Kinderopvang ervaringsverhalen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Kinderopvang ervaringsverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:38

Hoi bokkers,

N.a.v topic:"Moeder zijn is fijn" kom ik met dit topic:" Kinderopvang ervaringsverhalen."

Sinds kort gaat ons kindje naar de opvang en er gebeuren daar dingen waar ik eerlijk gezegd een klein beetje moeite mee heb. Ook gebeuren er lieve dingen en zijn ze daar echt gek met hem.

Om erachter te komen of ik nou echt zo'n zeurkous ben en om te leren van jullie verhalen open ik dit topic.

Iemand die ik ken heeft haar kindje per direct vd opvang gehaald omdat er dus te veel fout ging.

Maar ook waar ga je wél voor als je een opvang kiest?

Wat vinden jullie een "pro" en wat vinden jullie nou echt een "no go"?

Wat zouden jullie doen als ze je kindje te veel of te weinig drinken geven bijv. Of wat bespreek je wel en wat laat je voor de goede orde zitten?

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Kinderopvang ervaringsverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:42

Te weinig drinken aanbieden is natuurlijk niet goed te spreken, maar het kan voorkomen dat er kindje een dagje minder drinken aanneemt. Ik verwacht dat ze het hem dan blijven aanbieden en mij er van op de hoogte stellen dat hij minder heeft gedronken dan gebruikelijk.

Ik ben gelukkig zeer te spreken over de opvang waar hij al ruim een jaar naar toe gaat. :j

Noah is bijna 2 jaar en heeft het ontzettend naar zijn zin. Ik heb hem nog geen dag gebracht dat hij ook maar een traan moest laten om het afscheid. :+

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:42

Hier geen moeder, maar wel een pedagogisch medewerker/ pedagoog op de opvang. Mocht je willen weten wat oké of je gedachte gerust willen stellen, mag je me aanspreken :)

Edit; te weinig water aanbieden moet je misschien in perspectief zetten. Wij bieden het 4x per dag aan. Waarbij de een dubbele bekers drinkt en de ander misschien een halve beker, ik denk dat dit afhankelijk van het kind en de ervaring met het kind die je zelf hebt.
Laatst bijgewerkt door Justme_Lisaa op 16-10-20 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

HindaFree

Berichten: 3279
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: Hoogwoud (WF-N-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:43

Een grote no go hadden we van de week. Personeel die met dit weer vragen of ze een jasje aan had naar de opvang :+ dan denk ik echt heb je haar ook laten buiten spelen zonder dan of zo :Y) En ze ging op sloffen naar huis. Manlief voelde zig opgejaagd bij het ophalen door meer ouders die kwamen dus viel het op de fiets pas op.

De dames die er al langer zijn prutsmuts echt top. Alles is bespreekbaar. Zelfs wasbare luiers in het begin. Mee doen met het zindelijk maken enz. Is er iets niet naar het zin zo als bijvoorbeeld bovenstaande? Word daar altijd over gecontact.

Je mag gerust wel wat eisen. Zeker bij fouten. Je betaal een hoop geld voor een opvang. Dan mag je ook gerust professionele mensen verwachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:46

Lief!

Nou mijn kindje 12 wkn krijgt dus borstvoeding. Helaas kolf de ik erg weinig. Dus mochten ze van mij in nood bijvoeden met kunstvoeding.

Ze zijn super eerlijk en op de app kan ik hem volgen. Maar nou heeft hij wel 210 bij gekregen naast de 90.

Dus ons kindje zit naar mijn idee propvol en nu wil hij ook niet bij mij drinken. En het is al half 8.

Voor mijn voeding ook niet goed lijkt mij.

Edit hij is nu 3x geweest:

Bij aankomst prikte 'n ander kindje in z'n oog.
Die dag had hij rode randjes van 1 maat kleinere luier. Ik op briefje genoemd welke maat hij heeft, heeft hij alsnog die maat luier om. 1 ipv 1-2.vandaag komt hij in slaapzak met daaronder zijn eigen kleren thuis. Helemaal warm. Had ze 'm dus in slaapzak mee gegeven. Had z'n dunne pyamaatje in de slaapzak gestopt, dat kan dus niet mis gaan? . Mijn vriend haalde hem op anders had ik 't gelijk gezegd.
Hij was ook 'n x scheef in z'n pakje geknoopt.
Sokjes die tot knie worden aangetrokken waardoor dat niet lekker zit. Deze moet je even omvouwen. Oja en niet begroeten gelijk in maxi cosi in box weg zetten.

