Kinderopvangtoeslag teruggave

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
maessie

Berichten: 5741
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Kinderopvangtoeslag teruggave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-20 12:59

Afgelopen week kregen wij bericht van de svb over de kinderopvangtoeslag die terug betaald gaat worden over de periode dat de kinderen niet naar de opvang konden. Nu blijkt tussen het door ons betaalde en terug te krijgen bedrag een flink verschil te zitten. En met mij bij meerderen op onze opvang waar het niet klopt. Ik ga dus zowieso bezwaar indienen. (Onze opvang zit een paar cent boven het maximum bedrag, en dat is reeds netjes door hun verrekend, ging om een paar euro, dus dat is niet waar het fout gaat.
Zijn er hier ook meer mensen waarbij het niet klopt?

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl


CynthiaV
Berichten: 2988
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Assen

Re: Kinderopvangtoeslag teruggave

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:03

Hier klopt het ook niet, we krijgen €72,- terug en ik heb toch echt wel veel meer betaald. Vanavond de laptop maar even aan slingeren want zo is het wel een duur grapje.

[o]

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:05

Ik heb ook bericht gehad, krijgen een mooi bedrag terug. Ruim 800 euro *\o/* (maar goed we krijgen ook weinig kinderopvangtoeslag, dus ook wel eens fijn om een extra'tje te krjigen :+ )

De belastingdienst kijkt naar de uren die je zelf hebt ingevuld bij 'mijn toeslagen'. Ze kijken niet naar het daadwerkelijk betaalde bedrag want dat is geen doen. Als jij die uren aan de lage kant hebt ingevuld voor de afgelopen periode, dan krijg je dus naar verhouding minder terug. Volgens mij doen ze verder niet veel met de gegevens van de kinderopvang.

Ze kijken naar de uren die je hebt ingevuld x het te vergoeden bedrag, daar halen ze het bedrag af wat je aan kinderopvangtoeslag al hebt gekregen, en dat is wat er over blijft en je dus terug krijgt.

Je kunt wel bezwaar indienen als het om een groot verschil gaat. Maar de kinderopvang organisatie heeft er volgens mij niets mee van doen. Het gaat puur om de gegevens die je zelf begin april in t systeem van de belastingdienst had staan.

Mijn advies: kijk zelf eerst eens in 'mijn toeslagen' wat je daadwerkelijk hebt ingevuld en wat je al hebt gekregen aan toeslag... ik denk dat het in veel gevallen gewoon klopt aangezien dit toch enigszins geautomatiseerd zal gaan.

Linnie050

Berichten: 11795
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:16

Wij hebben ook veel minder gekregen.

Elke maand is het bij ons hetzelfde qua uren.
Ik pas het nooit aan omdat ze weleens extra gaat maar wij ook op vakantie gaan.
Compenseert dan allemaal wel weer.

Hier klopte het bedrag ook niet hoor.
Geen idee hoe het precies zit.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Kinderopvangtoeslag teruggave

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:18

Heb t net nagerekend, hier klopt het wel ongeveer. Jammer dat ze er niet even een berekening bij doen vanuit de SVB.

Natrick

Berichten: 958
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: De bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:27

miccamaaike schreef:
Heb t net nagerekend, hier klopt het wel ongeveer. Jammer dat ze er niet even een berekening bij doen vanuit de SVB.


Je kunt inloggen bij de SVB en daar de getallen vinden die ze gebruikt hebben voor jullie berekening, hier staan ook de percentages bij die je al vergoed heb gekregen via de kinderopvang toeslag.

MirjaM - leefstijl & dieetadvisering
http://www.voedingsstijl.nl
info@voedingsstijl.nl

Linnie050

Berichten: 11795
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:33

Svb?
Ik zie daar alleen kinderbijslag.

Of moet ik dan inloggen met de gegevens van mijn partner?
Hij krijgt de toeslagen.

Bedoel je mijn toeslagen?

Waar moet ik dan precies kijken?

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Kinderopvangtoeslag teruggave

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:36

idd bij mij klopt het ook. Dacht eerst ook húh dat klopt niet, maar we hebben al voorlopige teruggave gehad én een teruggave van het KDV zelf voor het uurbedrag boven het maximum. Als je alles dan optelde kwam ik wel uit

[MW] Zou jij Bloed/Beenmerg donor willen worden?

let op! ik heb balneae Anatidaephobia dus als jij ze ergens ziet... waarschuw me!

