[pol] Is het Coronavirus er?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Is het Coronavirus er?

Ja
1023 (81%)
Ja, maar het is vergelijkbaar met griep
210 (16%)
Nee, ik geloof virus waanzin/waarheid
15 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1248


verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:14

Indi_Vito schreef:
Ik geloof in corona, maar niet zoals ze het voor doen, alsof het zomaar plots is gekomen.
Het is gewoon een gefabriceerde ziekte om de oudere mensen uit te roeien. "los gelaten" in Wuhan en nu de hele wereld over.

Net zoals de berichtgeving dat de testen al in 2018!!! Zijn besteld. Zeer bijzonder!

Verder is het even lekker makkelijk om zo controle te krijgen over het land, de boeren de mond te snoeren enz enz. Ons land kwam eindelijk in opstand en nu snoeren ze ons gewoon de mond.

En iedereen doet 't maar gewoon. 8)7


Waarom worden de boeren de mond gesnoerd door Corona?

En welke berichtgeving dat de testen in 2018 zijn besteld? Heb je daar een linkje naar?

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:16

Indi_Vito schreef:
)

Wij hebben het gehad, ja je voelt je alsof je bent overreden door een vrachtwagen, maar ben van een gewone griep wel zieker geweest. Het is allemaal zo overtrokken


Beetje apart om jouw situatie te generaliseren op de rest van de mensen die ziek worden.... Mensen worden niet voor niets opgenomen in het ziekenhuis. Ja ook mensen die geen onderliggende ziektes hebben.

musiqolog
Berichten: 3332
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:17

Indi_Vito schreef:
Ik geloof in corona, maar niet zoals ze het voor doen, alsof het zomaar plots is gekomen.
Het is gewoon een gefabriceerde ziekte om de oudere mensen uit te roeien. "los gelaten" in Wuhan en nu de hele wereld over.

Net zoals de berichtgeving dat de testen al in 2018!!! Zijn besteld. Zeer bijzonder!

Verder is het even lekker makkelijk om zo controle te krijgen over het land, de boeren de mond te snoeren enz enz. Ons land kwam eindelijk in opstand en nu snoeren ze ons gewoon de mond.

En iedereen doet 't maar gewoon. 8)7


Die testen zijn niet in 2018 besteld. Dat is een onzinbericht dat zich via Facebook heeft verspreid. Dat is ook al tienduizenden keren door deskundigen ontkracht. Wie denk je nou dat het beter weet? Deskundigen? Of paranoïde Facebookers die geen seconde hebben doorgeleerd voor iets medisch?

Overal op de wereld zijn oudere mannen aan de macht. Leg mij dan maar eens uit waarom ze die nou net willen uitroeien!

Lees nou je eigen zinnen eens terug. "Ze" willen "ons" de mond snoeren. Lekker vaag hè? Dat kun al helemáál nooit weerleggen. Weet je wat het is? Mensen lopen achter complotdenkers aan omdat die lui je vertellen dat een ander schuld heeft aan jou problemen. Ongemakkelijke waarheden - het stikstofprobleem, waardoor je geen of minder vlees moet eten; de klimaatopwarming, waardoor je fors minder moet autorijden of vliegen; een pandemie, waarvoor je allerlei moeite moet doen - worden óf ontkend, óf in de schoenen van een of ander kwaadaardig meesterbrein geschoven. Nee, als "ze" maar niet aan de touwtjes trokken, dan was alles hier veel rooskleuriger! Ja, dat is aantrekkelijk om te geloven.

Bovendien bieden complottheorieën het overzichtelijke standpunt, terwijl de wetenschap moeilijke antwoorden biedt. Het kost veel minder moeite om te geloven dat de stikstofcrisis een hoax is, dan om je te gaan verdiepen in allerlei ingewikkelde chemische processen.

Mensen, trap er niet in. Facebook en YouTube zijn GEEN nieuwsbronnen. Kies voor een rationele verklaring, niet voor een die jouw onderbuik bevredigt!

Tancreda4

Berichten: 24033
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:18

Indi_Vito schreef:
Ik geloof in corona, maar niet zoals ze het voor doen, alsof het zomaar plots is gekomen.
Het is gewoon een gefabriceerde ziekte om de oudere mensen uit te roeien. "los gelaten" in Wuhan en nu de hele wereld over.

