Lessen op andere locatie tijdens corona

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 10:02

MairiMacBran schreef:
Ze zoekt toch niet "van alles erbij om er onderuit te komen"? Volgens de regels van de knhs en de fnrs mag wat zij wil wel. De stalhouder heeft daarbovenop nog zijn eigen regels gemaakt. Dat mag ie, maar dat daar dan vragen over komen lijkt me evident.
Ze dramt niet, ze zeurt niet, ze vraagt. Omdat ze bang is dat haar opleiding hieronder lijdt.


_/-\o_

Het lijkt ook wel of de regels ook niet overal hetzelfde zijn.

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:36

De regels zijn zeker niet overal hetzelfde. Bij ons op stal mag je wel ergens anders gaan lessen. Of op buitenrit. Bij een vriendin op stal mag je wel weg voor een buitenrit. Maar niet voor instructie.
Ik ken instructeurs die nog op diverse locaties lesgeven. Bij ons mag je geen les hebben van iemand van buitenaf. Maar op andere locaties blijkbaar wel.

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:55

....en zo ken ik een inmiddels licht gefrustreerde vriendin.

Zij staat op stal (manege annex pensionstal) X omdat ze de boer prima vindt - de instructie vindt ze niet prima.
Normaliter komt er een buitendocent voor haar, dat mag en daar betaalt ze extra bakhuur voor.
"Je moet iets voor de boer over hebben..." :Y)

Inmiddels heeft stal X de manegelessen onder de 18 hervat, maar haar buitendocent mag het erf niet op.
Zij heeft ook een jong paard en ik snap dat ze een goed 'oog op de grond' wil.

...als ik de pagina van de khns bekijk, zijn ze net iets roomser dan de paus.

MaybelM
Berichten: 104
Geregistreerd: 05-10-18

Re: Lessen op andere locatie tijdens corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 12:22

De knhs heeft gereageerd dat het mag omdat ik onder de 18 ben. De gemeente doet er nix mee dus moet ik dan maar gewoon in gesprek gaan met mijn stal eigenaresse dat ik de knhs heb contact en dat hun zijden dat het mag? Want mijn stal waar ik sta zegt dat ze de richtlijnen van de knhs en fnrs opvolgen en dit is hun richtlijn.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Lessen op andere locatie tijdens corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:37

Dat kan je doen, met het risico dat je te horen krijgt dat ze het niet goed vinden zoals eerder naar je is gecommuniceerd.
Ik zou er als pensionstal niet blij van worden als klanten steeds blijven emmeren en vissen om tussen de regels die door de stal zijn gecommuniceerd door te glippen.

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:38

Je zou in gesprek kunnen gaan en aangeven dat je de KNHS hebt gebeld dat hun antwoord is dat het mag, dat de gemeente ook geen bezwaar heeft en dat zij dus niet in de problemen komen als jij elders gaat lessen.

Vervolgens vragen of ze het goed vinden dat jij ergens anders gaat rijden.

Is het antwoord nee dan kan je nog vraag waarom het nee is, meer kan je niet doen.

@polly, dan moeten die regels wel uit te leggen zijn, in het geval van een besmettelijke paardenziekte kan ik heb begrijpen, maar dat is hier niet het geval. De manegehouder heeft er helemaal geen last van als TS elders gaat lessen, mogelijk alleen voordeel want het is weer iemand minder op het erf.

MaybelM
Berichten: 104
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 12:50

Polly schreef:
Dat kan je doen, met het risico dat je te horen krijgt dat ze het niet goed vinden zoals eerder naar je is gecommuniceerd.
Ik zou er als pensionstal niet blij van worden als klanten steeds blijven emmeren en vissen om tussen de regels die door de stal zijn gecommuniceerd door te glippen.



Ik denk dat je een bericht van mij niet goed gelezen hebt. Ze gingen eerst akkoord maar omdat ze dachten dat het niet mocht van de knhs hebben ze toch nee gezegd nu ben ik gaan na vragen en mag het dus wel omdat ik onder de 18 ben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:50

Polly schreef:
Dat kan je doen, met het risico dat je te horen krijgt dat ze het niet goed vinden zoals eerder naar je is gecommuniceerd.
Ik zou er als pensionstal niet blij van worden als klanten steeds blijven emmeren en vissen om tussen de regels die door de stal zijn gecommuniceerd door te glippen.

