Corona en vakantie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:50

Ik krijg over drie maanden mijn tweede vaccinatie maar blijf dit jaar nog maar thuis al kriebelt het wel natuurlijk :')
Wil het eerst allemaal zien hoe het verloopt.

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:55

Als we mogen, ben ik weg :j

Ik ben jong en gezond dus voordat ik aan de beurt ben voor een vaccinatie.. dat wordt dus een dure test voor mij en mijn man -O-
Of we moeten begin juli het Janssen vaccin krijgen, dan gaat het allemaal net goed met de geplande reis.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:45

Tierania_ schreef:
Als we mogen, ben ik weg :j

Ik ben jong en gezond dus voordat ik aan de beurt ben voor een vaccinatie.. dat wordt dus een dure test voor mij en mijn man -O-
Of we moeten begin juli het Janssen vaccin krijgen, dan gaat het allemaal net goed met de geplande reis.

Met dit tempo zijn wij al jonge, gezonde generatie volgend jaar kerst een keer geent :)).

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:59

maar je kan ook weg zonder vaccinatie he. met een negatieve test. als de laden weer geel worden mag je straks gewoon weer gaan.

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:00

Ik zou wel gevaccineerd willen zijn daarvoor, stel dat je daar covid op loopt.

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:03

moonsparkle schreef:
Ik zou wel gevaccineerd willen zijn daarvoor, stel dat je daar covid op loopt.


ja maar daar heb je in nederland net zoveel kans op dan dat je europa in trekt.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:04

moonsparkle schreef:
Ik zou wel gevaccineerd willen zijn daarvoor, stel dat je daar covid op loopt.


Volgens mij kun je nu beter covid krijgen in een ander europees land dan in NL. Er is verder geen land waar die ziekenhuizen nu zo uitpuilen.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:06

Ware het niet dat je reisverzekering niets vergoed. Dus bij echt ernstige klachten... liever in NL.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:09

SimoneeM schreef:
Ware het niet dat je reisverzekering niets vergoed. Dus bij echt ernstige klachten... liever in NL.


Die reisverzekering vergoed enkel eventueel de hogere kosten die binnen Europa echt zelden aan de orde zijn.
Ik heb mijn hele leven nog nooit een reisverzekering gehad.

Maar verder was mijn opmerking uiteraard vooral sarcastisch. Er is geen haar op mijn hoofd die er aan denkt nu naar NL te gaan :n

Edit: voor europa. Buiten europa sluit ik er wel 1 af.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 30-04-21 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:12

SimoneeM schreef:
Ware het niet dat je reisverzekering niets vergoed. Dus bij echt ernstige klachten... liever in NL.


als je bij tui een reisverzekering afsluit zit daar covid care bij.

Met deze COVID Care Service kon je rekenen op 24/7 telefonisch medische assistentie, dekking van de kosten van een COVID-test ter plaatse en kosten van eventuele medische hulp en repatriëring van jezelf en je gezin.

daar kom je toch al een eind mee.

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:14

volgens mij inderdaad zijn er veel europeesche landen waar je veel beter kan zijn dan in Nederland.

Ik was afgelopen sept in griekenland toen ze griekenland op oranje zetten. De dag dat ik terug kwam had nederland 1300 besmettingen en griekenland 180. was liever daar gebleven........

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:22

Sizzle schreef:
SimoneeM schreef:
Ware het niet dat je reisverzekering niets vergoed. Dus bij echt ernstige klachten... liever in NL.


Die reisverzekering vergoed enkel eventueel de hogere kosten die binnen Europa echt zelden aan de orde zijn.
Ik heb mijn hele leven nog nooit een reisverzekering gehad.

Maar verder was mijn opmerking uiteraard vooral sarcastisch. Er is geen haar op mijn hoofd die er aan denkt nu naar NL te gaan :n

Kan je vertellen dat een (privé)ziekenhuis in Italië een stuk duurder uitviel dan een Nederlands ziekenhuis en door onze reisverzekering een directe vlucht naar huis werd vergoed.
Wij ook de extra kosten van een overnachting voor een ouder volledig werd vergoed en de kosten van de camping (bijna 3 weken) omdat wij de eerste dag op de camping al de pineut waren.

Daarnaast staat Zwitserland juist om bekend (veel) duurder te zijn dan Nederland waardoor wij na overleg een x zijn doorgereden naar Oostenrijk om naar een arts te gaan. Sindsdien hadden wij juist een reisverzekering incl zorgkosten.

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:44

Ik heb geboekt. New York voor 10 dagen in december

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:07

Een prive ziekenhuis is uiteraard duurder.
Mijn ziektekostenverzekering dekt normale prijzen binnen Europa, dus ook als ze hoger zijn maar gewoon normaal voor het land.
Pas als je voor duurdere zorg of prive kamers gaat kiezen stoppen ze met betalen.
Overigens betaalde mijn NL ziektekosten verzekering ook mijn Zwitserse kosten gewoon zonder blikken of blozen.
Alle overige kosten voor vervoer bij ziekte zit over mijn pechdienst EU pakket. Alle andere kosten voor verblijf: dat risico neem ik gewoon.

Bloodymary
Berichten: 4531
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:08

purny schreef:
Ik heb geboekt. New York voor 10 dagen in december

Heerlijk vooruitzicht! Dat was eigenlijk afgelopen jaar al gepland eigenlijk toch? Wel eens in NY geweest? Heerlijke stad.