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:41

Ah dank je! Even gekeken, komt keurig overeen met de gegevens van mijn toeslagen.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Kinderopvangtoeslag teruggave

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:47

Linnie, je kunt het via mijn toeslagen zien en ook via het svb.

hier kun je inloggen voor mijn toeslagen
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... _toeslagen

als je dan naar 'actuele berekening' gaat
daarna links op 'kinderopvangtoeslag' en daarna op 'kijk hier om de laatste gegevens te zien......)

Dan krijg je een tabelletje te zien.
Hierin kun je zien hoeveel uren per maand je hebt opgegeven en hoeveel kinderopvangtoeslag je per maand krijgt.
De bovenste donkerblauwe regel bij 'maandbedrag' is de kinderopvangtoeslag per maand.
Daar onder staan de opvang uren, plus het bijbehorende tarief. Neem dit tarief (of het maximale te vergoeden uurtarief) en doe dit x het aantal bijbehorende uren voor die maand. Trek hier de toeslag in donkerblauw van af en dan weet je wat je per maand terug zou moeten krijgen (ongeveer). Het wordt voor iets minder dan 3 maanden vergoed, dus dit bedrag x2,75 zou wel ongeveer de lading moeten dekken.

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:48

CynthiaV schreef:
Hier klopt het ook niet, we krijgen €72,- terug en ik heb toch echt wel veel meer betaald. Vanavond de laptop maar even aan slingeren want zo is het wel een duur grapje.

Hier idem dito! klopt van geen kanten....

V I N T E D voor een nieuwe garderobe voor een prikkie *\o/*

zonnebloem18

Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kinderopvangtoeslag teruggave

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:00

Wij zouden 53 euro terug krijgen, dat is nog niet eens de helft van wat we per maand zelf bijleggen. Zal straks eens even gaan rekenen.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Linnie050

Berichten: 11795
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:00

Helaas krijg ik een foutmelding bij mijn toeslagen en bij svb zie ik alleen kinderbijslag.

Ik zal later eens kijken of ik eruit kom.

Als de meeste zeggen dat het wel klopt zal dat vast ook wel zo zijn.

Dat hadden wij dus ook nog niet eens de helft van normaal.

Pantykous

Berichten: 10482
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:07

maessie schreef:
Afgelopen week kregen wij bericht van de svb over de kinderopvangtoeslag die terug betaald gaat worden over de periode dat de kinderen niet naar de opvang konden. Nu blijkt tussen het door ons betaalde en terug te krijgen bedrag een flink verschil te zitten. En met mij bij meerderen op onze opvang waar het niet klopt. Ik ga dus zowieso bezwaar indienen. (Onze opvang zit een paar cent boven het maximum bedrag, en dat is reeds netjes door hun verrekend, ging om een paar euro, dus dat is niet waar het fout gaat.
Zijn er hier ook meer mensen waarbij het niet klopt?


Zelfde hier, er zit een gat van 1000 euro tussen.

Solistar

Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:28

Hier klopt het geloof ik wel, als ik snel even reken.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Kinderopvangtoeslag teruggave

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:30

Ik kon inderdaad via de SVB de berekening zien, en die is puur gebaseerd op de gegevens die je bij de Toeslagen had staan. Ik vond het bedrag ook tegenvallen, maar wij betalen nu eenmaal ook niet veel aan kinderopvang :P.

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Kinderopvangtoeslag teruggave

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:56

Ik krijg €30 terug, joepie :')

Pantykous

Berichten: 10482
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:46

veerledec schreef:
Ik kon inderdaad via de SVB de berekening zien, en die is puur gebaseerd op de gegevens die je bij de Toeslagen had staan. Ik vond het bedrag ook tegenvallen, maar wij betalen nu eenmaal ook niet veel aan kinderopvang :P.


Maar dat was niet duidelijk voor mij vanaf t begin. Eerst was het: je krijgt eigen bijdrage terug, toen was het op basis van contract en nu blijkbaar op basis van gegevens Toeslagen. Voor mij een enorm verschil, als ik dat had geweten van te voren had ik mijn uren bij de opvang teruggeschroefd.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Kinderopvangtoeslag teruggave

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 17:01

Even voor mijn begrip, wat zou dat uitmaken?

maessie

Berichten: 5741
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Kinderopvangtoeslag teruggave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-20 17:57

Wij krijgen op basis van de ingevulde gegevens de toeslag, elke maand exact hetzelfde, en nu maar ongeveer 2/3 terug, scheelt dik 400,- ik moet er nog even induiken, hoe of wat exact, maar dat t niet klopt is zo helaas wel duidelijk.. wel balen, eerst veel gedoe en geregel omdat ze niet heen kunnen, en nu weer om het geld terug te krijgen.. -O-

