Corona en vakantie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:22

eponine schreef:
Goedemorgen.. wij gaan begin juli naar Oostenrijk. Beiden 1 x pfizer gehad. Hopelijk is dan de regel dat deze 3 maanden geldig is, nog van toepassing.

Mijn schoonouders reizen met de trein die kant op, dus door Duitsland. Zij zijn volledig gevaccineerd maar oudjes en apps gaan niet zo goed samen.. hoe kunnen ze de onderneming zo goed en veilig mogelijk uitvoeren?
De treinreis is al geboekt en ze hebben 2 x een overstap in Duitsland. Mondkapjes gaan uiteraard mee..

Hoe bedoel je zo goed en veilig mogelijk? Wat voor apps bedoel je? :)

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:27

De corona-app waarin je volledige vaccinatie wordt opgenomen bedoelt eponiem denk ik.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:31

Fitzroy schreef:
De corona-app waarin je volledige vaccinatie wordt opgenomen bedoelt eponiem denk ik.

Ah, op die manier :D In principe zou het gele vaccinatieboekje ook gewoon voldoende moeten zijn. Mijn vaccinaties staan ook in een geel boekje en daarmee kan ik gewoon uit eten etc.

Echwel

Berichten: 12458
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:33

Destination schreef:
Fitzroy schreef:
De corona-app waarin je volledige vaccinatie wordt opgenomen bedoelt eponiem denk ik.

Ah, op die manier :D In principe zou het gele vaccinatieboekje ook gewoon voldoende moeten zijn. Mijn vaccinaties staan ook in een geel boekje en daarmee kan ik gewoon uit eten etc.

Is in Nederland toch met uit eten enz niet nodig

Daarbij vanaf 1 juli gaat dat veranderen indd een app op de telefoon

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:35

Echwel schreef:
Is in Nederland toch met uit eten enz niet nodig

Daarbij vanaf 1 juli gaat dat veranderen indd een app op de telefoon

In Nederland niet inderdaad, maar de ouders van eponine reizen begin juli door Duitsland... Er zijn 3 verschillende apps in Duitsland waarin je je vaccinaties kunt hebben, maar gele boekjes mogen hier ook gewoon gebruikt worden. Dat met uit eten was een voorbeeld dat het gewoon was toegestaan om die boekjes te gebruiken hier.

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:45

Bijna 80 idd

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 11:28

Ik had het over de checkapp idd, mijn schoonouders hebben die dus niet. Ze hebben enkel de brief die ze van de ggd hebben gekregen, maar waar twijfel over bestaat of deze geaccepteerd wordt.
Zelf zien ze geen problemen en stappen blindelings in de trein. Ik zie vooral beren op de weg.

De ffp2 maskers zijn geregeld, hopelijk kunnen ze zonder problemen hun treinreis maken.

Wijzelf hebben op 2 juli een tussenstop in beieren geboekt.
Ik hoop dat we tegen dan daar “ gewoon” gebruik van kunnen maken.
Ik lees dat op verschillende fora dat er een 48 uurs regel is, waarin je het land moet verlaten zonder te testen. In dat geval geen probleem.
Andere fora spreken weer van 24 uur, in dat geval... annuleren..

En is er nog sprake van een avondklok? Wij willen snachts wegrijden dus rond 4 a 5 uur in de ochtend de grens over..

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 11:31

Een geel boekje hebben ze, en wij, niet en ik denk dat we dat ook niet meer geregeld krijgen aangezien zij al een maand volledig gevaccineerd zijn en wij er pas 1 hebben gehad.

chanicha

Berichten: 12141
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 11:52

Bij de HA krijg je alleen een kaart waar de vaccinaties opstaan!
Niks geel boekje!

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 11:53

Ha? Wij zijn gewoon bij de ggd geweest, niet bij de ha. Dus we hebben enkel een printje waarop een datum en soort prik staat. In het Nederlands.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 12:11

chanicha schreef:
Bij de HA krijg je alleen een kaart waar de vaccinaties opstaan!
Niks geel boekje!


Die krijg je ook nooit van de huisarts, dat moet je zelf bestellen en meenemen als je dat wilt. Niet enkel voor covid maar ook voor herhaal prikken voor kinderziektes, tetanus en menigokokken kan het handig zijn om die in het gele boekje te hebben voor als je naar bepaalde landen gaat.

pien_2010

Berichten: 43108
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 12:12

eponine schreef:
Ha? Wij zijn gewoon bij de ggd geweest, niet bij de ha. Dus we hebben enkel een printje waarop een datum en soort prik staat. In het Nederlands.


Het boekje kin je bij de GGD ophalen en terugwerkend worden dan de covid vaccinaties erin geschreven.