Was mijn laatste reis voor alle corona-ellende begon. New York en Long Island eind december/begin januari. Lijkt wel een compleet andere tijd.

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:16

Klopt. Ik heb de trip een jaar opgeschoven.
Ik ben nu ongeveer 10 keer geweest. En elke keer weer andere dingen gezien.
Het blijft een feest, met een Starbucks over Times square wandelen en genieten van alles

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:19

Ik twijfel nog zo over mijn vakantie in augustus. Hij staat voor half augustus naar Gran Canaria.
Maar ik weet het gewoon niet. Ik wil echt niet met mondkapjes daar over de boulevard lopen of allerlei andere restricties. Dan sla ik liever nog een jaar over.

Birgit__

Berichten: 2247
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Heeze

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:34

Ik heb voor eind juli deze week geboekt. We gaan met de auto naar Oostenrijk en Italië en hebben nu puur de accomodaties geboekt. Deze kunnen we kort voor vertrek nog kosteloos annuleren, dus dat durf ik wel aan.

Mochten we niet kunnen of niet willen om wat voor reden dan ook, dan annuleren we. Maar aangezien een vakantie voor ons al heel lang geleden is, kijk ik er stiekem wel heel erg naar uit en hoop ik dat het door kan gaan :D

Bloodymary
Berichten: 4531
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:40

purny schreef:
Klopt. Ik heb de trip een jaar opgeschoven.
Ik ben nu ongeveer 10 keer geweest. En elke keer weer andere dingen gezien.
Het blijft een feest, met een Starbucks over Times square wandelen en genieten van alles

Kan het me helemaal voorstellen. Ben er nu drie keer geweest. Maar zeker niet voor het laatst. Voordeel is dat je dan niet meer steeds alle bezienswaardigheden hoeft te gaan doen, maar inderdaad het gewoon lekker over straat wandelen is al een attractie op zich. Vorig jaar wel voor het eerst dat 9/11 memorial gezien. Erg indrukwekkend, vooral al die verhalen van en over de slachtoffers. En de laatste telefoongesprekken en zo.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 14:19

Ik heb me net bij de ggd laten testen op dag 5 van de quarantaine en kreeg een sneltest dus al heel vlot de uitslag: negatief *\o/*
Dat was de laatste test van deze reis.
Maar ben eerlijk gezegd wel benieuwd hoeveel mensen zich aan de quarantaine en test regels houden want het is allemaal erg vrijblijvend...

Dinsdag de eerste vaccinatie laten zetten en dan ben ik straks helemaal geënt als ik in juli weer naar Kenia ga.
Stiekem hoop ik dat een vaccinatiebewijs dan voldoende is maar als er weer volop getest moet worden, dan doe ik dat weer.
En ik had weinig moeite met steeds een mondkapje op, hooguit dat je nog een beetje een mondkapje ziet zitten als ie af is. Ze laten weinig zon door :')

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 14:43

Fijn Marije, dat je negatief getest bent en dat je binnenkort je eerste vaccinatie krijgt.

Wij blijven waarschijnlijk dit jaar gewoon in Nederland alleen als er zonder al te veel beperkingen (of met alleen een vaccinatie bewijs) toch meer mogelijk is zou ik het buitenland overwegen. Heb geen zin om voor alleen vakantie in quarantaine te gaan en meerdere keren te moeten testen.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 14:48

Marije en Baudyh hoe komt het dat jullie al gevaccineerd zijn? Normaal gezien zijn jullie toch nog lang niet aan de beurt? Ben dezelfde leeftijd als Baudyh namelijk, en vrees dat het nog lang duurt voordat ik aan de beurt ben. Hoop voor mijn vakantie maar ga er van uit van niet en dat we met onze camper roadtrip veel testen kunnen halen om een volgend land weer in te komen. -O-

Narya

Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 14:50

Ik wil ook wel graag, maar ga er niet vanuit dat we op tijd gevaccineerd worden eigenlijk -O-

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 14:55

Neonlight, ik krijg de vaccinatie ivm een spierziekte.
Had al eerder aan de beurt geweest maar toen werd het uitgesteld omdat er met AZ geprikt werd. Zou eerst moderna zijn maar dat was vlak voor de prikdatum gewijzigd in AZ en toen ging het helemaal niet meer door.
Nu krijg ik pfizer. Maar ik geloof het pas als de eerste erin zit...

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 14:58

Bloodymary schreef:
purny schreef:
Klopt. Ik heb de trip een jaar opgeschoven.
Ik ben nu ongeveer 10 keer geweest. En elke keer weer andere dingen gezien.
Het blijft een feest, met een Starbucks over Times square wandelen en genieten van alles

Kan het me helemaal voorstellen. Ben er nu drie keer geweest. Maar zeker niet voor het laatst. Voordeel is dat je dan niet meer steeds alle bezienswaardigheden hoeft te gaan doen, maar inderdaad het gewoon lekker over straat wandelen is al een attractie op zich. Vorig jaar wel voor het eerst dat 9/11 memorial gezien. Erg indrukwekkend, vooral al die verhalen van en over de slachtoffers. En de laatste telefoongesprekken en zo.

Tip als je ooit een roadtrip gaat doen ga ook eens naar shanksville pennsylvania. Hier kun je het 93 memorial bezoeken. Ook heel indrukwekkend en eigenlijk vele malen meer dan ground zero