Maar wie zegt dat ze emmert en vist :?
Jee, je mag blijkbaar altijd alleen maar ja en amen zeggen volgens sommigen hier. Bizar.
Ze kan het toch gewoon op een normale manier aankaarten? Ik zou dan weer niet blij worden van zo'n starre staleigenaar waarmee je nooit iets kunt bespreken, omdat alles als drammen wordt gezien.

Ts, je kunt gewoon voorleggen dat de KNHS het zo ziet. Wat ingvdh zegt is een goed idee.
Als ze dan nog niet akkoord gaan, zul je je er bij neer moeten leggen.
En als je stalbaas net zo star is als sommige bokkers hier, zal hij of zij misschien wel geïrriteerd zijn omdat je het vraagt. Dus je toon is dan wel heel belangrijk waarschijnlijk :roll: .

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Lessen op andere locatie tijdens corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:00

Even meegelezen, het is zeker niet altijd duidelijk.
Ik heb het paard aan huis staan, maar les normaal 1x per week op een pension/traningsstal. Volgens de richtlijnen van de KNHS mag ik daar dan nu toch niet komen?

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:01

Marie_Anne schreef:
Maar wie zegt dat ze emmert en vist :?
Jee, je mag blijkbaar altijd alleen maar ja en amen zeggen volgens sommigen hier. Bizar.
Ze kan het toch gewoon op een normale manier aankaarten? Ik zou dan weer niet blij worden van zo'n starre staleigenaar waarmee je nooit iets kunt bespreken, omdat alles als drammen wordt gezien.

Ts, je kunt gewoon voorleggen dat de KNHS het zo ziet. Wat ingvdh zegt is een goed idee.
Als ze dan nog niet akkoord gaan, zul je je er bij neer moeten leggen.
En als je stalbaas net zo star is als sommige bokkers hier, zal hij of zij misschien wel geïrriteerd zijn omdat je het vraagt. Dus je toon is dan wel heel belangrijk waarschijnlijk :roll: .


TS geeft aan dat het zaterdag wel mocht, zondag niet. TS geeft ook aan dat ze er een discussie over heeft gehad. Dus er is in korte tijd al veel over gesproken. Of dat enkel met / door TS is, dat weten we niet.

TS: probeer het een open vraag te houden. Zoiets als: Hoi Stalhouder, ik begreep dat jullie de KNHS richtlijnen volgen. Ik heb gehoord dat de KNHS de richtlijnen heeft aangepast. Ik zou heel graag weer gaan lessen, omdat ik bang ben dat ik anders mijn opleiding niet mag afmaken. Zou u kunnen aangeven of u al weet per wanneer we weer mogen gaan lessen bij XXX? uiteraard houden we daarbij de richtlijnen van het RIVM aan. (en dat dan wel doen ;)...)

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:35

melissa_93 schreef:
Even meegelezen, het is zeker niet altijd duidelijk.
Ik heb het paard aan huis staan, maar les normaal 1x per week op een pension/traningsstal. Volgens de richtlijnen van de KNHS mag ik daar dan nu toch niet komen?



Voor volwassenen is dat inderdaad nog niet toe gestaan tot in ieder geval 19 mei.

https://www.knhs.nl/nieuws/2020/geldend ... et-19-mei/

Padoertje
Berichten: 1518
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:49

Blackberry28 schreef:
melissa_93 schreef:
Even meegelezen, het is zeker niet altijd duidelijk.
Ik heb het paard aan huis staan, maar les normaal 1x per week op een pension/traningsstal. Volgens de richtlijnen van de KNHS mag ik daar dan nu toch niet komen?



Voor volwassenen is dat inderdaad nog niet toe gestaan tot in ieder geval 19 mei.

https://www.knhs.nl/nieuws/2020/geldend ... et-19-mei/


Dat betreft paardensportverenigingen of fnrs accomodaties. Instructie bij je juf thuis waar verder niemand is, wordt daar niet onder geschaard.

MaybelM
Berichten: 104
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 14:13

Rocamor schreef:
Marie_Anne schreef:
Maar wie zegt dat ze emmert en vist :?
Jee, je mag blijkbaar altijd alleen maar ja en amen zeggen volgens sommigen hier. Bizar.
Ze kan het toch gewoon op een normale manier aankaarten? Ik zou dan weer niet blij worden van zo'n starre staleigenaar waarmee je nooit iets kunt bespreken, omdat alles als drammen wordt gezien.