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 12:29

Alleen als je volledig gevaccineerd bent en dat zijn we nog niet..

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 12:40

chanicha schreef:
Bij de HA krijg je alleen een kaart waar de vaccinaties opstaan!
Niks geel boekje!

ik ben ook door de ha gevaccineerd. (tussen de 60-65, AZ) de volgende keer neem ik het gele boekje mee, dat ik inmiddels in huis heb en hoop dat ze het in willen vullen, want die app zie ik voorlopig niet komen.

moonsparkle
Berichten: 21702
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 12:44

Anders kun je ook je vaccinatie kaartjes bij je paspoort doen

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 13:32

Die boekjes worden niet door de ggd verstrekt bij mijn weten. Ik ben gisteren voor de zekerheid nog teruggegaan met mijn gele boekje, die ik al had vanwege hepatitis en dtp injecties.
Keurig erin geschreven, stempel van de ggd, sticker vd batch en klaar! De dame adviseerde wel om alvast een foto van je registratiebewijs met je telefoon te maken. Ik ga binnenkort al naar Griekenland en dat is dit bewijs genoeg.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Femke_Tweety

Berichten: 11973
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 13:41

Ik heb er net online 1 besteld. (Sdu of zoiets)

Euro of 8 a 9, en achteraf betalen blijkbaar.

Mij prima.

Levertijd is iets van 2 weken ivm drukte.

pien_2010

Berichten: 43108
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 13:47

Klopt!

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 13:59

Ik heb er 1 van de apotheek voor wel 1,5 frank (1euro30 of zo), daarvoor kon je niet zonder zitten dacht ik :D

Mijn man heeft inmiddels zijn papier en digitale certifikaat ook binnengekregen. Ik heb daar nog geen toestemming voor gegeven, voorlopig heb ik hem nog nergens nodig. Iets met kat uit de boom kijken.

Esperanza

Berichten: 3280
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 15:01

Denk er om dat het gele boekje in veel landen niet als geldig document wordt gezien....

Saillant detail, ik ben de afgelopen 2 maanden in meerdere landen geweest, te weten; Mexico, Duitsland, Tsjechië, Polen, Slovenie en nu in Italië maar niemand, in geen van deze landen heeft mijn documenten gecontroleerd. Niet een persoon. De Mexico vakantie was nog in de lockdown. Ben gevlogen over Frankfurt en Duitsland in, luchthaven, vliegtuig, Mexico en resort. Niemand heeft om mijn test gevraagd.

Die andere landen waren korte trips met de auto, maar bij iedere grens was het hetzelfde. Niemand vraagt.... dus.

I don't care what they say, I'm gonna do it anyway...
https://www.haus-bernhard.at/

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78497
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 20:35

Gele boekje werd alleen gecontroleerd in landen waar een gele koorts vaccinatie verplicht is. Beleid van vaccinatie wordt nu pas gemaakt, ik vind het niet vreemd dat er niet gecontroleerd is.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 20:38

Neonlight schreef:
Gele boekje werd alleen gecontroleerd in landen waar een gele koorts vaccinatie verplicht is. Beleid van vaccinatie wordt nu pas gemaakt, ik vind het niet vreemd dat er niet gecontroleerd is.


Het is niet alleen de vaccinatie die niet gecontrolleerd wordt, de meeste landen vinden de test ook maar half boeiend. De douane heeft er gewoon geen zin in om voor politie te spelen.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:20

Kennissen van mij zijn naar Zuid Frankrijk gereden afgelopen weekend, pak papier mee, getetst, geen enkele controle gehad onderweg

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 21:20

Sizzle schreef:
Ik heb er 1 van de apotheek voor wel 1,5 frank (1euro30 of zo), daarvoor kon je niet zonder zitten dacht ik :D

Mijn man heeft inmiddels zijn papier en digitale certifikaat ook binnengekregen. Ik heb daar nog geen toestemming voor gegeven, voorlopig heb ik hem nog nergens nodig. Iets met kat uit de boom kijken.

Mijn boekje was gratis 8-)

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 08:57

Gisterochtend voor de PCR test geweest, gisteravond al de uitslag negatief. Bedoel ik heb geen klachten maar het was toch spannend. Alles 10 keer gecheckt en volgens mij hebben we alles voor elkaar. PLF form, vaccinatie gegevens van vriendlief. Mijn reisdocument met negatieve test. Alles tig keer geprint. Volgens mij moeten we op vakantie kunnen maar wat een gedoe.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, carineken, colinneke, Fayyah19, goesju, iphyn, Marcato, MarrieLeen, meniekske, SannevZ, spookyskippy en 178 bezoekers