(Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Welke bijwerkingen heb jij ervaren van het AstraZeneca vaccin?

Zere arm
126 (19%)
Hoofdpijn
103 (15%)
Koorts
74 (11%)
Verhoging
64 (9%)
Vermoeidheid
99 (15%)
Spierpijn
93 (14%)
Bult op de prikplek
34 (5%)
Roodheid op de prikplek
27 (4%)
Geen bijwerkingen
38 (5%)

Totaal aantal stemmen: 658


xRedshift

Berichten: 150
Geregistreerd: 25-10-18

(Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-21 18:43

Hoi!

Nu het AstraZeneca vaccin is ingezet ben ik benieuwd naar de bijwerkingen die mensen ervaren.
Ik werk in de gehandicaptenzorg en hoor op de werkvloer veel verhalen over bijwerkingen: koorts, hoofdpijn, spierpijn etc.
Hoe vervelend dit ook is ben ik van plan de bijwerkingen te doorstaan en het vaccin te nemen.
Helaas moet ik nog even wachten op het vaccin. Toch ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met dit vaccin!

Dit is een gevoelig onderwerp voor een aantal mensen. Ik probeer geen paniek te zaaien met dit bericht. De meeste bijwerkingen zijn natuurlijk een teken dat je lichaam zijn werk doet. Ik ben vooral nieuwsgierig wat ik kan verwachten.


Sansevieria
Berichten: 4189
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 18:49

Mijn man heeft hem vorige week gehad, heb maar voor hem ingevuld, hij had op de dag van prikken pijn op de plek waar ze spoten, was toen hij thuiskwam doodmoe.
Dag erna ook heel erg vermoeid, hoofdpijn, misselijk (en dat is hij anders echt nooit), en spierpijn.
Moest die dag nog werken, is meteen na thuiskomst gaan slapen, en na 12 uur goeie slaap nergens meer last van.

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

xRedshift

Berichten: 150
Geregistreerd: 25-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-21 18:57

Sansevieria schreef:
Mijn man heeft hem vorige week gehad, heb maar voor hem ingevuld, hij had op de dag van prikken pijn op de plek waar ze spoten, was toen hij thuiskwam doodmoe.
Dag erna ook heel erg vermoeid, hoofdpijn, misselijk (en dat is hij anders echt nooit), en spierpijn.
Moest die dag nog werken, is meteen na thuiskomst gaan slapen, en na 12 uur goeie slaap nergens meer last van.


Ooh! Misselijkheid heb ik nog niet vaak gehoord!
Ook echt zo misselijk dat hij niets binnen kon houden of gewoon een misselijk gevoel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 18:58

Ik heb 'm zo'n 2 uur geleden gehad dus ik zal morgen nog eens langskomen, hahaha.
Voorlopig valt het nog mee, het deed wel pijn met zetten en ik voel mijn arm nu, het zit een beetje tot in mijn nek, maar dat is puur spieren, en dat heb ik eigenlijk bij elk vaccin. Dus daar maak ik mij nog niet zo druk in.

Barbabientje

Berichten: 8203
Geregistreerd: 12-09-08

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 19:00

Ik ben nog niet geënt, mijn collega’s met Pfizer, m’n schoonmoeder met Astra Zeneca, maar iedereen hoor ik een beetje over dezelfde klachten.

Sommige super brak voor een dag incl koorts, anderen alleen wat hoofdpijn. Dus denk dat het voor zowel Pfizer als Astra beetje dezelfde symptomen zijn..

Nymphadora Ria <3 *22-06-2018*
Cadilac <3 *24-05-2007* B+8

xRedshift

Berichten: 150
Geregistreerd: 25-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-21 19:05

[***] schreef:
Ik heb 'm zo'n 2 uur geleden gehad dus ik zal morgen nog eens langskomen, hahaha.
Voorlopig valt het nog mee, het deed wel pijn met zetten en ik voel mijn arm nu, het zit een beetje tot in mijn nek, maar dat is puur spieren, en dat heb ik eigenlijk bij elk vaccin. Dus daar maak ik mij nog niet zo druk in.


Ik ben benieuwd hoe het de komende uren met je gaat. Ik heb van collega’s de tip gekregen om vooral veel water te drinken en eventueel al een paracetamol in te nemen.
Ik hoop voor je dat het hier bij blijft! :D


Barbabientje schreef:
Ik ben nog niet geënt, mijn collega’s met Pfizer, m’n schoonmoeder met Astra Zeneca, maar iedereen hoor ik een beetje over dezelfde klachten.

Sommige super brak voor een dag incl koorts, anderen alleen wat hoofdpijn. Dus denk dat het voor zowel Pfizer als Astra beetje dezelfde symptomen zijn..


