Mondkapjes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Mondkapjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 21:05

Nu het kabinet bekend gemaakt heeft dat per ingang van 1 juni mondkapjes verplicht worden in het ov, dacht ik dat het misschien handig is om hier op Bokt informatie uit te wisselen waar er goede mondkapjes te koop zijn voor een "normale" prijs.

Waar kan je betrouwbaar nog aan mondkapjes komen en wat heb je er voor betaald?

Om zelf af te trappen: ik heb zojuist 1 stoffen mondkapje besteld op AliExpress, €6 inclusief verzendkosten.

Waarom Chinese "Troep"?

Omdat ik wel van mening ben dat deze maskers waarschijnlijk beter in elkaar zitten dan de zelf genaaide exemplaren die hier in Nederland gemaakt moeten worden.


Maar naast mijn Ali masker, ben ik ook nog op zoek naar Nederlandse wegwerp maskers.

De webshops die ze nog op voorraad hebben, hanteren een prijs van tussen de €1 en €1,5 per stuk. Naar mijn mening best aan de prijzige kant voor een wegwerp masker.

Dus brand los: wie heeft een goede deal kunnen sluiten?

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Mondkapjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:15

Ik heb er ook eentje besteld via ali met een leuk printje. :')
Elke dag heen en weer naar werk met de bus dus dan zal ik toch wat moeten.

Wendy_Komen

Berichten: 6296
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Mondkapjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:20


Anna79

Berichten: 3377
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:21

Ik zag er vandaag nog een liggen bij de Etos voor 9 euro %)

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:24


Anna79

Berichten: 3377
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:25


Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16225
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Mondkapjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:27

Ik vind het dus belachelijk dat bedrijven zelf mogen kiezen hoe duur ze de mondkapjes willen verkopen. Eigenlijk vind ik dat er een maximum prijs aan een standaard mondkapje moet komen zodat mensen die het niet zo breed hebben ook een mondkapje kunnen kopen :\

Zertab

Berichten: 12191
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:29

Mijn vader verkoopt mondkapjes van goede kwaliteit (heeft een eigen bedrijf in bedrijfskleding). Mocht iemand interesse hebben, stuur me even een pb.

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:32

Mijn moeder is pedicure. Aan begin van de corona tijd hebben ze opgeroepen de mondkapjes naar de ziekenhuizen te brengen. Dat heeft ze netjes gedaan, want zij mocht toch niet werken.. inmiddels is de prijs voor mondkapjes verTIENvoudigd!!! Gelukkig had ze nog een doos bewaard, maar ergens krap je je toch wel achter je oren of je de rest weg had moeten geven..

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:33

Maureen95 schreef:
Ik vind het dus belachelijk dat bedrijven zelf mogen kiezen hoe duur ze de mondkapjes willen verkopen. Eigenlijk vind ik dat er een maximum prijs aan een standaard mondkapje moet komen zodat mensen die het niet zo breed hebben ook een mondkapje kunnen kopen :


Ach welnee, zo moeilijk is het maken ervan niet. Je moet sowieso niet-medische mondkapjes gebruiken, volgens mij kan je ook gewoon een sjaal voor je omslaan.

x_Jeanine_x

Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:34

Ik lees even mee. Vandaag aangenomen als lijnbus chauffeur, maar ik weet verder nog niks. Of dat wij ze ook moeten dragen, of krijgen van de werkgever.

Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:35

Ik heb via Etsy een hand-made masker besteld bij een Japan-based verkoper, daar zijn ze toch al een tijdje wat meer bekend met het maken hiervan en die hebben wél ijzerdraad bij de neus wat een stuk fijner draagt :) Deel van mijn single-use heb ik destijds weggegeven, maar ik houd altijd wat achter de hand.

