Sociaal steeds ongemakkelijker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Sociaal steeds ongemakkelijker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:04

Ik herken het ook. Ik werk nu wel op kantoor, en zie hier ook klanten (wel veel minder dan vroeger) en heb een collega die hier ook altijd is, maar voor de rest voel ik mij meer en meer veranderen in 'that crazy dog woman'...
De corona hakt er bij iedereen in.

Nevermind17

Berichten: 281
Geregistreerd: 09-11-20
Woonplaats: Oudegem

Re: Sociaal steeds ongemakkelijker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:03

Ik moet zeggen dat de corona voor mij echt een verheldering was, ik zat er vorig jaar rond deze tijd echt door. Ik ben blij om eens niets te 'moeten'. Al die druk van familie en vrienden voor feestjes, evenementen, etc. Ik doe dat gewoon niet graag. :) ik zit liefst thuis, of bij mn paarden. En natuurlijk bij mn vriend :D al is hij op dat gebied heel anders, hij lijd daar echt onder om weinig mensen te zien.

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 13:55

Ik ga straks even alles verder lezen maar herken al wel een hoop. Ik ben zelf ook vrij introvert en merk dat ik de sociale contacten erg mis, terwijl ik het anders juist heerlijk vond alleen bezig te zijn en baalde als we elk weekend naar een verjaardag 'moesten' . Nu vermaak ik me nog steeds prima alleen hoor, maar de weinig sociale dingen die ik wel had zijn er nu ook niet echt.
Het aparte bij ons is dat mijn vriend veel socialer en extroverter is om het zo te zeggen. En hij heeft er veel minder moeite mee, komt juist helemaal tot rust volgens eigen zeggen.

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 17:45

Nu ik verder lees herken ik nog meer. Ook ik ben een aantal jaar geleden verhuisd vanuit de stad waar ik opgegroeid ben en ben achterin de dertig. Zo raar is het dus niet dat ik me zo voel, er zijn er meer van ons :D

Mijn sociale contacten zijn nu idd beperkt tot werk, maar dat blijft altijd wat oppervlakkig.
En daarnaast de contacten op stal en daarin mis ik momenteel echt mijn fijne gelijk gestemde stalgenootjes van vroeger.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 18:48

Ik sta nu een half jaar op mijn huidige stal. Na 18 j in nederland te hebben gestaan nu weer bijna een half jaartje in Belgie. Ik ben ook belgische. En sinds een maand zijn er weer enkele nieuwe pensionklanten bijgekomen. En het lijkt erop dat er iemand tussen zit waar ik fijn mee kan kletsen en aansluiting krijg.

De nederlanders zijn erg open en de belgen zijn erg gesloten. Ik heb daar inmiddels toch wel meer moeite mee dat de belgen maar weinig kletskousen zijn. Ik merk wel dat de ponyclub op stal zijn 3 meisjes van dezelfde leeftijd inclusief de mama's als groom echt een klik is geworden. Dus gezamelijke interesses helpt een stuk blijkt wel.

Zullen we maar een voorbeeld aan nemen.

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Re: Sociaal steeds ongemakkelijker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:14

Fijn kitobeer dat er een gezellige stalgenoot bij gekomen is waar je aansluiting vind.
Mijn huidige stalgenoten zijn ook wel gezellig hoor, kan ik best gezellig mee kletsen, maar op mijn oude stal stonden we echt met een groepje die zich allemaal meer dan gemiddeld verdiept in paardenwelzijn ed. Ik doe dat ook graag en hou er van om daar een beetje over te kunnen sparren. Dat is op mijn huidige stal een stuk minder. Daar vind iedereen het wel prima zoals het gaat, al zijn er wel een aantal die het interessant vinden wat ik doe.