(Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welke bijwerkingen heb jij ervaren van het AstraZeneca vaccin?

Zere arm
126 (19%)
Hoofdpijn
103 (15%)
Koorts
74 (11%)
Verhoging
64 (9%)
Vermoeidheid
99 (15%)
Spierpijn
93 (14%)
Bult op de prikplek
34 (5%)
Roodheid op de prikplek
27 (4%)
Geen bijwerkingen
38 (5%)

Totaal aantal stemmen: 658


Bowo
Berichten: 2811
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 14:09

Xanne schreef:
Bowo schreef:
Dus inderdaad nog niet afgerond. Ze hebben nog geen harde cijfers en ze hebben ook de bijwerkingen nog niet onderzocht.
Ik heb mijn 2e sowieso al gehad, maar met de huidige kennis zou ik me nog steeds niet prettig voelen bij mixen.


Er is al wel onderzoek gedaan naar bijwerkingen (en immuniteitsopbouw) bij heterologe enting. Resultaten zijn positief: heterologe enting met AZ en Pfizer gaf minder bijwerkingen dan twee keer enten met AZ.

Duitse wetenschapspodcast van NDR bespreekt dit onderzoek (vanaf 1.27 uur).
https://www.ardmediathek.de/video/coron ... EzZTk0ZTI/

Die zit wel net op het randje van mijn Duitse kunnen, het is een beetje weggezakt, maar als ik het goed begrijp gaf het Engelse onderzoek toch juist wel meer bijwerkingen bij heteroloog?

Xanne
Berichten: 319
Geregistreerd: 20-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 14:29

Bowo schreef:
Xanne schreef:

Er is al wel onderzoek gedaan naar bijwerkingen (en immuniteitsopbouw) bij heterologe enting. Resultaten zijn positief: heterologe enting met AZ en Pfizer gaf minder bijwerkingen dan twee keer enten met AZ.

Duitse wetenschapspodcast van NDR bespreekt dit onderzoek (vanaf 1.27 uur).
https://www.ardmediathek.de/video/coron ... EzZTk0ZTI/

Die zit wel net op het randje van mijn Duitse kunnen, het is een beetje weggezakt, maar als ik het goed begrijp gaf het Engelse onderzoek toch juist wel meer bijwerkingen bij heteroloog?



De Duitse podcast heeft ook een transcript
https://www.ndr.de/nachrichten/info/91- ... Impfschema

Heb het even nagelezen. Dit onderzoek was Duits en een verschil met het Engelse onderzoek was dat hier de tijd tussen de twee entingen langer was (en de onderzoeksgroep jonger, waarbij je eigenlijk juist meer bijwerkingen zou verwachten).

Bij het Engelse onderzoek waren er iets meer bijwerkingen bij heteroloog enten, bij het Duitse onderzoek minder.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:07

Zijn er al veel mensen hier die de tweede hebben gehad? En hoe ging het met de eventuele bijwerkingen?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:09

Mijn vriend en onze oppas hebben beide afgelopen zaterdag de tweede astra zeneca gehad en allebei geen bijwerkingen

CynthiaV
Berichten: 2988
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Assen

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:28

Van de 2e helemaal geen klachten gehad, alleen een beetje gevoelig bij aanraking

Echwel

Berichten: 12459
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:29

Hier over twee weken de tweede
En daarna toch goed beschermd

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:30

Echwel schreef:
Hier over twee weken de tweede
En daarna toch goed beschermd

Ik volgende week, we gaan bijna gelijk op!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:49

Ik ook over 2 weken de tweede. Zal mij benieuwen of ik er nog last van ga krijgen.
Al mijn oudere en jongere bekenden zijn allang volledig gevaccineerd met Pfizer/Moderna/Janssen. Ik ben spuit11 met AZ

Echwel

Berichten: 12459
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:59

Ach ja wat is spuit 11
Ik voel me trots dat zoveel mensen zich laten entenen ook jongeren..
En met zijn allen hebben we gigantisch veel bereikt..
Dus ook voor iedereen hier met AZ chapeau

Swift
Berichten: 2099
Geregistreerd: 20-05-06

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:11

Ik heb dinsdag de tweede Astrazeneka gehad en nauwelijks last van bijwerkingen gehad terwijl ik van de eerste ontzettend ziek was. Dat was een hele opluchting!

