Het corona vaccin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291


Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 23:38

Werd dat niet geanonimiseerd? Ik had het er denk ik wel voor over gehad. Nu bij de GGD blijken gegevens ook niet echt goed beschermt te zijn.

pien_2010

Berichten: 43216
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 23:39

sureido schreef:
Hoe ik nu hoor hoe het in Rusland gaat, bij Jinek...

Alles open; bars, winkels, kappers... 10.000 besmettingen per dag. Op een land van 140 miljoen mensen.

Ik denk dat het daar beter is dan hier, en dan kan je zeggen ja Rusland, maar volgens mij is het daar beter voor elkaar. Je kan daar op elke hoek van de straat testen zegt ie.


Dit ga ik navragen bij een Russische kennis wonende in Moskou.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 23:41

pien_2010 schreef:
sureido schreef:
Hoe ik nu hoor hoe het in Rusland gaat, bij Jinek...

Alles open; bars, winkels, kappers... 10.000 besmettingen per dag. Op een land van 140 miljoen mensen.

Ik denk dat het daar beter is dan hier, en dan kan je zeggen ja Rusland, maar volgens mij is het daar beter voor elkaar. Je kan daar op elke hoek van de straat testen zegt ie.


Dit ga ik navragen bij een Russische kennis wonende in Moskou.

Dat mag.. dit zei een man bij Jinek, die normaal in Rusland vertoefd. Denk dat hij wel de waarheid spreekt maar je weet het nooit.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 23:42

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het daar gaat met vaccineren en wat de resultaten zijn.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 23:43

Vayo schreef:
Werd dat niet geanonimiseerd? Ik had het er denk ik wel voor over gehad. Nu bij de GGD blijken gegevens ook niet echt goed beschermt te zijn.


Ja, uiteraard wel. Maar ik heb daar toch niet zoveel vertrouwen in bij een farmaceut. Nog minder dan bij een GGD. Daar is het een medewerker die de rotte appel is, farmaceuten vind ik op zichzelf gewoon rotte appels.

En dat staat los van dat ik achter hun producten sta als in dat ik medicijnen gewoon vertrouw en zou gebruiken. Maar een bak medische gegevens overhandigen, anoniem of niet sta ik niet om te springen. Het eten is goed maar de chef een eikel zeg maar:D
Daarvoor vind ik de nood dan weer net niet hoog genoeg persoonlijk.
Laatst bijgewerkt door secricible op 23-02-21 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 23:45

pien_2010 schreef:
sureido schreef:
Hoe ik nu hoor hoe het in Rusland gaat, bij Jinek...

Alles open; bars, winkels, kappers... 10.000 besmettingen per dag. Op een land van 140 miljoen mensen.

Ik denk dat het daar beter is dan hier, en dan kan je zeggen ja Rusland, maar volgens mij is het daar beter voor elkaar. Je kan daar op elke hoek van de straat testen zegt ie.


Dit ga ik navragen bij een Russische kennis wonende in Moskou.

Kennissen van mij die wonen in Rusland zijn al gevaccineerd. Leven gaat er idd gewoon door :j

Overigens heeft Rusland heel veel zaken goed voor elkaar :j zeker in Moskou

purny

Berichten: 27481
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 23:55

sureido schreef:
Hoe ik nu hoor hoe het in Rusland gaat, bij Jinek...

Alles open; bars, winkels, kappers... 10.000 besmettingen per dag. Op een land van 140 miljoen mensen.

Ik denk dat het daar beter is dan hier, en dan kan je zeggen ja Rusland, maar volgens mij is het daar beter voor elkaar. Je kan daar op elke hoek van de straat testen zegt ie.

Ik twijfel aan deze cijfers

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 23:59

De juistheid van de cijfers is natuurlijk een begrijpelijk discussiepunt :) ik kan mij persoonlijk ook niet geheel voorstellen dat de cijfers echt zo meevallen. De maatschappij is er in ieder geval wel volledig open. Dat klopt zeker :j

pien_2010

Berichten: 43216
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 00:01

Vayo schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het daar gaat met vaccineren en wat de resultaten zijn.


