Wij hebben vorig jaar een vlucht geboekt voor een verre reis in november. Door corona mogen wij niet meer gaan, er geldt code oranje voor het land. Wij hebben via BudgetAir bij Xiamenair geboekt. Omdat we niet mogen gaan willen we aanspraak maken op een annulering en refund voor de vliegtickets.
Budgetair krijgen wij al 2 maanden geen contact mee. Telefoonnummers zijn van hun website gehaald, je kan ze alleen nog via de mail bereiken. Echter reageren ze hier dus niet op. Inmiddels hebben wij Xiamenair gesproken. Zij geven aan dat de normale werkwijze is dat zij 'Authorisation for refund' geven, en Budgetair dan de vlucht cancelt en geld teruggeeft. Deze Authorisation hebben wij inmiddels op de mail staan.
Het vervelende is echter dat wij dus al 2 maanden niks horen van Budgetair. Tientallen mails verder en ze reageren gewoon niet. Wij willen erg graag onze vakantiedagen voor een andere vakantie gebruiken, vandaar dat het voor ons van groot belang is om te weten dat de vlucht echt gecancelt is. Het geld hoeven wij niet per direct terug, maar we willen wel zeker zijn dat de werkwijze zoals hierboven beschreven is klopt zodat we een andere vakantie kunnen plannen.
Nu is mijn vraag: zijn er mensen die hetzelfde mee hebben gemaakt? Weten jullie of de werkwijze klopt en of de uitvoerende luchtvaartmaatschappij inderdaad het laatste woord heeft in beslissen of de reizigers hun geld terugkrijgen/mogen annuleren? En iemand nog tips hoe we Budgetair te pakken kunnen krijgen?

Alvast bedankt!