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

zonnebloem18

Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kinderopvangtoeslag teruggave

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 17:58

Het scheelt mij ook ruim 300 euro. Wist ook niet dat het afhing van de informatie op toeslagen. Wist sowieso niet dat mijn afgenomen uren daar niet klopten.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Kinderopvangtoeslag teruggave

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 19:45

oef als je uren daar niet kloppen is dat sowieso niet slim. Niet ingediende uren krijg je geen toeslag over he, ook niet op terugwerkende kracht :=

@maessie als je niet alles terug krijgt kan dat ook liggen omdat je BSO afneemt en in de vakanties hele dagen. Die dure hele dagen spreiden sommige KDV over de rest van t jaar zodat je elke maand t zelfde bedrag betaald. Maar in de vakanties moeten ze natuurlijk veel meer uren maken dan op een schooldag. Dat kan ook het verschil zijn, dat voorschot voor de vakantiedagen krijg je natuurlijk niet terug.

Bij mij is het gewoon per maand de uren die je afneemt. Dan zijn sommige maanden duurder vanwege vakanties of nét een dinsdag meer in de maand. Doet soms zeer maar wel duidelijker wat t kost. Alles heeft voor en nadelen

[MW] Zou jij Bloed/Beenmerg donor willen worden?

let op! ik heb balneae Anatidaephobia dus als jij ze ergens ziet... waarschuw me!

spottedponie
Berichten: 2961
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Kinderopvangtoeslag teruggave

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:19

Ik heb ook bericht gehad en krijg een lekker bedrag terug, kan mooi op de spaarrekening

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"

Pantykous

Berichten: 10482
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:22

SillyB schreef:
oef als je uren daar niet kloppen is dat sowieso niet slim. Niet ingediende uren krijg je geen toeslag over he, ook niet op terugwerkende kracht :=

@maessie als je niet alles terug krijgt kan dat ook liggen omdat je BSO afneemt en in de vakanties hele dagen. Die dure hele dagen spreiden sommige KDV over de rest van t jaar zodat je elke maand t zelfde bedrag betaald. Maar in de vakanties moeten ze natuurlijk veel meer uren maken dan op een schooldag. Dat kan ook het verschil zijn, dat voorschot voor de vakantiedagen krijg je natuurlijk niet terug.

Bij mij is het gewoon per maand de uren die je afneemt. Dan zijn sommige maanden duurder vanwege vakanties of nét een dinsdag meer in de maand. Doet soms zeer maar wel duidelijker wat t kost. Alles heeft voor en nadelen


Dat is niet waar hoor, dat je dat niet terug krijgt. Bij je definitieve berekening nemen ze dat gewoon mee:
Definitieve berekening
Na afloop van het jaar krijgt u een definitieve berekening van uw
kinderopvangtoeslag. Uw jaarinkomen en het aantal gebruikte
opvanguren zijn dan definitief bekend, zodat we kunnen
berekenen op hoeveel toeslag u recht had in het afgelopen jaar.
Als uit uw inkomen blijkt dat u te weinig toeslag hebt gekregen,
betalen wij het bedrag dat u nog te goed hebt uit. Hebt u te veel
toeslag gekregen? Dan moet u het te veel ontvangen bedrag
terugbetalen.

Omdat ik nu bij een opvang zit met flexibele uren zit ik standaard iets onder wat ik afneem zodat ik niet bij hoef te betalen eind van t jaar bijvoorbeeld.

veerledec schreef:
Even voor mijn begrip, wat zou dat uitmaken?

Mijn contract bij de opvang is obv 76 uur, ik heb in Toeslagen 50 uur staan (per maand). Dat is dus een behoorlijk verschil, of je obv contract/betaalde uren uitkeert of obv gegevens in Toeslagen. En dat doen meer mensen zo.

Ik heb dus 1600 betaald, krijg nu 658 terug. Dat klopt niet echt.

maessie

Berichten: 5741
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-20 20:49

Silly, wij nemen vaste uren per maand af, dus dat is niet van toepassing ;) en bso ook nog niet :D uren komen ook redelijk overeen. Ik ga er morgen even uitgebreid voor zitten, dan even de tijd voor.

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Colien, colinneke, ellen05, judithje, Loeky01, Nikkii026, Polarize, Roeline, Saranghea, SemrushBot, Verara, VivianHesen, Vuri en 160 bezoekers