Corona en vakantie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Aranel
Berichten: 20197
Geregistreerd: 09-08-06

Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-20 18:35

Ik weet het, de situatie waarin sommigen zich bevinden is veel erger dan 'first world problems ' als niet op vakantie kunnen, maar dat neemt niet weg dat ik er enorm van baal.

Halverwege mei zouden mijn man, dochter en ik op vakantie gaan naar Canada. 3 weken de bergen en natuur in met een camper. Absoluut een reis waar we maanden naartoe leefden (en gespaard hebben..).

Dit valt nu dus in het water. Canada heeft de grenzen op slot gezet tot tenminste 30 juni. De reisorganisatie gaat voor ons bekijken of we nu in september kunnen vertrekken maar dat wordt sowieso bijleggen en het is nog maar de vraag of onze werkgevers zo coulant zijn om onze verlof periodes om te zetten.

Nog meer mensen die de komende maanden een vakantie op het programma hadden staan waarvan nu dus onzeker is of deze doorgaat?

zonnebloem18

Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:58

Wij hebben de eerste week van mei nog een midweekje weg gepland staan, ik ga er al van uit dat dat niet doorgaat ondanks dat we nog niets gehoord hebben.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:00


Don't take anything for granted

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:06

Wij hebben een reis op de planning voor 14 Juli door Afrika. Het lastige vind ik nu die onzekerheid. Het liefst gaan we helemaal niet, maar wat als ze het net weer als “veilig” bestempelen en je reis dus niet geannuleerd word?

http://Www.boerderijcoaching.nl ik help jou de rust en ontspanning in jezelf terug te vinden, zodat je weer in verbinding komt met jezelf.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:36

Hier ook een reis waar we 1,5 jaar al naar toe leven. Anders zouden we volgende week vliegen. Heel gek is dat, maar op één of andere manier hebben we al zo’n lange voorbereiding gehad, dat een jaartje er ook nog wel bij kan :') Wel heel erg balen en erg zuur. We reizen graag en het is nu echt afwachten wanneer alles weer gaat opstarten. Het kan zijn dat we na alle ellende eerst een fietsreis door Nederland gaan maken.

In de tussentijd de fotoboeken van onze vorige reis maken! Wel leuk om die herinneringen weer op te halen. Daar hebben we nooit tijd voor gemaakt.

Zuid Afrika gaat helemaal op slot, dat gaat wel heel spannend worden. Veel gevallen in een korte tijd erbij.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:41

Ik ben zo verbaast dat mensen verre reizen nu al verzetten naar september.
Ik heb zelf een reis naar amerika gepland staan in september, ik vraag me af of die uberhaupt wel doorgaan.
Waarom verzet men die nu al een canceling heeft de reis naar een periode die voor verre reizen ook nog twijfelachtig is?

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Aranel
Berichten: 20197
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-20 21:18

Ik hoorde net op het journaal dat Trump de boel in Amerika met pasen weer op orde wil hebben dus als het aan hem ligt kun je ws gewoon gaan in september :Y)

listiglistje

Berichten: 14402
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:26

Aranel schreef:
Ik hoorde net op het journaal dat Trump de boel in Amerika met pasen weer op orde wil hebben dus als het aan hem ligt kun je ws gewoon gaan in september :Y)

:+ over 2 weken... :')

L1 + 24 PR 209 / L2 + 28 PR 211 / M1 + 21 PR 210 / M2 + 13 PR 204 / Z1 + 14 PR 225 / Z2 + 11 PR 224 / ZZ-L + 5 PR 223 *\o/* / RIP lieve Aqanto

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:26

Ik zou begin juni naar Stockholm gaan, op bezoek bij een goede vriend die daar al anderhalf jaar woont. De kans dat dat nog lukt begint wel klein te worden nu....
Extra balen omdat hij in september verhuist naar Amerika en daar op bezoek gaan wordt nog een stuk lastiger.