Net zoals de berichtgeving dat de testen al in 2018!!! Zijn besteld. Zeer bijzonder!

Verder is het even lekker makkelijk om zo controle te krijgen over het land, de boeren de mond te snoeren enz enz. Ons land kwam eindelijk in opstand en nu snoeren ze ons gewoon de mond.

En iedereen doet 't maar gewoon. 8)7


In China losgelaten omdat wij hier last hadden van boeren? Wel lief dat ze dat voor onze regering zo hebben gedaan dan.

Het virus is niet uit de lucht komen vallen idd. Er is in wetenschappelijke papers van 2007 al aangegeven dat er met name onder vleermuizen diverse Sars/covid virussen aanwezig zijn en dat het een kwestie van tijd is dat er mutaties en/of overdracht op mens zou plaatsvinden. In een artikel wordt letterlijk gezegd dat het een tikkende tijdbom is. Daarop inspelen met het bestellen van materiaal en testen vind ik dan ook niet zo gek en schrikbarend. Overigens heb in
K dat zelf nog niet teruggelezen. De berichten van m'n buurvrouw op Facebook neem ik wat dat betreft eerst nog met een korrel zout.
Het was een kwestie van tijd. We lopen ook elk jaar voor opde verwachte griepvarianten. Dat wordt ook al eerder dan de griepgolf in gang gezet. Of worden die vormen van griep dan ook los gelaten in de samenleving zodat mensen massaal de griepprik kunnen halen?
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 12-10-20 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

musiqolog
Berichten: 3332
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:18

Indi_Vito schreef:
Wij hebben het gehad, ja je voelt je alsof je bent overreden door een vrachtwagen, maar ben van een gewone griep wel zieker geweest. Het is allemaal zo overtrokken

Ik ben van mijn paard gevallen. Is best heftig, maar ik heb er niks aan overgehouden. Dat je er een dwarslaesie of hersenschade van kunt krijgen - allemaal gel*l.

Blacky94

Berichten: 3479
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:19

Indi_Vito schreef:
Wij hebben het gehad, ja je voelt je alsof je bent overreden door een vrachtwagen, maar ben van een gewone griep wel zieker geweest. Het is allemaal zo overtrokken

Ik vind bijna elke dag iemand dood zien gaan aan covid niet bepaald overtrokken := dat zien we bij influenza niet hoor... Alhoewel het ook dan uiteindelijk nog steeds niet om het mortaliteitscijfer gaat. De maatregelen zijn er om te zorgen dat de zorg niet omvalt. Dat de normale, niet-covid, zorg gewoon door kan gaan omdat ziekenhuizen niet vol liggen met covid patiënten. En om te voorkomen dat de samenleving ineen klapt omdat veel mensen langdurig ziek thuis zitten, ook zonder ziekenhuisopname.

Edit; wat betreft de PCR testen. Ik weet niet precies om welk onderdeel het zou gaan, maar de stokjes die we daarvoor gebruiken worden ook o.a. bij influenza gebruikt. En die hebben we gewoon elk jaar in grote getalen nodig. Het gaat om het proces daarna in het lab welke uitmaakt om welk virus het gaat. Maar hoe dat precies gaat heb ik geen verstand van.
Laatst bijgewerkt door Blacky94 op 12-10-20 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:20

zullen we de discussie in het viruswaanzin topic houden? Lijkt me de ideale plek er voor :D

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:28

musiqolog schreef:
Indi_Vito schreef:
Wij hebben het gehad, ja je voelt je alsof je bent overreden door een vrachtwagen, maar ben van een gewone griep wel zieker geweest. Het is allemaal zo overtrokken

Ik ben van mijn paard gevallen. Is best heftig, maar ik heb er niks aan overgehouden. Dat je er een dwarslaesie of hersenschade van kunt krijgen - allemaal gel*l.


Daar gaat het niet om, het is de verhouding je gaat dood van covid, ja dat gaan mensen ook dagelijks aan het gewone influenza, auto-ongelukken, en weet ik veel wat voor gedoe nog meer. Maar daar hoor je niks over, alles is covid. Het wordt zo overtrokken.

musiqolog
Berichten: 3332
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:40

Indi_Vito schreef:
musiqolog schreef:
Ik ben van mijn paard gevallen. Is best heftig, maar ik heb er niks aan overgehouden. Dat je er een dwarslaesie of hersenschade van kunt krijgen - allemaal gel*l.