Anoniem

Re: Kinderopvang ervaringsverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:55

Het is een beetje veel geweest, naast een niet goed gelopen gesprek gister. Dit wel goed opgelost. Alleen dan komt hij thuis in zijn slaapzak met zijn gewone kleren eronder aan wat totaal niet lekker zit dan denk ik.. Jongens jongens, waar is de liefde he

Eliana

Berichten: 5453
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Kinderopvang ervaringsverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:58

Mijn kinderen sliepen altijd overdag ook in hun kleren en dan slaapzak eroverheen, thuis ook.
Dus wellicht dat ze dat op de opvang ook gewend zijn bij andere kinderen?

Hier gaan de kinderen naar een gastouder. Ze vangt alleen mijn kinderen op, is super flexibel en mijn kinderen draaien gewoon mee in haar gezin.
Daarnaast gaat mijn oudste naar de peuterspeelzaal, dat is een groep bij de kinderopvang. Sommige kinderen komen alleen voor de peuterspeelzaal (ochtend) anderen voor de opvang en komen dan heel de dag.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:01

Als hij 12 weken is gaat hij zeker nog maar net? Dan moet hij waarschijnlijk nog wennen en zij ook aan hem (ritme ed). Bij ons werd eigenlijk altijd besproken hoeveel het kind krijgt.
Ik gaf altijd bv mee, afgemeten in porties. Ging altijd goed, soms dronk ze niet alles op en een enkele keer had ze daarna nog trek, daarna iets meer mee gegeven en nooit meer problemen gehad.
Toen ik gestopt was met bv, kreeg ze thuis nog 1x fles, maar op de opvang hoefde ze die niet. Ook geen probleem.

Zelf heb ik groot vertrouwen in de leidsters op het kdv. Zij hebben iig een stuk meer ervaring met kinderen dan ik. Maar ik heb dan ook nooit rare dingen mee gemaakt.

Ik jouw geval zou ik gewoon duidelijke afspraken maken met wat je wel/niet wil. 210 is idd wel veel voor zon kleintje. Maar vergeet dan ook niet te luisteren naar wat zij zeggen.

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:02

In de ogen geprikt worden is vervelend, maar kan gebeuren. Slapen in de kleren vind ik ook nog wel normaal. Buiten dat elke keer omkleden voor je kindje ook niet fijn is kost het veel tijd. Wij deden met slapen vaak alleen het broekje uit en dan in de slaapzak.

Mijn tip is om vooral te blijven communiceren, ze moeten je kindje ook nog leren kennen. Als hij wat langer heen gaat kunnen ze hem ook wat beter aanvoelen.

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:03

Ik ben super te spreken over die van ons. Zou niet anders meer willen.

Hier slaapt ze overdag trouwens ook in gewone kleren in de slaapzak :=

En wij geven eigen luiers mee. Dat doet iedereen en werkt perfect.

Ik denk maar zo. Ik kom net kijken als moeder en zij hebben al een pak ervaring :)

Edit.

Voeding geef ik gedoseerd mee.
Ze schrijven ook altijd in het schriftje hoeveel ze gedronken heeft
Laatst bijgewerkt door Saul op 16-10-20 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:03

Hier gaan die van ons ook naar de gastouder. Echt een fantastisch mens.
Ik hoor altijd alles, als er iets is appt ze me, ze hebben een boekje waar ze altijd even in schrijft hoe het gegaan is. En buiten de verlatingsangst-periode die bijna alle kindjes wel hebben, hebben die van mij niet gehuild bij brengen. En komen altijd met de mooiste verhalen terug. Alles kan besproken en overlegd worden.

Wellicht kun je je opvang eens vragen waarom hij in kleertjes thuis kwam? Als mijn man de kinderen op haalt, en er valt me iets op als ze thuis zijn, mag en kan ik altijd appen.