Ik hoor in mijn omgeving minder klachten over Pfizer! Maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn. De meesten die ik ken worden ook met AZ gevaccineerd, wellicht zorgt dat voor meer geluiden over bijwerkingen

Sansevieria
Berichten: 4189
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 20:12

xRedshift schreef:
Sansevieria schreef:
Mijn man heeft hem vorige week gehad, heb maar voor hem ingevuld, hij had op de dag van prikken pijn op de plek waar ze spoten, was toen hij thuiskwam doodmoe.
Dag erna ook heel erg vermoeid, hoofdpijn, misselijk (en dat is hij anders echt nooit), en spierpijn.
Moest die dag nog werken, is meteen na thuiskomst gaan slapen, en na 12 uur goeie slaap nergens meer last van.


Ooh! Misselijkheid heb ik nog niet vaak gehoord!
Ook echt zo misselijk dat hij niets binnen kon houden of gewoon een misselijk gevoel?

Gewoon flink misselijk, gelukkig alles binnen kunnen houden...een van zijn collega's ook btw.
Hoofdpijn en spierpijn horen ze het meeste.

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Barbabientje

Berichten: 8203
Geregistreerd: 12-09-08

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 20:55

Oh nee ik heb echt collega's die 2 dagen tegen 40gr koorts hebben gezeten en niets binnen hielden met de Pfizer. Nu had ik wel het idee dat bij de 2e inenting erger was dan bij de eerste, terwijl ik bij AZ juist mensen hoor na de 1e vaccinatie.

Nymphadora Ria <3 *22-06-2018*
Cadilac <3 *24-05-2007* B+8

maringe
Berichten: 729
Geregistreerd: 10-06-10

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:03

Ik heb hem afgelopen zaterdag gehad en helemaal nergens last van gehad.
Mijn dochter heeft hem maandag gehad en is er 2 dagen flink ziek van geweest
Ik heb meerdere collega’s die er ook een paar dagen ziek van zijn geweest. En dan 40 graden koorts, hoofdpijn en misselijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 00:15

Ik zit intussen aan mijn 2e paracetamol. Had daarstraks bij thuiskomst eentje ingenomen om te proberen de armpijn wat te beperken. Het ging best goed de eerste uren, maar het was wel duidelijk wanneer die uitgewerkt was, amai.. Denk dat de antistof-productie goed aan het draaien is :')

Koude rillingen staan er overigens niet bij. Ik heb het ijskoud en bibber mij kapot, echt niet normaal, kreeg mijn paracetamol bijna niet ingenomen := Koorts heb ik (voorlopig?) nog niet maar ik bibber mij bijna dood. Gelukkig gaat het wel beter als ik lig, dus ik hoop op toch een goede nacht en morgen alles voorbij :Y)

sjaslique

Berichten: 2093
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 00:30

Hier een gevoelige arm en wat koude rillingen gehad, maar verder nergens last van. Collega echt koorts en hoofdpijn. Ik denk dat er veel verschil zit in diverse leeftijdscategorieën en of je al eens Corona hebt gehad.

Muronia

Berichten: 19493
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 00:35

Ik heb gisteren het AZ vaccin gehad. Na het prikken wat spierpijn in de linkerarm. Vandaag voelt hij flink stijf aan. Gisteren en vannacht ging het best aardig totdat ik vandaag op het werk was. Barstende hoofdpijn en continue warm-koud. Het is nu weer wat gezakt gelukkig. Hopelijk morgen na nog een nachtje slapen weer helemaal de oude. 18 mei mag ik voor de tweede prik.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Onali

Berichten: 18440
Geregistreerd: 16-03-06

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 03:07

Klinkt allemaal heel gezellig :')
Ik mag vrijdag bellen voor een afspraak.

Black is the colour of my true love's hair

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 04:54

Ok, ik ga duidelijk niet de persoon zijn die ze gaan gebruiken om reclame te maken voor het vaccin ^)

Nog niks geslapen, wilde om de 6u paracetamol nemen maar dat red ik niet. Net 38.7°C (om 23u nog 1 genomen) dus maar al een nieuwe genomen. Hoofdpijn is vreselijk, koude rillingen wel weg, dat is nu gewoon oververhitting := Hoop dat het snel ochtend is, weet nog niet hoe ik de hond ga uitlaten...

Nu ben ik zelf niet gezond, mijn immuunsysteem ligt wat overhoop met vaak ontstekingen. Dus misschien is het ook wel normaal en fietsen jullie er allemaal doorheen :Y) Wil ook geen ongerustheid zaaien ofzo en ik blijf maar denken dat een Corona-infectie vast nog erger is ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 06:55

Ik heb wel wat bijwerkingen gehad. Niet verwacht dat ik ze zou krijgen, omdat ik al corona gehad heb ik december. Het leek op corona-light. Ik kreeg spierpijn, koorts (1 nacht) en de dag er na was ik wat slapjes en had ik een hoofd vol watten. Heb 4 dagen een pijnlijke arm gehad. Maar dat komt volgens mij ook omdat ze een beetje te hoog geprikt heeft. Ik had ook een blauwe plek.