Vitas
Berichten: 143
Geregistreerd: 19-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:36

Wij verkopen op het werk spatschermen. Dit is voor sommige beroepen ook ideaal. Het voordeel is dat je je gezicht helemaal ziet en je ze met een desinfectantspray kan schoonmaken.
Op het moment kunnen wij ook niet aan betaalbare en ook nog goede kwaliteit mondkapjes komen.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:39


Mo_86

Berichten: 1232
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:41

Ik heb ook via Etsy besteld, met een leuk printje. Zijn vandaag verzonden, ben benieuwd :)

upendo

Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:41

Het is niet gek dat de prijs zo opgedreven wordt: er is een groot tekort en veel landen kopen alles al op voor het hier in Nederland aankomt.

Vrienden van ons hebben een bedrijf voor o.a. medische producten dus die kunnen soms hun handen leggen op wat partijtjes. :) Ook voor hoofdprijzen hoor.
En mijn vriendin is tandarts dus via haar werk kunnen we er desnoods ook weer aan komen.

Vind de zelfgemaakte mondkapjes en sjaals die toegestaan worden alleen een doorgestoken kaart. Zag pas ergens een foto met zwarte achtergrond waar druppeltjes door een zelfmaak- en medisch mondkapje heen werden geblazen. De zelfmaak liet bijna alles door.

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 21:45

upendo schreef:
Het is niet gek dat de prijs zo opgedreven wordt: er is een groot tekort en veel landen kopen alles al op voor het hier in Nederland aankomt.

Vrienden van ons hebben een bedrijf voor o.a. medische producten dus die kunnen soms hun handen leggen op wat partijtjes. :) Ook voor hoofdprijzen hoor.
En mijn vriendin is tandarts dus via haar werk kunnen we er desnoods ook weer aan komen.

Vind de zelfgemaakte mondkapjes en sjaals die toegestaan worden alleen een doorgestoken kaart. Zag pas ergens een foto met zwarte achtergrond waar druppeltjes door een zelfmaak- en medisch mondkapje heen werden geblazen. De zelfmaak liet bijna alles door.


Dat is dus ook de reden dat ik een mondkapje op AliExpress heb besteld.

Ik heb deze besteld [url]€ 4,12 30%OFF | 1Pcs Wasbare PM2.5 Mond Masker Tegen Stofmasker Actieve Kool Filter Klep Winddicht Mond-Moffel Bacteriën Gezicht Maskers cover
https://s.click.aliexpress.com/e/_B1p1OW [/url]

Hier zit een vervangbaar filter in.

Zal altijd meer tegenhouden dan een verknipte sjaal...

speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:47

ik kom ook aan een doos niet medische mondmaskers voor 42,95 excl. verzenden voor 50 stuks

heb ze nog niet goedkoper gevonden (wel goedkoper maar niet kunnen leveren, das ook nog een puntje). Van deze weet ik voor 13uur bestellen gaan ze dezelfde dag nog de deur uit heb ik ze de dag erna.

bestellen bij mij kan ook voor deze prijs, veldhoven/eindhovenaren kunnen dan afhalen bij mij anders
verzenden met dhl 5,75

ook kleine aantallen straks voor € 0,89 maar die kunnen in envelopje dus verzendkosten naar gewicht.
Laatst bijgewerkt door speurneusc op 06-05-20 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 21:51

speurneusc schreef:
ik kom ook aan een doos mondmaskers voor 42,95 excl. verzenden voor 50 stuks

heb ze nog niet goedkoper gevonden (wel goedkoper maar niet kunnen leveren, das ook nog een puntje). Van deze weet ik voor 13uur bestellen gaan ze dezelfde dag nog de deur uit heb ik ze de dag erna.

bestellen bij mij kan ook voor deze prijs, veldhoven/eindhovenaren kunnen dan afhalen bij mij anders
verzenden met dhl 5,75

ook kleine aantallen straks voor € 1,00 maar die kunnen in envelopje dus verzendkosten naar gewicht.



Het lijkt er inderdaad op dat je zo rond de €1 per masker gaat betalen.

Eigenlijk belachelijk want volgens mij waren die dingen echt een flink stuk goedkoper voor corona.

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:52

Citaat:
Vind de zelfgemaakte mondkapjes en sjaals die toegestaan worden alleen een doorgestoken kaart. Zag pas ergens een foto met zwarte achtergrond waar druppeltjes door een zelfmaak- en medisch mondkapje heen werden geblazen. De zelfmaak liet bijna alles door.