Anoniem

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:24

Ik heb 19 mei de 2e gehad en er bijna niks van geweten (in tegenstelling tot de 1ste). Meer last van mijn arm maar dat ligt ook aan het zetten denk ik, en een dag hoofdpijn en wat moe maar dat heb ik wel vaker dus was ook al niet zo speciaal, haha. Heb nog niemand gehoord die van de 2e meer last had dan van de 1ste (bij AZ dan).

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 23:12

Ik heb zaterdag de 2e gehad. Behalve wat kippenvel 12 uur later geen
bijwerkingen!

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 07:56

Hier alweer anderhalve week geleden 2e AZ gekregen. Net als bij de eerste prik helemaal niets gemerkt, echt helemaal niets

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 09:47

Ik had van de tweede niet meer last dan van de eerste, maar wel ongeveer net zo veel. Ik was er flink beroerd van in ieder geval. De meeste van mijn collega's die ook ziek waren van de eerste, hadden van de tweede geen last. :)

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 14:35

Ik heb vandaag de tweede gehad, hopelijk behoor ik tot de groep die er geen last van gaat hebben.

hwn
Berichten: 4690
Geregistreerd: 26-05-13

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 04:11

Mijn zus heeft sinds haar eerste AZ-vaccin regelmatig een bloedneus. Zou dat er iets mee te maken hebben? Reden om een arts te raadplegen?

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 05:49

hwn schreef:
Mijn zus heeft sinds haar eerste AZ-vaccin regelmatig een bloedneus. Zou dat er iets mee te maken hebben? Reden om een arts te raadplegen?


Dat staat wel bij de redenen om de huisarts te bellen: “U heeft een bloedneus die niet stopt of steeds terugkomt.”

Ik heb geen last gekregen van bijwerkingen deze keer. Zelfs geen pijnlijke plek op mijn arm.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 10:22

Zieke collega's van de vorige keer waren door keer ook niet ziek.

Dus al met al klopt dat wel zoals al gezegd werd

xRedshift

Berichten: 150
Geregistreerd: 25-10-18

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-21 22:26

Ik heb eind mei mijn tweede spuit gehad. Geen noemenswaardige bijwerkingen. Ik kon goed van slapen in iedergeval :Z

Novastar
Berichten: 263
Geregistreerd: 19-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 23:11

hwn schreef:
Mijn zus heeft sinds haar eerste AZ-vaccin regelmatig een bloedneus. Zou dat er iets mee te maken hebben? Reden om een arts te raadplegen?


Dit is de eerste keer dat ik dat hoor! Ik had na mijn eerste vaccinatie met Astra Zeneca ook een bloedneus. Ik zocht er niet meteen iets achter omdat ik dat als kind heel vaak had, maar nu kan ik het inderdaad aan het vaccin koppelen.
Heeft jouw zus het nu nog vaker teruggekregen? Anders zou ik niet meteen ongerust zijn...

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 07:30

Ik heb de afgelopen 2 maanden ook met regelmaat een lichte bloedneus gehad terwijl ik dat normaal echt zelden heb, maar ben nog niet gevaccineerd. Misschien heeft het weer er ook invloed op gehad, hoewel het bij jullie zeker ook door het vaccin kan komen. Het viel me alleen echt op bij mijzelf.

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 07:46

Mijn vriend heeft gister zijn vaccin gehad (Pfizer of Moderna, vergeten). Toen ik thuiskwam had hij de was gedaan en de slaapkamer opgeruimd.

Ik zeg iedere week prikken.

hwn
Berichten: 4690
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 22:21

Haha, Utixo, als dat zou kunnen... :) . Ik moet zeggen dat ik na mijn eerste AZ-vaccin ook meer energie had, maar dat was waarschijnlijk omdat ik toen eindelijk een dagje rust ingepland had en ik mijn batterijen kon opladen.

Novastar schreef:
Dit is de eerste keer dat ik dat hoor! Ik had na mijn eerste vaccinatie met Astra Zeneca ook een bloedneus. Ik zocht er niet meteen iets achter omdat ik dat als kind heel vaak had, maar nu kan ik het inderdaad aan het vaccin koppelen.
Heeft jouw zus het nu nog vaker teruggekregen? Anders zou ik niet meteen ongerust zijn...


Nee, intussen heeft ze geen bloedneus meer gehad, maar ze zal haar huisarts toch mailen (of heeft het intussen wss al gedaan) om het te melden.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 22:42

Dat moet/kun je bij het Lareb melden, staat het meteen op de goede plek.

Anoniem

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 23:05

Hier na de 1e anderhalve week ziek geweest, na nr 2 wel weer een paar dagen een vervelende hoofdpijn en wat moe maar niet echt ziek!