Kind(eren) thuis houden i.v.m. coronabesmettingen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 08:15

dromertje2 schreef:
Of kinderen met een beperking, daar is het ook geen sinecure om gewoon de kinderen thuis te laten.
Hier gaan de scholen dicht, dus geen keus.
Onze school doet nog aan noodopvang, maar er zijn ook scholen die gewoon dicht doen en niets voorzien, dus trek je plan is.


Als de school dicht gaat omdat er teveel besmettingen zijn is het toch niet raar dat ze geen noodopvang bieden, ze gaan niet voor de lol dicht hoor.
En daarbij zijn het primair de kinderen van de ouders, niet van de juffen.
Ik zie noodopvang echt als een service in geval van (het woord zegt het al hè), "nood". Maar als ik dan bij ons op school zie wie weet gebruik van (willen) maken, die willen gewoon een dagje rust.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Kind(eren) thuis houden i.v.m. coronabesmettingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 09:45

De school is niet dicht omdat er besmettingen zijn maar omdat ze solidair willen zijn met de lagere scholen die wel dicht moeten van de overheid, ook als er geen besmettingen zijn.
De mijn gaan ook naar de noodopvang en ik ben thuis en dat is zowel voor hun als voor mij. Alle 2 hebben ze autisme waarvan de jongste ook nog in ergere mate als de oudste en nog bijkomende problemen.
Oudste heeft de lock down van in maar nog maar amper verteerd, hij is toen bijna in crisisopvang moeten gaan.
Dus ja, voor ieders "rust", gaan ze naar de noodopvang.
Was die er niet geweest, dan was het ofwel ik in opname ofwel de jongste.
Heb er helemaal geen schuldgevoel erover maar irriteer me mateloos aan mensen die zich niet kunnen inleven, zich voorstellen dat er situaties zijn die anders zijn.
En dat bedoel in het algemeen.

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:25

dromertje2 schreef:
De school is niet dicht omdat er besmettingen zijn maar omdat ze solidair willen zijn met de lagere scholen die wel dicht moeten van de overheid, ook als er geen besmettingen zijn.
De mijn gaan ook naar de noodopvang en ik ben thuis en dat is zowel voor hun als voor mij. Alle 2 hebben ze autisme waarvan de jongste ook nog in ergere mate als de oudste en nog bijkomende problemen.
Oudste heeft de lock down van in maar nog maar amper verteerd, hij is toen bijna in crisisopvang moeten gaan.
Dus ja, voor ieders "rust", gaan ze naar de noodopvang.
Was die er niet geweest, dan was het ofwel ik in opname ofwel de jongste.
Heb er helemaal geen schuldgevoel erover maar irriteer me mateloos aan mensen die zich niet kunnen inleven, zich voorstellen dat er situaties zijn die anders zijn.
En dat bedoel in het algemeen.


Ik vind het maar normaal dat alle scholen sluiten. Ik bedoel, alles of niets :) Het heeft weining zin om de ene school wel te sluiten en de andere niet. Zeker de kleuters of speciale onderwijzen, net die kinderen hebben veel meer contact met de leerkrachten/kinderjuffen/begeleiders. En het is net dat fysieke contact dat voor extra veel besmettingen zorgt, dus ik vind het gewoon logisch.

Natuurlijk zijn er mensen die hun kinderen niet kunnen thuis houden. Werk, kinderen met speciale noden, ... Gelukkig bestaat er voor hen noodopvang. Ik snap best dat niet iedere ouder de mogelijkheid heeft de kinderen onafgebroken thuis te houden.

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-21 10:43

Zo.... net alle lesmateriaal opgehaald. Ik werk nooit overdag, het is wel even lastig dat ik een late dienst heb vanavond en dat ik niet nog een paar uurtjes kan slapen, maar dat is mijn eigen keus. Het is maar een weekje
Volgende week vrijdag is goede vrijdag en dan was ze sowieso vrij geweest.

We hebben begin dit jaar 5 weken thuisonderwijs gehad. Deze ene week kan er ook nog wel bij. Dan is het ook duidelijk welke impact de besmettingen op school hebben gehad.

Ik hoop echt dat het onnodig was, maar ik heb er nu niet zo veel vertrouwen in.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:48

Nou hier gaat het lekker
Moeder heeft lichte klachten werkt in de zorg waar corona is, en stuurt kind gewoon naar school!!

Kind 2 heeft volgens moeder hooikoorts .... op aandringen van school is het hele gezin getest met hooikoorts klachten.... imiddels is pa opgenomen in het ziekenhuis, moeder enormziek thuis en de kinderen wonen nu bij oma.

Echt ik kan wel in woede uitbarsten.....ik ben gelukkig net klaar met de chemo behandeling maar echt zo enorm klote in deze tijd met zulke mensen die het gevaar gewoon niet snappen!
En dat persies bij 2 klassen waar net mijn kinderen inzitten, ik heb ze serieus een briefkaart gestuurd met een hele duidelijke boodschap er op !

krijg ik een kaartje terug met gewoon sorry, mijn vrijedagen waren op!! er op geschreven!.... en van de oma van de kinderen och het is natuurlijke selectie....maar dat het zo erg is dat hadden we niet verwacht!
Je zou denken dat ze wereld vreemd zijn!