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 08:43

Maandag AZ vaccin gehad. Op de dag zelf geen klachten maar snachts ojeetje kon niet slapen van de spierpijn. Alles deed zeer. Dinsdag kreeg ik steen koude voeten en lichaam. Veel bibberen. Toen hoge koorts. Thermometer gaf op den duur hi aan. Later ging die weer naar 40. En eind van de middag naar 39,4 en savonds geen koorts meer.
Hele tijd beroerd gevoeld met dikke hoofdpijn.
Arm deed ook flink pijn. Arm boven hoofd lukte amper.
Vandaag nog een wat gevoelige arm bij strekken.

2 collega’s zijn ook flink ziek geweest van dit vaccin.

lauralarissa

Berichten: 1094
Geregistreerd: 02-06-07

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 08:49

Ik heb afgelopen maandag het vaccin gekregen. De dag zelf vooral last van mijn arm als ik deze wilde optillen. Gister eerst niks aan de hand, behalve die arm dan. In de loop van de middag in ene een koortsaanval en heel erg moe. Gisteravond maar vroeg naar bed gegaan (20.00 uur) en nu eigenlijk nergens meer last van. Arm is ook stukken beter. Ben benieuwd wat de dag brengt.

willemlover

Berichten: 1566
Geregistreerd: 18-08-07

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 08:56

Ik heb het vaccin gisterochtend gehad om 9.15. Tot 16 uur had ik alleen wat last van mijn arm. Daarna extreem hoge koorts, pijn in mn hele lijf en ontzettende hoofdpijn. Het is lang geleden dat ik me zo slecht gevoeld heb, ik heb eigenlijk nooit griep. Heb vannacht weinig geslapen en heb nu nog koorts, wel wat minder dan gisteravond/vannacht en ontzettende hoofdpijn. Zie nu al op tegen de 2e prik op 12 mei.
Het zetten van de vaccinatie viel mij trouwens heel erg mee!

moonsparkle
Berichten: 21700
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 08:58

Vind het best heftig klinken die hoge koorts

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37215
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:24

Klinkt heel hoopvol allemaal dat vaccin -O- van de griepprik wel meest wat gammel. Maar dergelijke hoge koorts :oo

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:52

karuna schreef:
Klinkt heel hoopvol allemaal dat vaccin -O- van de griepprik wel meest wat gammel. Maar dergelijke hoge koorts :oo


Beter 1 tot 3 dagen gecontroleerd ziek, dan corona waarvan je het verloop niet kan voorspellen. Daarna ben je gewoon goed beschermd.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37215
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:57

Dat klopt ook, maar dergelijke hoge koorts is mijn lijf niet blij mee, :n dat kan weer andere problemen triggeren. -O- en met de meeste entingen is zo n hoge koorts uitzondering en bij deze kennelijk redelijk gebruikelijk. Verbazingwekkend.

Benieuwd nu of de hoge koorts mensen al covid hebben gehad of vermoeden tot covid. :) Of dat er geen logica achter zit.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Pandora2
Berichten: 19852
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:13

Geen enkel lijf is blij met hoge koorts :+

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:18

Wat een bijzonder beperkt aantal opties qua bijwerkingen.
Er zijn er veel meer en vele malen ernstiger bekend.
Apart dat die hier buiten blijven.

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:27

Dan ben ik wel benieuwd op welke jij doelt, deze komen uit de bijsluiter:

Citaat:
4. Mogelijke bijwerkingen
Zoals elk geneesmiddel kan ook dit vaccin bijwerkingen hebben, al krijgt niet iedereen daarmee te
maken. Merkt u bijwerkingen die niet in deze bijsluiter staan, vertel het dan uw arts, apotheker of
verpleegkundige.
Zoek dringend medische hulp als u verschijnselen krijgt van een ernstige allergische reactie. De
volgende klachten, of een combinatie ervan, kunnen wijzen op zo’n reactie:
- zich flauw of licht in het hoofd voelen
- veranderingen in uw hartslag
- kortademigheid
- piepende ademhaling
- zwelling van uw lippen, gezicht of keel
- netelroos of huiduitslag
- misselijkheid of overgeven
- buikpijn
De volgende bijwerkingen kunnen voorkomen bij COVID-19 Vaccine AstraZeneca:
Zeer vaak (komen voor bij meer dan 1 op de 10 gebruikers)
- gevoeligheid, pijn, warmte, jeuk of een blauwe plek op de plaats van injectie
- zich moe voelen (vermoeidheid) of zich in het algemeen onwel voelen
- koude rillingen of een koortsig gevoel
- hoofdpijn
- misselijkheid
- gewrichts- of spierpijn
Vaak (komen voor bij minder dan 1 op de 10 gebruikers)
- zwelling of roodheid op de plaats van injectie
- koorts (meer dan 38°C)
- overgeven of diarree
Soms (komen voor bij minder dan 1 op de 100 gebruikers)
- slaperigheid of duizeligheid
- verminderde eetlust
- vergrote lymfeklieren
- overmatig zweten, jeukende huid of huiduitslag


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelon, Appeltje_1, Gitje1973, Meert, san4nie, sasja0705, SennaS, topsylover, wiifke en 183 bezoekers