Ts, je kunt gewoon voorleggen dat de KNHS het zo ziet. Wat ingvdh zegt is een goed idee.
Als ze dan nog niet akkoord gaan, zul je je er bij neer moeten leggen.
En als je stalbaas net zo star is als sommige bokkers hier, zal hij of zij misschien wel geïrriteerd zijn omdat je het vraagt. Dus je toon is dan wel heel belangrijk waarschijnlijk :roll: .


TS geeft aan dat het zaterdag wel mocht, zondag niet. TS geeft ook aan dat ze er een discussie over heeft gehad. Dus er is in korte tijd al veel over gesproken. Of dat enkel met / door TS is, dat weten we niet.

TS: probeer het een open vraag te houden. Zoiets als: Hoi Stalhouder, ik begreep dat jullie de KNHS richtlijnen volgen. Ik heb gehoord dat de KNHS de richtlijnen heeft aangepast. Ik zou heel graag weer gaan lessen, omdat ik bang ben dat ik anders mijn opleiding niet mag afmaken. Zou u kunnen aangeven of u al weet per wanneer we weer mogen gaan lessen bij XXX? uiteraard houden we daarbij de richtlijnen van het RIVM aan. (en dat dan wel doen ;)...)


Ik heb geen echte discussie gehad enkel gevraagd waarom hun het niet meer wilde doen en daarna zelf gaan uitzoeken van goh klopt he nou wel of niet omdat ik onder de 18 ben. Ik ben nergens in door gegaan en er zij mischien 5/6 zinnen gewisseld en heb het daarna gewoon gelaten.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 14:58

Padoertje schreef:
Dat betreft paardensportverenigingen of fnrs accomodaties. Instructie bij je juf thuis waar verder niemand is, wordt daar niet onder geschaard.


ik reageerde op melissa93 die normaal op een pensionstal/trainingsstal lest, dus ik weet niet waar jouw reactie op van toepassing is? Op pensionstallen geldt ook nog steeds de regel dat er geen mensen (en paarden) van buitenaf de accommodatie mogen betreden en gebruiken voor training namelijk.

Padoertje
Berichten: 1518
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 15:13

Blackberry28 schreef:
Padoertje schreef:
Dat betreft paardensportverenigingen of fnrs accomodaties. Instructie bij je juf thuis waar verder niemand is, wordt daar niet onder geschaard.


ik reageerde op melissa93 die normaal op een pensionstal/trainingsstal lest, dus ik weet niet waar jouw reactie op van toepassing is? Op pensionstallen geldt ook nog steeds de regel dat er geen mensen (en paarden) van buitenaf de accommodatie mogen betreden en gebruiken voor training namelijk.


Het is een advies, geen maatregel wat uitgegeven is. Er wordt dus ook niet op gehandhaafd. Alleen op samenscholingen wordt gehandhaafd. Ik zit aan zowel de gemeentelijke kant als die van het regiobestuur. Uiteraard willen we dat mensen niet onnodig op pad gaan, maar het is niet verboden. Kortom; als de instructie akkoord gaat en je eigen stal, dan is er dus geen enkel probleem. Zat stallen die mensen over laten komen voor 1 op 1 trainingen. Ook de FNRS sterren accomodaties. Als je je houdt aan de maatregelen van de RIVM, dan loopt er niemand risico.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Lessen op andere locatie tijdens corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:13

Bedankt voor de info. Ik wist niet dat het een richtlijn/advies was, ik dacht een regel waar ook over gehandhaafd wordt.
We wachten in iedergeval nog wel even tot 19 mei. Hopen dat daarna alles weer wat versoepeld wordt.
Het ging er bij mij inderdaad om op andere locatie (pension/trainingsstal) te lessen. Voorlopig rijden we gewoon lekker bij huis verder :)

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Lessen op andere locatie tijdens corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:01

Hoe gaat het nu TS?

Lijkt er op dat je vanaf 11 mei sowieso weer mag?!

MaybelM
Berichten: 104
Geregistreerd: 05-10-18

Re: Lessen op andere locatie tijdens corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 18:28

Heb er nog nix over gehoord, had het heel even laten rusten voor mezelf en toen kwam het besluit van afgelopen woensdag dat iedereen weer op anderhalve meter afstand mag sporten. Ben morgen weer op stal dus vraag het dan even persoonlijk of het weer mag maar lijkt me heel sterk dat het niet mag (en ook een beetje on eerlijk) dus nu duimen!