Maar het zijn moeilijke dingen hoor, als nieuwbakken moeder alles ontdekken en leren kennen omtrent je baby.. wat is wel goed, wat is niet goed, wat mag wel, wat mag niet.. luister vooral naar jezelf!

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:03

Tsja als de kinderen naar de opvang gaan is het nou eenmaal anders dan thuis. Ik vind in kleding slapen of sokken te hoog optrekken nou niet echt vreselijke dingen.

Voeding is wel irritant, en dit weet je nu, dus volgende keer afspreken hoeveel ze maximaal mogen geven.

Solistar

Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:07

Wat vervelend, zo'n nare ervaring met de crèche. Je geeft je liefste toch uit handen en wilt ze kunnen vertrouwen.. als het niet bevalt, zoek verder, er zijn genoeg fijne plekken! Maar communiceer ook duidelijk wat jij verwacht.

Hier een crèche waar wij 100% tevreden over zijn (onze kindjes ook). De jongste die net kan lopen rent al naar het hekje als we toevallig erlangs komen, zo graag wil hij erheen. De oudste gaat altijd met veel plezier. Die vrouwen daar zijn zo fijn met de kindjes, de communicatie is goed, ze zijn eerlijk (dit vind ik het belangrijkst, tuurlijk gaat er wel eens wat mis maar dan zeggen ze dat gewoon). Kleren etc zou ik me het minst druk om maken, een scheve sok ofv open knoop of weet ik wat.

Wb drinken: er is veel onkunde over borstvoeding. Juist bij de crèche. Probeer heel duidelijk uit te leggen hoe jij dat voor je ziet, en zorg voor een fles met kleinste speen. Ik had een flesweigeraar, die dronk heel erg weinig maar haalde thuis in. Heb mijn gekolfde melk grotendeels moeten doneren. Maar eerlijk gezegd kun je dat kwa productie beter hebben dan dat ze hem volproppen. Maar dat is vaak onwetendheid. 5 flessen van 200 ml kan normaal zijn bij kunstvoeding, terwijl borstvoedingskindjes vaak minder drinken en meer porties. Veel leidsters weten dat niet. Leg dat heel duidelijk uit, het zou zonde zijn als het ten koste gaat van je productie en je baby gewend raakt aan zulke hoeveelheden. Ik weet niet hoe vaak je kindje gaat, maar het zou zonde zijn als je lang borstvoeding wilt geven en het daardoor niet lukt.

Edit: ons kindje slaapt ook in kleren overdag. Toen die zo jong waren hadden ze zelfs nooit een pyjama aan, gewoon dag en nacht van die boxpakjes (wel verschoond als ze vies werden hoor, maar dat was vaak al meerdere keren per dag vanwege spuug of spuitluier haha)
Laatst bijgewerkt door Solistar op 16-10-20 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:08

Ik zou heel open en transparant zijn. Vraag waarom hun dingen op hun manier doen want ik denk ook dat hun erg veel ervaring hebben en veel weten.
Maar het zal, net als met alles, soms verschillen van persoon tot persoon.

Sokjes die perse dubbel moeten.. de ander denkt juist lekker lange sokjes! Lekker warm en die kunnen ze zelf niet zo makkelijk uit trekken +:)+

Nu met corona is trouwens de overdracht ook zo kort mogelijk. Even wennen voor de medewerkers is soms wel dat het kind in principe al in dr jas moet zitten als de ouder aan de deur staat. Alles goed, geen bijzonderheden. Of juist bijzonderheden melden en dan is het al voorbij.
Dit is even door corona zo en zal ook weer anders worden. Maar geef medewerkers even de tijd om te wennen. Dst is voor ouders wennen maar ook voor medewerkers.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:09

De kinderopvang van mijn 2 dochters is echt top! Maar ook daar gebeuren wel eens dingen waar ik wat minder enthousiast van ben. Soms zeg ik daar wat van, soms laat ik het maar gebeuren.

