgelopen donderdag.
Ik zou je zeker opnieuw laten testen. Tot 2 week naar het vaccin ben je nog niet volledig beschermd.
Afspraak bij ggd maken vandaag om je te laten testen en verder nergens naar toe gaan is mijn tip :)

En ja kan je inderdaad flink ellendig voelen naar een vaccin maar 1,5 week is wel erg lang hoor

Aanvulling: de klachten die je omschrijft herken ik wel toen is besmet was
Laatst bijgewerkt door alysha92 op 11-05-21 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:57

Waarom ben je niet ingeschreven bij een huisarts? Dat vind ik net zoiets als alle mensen waar de hulpdiensten of de dokter heen moet die toevallig geen thermometer in huis hebben, dat regel je toch?

Ik zou zeker nogmaals testen en als het niet opknapt naar de huisarts.

Je kan ook als passant gezien worden, vind het ook niks voor de huisartsenpost. Gewoon inschrijving even rond maken

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Langdurig klachten na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 13:45

De nieuwe huisarts moet mijn dossier nog opvragen bij de oude huisarts. Tot die tijd mag ik geen afspraak maken. Ik had natuurlijk meteen na mijn verhuizing een HA moeten zoeken, maar ik heb nooit wat dus dan vergeet je dat. Ik kan dat proces nu ook niet versnellen.

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Langdurig klachten na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:52

Dat moet toch met de huidige ontwikkelingen zo gebeurd zijn? Ik bedoel vrijwel alles gaat digitaal tegenwoordig.
Maar zo lang klachten houden is niet goed. Eerst PCR laten doen om corona uit te sluiten

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Langdurig klachten na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:03

Dossier gaat idd digitaal maar moet wel verzonden worden en ik kan niet op andere praktijken kijken maar bij ons is het echt loeidruk.
Als je aangemeld bent en je hebt echt hulp nodig kunnen ze je zien en ook declareren, alleen je voorgeschiedenis is niet zichtbaar.
Maar ik zou idd eerst testen

santie

Berichten: 1387
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Hippolytushoef

Re: Langdurig klachten na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:29

Testen binnen 8 weken zal sowieso een positieve uitslag geven. Naar de huisarts en uitzieken is het advies. Je zou nog de GGD in jou woonplaats kunnen bellen, maar ik betwijfel of je daar wat aan gaat hebben.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:34

santie schreef:
Testen binnen 8 weken zal sowieso een positieve uitslag geven. Naar de huisarts en uitzieken is het advies. Je zou nog de GGD in jou woonplaats kunnen bellen, maar ik betwijfel of je daar wat aan gaat hebben.


8 weken na wat geeft sowieso een positieve uitslag? Dat je 8w na een positieve uitslag positief blijft testen is waar ze nu vanuit gaan na besmettingen, maar TS is niet eerder positief getest, ze is gevaccineerd en vaccinatie heeft geen invloed op de uitslag van een pcr test hoor

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:35

santie schreef:
Testen binnen 8 weken zal sowieso een positieve uitslag geven.


Hoe kom je daarbij? Dit is niet waar... Je test niet positief op de PCR door een vaccin.

TS: ik zou even op Lareb.nl lezen of dit normaal is en verder uitzieken. Je kan bijwerkingen ook melden bij Lareb, die verzamelen de bijwerkingen en doen onderzoek.

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 14:39

verootjoo schreef:
santie schreef:
Testen binnen 8 weken zal sowieso een positieve uitslag geven.


Hoe kom je daarbij? Dit is niet waar... Je test niet positief op de PCR door een vaccin.

TS: ik zou even op Lareb.nl lezen of dit normaal is en verder uitzieken. Je kan bijwerkingen ook melden bij Lareb, die verzamelen de bijwerkingen en doen onderzoek.

Dankjewel, dat heb ik gedaan

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 14:40

purny schreef:
Dat moet toch met de huidige ontwikkelingen zo gebeurd zijn? Ik bedoel vrijwel alles gaat digitaal tegenwoordig.
Maar zo lang klachten houden is niet goed. Eerst PCR laten doen om corona uit te sluiten

Ik heb me dus al laten testen. Die was negatief. Klachten zijn niet veranderd

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Langdurig klachten na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:44

Jansen wordt in NL toch nog niet gebruikt? Of zit je in Belgie?
Ik ben zaterdag geent met Pfizer. Heb er echt helemaal niets van gemerkt.

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 14:46

Babootje schreef:
Jansen wordt in NL toch nog niet gebruikt? Of zit je in Belgie?
Ik ben zaterdag geent met Pfizer. Heb er echt helemaal niets van gemerkt.

Jawel, medewerker GGZ

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:46

Babootje schreef:
Jansen wordt in NL toch nog niet gebruikt? Of zit je in Belgie?
Ik ben zaterdag geent met Pfizer. Heb er echt helemaal niets van gemerkt.


Zeker wel, al een aantal weken :)

Popstra
Berichten: 13733
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:48

Mijn moeder (76 en serieus echt nooit ziek) is 4 weken terug gevaccineerd met Pfizer. Zij is anderhalve week later ook heel ziek geworden. Ook met koorts op bed, keelpijn en vol snot. Werd ook negatief getest.

Als je gevaccineerd word dan gaat jou lichaam aan de slag. Je weerstand is dan lager en dikke kans je dus zo wat op pikt en even flink verkouden word. Mijn moeder was bijna 2 weken ziek. Gaat nu wat beter

Beterschap gewenst.

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Langdurig klachten na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 15:48

Dankjulliewel voor de reacties en beterschapswensen. Ik word zo langzaamaan een beetje wanhopig. Voel me een aansteller, de rest van mn collega's is gewoon aan het werk.

santie

Berichten: 1387
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Hippolytushoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 16:15

Polly schreef:
santie schreef:
Testen binnen 8 weken zal sowieso een positieve uitslag geven. Naar de huisarts en uitzieken is het advies. Je zou nog de GGD in jou woonplaats kunnen bellen, maar ik betwijfel of je daar wat aan gaat hebben.


8 weken na wat geeft sowieso een positieve uitslag? Dat je 8w na een positieve uitslag positief blijft testen is waar ze nu vanuit gaan na besmettingen, maar TS is niet eerder positief getest, ze is gevaccineerd en vaccinatie heeft geen invloed op de uitslag van een pcr test hoor


Na corona, maar dat heeft ze dus blijkbaar niet. Dat heb ik niet goed gelezen, sorry.

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Langdurig klachten na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-21 10:25

Ik heb me zojuist toch maar weer laten testen