Daar gaat het niet om, het is de verhouding je gaat dood van covid, ja dat gaan mensen ook dagelijks aan het gewone influenza, auto-ongelukken, en weet ik veel wat voor gedoe nog meer. Maar daar hoor je niks over, alles is covid. Het wordt zo overtrokken.

Zucht... ik zal even het citaat van een echte ervaringsdeskundige erbij halen. Een verpleegkundige om precies te zijn.
Citaat:
Ik vind bijna elke dag iemand dood zien gaan aan covid niet bepaald overtrokken := dat zien we bij influenza niet hoor...

COVID-19 heeft bij veel mensen heftiger symptomen dan influenza. Je kunt er voorgoed kortademig door worden, of je reuk en smaak verliezen. Dat is één. Bovendien is het een pandemie, die zich over de gehele bevolking verspreidt. Als dat in één keer gebeurt, lopen de ziekenhuizen over, wat bij een gewone griepgolf niet het geval is. Dat is trouwens sinds maart al talloze keren uitgelegd. Die volgens jou "overdreven" maatregelen zijn er dus zodat er voor ons, als we aan kanker, hernia of een gebroken arm moeten worden geholpen, nog plaat is.

Heb je nou niet in de gaten hoe bizar je argumenten zijn, Indi Vito? Het ene moment beweer je met droge ogen dat het SARS-CoV is ontworpen om bejaarden uit te roeien. Het andere moment roep je dat het allemaal niet zo dodelijk is. Dat rijmt natuurlijk niet.

En los daarvan: zonder deugdelijke bewijsvoering beweren dat de regering onze bejaarden wil uitroeien, dat is werkelijk bij de wilde spinnen af.
Laatst bijgewerkt door musiqolog op 12-10-20 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:43

Indi_Vito schreef:
Wij hebben het gehad, ja je voelt je alsof je bent overreden door een vrachtwagen, maar ben van een gewone griep wel zieker geweest. Het is allemaal zo overtrokken

Ik ben van mijn paard gevallen. Is best heftig, maar ik heb er niks aan overgehouden. Dat je er een dwarslaesie of hersenschade van kunt krijgen - allemaal gel*l.[/quote]

Daar gaat het niet om, het is de verhouding je gaat dood van covid, ja dat gaan mensen ook dagelijks aan het gewone influenza, auto-ongelukken, en weet ik veel wat voor gedoe nog meer. Maar daar hoor je niks over, alles is covid. Het wordt zo overtrokken.[/quote]


Ja er gaan mensen dood aan andere zaken, ja er komen mensen voor andere zaken op intensieve. Maar bij de eerste covid golf hadden we een tekort aan beademing toestellen, aan medicatie en aan personeel omdat we extra bedden moesten maken. Wij hebben propofol voor dieren geneeskundig gebruik moeten aanhangen, de humane stock zat er compleet door. Niemand van ons heeft ooit zoiets meegemaakt, dus hou op met de gevolgen te minimaliseren door naar andere zaken te wijzen.

_Tarzan

Berichten: 11167
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:50

musiqolog schreef:
Indi_Vito schreef:
Wij hebben het gehad, ja je voelt je alsof je bent overreden door een vrachtwagen, maar ben van een gewone griep wel zieker geweest. Het is allemaal zo overtrokken

Ik ben van mijn paard gevallen. Is best heftig, maar ik heb er niks aan overgehouden. Dat je er een dwarslaesie of hersenschade van kunt krijgen - allemaal gel*l.

Dus jij vind het gel*l dat een dierbare van ons nu hersenschade heeft opgelopen door CORONA, nou bedankt! Wij zitten er wel mee en ja dat is pijnlijk als een dierbare in 1 klap opeens niet meer zichzelf is door een virus en dit ook niet meer zal worden!

Daarnaast zijn er ook kennissen waarbij gewoon gezonde dierbaren zijn gestorven aan ja CORONA.

Ik hoop altijd maar dat de mensen die roepen dat corona flauwekul is het zelf of een dierbare het (in erge mate) krijgen, dan piepen die mensen wel anders!