Top: Hele leuke betrokken leidsters. Locatie op het platteland, veel buiten spelen en dieren. Kinderen mogen vies worden. Advies is ook: Doe je kind oude kleren aan. Bij binnenkomst hebben ze echt even tijd voor de kinderen om ze op hun gemak te laten voelen, één van mijn dochters heeft altijd even tijd nodig om te wennen.

Iets minder: Haal ze wel eens van de opvang met een te volle luier. Of een nat rompertje (ongelukje gehad misschien? Maar ik heb droge kleren in de tas). Soms ook rode billen (te laat schone luier gehad)
Dat zijn dingen die ik maar laat voor wat het is, daar zeg ik niets van. Kan mij voorstellen dat dat er wel eens bij inschiet en dat het rompertje misschien niet was opgevallen.

Mijn jongste dochter krijgt thuis een fles en een broodje, en dan hoort ze rond 10 uur fruit te krijgen. Zag ik in het boekje een keer dat ze om kwart over 8 al fruit had gehad. Daar heb ik wel wat van gezegd.
Een fles en een broodje had ze net op, en toen kreeg ze al fruit. Daarna moest ze het van kwart over 8 tot half 12 doen met niets. Snapten ze wel toen ik er wat van had gezegd (was in vakantie periode, met andere leidsters die dag)

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:10

Hier gaven we flesvoeding mee ( is hier ook de norm), flesjes gevuld met de hoeveelheid water en doseerdoosjes met de juist aantal schepjes.

Pampers gaven we ook mee.
Denk dat het in het begin moeilijk is om los te laten en het besef te hebben dat het nooit hetzelfde kan zijn dan thuis.
Over die sokjes of een knopje verkeerd geknoopt vind ik wat muggenziften. Als er andere kindjes zijn, is er natuurlijk altijd kans dat er is een kindje wat te uitbundig is.

Denk dat het belangrijk is om in te zetten op open communicatie en begrip.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 16-10-20 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:11

Toen die van mij zo klein was ging ze ook inderdaad met kleren aan in de slaapzak, ook thuis, ook Snachts. Al die kleertjes zijn toch super comfortabel.

Ik snap dat je sommige dingen niet fijn vind (te veel eten/ niet begroeten), maar als ik eerlijk ben klink je ook een beetje pietluttig (sokken te hoog optrekken/een ander kindje dat in zn oog prikt).
Op de opvang gaat het nou eenmaal niet precies als thuis. Het is ook een kwestie van loslaten. Mijn advies zou zijn je te concentreren op wat je echt belangrijk vind en de rest los te laten. Maar als de basis niet in orde is en ook niet in beter wordt als je het er over hebt, dan zou ik zeker verder kijken. Als je je kind niet met een gerust hart achter kan laten, kan je het beter niet doen.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:13

Talietjuh schreef:
Lief!

Nou mijn kindje 12 wkn krijgt dus borstvoeding. Helaas kolf de ik erg weinig. Dus mochten ze van mij in nood bijvoeden met kunstvoeding.

Ze zijn super eerlijk en op de app kan ik hem volgen. Maar nou heeft hij wel 210 bij gekregen naast de 90.

Dus ons kindje zit naar mijn idee propvol en nu wil hij ook niet bij mij drinken. En het is al half 8.

Voor mijn voeding ook niet goed lijkt mij.

Edit hij is nu 3x geweest:

Bij aankomst prikte 'n ander kindje in z'n oog.
Die dag had hij rode randjes van 1 maat kleinere luier. Ik op briefje genoemd welke maat hij heeft, heeft hij alsnog die maat luier om. 1 ipv 1-2.vandaag komt hij in slaapzak met daaronder zijn eigen kleren thuis. Helemaal warm. Had ze 'm dus in slaapzak mee gegeven. Had z'n dunne pyamaatje in de slaapzak gestopt, dat kan dus niet mis gaan? . Mijn vriend haalde hem op anders had ik 't gelijk gezegd.
Hij was ook 'n x scheef in z'n pakje geknoopt.
Sokjes die tot knie worden aangetrokken waardoor dat niet lekker zit. Deze moet je even omvouwen. Oja en niet begroeten gelijk in maxi cosi in box weg zetten.



