Corona bij pasgeboren baby?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Corona bij pasgeboren baby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:14

Joh wat vervelend! Maar dan kan je toch beter het zekere voor het onzekere nemen. Wel echt rot voor je dat je man er niet bij mag zijn :(:) Hopelijk mag je snel weer met je kleine mannetje naar huis en verder gaan genieten.

Balou_k

Berichten: 14060
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:29

Ntlie_ schreef:
Wederom bedankt voor de reacties.

Vanochtend de verloskundige gebeld en die heeft contact gehad met een kinderarts. In overleg daar mee, moest mijn zoontje toch opgenomen worden in het ziekenhuis... Het is nu alleen een neusverkoudheid maar omdat ze zo weinig weten, willen ze de kleine man toch extra in de gaten houden. Ik zit nu dus met baby in het ziekenhuis, man mag ivm Corona helaas niet met ons mee...

Vannacht houden ze hem aan de monitor en er is zojuist een Corona test bij hem gedaan, maar de uitslag daarvan is natuurlijk al wel duidelijk... Hij is behoorlijk benauwd maar hij is iig in veilige handen...


Och, mijn moederhart huilt met jullie mee. Ik vind dit heel naar en verdrietig voor jullie. Een hele dikke knuffel.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Corona bij pasgeboren baby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:06

Goed dat je verloskundige wel heeft doorgezet. Ziekenhuisopname is niet leuk ( en Corona in je kraambed ook niet) maar de monitorbewaking geeft dan toch een stukje veiligheid. Je kan er niks aan doen. Het is eigenlijk een beetje pech dat het jullie nu is overkomen. Ik weet hoe het voelt om Corona te hebben en je schuldgevoel als je mogelijk iemand heb besmet.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Corona bij pasgeboren baby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:14

Ach wat jammer van je kraamtijd en dat je man er niet bij mag zijn. Heel veel beterschap voor je kleine kereltje, ik hoop dat het verder meevalt en dat jullie weer snel thuis zijn.

Mri

Berichten: 15308
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Corona bij pasgeboren baby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:50

Allereerst gefeliciteerd en heel veel sterkte.
Fijn dat hij goed in de gaten wordt gehouden.

Wat ook goed kan helpen bij verstopte neusjes is een paar druppels moedermelk erin druppelen.
Fijn dat je borstvoeding kan geven en geeft. Hopelijk krijgt hij zo alle antistoffen die jouw lichaam voor jou maakt ook binnen.
Het lichaam is een wonderlijk iets, en borstvoeding net zo.
(misschien weet je het al, maar elke keer als je kleine man bij jou drinkt dan "spuugt" hij een beetje melk terug, hierdoor maakt jouw lichaam antistoffen aan voor eventuele virussen/infecties die de baby heeft. De combinatie van moedermelk (met antistoffen voor jouw lijf gemaakt) en het geven van borstvoeding (antistoffen voor hem gemaakt) zorgt er hopelijk voor dat hij snel helemaal opknapt)

Balou_k

Berichten: 14060
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:26


Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Corona bij pasgeboren baby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:25

Heel erg veel sterkte. Wat een spannende tijd. En wat sneue ook dat je man er nu niet bij kan zijn.

thequeensmum
Berichten: 3522
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Corona bij pasgeboren baby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:25

Hoe gaat het nu TS? Kleintje helemaal gezond en hoe is het met jullie zelf? Hoop dat je toch kan genieten van deze periode

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Corona bij pasgeboren baby?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 16:48

We hebben twee nachten ter observatie in het ziekenhuis doorgebracht. Daar is hij ook positief getest op Corona. De eerste nacht had hij ook wat verhoging, verder benauwd en snotterig. Tweede nacht ging iets beter. Hij is gecheckt door de kinderarts en twee nachten lang goed in de gaten gehouden. Gelukkig lijkt het zich alleen in een neusverkoudheid te uiten, dus mochten we weer naar huis.

Hij is inmiddels nog steeds erg verkouden met ups en downs, al leek het vannacht wat beter te gaan. Ik ben klachtenvrij en uit quarantaine, mijn man had iets meer last maar voelt zich ook steeds beter.

Hopelijk loopt dit voor ons alle drie met een sisser af en kunnen we dan eindelijk binnenkort wat kraambezoek gaan verwelkomen. :D

Urona447
Berichten: 2798
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Corona bij pasgeboren baby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 17:02

Fijn dat jullie weer thuis zijn *\o/*

pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Corona bij pasgeboren baby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 17:14

Nou dat klinkt hoopgevend, hopelijk zijn jullie snel van alle snotterigheden af :j

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Corona bij pasgeboren baby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 19:17

Fijn dat het weer de goede kant op gaat.

_xManadisx_

Berichten: 3139
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Corona bij pasgeboren baby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 19:42

Ah, gelukkig gaat het de goede kant op!

Het verhaal kwam me al zo bekend voor, mijn ex-huisgenoot appte me met het zelfde verhaal van zijn broer. Nu kom ik er net achter dat mijn ex-huisgenoot dus het broertje is van jouw vriend!
Ik ben heel erg blij dat het weer een stuk beter gaat!

Eleeke

Berichten: 2031
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Corona bij pasgeboren baby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 19:55

Als je straks hiervan psychisch een mega terugslag krijgt, besef dan alsjeblieft dat da heel normaal is. Angst in de eerste weken van het leven van je kind, angst om zijn gezondheid terwijl je zelf ook ziek bent en aan het herstellen van een bevalling is heel heftig. Heftiger dan het misschien nu voelt.
en wellicht krijg je nergens last van hoor, dat kan ook.
Maar mijn ervaring is dat het soms later opeens opspeelt ( of bij een volgende zwangerschap )
Maar als je het wel krijgt, ga op tijd praten, iets als dit kan traumatisch zijn.

Voor nu veel beterschap saampjes en hopelijk kan het genieten van je kindje snel beginnen.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:33

Afbeelding

Hele dikke knuffel

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 19:38

_xManadisx_ schreef:
Ah, gelukkig gaat het de goede kant op!

Het verhaal kwam me al zo bekend voor, mijn ex-huisgenoot appte me met het zelfde verhaal van zijn broer. Nu kom ik er net achter dat mijn ex-huisgenoot dus het broertje is van jouw vriend!
Ik ben heel erg blij dat het weer een stuk beter gaat!

Oh wat grappig zeg! :))

Eleeke, dankjewel voor je reactie! Gelukkig ben ik heel nuchter dus ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen, maar anders houd ik je advies zeker in gedachten!

Eleeke

Berichten: 2031
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Corona bij pasgeboren baby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 17:33

Hoe gaat het nu met jullie?