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:52

Hij bedoelt het ironisch, Tarzan, juist om de bizarheid van de opmerking van Indi_Vito aan te tonen. Heel veel sterkte overigens, met die dierbare :knuffel:

_Tarzan

Berichten: 11167
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:54

Urbiezira schreef:
Hij bedoelt het ironisch, Tarzan, juist om de bizarheid van de opmerking van Indi_Vito aan te tonen. Heel veel sterkte overigens, met die dierbare :knuffel:

Dan heb ik niet goed gelezen, excuses! :=
Dankjewel! Maar daardoor kan ik er nogal slecht tegen dat zoveel mensen roepen dat het 'een griepje' is, dat is het zeker weten niet helaas :(

Edit: Ik heb het zelf (bijna zeker weten) ook gehad en maar 1 nacht koorts gehad dus ja niet iedereen wordt er doodziek van, voor mijzelf ben ik ook niet zo bang voor het virus, wel voor mijn dierbaren.

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [pol] Is het Coronavirus er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:04

Wat een hoop stemmen in de pol, ik wist niet dat er zoveel accounts actief zijn op bokt. Hij is al meer als 700 keer ingevuld

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:14

Ik vind het wel interessant deze poll.
De discussie die er op zou (kunnen) volgen vind ik niet interessant.

Telpeva schreef:
Wat een hoop stemmen in de pol, ik wist niet dat er zoveel accounts actief zijn op bokt. Hij is al meer als 700 keer ingevuld
Er zijn op dit moment al bijna 400 accounts online. Dus zo gek is dit niet :)

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:23

xSCWx schreef:
Denk jij dat er echt Corona is, of valt het allemaal wel mee?
Gewoon om even te peilen hoe de bevolking verdeeld is want daar ben ik wel erg benieuwd naar.


Ik ben geneigd om de scheidslijn te trekken tussen
'Er is corona, maar dit nieuwe virus is niets om je ongerust over te maken'
en
'Er is corona - de eerste golf was erg en er komt nog meer'.

joke165

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:25

En 14% denkt nog steeds dat corona een gewoon griepje is. Ik snap er werkelijk niets van.... leven die mensen onder een steen.
Van corona kun je serieus ziek worden en de maatregelen om de piek af te vlakken zijn gewoon hard nodig om de zorg in de been te houden. Nu wordt er alweer reguliere zorg uitgesteld. Mijn eigen operatie is door de eerste golf al 5 maanden opgeschoven, zo leuk is dat niet. Laat staan als je kanker hebt, van je paard lazert etc. Je wilt toch dat er dan plek is in het ziekenhuis, en ook personeel die je kan helpen.

SjonnieZ

Berichten: 2317
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: [pol] Is het Coronavirus er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:56

Ja ik geloof dat het bestaat.
Heb gezien hoe mensen er aan overlijden.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:57

Laatst bijgewerkt door corine1981 op 12-10-20 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:58

Blacky94 schreef:
Kairos schreef:
Ik heb gekozen voor 'Ja, maar het is vergelijkbaar met griep.' Er was al bekend dat het virus kon muteren. Ik geloof er dus in dat het virus gemuteerd is en het tov maart milder is geworden(ik ken mensen die flink beroerd waren, hoesten, verkouden, koorts en toen getest, geen corona. Iemand met lichte verkoudheidsklachten werd getest, wel corona). Dat in combinatie met meer testcapaciteit, zorgt voor een verkeerd beeld, waarop verkeerde beleidsstappen gevoerd worden. Naar mijn idee kunnen ze beter meer waarde hechten aan de Ct-waarde(geeft aan of iemand nog heel besmettelijk is of niet ), dan aan alles wat maar gewoon positief test. Ik denk ook dat als we alle mensen die qua Ct waarde niet meer besmettelijk zijn uit de statistieken halen, dat je een heel ander beeld krijgt. Het bestaat naar mijn idee zeker wel, alleen de maatregelen zijn naar mijn idee niet meer in proportie.