Ik heb hem in de afgelopen anderhalf jaar wel gezien als hij in Nl was, maar zou echt jammer zijn om zijn plek in Stockholm nooit te hebben kunnen bezoeken.

mvdende

Berichten: 5684
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:35

Ik zou eind juli 2 weekjes gaan kamperen hier in Nederland.

Zelfs dat is nog onzeker of dat door kan gaan.

De camping gaat 27 maart wel open, maar alle horeca, zwembad, binnen speel hal enz blijft gesloten.

Als ik voor eind april annuleer, ben ik "maar" €90 kwijt. Dus ik kijk het nog even aan, maar als in de komende weken duidelijk wordt dat het hele corona gebeuren de rest van de zomer gaat duren, dan ga ik annuleren.

Ookal zou de camping open zijn, ik kies niet voor niets een camping met veel faciliteiten uit. Deze camping kost €600 voor 2 weken, als dan alles dicht is....

Dan zoek ik misschien wel een goedkope boeren camping op voor een weekje ofzo.

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:36

Ik en mijn vriendinnen hebben 4 jaar "verjaardag gespaard". En hebben 5 dagen Alicante geboekt in mei. Maar helaas gaat dat dus nu niet door :'(. Ik hoop dat we de tickets nog kunnen verzetten, anders wordt het opnieuw 4 jaar sparen..

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:42

Na jaren van twijfelen nu eindelijk onze vakantie naar Noorwegen geboekt. Ik ben een groot liefhebber maar het probleem is dat ik al mijn eerdere reizen met mijn ex man heb gemaakt en een vakantie met mijn huidige partner heel anders ingepland moest worden. Flink gespaard want ik wou niet zuinig zijn zoals vroeger met mijn ex. Die vakantie gaat niet door gezien in mei. Ik baal zeker. We verschuiven het naar volgend jaar. Ik werk in het ziekenhuis dus ben zeker rond die tijd wel aan vakantie toe. Drie weken thuis zitten zie ik niet zitten en waarschijnlijk zal ik wel diensten moeten draaien die tijd. Verschuiven zit er niet in. In het najaar heb ik nog een week. Hopelijk kunnen we dan naar een warme locatie

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:47

Mn ouders zouden afgelopen zondag voor 7 weken naar de vs gaan, helaas dus.

Hier komt iig de meivakantie naar Slovenië te vervallen. Eind mei zou ik naar IJsland, heb er een hard hoofd in. Mn man gaat begin juli naar de VS, dat is ook maar afwachten. Hopelijk kunnen we van t zomer wel een weekje naar Oostenrijk.

Luxe problemen, maar ja jammer is t wel.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:50

Denk dat je er maar het beste vanuit kan
Gaan dat er zeker tot september geen buitenlandse vakanties mogelijk zijn.
Er zijn natuurlijk landen die ook weer achter ons aan lopen met de besmettingen. Dus voorlopig zal het nog niet veilig zijn om te reizen .

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:51

Half mei zouden wij vertrekken naar Italie (toscane). Geloof niet dat er nog enige kans is dat dat door gaat.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

LWDaisy

Berichten: 4769
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:53

Wij hebben een maand geleden geboekt voor in oktober, Spanje, ik ga er voorlopig van uit dat de crisis dan over zal zijn. We zien wel, we maken ons er niet zo druk om (we willen natuurlijk wel heel graag gaan!) maar moeten niet vooruit betalen en kunnen tot ergens in september kosteloos annuleren, dus wij stressen hier (nog) niet over.

Zonde voor iedereen die nu hun vakantie in het water zien vallen!

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:23

Wij zouden in mei naar Mauritius gaan voor onze honeymoon. Maar ja, de bruiloft is uitgesteld. Tui heeft wel omruilgarantie en we zouden sowieso al de vertrekdatum kunnen verzetten naar uiterlijk 30 oktober. Nu trouwen we begin november dus ik wacht nog even de ontwikkelingen af. Kan me nl niet voorstellen dat ze medio mei alweer gaan vliegen. Als TUI namelijk annuleert dan hebben we een jaar de tijd om ons voucher in te zetten.