- Kind wat in een oog prikt: Kan gebeuren.
- Te kleine maat luier is niet zo netjes, zou ik gewoon even een opmerking over maken de volgende keer. Of even afwachten of het eenmalig verkeerd ging.
- Verkeerde kleren aan of gek aangekleed dat vind ik niet erg. Mijn dochter leek een keer op een minion toen ze gingen buiten spelen en ze daar een foto van stuurden.
- Niet begroeten en gelijk wegzetten zou ik ook jammer vinden ja. Even contact met het kind, hoe klein ook, geeft zo'n baby ook een veiliger gevoel zou je denken.

Anoniem

Re: Kinderopvang ervaringsverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:20

Oké een tuttie ben ik dus :D

Gelukkig!

Onwijs bedankt, ik ga nu een stuk rustiger 't weekend in :)

Dat van de voeding ga ik idd zelf doseren en meegeven. Geef ik gewoon de max aan hoeveelheid mee. Goede tip!

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:23

Hier ook altijd erg blij met onze opvang. M'n zoontje was echt niet makkelijk, hechtte aan 1 leidster maar deze nam hem zelfs mee op pauze als het nodig was.
Hij zit inmiddels in de laatste groep van het kdv is net 3.
Mn dochtertje heeft net 2 dagen gewend. Zelfde kdv, maar ook hier heel tevreden. Ze drinkt nog niet zo goed, veel afgeleid door alle nieuwe geluiden maar daar houden ze ook goed rekening mee.

Slapen in eigen kleding in slaapzak is hier ook normaal. Broekje en sokken uit en de zak in. Doe ik thuis ook. Als ze in het buitenbedje slaapt, pakken zij haar nog extra in.
Oogje prikken kan gebeuren, als het gemeld wordt, zou ik me er niet druk om maken. M'n zoontje is een keer in z'n rug gebeten. Werd netjes gemeld bij beide ouders, was ik uiteraard niet blij mee, maar snap ook dat de leidsters niet alles kunnen voorkomen.
Mn dochtertje kwam thuis in een mt4+ luier, thuis zit ze in 3. Rode lijntjes zie ik eigenlijk altijd wel een beetje waar de randjes van de luier zitten. Lekkere spekbenen haha. Maar bij Mt 3 hetzelfde als bij 4+...

Is het je eerste kindje? Ik kan me voorstellen dat dat heel lastig is, ze zijn nog klein en je moet het los laten. Nu met Corona is er minder tijd voor een overdracht, andere ouders 'hijgen' in je nek,maar probeer toch je rust te vinden voor een overdracht.
Alles zou bespreekbaar moeten zijn, binnen de grenzen... Je zou je eigen luiers meekunnen geven en een maximum kunnen aangeven wat ze bij mogen geven aan voeding. Al zou ik me geen zorgen maken als hij nu even voldaan is. Veel indrukken op zo'n dag, daar worden ze ook moe van.

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:30

Ik ben ook pedagogisch medewerker op een kinderdagverblijf. Werk met 0 tot 4 jaar dus vind dit wel interessant om te lezen en kan misschien ook wel vragen beantwoorden!

Anoniem

Re: Kinderopvang ervaringsverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:32

Superfijn dat jullie zo meedenken!

Het zijn ook echt lieve meiden, 't is goed bedoeld allemaal.

Ik blijf helder communiceren en geef gewoon z'n eigen luiers en kunstvoeding mee voortaan :)

lovecappie

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:35

Ik ben werkzaam op een kinderdagverblijf en ik zeg altijd tegen ouders bij de intake: als er iets is, zeg het alsjeblieft direct. Wacht niet af want dat stapelt het op. Wij kunnen het niet weten als je ergens mee zit. Vaak zijn we ons van gaan kwaad bewust en zijn altijd bereid om mee te denken met de ouder. Maar maak het bespreekbaar, communiceer. Alleen dan kunnen we het anders aanpakken.