In een internationale discord groep kletsen een groep mensen over van alles en nog wat in het Frans en we komen overal vandaan waaronder M die in Moskou woont.
Denk niet te idealistisch over Rusland. Bv M. vraagt aan ons Westerse mensen of wij iets weten over het Sputnik vaccin dat zij krijgen. De mensen nemen het want er is weinig keuze maar de mensen zijn doods benauwd dat niet goed is, want het wantrouwen jegens de eigen overheid is groot.
Dus als ze van mij horen over het positieve lancet artikel, voor haar de link neergezet, want zij praat vloeiend Engels, is er een grote opluchting en ook een deelneemster uit de USA kon positief berichten over dit vaccin.
Dus hoe triest kun je het hebben.

Dit geldt dus ook over de aantallen besmettingen in Rusland. Ik weet niet of de cijfers werkelijk kloppen. En ik weet dus niet of zij dat weet, en als iemand het denk te weten of dit klopt. Want heel vaak is het gewoon onduidelijk.

Ik ga ook navragen of de maatschappij open is.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 00:10


Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 07:09

Groot verschil met Rusland; de mensen worden daar sowieso minder oud vertelde die meneer bij Jinek. Mannen ergens in de zestig , vrouwen ergens in de zeventig. Wellicht heeft dat iets te maken hoe Covid rondgaat in Rusland?

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 08:29

Morris schreef:
Groot verschil met Rusland; de mensen worden daar sowieso minder oud vertelde die meneer bij Jinek. Mannen ergens in de zestig , vrouwen ergens in de zeventig. Wellicht heeft dat iets te maken hoe Covid rondgaat in Rusland?

Dat heeft waarschijnlijk te maken met de inrichting van de zorg. Voor veel mensen is zorg te duur. De kloof tussen arm en rijk is heel groot daar....

pien_2010

Berichten: 43216
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 08:41

En al een snelle reactie van M

Citaat:
Bonsoir à tous !
@Pien2010 je sais seulement la situation à Moscou. Il y a des règles, on doit porter les masques et les gants. Maintenant, il y a environ 1500 nouvelles cases de Covid chaque jour à Moscou. Ce n’est pas beaucoup pour notre ville. Mais, ce sont les chiffres officiels, donc... je ne sais pas qu’ils sont vrais.


Vertaald schrijft ze:
Pien, ik ken alleen de regels in Moscou. Er zijn regels zoals het dragen van maskers en handschoenen. OP dit moment zijn er ongeveer 1500 nieuwe besmette gevallen per dag in Moskou en dat is niet veel. Maar dat zijn de officiële cijfers, dus.....ik weet niet of die kloppen.

De vraag hoe de zorg is geregeld en hoe mensen dat betalen heb ik ook gesteld. Leuk om door dit topic wat meer van Rusland te weten. We babbelen van gezellig tot zeer serieus en soms plaatsen we links ban Engelse krantenartikelen voor M. Dus goede opmerking hierboven.

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 08:58

pien_2010 schreef:
En al een snelle reactie van M

Citaat:
Bonsoir à tous !
@Pien2010 je sais seulement la situation à Moscou. Il y a des règles, on doit porter les masques et les gants. Maintenant, il y a environ 1500 nouvelles cases de Covid chaque jour à Moscou. Ce n’est pas beaucoup pour notre ville. Mais, ce sont les chiffres officiels, donc... je ne sais pas qu’ils sont vrais.


Vertaald schrijft ze:
Pien, ik ken alleen de regels in Moscou. Er zijn regels zoals het dragen van maskers en handschoenen. OP dit moment zijn er ongeveer 1500 nieuwe besmette gevallen per dag in Moskou en dat is niet veel. Maar dat zijn de officiële cijfers, dus.....ik weet niet of die kloppen.

De vraag hoe de zorg is geregeld en hoe mensen dat betalen heb ik ook gesteld. Leuk om door dit topic wat meer van Rusland te weten. We babbelen van gezellig tot zeer serieus en soms plaatsen we links ban Engelse krantenartikelen voor M. Dus goede opmerking hierboven.

Rusland is een heel mooi, maar ook heel raar land. Aan de ene kant is lopen ze vooruit op Europa, aan de andere kant is er grote armoede en hebben ze in de buitengebieden van Moskou geen stromend water

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:07

Zouden ze bij AZ weer flink op de vingers zijn getikt door de EU?