Wacht even, de CO-RADS bedoel je? Want daarmee kijken ze vooral hoe erg aangedaan weefsel is en hoe sterk de verdenking Covid wordt. Met een CO-RADS 3 kunnen ze bijv niet met zekerheid zeggen of je Covid hebt. Het weefsel is dan namelijk wel dusdanig aangedaan maar het zou óók door bijv influenza kunnen komen. Maar net zo goed dus ook door Covid.
Diagnostiek is een combinatie van meetmethoden. Daarom worden mensen bij ons zowel PCR getest als krijgen velen ook een CT. En bloedonderzoek. Uiteraard ook kijkend naar klachten die iemand vertoond. Maar dat zegt naar mijn weten niet specifiek wat over de besmettelijkheid. Iemand kan ook een CO-RADS 2-3 hebben maar wel PCR positief zijn. Dan heeft de ziekte nog niet genoeg tijd gehad om de longen dusdanig aan te tasten dat dat op de CT naar voren komt, maar dat betekent naar mijn weten niet dat iemand minder besmettelijk is. Net zo goed als dat iemand met CO-RADS 4 of 5 negatief kan testen. Maar in dat laatste geval wil je ze echt niet zomaar op een normale afdeling hebben liggen, want stel je voor dat ze het wel hebben. Maar tegelijkertijd wil je ze ook niet cohorten met PCR positieve patiënten want stel je voor dat ze een slecht CT beeld hebben door andere problemen. Die mensen liggen dus, bij ons, alleen op een kamertje in isolatie.

Daarnaast, en dat geven verschillende bronnen ook aan, is de CO-RADS nu gebruikt in een tijd dat er weinig andere ziekten met grote longproblemen de ronde deden. De influenza was namelijk al op zijn retour. De vraag is dus een beetje hoe betrouwbaar de CO-RADS blijft op het moment dat ook andere virussen die de longen aan doen de ronde doen... Het is gewoon onwijs onverstandig om te gaan varen op 1 diagnostiek. Een beetje om dezelfde reden dat het niet slim is om in je medisch dossier te gaan lezen voordat je bij je arts bent geweest om uitleg te krijgen over wat ze allemaal wel of niet gevonden hebben tijdens onderzoeken en hoe dat wel of niet met elkaar samenhangt.

Ik zou het om eerlijk te zijn niet weten, zo diep ging die site er niet op in en heb zelf geen medische achtergrond! Daar werd meer gezegd van een lage Ct waarde betekent dat ze minder indicator (geen idee of dat het goede woord ervoor is) nodig hadden om het virus aan te tonen, dus meer virus aanwezig en als ze veel indicator nodig hebben er weinig virus aanwezig is. En wat je zegt lijkt wel wat logisch te hebben.. ik kan het niet meer terugvinden, maar laatst kwam er een artikel bij de Telegraaf voorbij dat er 3 geloof ik Britse jongens vastzaten in het buitenland, omdat ze na 7 x getest te zijn nog steeds positief waren (ze hadden geen contact met de buitenwereld, omdat ze in quarantaine zaten met elkaar in hun hotelkamer.) Als jij 7 x op rij getest wordt en telkens positief, zonder contact met de buitenwereld, kan je toch bijna niet besmettelijk zijn?

Ik ben gewoon voorstander van afstand houden en daar strenger op handhaven. In de supermarkten blijft het een lastig punt, want de meeste mensen nemen het echt niet aan van een 15 jarige, dus dan zou er al zo nu en dan handhaving langs moeten komen om gewoon bonnen uit te schrijven.

Popstra
Berichten: 13743
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:02

Indi_Vito schreef:
Ik geloof in corona, maar niet zoals ze het voor doen, alsof het zomaar plots is gekomen.
Het is gewoon een gefabriceerde ziekte om de oudere mensen uit te roeien. "los gelaten" in Wuhan en nu de hele wereld over.

Meen je dit nu serieus???

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:07

Popstra schreef:
Indi_Vito schreef:
Ik geloof in corona, maar niet zoals ze het voor doen, alsof het zomaar plots is gekomen.
Het is gewoon een gefabriceerde ziekte om de oudere mensen uit te roeien. "los gelaten" in Wuhan en nu de hele wereld over.

Meen je dit nu serieus???


Wuhan helpt ons graag met ons probleem van vergrijzing :knuffel:

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:29

Ik geloof er zeker in maak het ook van dichtbij mee maar daarintegen vind ik dat de “griep” erg wordt onderschat ik ken namelijk genoeg mensen die aan de griep zijn overleden ik zelf ben er ernstig ziek van geweest Moest ook opgenomen worden en heb er ook schade van overgehouden 20 jaar geleden. Afgelopen jaar ook weer ruim 6 weken heel ziek geweest door de griep.
Hier in verschillende topics zie je mensen die ernstig ziek zijn en negatief zijn dus die hebben een zware griep te pakken. Het is beter om voorzichtig te zijn maar om zo de economie te verknallen vind ik ook een beetje tever gaan.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:33

Wauw...sommige reacties zijn echt ‘bijzonder’. Mijn schoonvader was een van de eerste met corona. Wat is die man ziek geweest. Opgenomen geweest in het ziekenhuis. Inmiddels zijn we maanden verder, maar de nasleep is ongelofelijk. Voornamelijk zijn longen zijn slecht. Op de longfoto’s is niets te zien, maar de longfunctietest was niet briljant.
Ik geloof niet meer in ‘vergelijkbaar met een griepje’. Ik denk dat de volledige impact van corona op het mensenlijf nog lang niet duidelijk is.