En ik zal het ook vanuit het perspectief als collega pm’er benoemen: de groepen zijn vol en druk. Soms gaat er perongeluk iets ‘fout’ zoals een sok te hoog in een knieholte trekken. Begrijp me niet verkeerd, als kersverse moeder wil je natuurlijk je kleintje met man en macht perfect verzorgen, maar dit is voor mij persoonlijk geen topprioriteit. Ik kleed soms 8 kinderen achter elkaar aan in een tijdsbestek van 10 minuten, en soms gaat er inderdaad eens een knoopje scheef of een sokje dubbel onder de broek. Dit gebeurd omdat ik terwijl ik het kindje aankleed ik mijn ogen op de andere 11 houd. Maar als dat het ergste is... En een kindje wat in een oog prikt... Tja, wees blij dat het nog maar een oogprik is. Ik heb ouders wel eens van hun werk moeten bellen met een erger incident en het advies om evens langs de HAP te gaan.. Tuurlijk is het niet leuk op een eerste dag, maar het zal ook heus niet de laatste keer zijn.

Máár... Ik lees ook dingen als het kindje meegeven aan ouders in een slaapzak?! Al liggen ze nog in bed als de ouder voor de deur staat, ik geef ze altijd nog een schone luier en kleed ze aan. Als collega pm’er vind ik dat een hele rare gang van zaken en heb dat ook nog nooit meegemaakt. Ik doe kinderen sowieso altijd alleen met hun romper en shirtje in een slaapzak. Zonder broek en sokken. Pyjama’s doen wij ook niet aan. Te veel handelingen en te weinig tijd om steeds aan en uit te doen. Romper + t-shirt (met lange mouwen) + slaapzak voldoet prima. Eventueel met een extra deken. Maar daarbij wel weer... Een ouder niet groeten is ronduit onbeschoft. Maar ik was er niet bij dus kan niet oordelen hoe het gegaan is. Was de pm’er even in gesprek met een andere ouder/druk met een ander kind?

En wat betreft de voeding. Ik weet niet wat de situatie was, maar was het 210 cc kunstvoeding en 90 cc bv over de hele dag (neem ik aan bij een kindje van 12 weken)? Of in 1 voeding?! Ik zou dat gewoon echt kortsluiten met de pm’ers en aangeven wat jij precies wilt. Wij hebben ook wel kindjes met bv/kv combinatie, maar dit levert eigenlijk nooit problemen op. Ouders bepalen wat en hoeveel ze krijgen, en wij geven het. Als een ouder zelf nog zoekende is en het zelf ook niet goed weet zit de kans er natuurlijk snel in dat het niet naar de ouder z’n zin gaat als je moet gaan gokken en gissen... Wees zelf gewoon echt duidelijk is mijn advies, dat maakt het een stuk makkelijker.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:36

Ik vond de kinderopvang voor mijn kinderen niet heek fantastisch.

Waar ik vooral in het begin tegen aan liep, was dat de medewerkers heel weinig ervaring hadden met borstvoeding. Ze vonden veel te veel moeite, snapte de hoeveelheden niet en rommelden zelf aan.

Wat ik ook vervelend vond, is dat er baby’s waren die ze gewoon lieten huilen als ze in bed lagen. En dan heb ik het niet over 1 minuut huilen..

En toen mijn zoontje naar de peuter groep overging, ging het helemaal niet meer lekker. Erg veel wisselingen van leidsters. Zoontje voelde zich niet op zijn gemak en moest elke keer schreeuwend uit onze armen werden gehaald. Dit was nooit zo bij de baby groep. Daarnaast zag ik hem vaak in zijn eentje al bij het hek zitten, wachtend op ons. Ik was blij dat ik een dag minder kon gaan werken. Anders hadden we geprobeerd om een goede gastouder te vinden, iets kleinschaliger.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:39

Geef je echt een pyjama mee naar de opvang? Hier doe ik altijd alleen snachts pyjama’s aan, overdag alleen broekje uit en in de slaapzak. Alle kindjes slapen daar in gewone kleren.

En sokjes hoog optrekken? Hoe erg is dat? :)

Ik ben super tevreden over onze opvang, de meiden zijn superlief en meedenkend. Ons kind kon niet goed wennen en mocht daardoor veel meer ochtenden komen wennen (kosteloos) dan het standaard protocol.
Nu vindt het heel leuk. Oudste gaat nu naar school maar nog wel naar de bso daar.