❤️

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:27

Wat naar dat het niet door kan gaan, Canada is echt zo'n droomreis :(:)

Ik zou 28 april met mijn beste vriend naar Spanje gaan, zoals de afgelopen twee jaar. Het gaat mentaal niet zo best met mij en ik had deze vakantie écht nodig. Helaas pindakaas. Eind juli staat nog een weekje kamperen gepland, al mijn hoop is dat dát wél door kan gaan.

Your stairway lies on the whispering wind

Change03

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:33

Heeft een van jullie een reis via Corendon geboekt?

Wij hebben op 15 juni een reis naar Griekenland, alles tot 1 juni geannuleerd en obv een voucher kan het bedrag opnieuw besteed worden t/m oktober 2021. We hebben een aanbetaling van 900 euro gedaan en er moet nog een restbetaling van 1300 euro gedaan worden.

We zitten een beetje in een dubio. Corendon verplicht de restbetaling 6 weken voor vertrek te moeten voldoen, anders krijg je je voucher niet. Maar wat nou als Corendon door de crisis failliet zou gaan?

Wat is verstandig. Annuleren, 900 euro kwijt. Of restbetaling doen, met risico op faillissement? Of zouden wij dan voor alsnog recht hebben op ons geld

Het idee dat wij op vakantie zullen gaan hebben we sowieso al uit ons hoofd gezet.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:43

Yep zou eind april naar New York gaan maar helaas pindakaas.......

Aranel
Berichten: 20197
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-20 22:47

Change03 schreef:
Heeft een van jullie een reis via Corendon geboekt?

Wij hebben op 15 juni een reis naar Griekenland, alles tot 1 juni geannuleerd en obv een voucher kan het bedrag opnieuw besteed worden t/m oktober 2021. We hebben een aanbetaling van 900 euro gedaan en er moet nog een restbetaling van 1300 euro gedaan worden.

We zitten een beetje in een dubio. Corendon verplicht de restbetaling 6 weken voor vertrek te moeten voldoen, anders krijg je je voucher niet. Maar wat nou als Corendon door de crisis failliet zou gaan?

Wat is verstandig. Annuleren, 900 euro kwijt. Of restbetaling doen, met risico op faillissement? Of zouden wij dan voor alsnog recht hebben op ons geld

Het idee dat wij op vakantie zullen gaan hebben we sowieso al uit ons hoofd gezet.


Toevallig heb ik vandaag iets opgezocht over tegoed vouchers. Zoals ik het begreep heb je recht op je geld terug als je een voucher krijgt van een reisorganisatie en ze gaan in de tussentijd failliet.

Yipee

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 23:10

Hier ook! Eind mei zou ik met vriend naar Gran Canaria gaan. Nog geen definitief dat het niet doorgaat maar corendon heeft alles al afgeblazen tot juni dus sunweb zal vast volgen. Wel erg jammer.

Heb ook het dierenpension vast afgebeld en ze hebben al zoveel afzeggingen. Vind het echt sneu ook voor hun. Voelde me enorm schuldig.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 23:17

Wij hebben een vakantie staan in juni met Corendon naar Griekenland. Ik heb nog een sprankje hoop dat het doorgaat, maar ik ben heel bang dat het er niet in zit. -O-

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 23:19

Ik gok dat een reis organisatie niet zomaar failliet gaat. Die hebben ook weer afspraken met hotels.

_xManadisx_

Berichten: 3138
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 23:28

Wij hebben ook geannuleerd. Zouden 14 mei 2,5 week naar Schotland. Dat is geen plek waar ik nu wil zijn. 25% van het bedrag kwijt maar durfde niet te wachten ivm hele bedrag betalen en dan voucher krijgen. Geen idee of ik binnen de termijn wel weer kan. Eerst de wereld maar weer even beter worden

schoentje ?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Apacheshadow, ardanwan, carineken, ellen05, Jade91, Kmbrly, lovemaylo, mala26, Marie111, marleen_88, sasja0705, Votti en 196 bezoekers