Blacky94

Berichten: 3479
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:46

Kairos schreef:
Ik zou het om eerlijk te zijn niet weten, zo diep ging die site er niet op in en heb zelf geen medische achtergrond! Daar werd meer gezegd van een lage Ct waarde betekent dat ze minder indicator (geen idee of dat het goede woord ervoor is) nodig hadden om het virus aan te tonen, dus meer virus aanwezig en als ze veel indicator nodig hebben er weinig virus aanwezig is. En wat je zegt lijkt wel wat logisch te hebben.. ik kan het niet meer terugvinden, maar laatst kwam er een artikel bij de Telegraaf voorbij dat er 3 geloof ik Britse jongens vastzaten in het buitenland, omdat ze na 7 x getest te zijn nog steeds positief waren (ze hadden geen contact met de buitenwereld, omdat ze in quarantaine zaten met elkaar in hun hotelkamer.) Als jij 7 x op rij getest wordt en telkens positief, zonder contact met de buitenwereld, kan je toch bijna niet besmettelijk zijn?

Ik ben gewoon voorstander van afstand houden en daar strenger op handhaven. In de supermarkten blijft het een lastig punt, want de meeste mensen nemen het echt niet aan van een 15 jarige, dus dan zou er al zo nu en dan handhaving langs moeten komen om gewoon bonnen uit te schrijven.

Je bedoelt dit denk ik: https://nos.nl/artikel/2347589-altijd-b ... zocht.html
De Cycle threshold, had geen idee dat die ook afgekort werd als Ct. Alleen dan idd met kleine t. Dan was ik in de war met hoe een uitslag van een CT-scan wordt aangeduid, aangezien je daarbij ook met cijfers werkt.
Het principe bij de Ct is idd dat hoe minder verdubbelingen je nodig hebt, hoe meer virus je bij je draagt. En hoe meer verdubbelingen, hoe minder virus. Ik ken het principe wel maar ben er verder niet zo in thuis dus eigenlijk kan ik er ook niet zo veel zinnigs over zeggen, behalve dan dat als ik de NOS mag geloven, artsen/medici er ook nog niet over uit zijn bij welke waarde je dan dus veilig zit. En inderdaad, wat als iemand veel virus (dus weinig verdubbelingen) heeft, maar weinig klachten heeft? Of juist iemand die weinig virus heeft (dus veel verdubbelingen) maar wel veel hoest e.d.? Dat is het nadeel van een nieuwe ziekte, die kennis hebben we momenteel nog niet...

Wat betreft die jongeren maak je denk ik een denkfout... Uit jou verhaal maak ik op dat ze samen op een kamer in quarantaine zaten. Blijkbaar hadden ze dan tijdens de 7 keer testen nog steeds virusmateriaal bij zich waarop de test positief uitsloeg. Hoe hoog hun Ct waarde was staat denk ik nergens aangegeven en zoals hierboven aangegeven weten medici blijkbaar ook nog niet zo goed bij welke waarde je ''veilig'' bent. Maar juist doordat ze nog steeds positief testen kun je dus niet zeggen dat ze niet meer besmettelijk zouden zijn. Want ze dragen nog steeds virusmateriaal bij zich, de vraag is dus alleen hoeveel en is die hoeveelheid nog voldoende om anderen te besmetten? Zou je ze nu uit quarantaine halen ondanks positieve testen en je zet ze bij 10 gezonde mensen in de kamer, zou het zomaar kunnen dat ze alsnog mensen kunnen besmetten. Maar misschien ook niet inderdaad, maar dat weten we nu gewoon nog niet. Zeker niet aan de hand van een krantenartikel. En ik weet ook niet of zo'n onderzoek wel door de ethische commissie zou komen, eigenlijk.. :')