Vandaag zijn wij ook verplicht om met mondkapje te werken bij de cliënt ter preventie. Ik ben werkzaam in de zorg dus de organisatie waarvoor ik werk voorziet ons van de spullen die wij nodig hebben, maar nu ben ik bril dragend en werd na 10 minuten helemaal wild van een continu beslagen bril bij mijn 1ste cliënt. Heb van alles geprobeerd maar mijn bril blijft continu beslaan. Ben na mijn werkdag maar naar de manager gegaan met de mededeling dat dit zo niet fijn werken is. Heb inmiddels voor morgen ander soort gekregen; wit maskertje maar ze weet niet of wij die ook standaard geleverd krijgen ivm de kosten. Vanuit het werk krijgen we vast de blauwe chirurg maskers.
Heeft er iemand een gouden tip die ook bril dragend is en welke herbruikbare maskers geschikt zijn en waar bij de bril niet bij beslaat?
Ik heb al eens gehoord dat als je de touwtjes draait, je bril niet beslaat. Beetje lastig uitleggen, maar als het ware wordt het dan een 8 tussen je oren en het mondkapje. Geen idee of het werkelijk helpt.
Heb je van die elastieken voor achter de oren? Wil nog wel eens helpen om die 1x te draaien. Normaal draag ik mondkapjes met lint, en daar heb ik bijna geen last van beslagen glazen (maar helaas zijn die ook niet zoveel meer te verkrijgen, en zijn bij ons op de faculteit ook chirurgische maskers verplicht, dus ik ben ook nog op zoek naar de oplossing
De witte kapjes werkte beter dan die chirurg dingen maar heb Gister toch maar stoffen wasbare gekocht die werken het fijnst. Nu afwachten of dat dus nu ook officieel mag heleboel collega's hebben eigen gekocht maar het was alweer een punt van bespreking in het ot team bij ons...
Steeds tape plakken vind ik niet fijn aangezien ik hem tussen de cliënten af doe.
De simpelste oplossing (als ok-assistent) is met een stukje tape de neusbrug vastplakken.
Je hebt ook maskers met een foamlaagje aan de bovenkant. Die werken fijn, alleen krijg ik daar huiduitslag van. Op het werk hebben wij maskers die extra wijd zijn aan de voorkant (je ziet er als een eend uit), hierdoor schiet de adem niet naar boven, maar naar voor en zij. Dit zijn de fijnste!
Maar voor een bril heb je een masker nodig met een zeer stevig ijzerdraadje. De meeste goedkope maskers hebben een draadje dat te slap is.