Hoe lang wachten op testuitslag?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolliegirl

Berichten: 32970
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 22:49

Gekke vraag misschien..

Je laat je testen.. En wilt bij eem negatieve test de deur uit.

Terwijl je wel klachten hebt.

Ik weet niet hoeveel afstand je kan houden op je afspraak maar bedenk je dat je er anderen mee tot last bent als je ze aansteekt met een simpele verkoudheid, want die mensen kunnen mooi thuis blijven van hun werk...

Heel irritant als mensen met klachten, ondanks negatief getest, zich toch in publieke ruimtes bevinden zonder ruime afstand.


Denk daar even over na.
Het is geen verwijt maar een tip.


Wij hebben tot nu toe altijd binnen enkele uren de uitslag gehad.
Gaat nu via sneltest zelfs.



Edit: ik lees nu in een latere post dat je geen klachten hebt.

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Hoe lang wachten op testuitslag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 07:39

Leuk als je hooikoorts hebt jolliegirl :')

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 07:52

Inderdaad en nu is het niet van toepassing op TS, maar klachten zijn een ruim begrip tegenwoordig. Een simpele snotneus, beetje keelpijn, moe of hoofdpijn is in principe al genoeg om te laten testen. Als je telkens als je wat voelt thuis moet blijven, kunnen sommigen de deur niet meer uit.

Echt snotverkouden of grieperig vind ik een ander verhaal.

Succes zo met testen TS! Ik had mijn uitslag pas 1,5 dag later (rond 9:30 in de ochtend getest), maar ik ken veel mensen die wel nog dezelfde dag de uitslag hadden. Het kan soms zo enorm verschillend zijn! Hopelijk ben je negatief.

Jolliegirl

Berichten: 32970
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:08

capopjekop schreef:
Leuk als je hooikoorts hebt jolliegirl :')


Je begrijpt wel wat ik bedoel. :')
Hooikoorts is sowieso ruk!

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Hoe lang wachten op testuitslag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:26

Ik vind dat zo krom ik heb idd behoorlijke hooikoorts klachten en kan uit het niets een astma aanval krijgen en krijg al paniek als ik een kriebel hoest voel aankomen omdat je erop aangekeken wordt.
Daarbij heb ik 2-4x per week “Corona” achtige klachten benauwd spierpijn hoofdpijn keel pijn maar na 6x negatief testen zeggen ze het hoort bij mijn “normale” klachten dus zo zwart wit is het niet er staat ook in de brief van de ggd als je negatief bent bevonden met de huidige klachten bij afspraak mag je weer alles doen krijg je er andere klachten bij blijf thuis tot je nieuwe test.
Alle keren binnen 10 uur de uitslag overigens

Celestial
Berichten: 721
Geregistreerd: 11-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 13:39

Vayo schreef:
Inderdaad en nu is het niet van toepassing op TS, maar klachten zijn een ruim begrip tegenwoordig. Een simpele snotneus, beetje keelpijn, moe of hoofdpijn is in principe al genoeg om te laten testen. Als je telkens als je wat voelt thuis moet blijven, kunnen sommigen de deur niet meer uit.

Echt snotverkouden of grieperig vind ik een ander verhaal.

Succes zo met testen TS! Ik had mijn uitslag pas 1,5 dag later (rond 9:30 in de ochtend getest), maar ik ken veel mensen die wel nog dezelfde dag de uitslag hadden. Het kan soms zo enorm verschillend zijn! Hopelijk ben je negatief.

Lief! <3 Testen ging prima, nu duimen op een snelle uitslag...