Hier opperde het schoolhoofd thuis lessen , maar de dyselectie begeleiding is wel minder van kwaliteit!
Alleen maar door mensen die het niet boeit en zichzelf duidelijk overschatten BAH , zit ik al een jaar in quarantaine, ieder is hier voorzichtig en dan flikken ze je dit -:(-

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kind(eren) thuis houden i.v.m. coronabesmettingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-21 11:09

Ja mijn vertrouwen in andere ouders is wel een beetje afgenomen hierdoor. Ik snap dat het allemaal lastig is met werk en oppas/opvang enz. maar men zou wel iets meer aan het algemene belang mogen denken.

pmarena

Berichten: 48099
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:14

Kijk als er echt getest Corona in het spel is, dan lijkt het me logisch dat je je gezin even op afstand van andere mensen houdt. Echt balen als mensen dat niet serieus nemen :(:)

Maar met lichte klachten vind ik het toch wat begrijpelijker dat het niet zo zwart-wit is.

Hier had die kleine een kinderfeestje gehad 2 weken geleden. Bij vriendje, binnen spelletjes en buiten in de tuin een springkasteel. Dus de hele tijd zonder jas van binnen naar buiten, zweterig van het springen.

Twee dagen later krijgt meneer een kuchje. Wij hadden geen klachten, oma's en opa geen klachten. En verder is hij nergens geweest behalve op school. Kinderfeestje was ook met allemaal mede-kleuters van dezelfde school. Overleg gehad met de juf en die vond het prima als hij kwam. Heeft ook geen kuchje gehoord op school terwijl we hem thuis toch wel een paar keer hoorden hoesten.

Gezien de omstandigheden was dat risico extreem klein.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:25

zonnebloem18 schreef:
Ja mijn vertrouwen in andere ouders is wel een beetje afgenomen hierdoor. Ik snap dat het allemaal lastig is met werk en oppas/opvang enz. maar men zou wel iets meer aan het algemene belang mogen denken.


Dat vind ik ook, maar ik begrijp ook dat het voor veel ouders echt geen doen meer is. Of wel vrije dagen op, of een niet-meedenkende leidinggevende, het komt veel voor. Veel werkgevers leggen teveel druk bij de ouders. Als ik rondkijk in de klas van mijn oudste en wel eens wat mensen spreek die geen essentieel beroep hebben en de kinderen thuis hadden, die zaten er echt doorheen, van het van 6 ochtends tot 12 savonds in touw zijn om alles een beetje bij te houden. En dan heb ik het nog niet eens over ouders van zorgintensieve kinderen zoals wat dromertje beschrijft. Of ouders die zelf fysiek beperkt zijn door een of ander.
Kinderen moeten wat mij betreft aan alle kanten beschermd worden, elk kind heeft recht op een veilige thuisplek, goed onderwijs en capabele volwassenen die ze in het oog houden. En niet elk kind heeft dat thuis, of het kan in het geding komen doordat ze 24-uur op elkaars lip zitten met het hele gezin.

Ik denk niet dat we erover moeten oordelen waarom de ene ouder wel de noodopvang gebruikt of zijn kind het liefste naar school ziet gaan. Iedereen heeft daar zo zijn redenen voor, ook al lijkt het gemakszucht te zijn.

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Kind(eren) thuis houden i.v.m. coronabesmettingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:28

Ik geef je groot gelijk! Mijn neefje is positief getest en afgelopen zondag op visite geweest (klachten speelden maandag pas, en is dinsdag getest). Heeft ondertussen zijn vader en mijn moeder/zijn oma (want die was zaterdag bij hem op visite geweest) besmet. Mijn man en ik hebben ons zojuist laten testen en we waren zo goed als de enige volwassenen die werden getest.... Het was een en al kinderen!

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Kind(eren) thuis houden i.v.m. coronabesmettingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:42

ieder zijn eigen keuze.
Ik ben blij dat ze naar school mogen nog, ik begrijp de lesstof heel goed maar het lukt mijn niet altijd om dat goed over te brengen bij mijn zoontje (die op speciaal onderwijs zit, en ook nog heel makkelijk roept ik weet het niet). Ik ben niet opgeleid tot juf, helemaal niet voor speciaal onderwijs. Ik vind het knap van ouders die het wel lukt, of ze hebben neit zoń karakterkind als wat ik heb.

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kind(eren) thuis houden i.v.m. coronabesmettingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-21 11:41

Ik hoor net via via dat er nog een juf besmet is en dus weer een klas naar huis gestuurd. Bij de klassen die vorige week naar huis gestuurd waren bleken nog een aantal kinderen positief getest.

We zijn heel blij dat we de keus hebben gemaakt haar thuis te houden van school. Na Pasen zien we wel weer verder.