...doorgestoken kaart?

Niet alle zelfgemaakte mondkapjes zijn van dezelfde kwaliteit, dat zal best waar wezen.

Maar om ze nou om die reden de halve wereld over te laten vliegen omdat made in China nou zo goed is??

Ivm het openbaar vervoer heb ik trouwens geen medische mondkapjes nodig.

Capriootje

Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:54

Ik lever katoenen via m’n bedrijf die je kan wassen op 60graden. Heb ook heel erg getwijfeld welke ik moest bestellen en voor welke prijs maar uiteindelijk is toch de functie het belangrijkste. :)

Vitas
Berichten: 143
Geregistreerd: 19-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:54

mvdende schreef:
speurneusc schreef:
ik kom ook aan een doos mondmaskers voor 42,95 excl. verzenden voor 50 stuks

heb ze nog niet goedkoper gevonden (wel goedkoper maar niet kunnen leveren, das ook nog een puntje). Van deze weet ik voor 13uur bestellen gaan ze dezelfde dag nog de deur uit heb ik ze de dag erna.

bestellen bij mij kan ook voor deze prijs, veldhoven/eindhovenaren kunnen dan afhalen bij mij anders
verzenden met dhl 5,75

ook kleine aantallen straks voor € 1,00 maar die kunnen in envelopje dus verzendkosten naar gewicht.



Het lijkt er inderdaad op dat je zo rond de €1 per masker gaat betalen.

Eigenlijk belachelijk want volgens mij waren die dingen echt een flink stuk goedkoper voor corona.


Klopt. 5,95 voor 50 stuks

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:55

mvdende schreef:
speurneusc schreef:
ik kom ook aan een doos mondmaskers voor 42,95 excl. verzenden voor 50 stuks

heb ze nog niet goedkoper gevonden (wel goedkoper maar niet kunnen leveren, das ook nog een puntje). Van deze weet ik voor 13uur bestellen gaan ze dezelfde dag nog de deur uit heb ik ze de dag erna.

bestellen bij mij kan ook voor deze prijs, veldhoven/eindhovenaren kunnen dan afhalen bij mij anders
verzenden met dhl 5,75

ook kleine aantallen straks voor € 1,00 maar die kunnen in envelopje dus verzendkosten naar gewicht.



Het lijkt er inderdaad op dat je zo rond de €1 per masker gaat betalen.

Eigenlijk belachelijk want volgens mij waren die dingen echt een flink stuk goedkoper voor corona.


Klopt! Ik werk in de geneeskunde en wegwerpmaskers kostten hiervoor 2,60 per 50 stuks. :+

Sky_As

Berichten: 4703
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:55

speurneusc schreef:
ik kom ook aan een doos mondmaskers voor 42,95 excl. verzenden voor 50 stuks

heb ze nog niet goedkoper gevonden (wel goedkoper maar niet kunnen leveren, das ook nog een puntje). Van deze weet ik voor 13uur bestellen gaan ze dezelfde dag nog de deur uit heb ik ze de dag erna.

bestellen bij mij kan ook voor deze prijs, veldhoven/eindhovenaren kunnen dan afhalen bij mij anders
verzenden met dhl 5,75

ook kleine aantallen straks voor € 0,89 maar die kunnen in envelopje dus verzendkosten naar gewicht.

Welk type mondmasker is dit dan? Want dat is wel belangrijk om te weten....
Al dat zelfmaak/stof gebeuren kan denk ik meer kwaad dan het goed doet. Als daar iets van een virus op komt te zitten adem je het juist lekker in.
Ben inmiddels behoorlijk thuis in de mondmaskers maar er zijn nog wel een hoop fabels in de wereld helaas....

Anoniem

Re: Mondkapjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:58

Als je een sok of sjaal verknipt, vraag ik mij ook af of je niet snel stofdeeltjes van de stof zelf inademt.

Het wordt interessant, mondkapjes en de komende weken.