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:20

De russen hebben ook nog vodka. Ontsmet volledig en is goed tegen elke aandoening. :D

Heeft Europa AZ al ooit op de vingers getikt ? Dacht het niet :P
Hier zijn we voor de volgende weken in elk geval weer flink de klos. Nog niet de helft van de beloofde vaccins zullen er zijn.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:22

Pandora2 schreef:
De russen hebben ook nog vodka. Ontsmet volledig en is goed tegen elke aandoening. :D

Heeft Europa AZ al ooit op de vingers getikt ? Dacht het niet :P
Hier zijn we voor de volgende weken in elk geval weer flink de klos. Nog niet de helft van de beloofde vaccins zullen er zijn.

Nou, er wordt aangekondigd dat ze in q2 ook maar de helft leveren en opeens wordt toch wel weer alles geleverd.

Hier is volgens mij ook zelfs een tijdelijke afspraken stop op AZ..

mysa

Berichten: 10466
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:29

The Moscow Times is in het Engels, daar kun je precies lezen hoe het er voor staat in Rusland.

pien_2010

Berichten: 43216
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:35

mysa schreef:
The Moscow Times is in het Engels, daar kun je precies lezen hoe het er voor staat in Rusland.


Klopt, alleen ik vind de eigen verhalen ook erg interessant en interessanter als de krant soms.

Be weten allemaal wat zich in Texas afspeelt, maar om het van iemand te horen die daar midden inzit, is toch echt anders .

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:41

sureido schreef:
Pandora2 schreef:
De russen hebben ook nog vodka. Ontsmet volledig en is goed tegen elke aandoening. :D

Heeft Europa AZ al ooit op de vingers getikt ? Dacht het niet :P
Hier zijn we voor de volgende weken in elk geval weer flink de klos. Nog niet de helft van de beloofde vaccins zullen er zijn.

Nou, er wordt aangekondigd dat ze in q2 ook maar de helft leveren en opeens wordt toch wel weer alles geleverd.

Hier is volgens mij ook zelfs een tijdelijke afspraken stop op AZ..


Via een internationaal toeleveringsnetwerk zullen ze dus toch de geplande hoeveelheid leveren om te voldoen aan wat contractueel afgesproken is met de EU.

De fabrieken kunnen het produceren niet helemaal goed bijbenen denk ik. Weer een gevalletje ingehaald door de wetenschap :=

mysa

Berichten: 10466
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:44

pien_2010 schreef:
mysa schreef:
The Moscow Times is in het Engels, daar kun je precies lezen hoe het er voor staat in Rusland.


Klopt, alleen ik vind de eigen verhalen ook erg interessant en interessanter als de krant soms.

Be weten allemaal wat zich in Texas afspeelt, maar om het van iemand te horen die daar midden inzit, is toch echt anders .


Ja dat vind ik ook interessant, daarom lees ik ook graag autobiografieën. Toch lees ik ook, soms vluchtig, een aantal buitenlandse kranten, dat verbreedt je blik.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:53

Pandora2 schreef:
De fabrieken kunnen het produceren niet helemaal goed bijbenen denk ik. Weer een gevalletje ingehaald door de wetenschap :=


Ik heb ook een beetje medelijden met de productiemedewerkers. Ik ga er vanuit dat het daar niet anders gaat dan in andere grote multinationals en dat is drukken tot het niet meer gaat.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:15

Die productiemedewerkers werken zich al maanden het zwart voor de ogen inderdaad. In elke fabriek waar iets ivm covid moet geproduceerd worden.
Ik wil niet met ze ruilen. Gewoon echt niet.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:19

Onder het motto ' beter laat dan nooit ' ... :')

Citaat:
Half miljoen mondmaskers komen na negen maanden eindelijk aan in Genk. In mei vorig jaar, toen de wereld nog smeekte om mondmaskers, bestelde het Genkse bedrijf Pharma Base een half miljoen stuks in China. Na problemen bij de douane en een ommetje via Zwitserland zijn ze nu, na negen maanden, eindelijk aangekomen.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:20

Pandora2 schreef:
Onder het motto ' beter laat dan nooit ' ... :')

Citaat:
Half miljoen mondmaskers komen na negen maanden eindelijk aan in Genk. In mei vorig jaar, toen de wereld nog smeekte om mondmaskers, bestelde het Genkse bedrijf Pharma Base een half miljoen stuks in China. Na problemen bij de douane en een ommetje via Zwitserland zijn ze nu, na negen maanden, eindelijk aangekomen.

Voldragen kindje :D