weekendje weg wel of niet laten doorgaan vanwege corona

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:05

ajesca123 schreef:
Ik begrijp je verbazing wel over het feit dat de verhuurder het geheel zelf door wil laten gaan.

Wij hebben met de familie (32 man) 6 huisjes geboekt bij safari resort de Beeksebergen.
Omdat wij allemaal geen enkel risico willen lopen en ons aan de aangescherpte regels willen houden heb ik gebeld met het resort.
Mijn vraag was of we het anders om konden boeken naar volgend jaar.
Antwoord was heel duidelijk NEE
Park is gewoon open dus je kunt volgens hun gewoon komen.
Feit dat overal op het hart gedrukt wordt dat het van de overheid niet eens mag was niet hun probleem.
Gaan we dus niet doen maar we kunnen wel even 8000 euro door de wc spoelen.
Tuurlijk snappen wij ook dat iedereen hier schade van heeft en bvb kosten voor het omboeken en eventuele prijsstijgingen die daar bij horen was voor ons geen enkel probleem.
Maar gewoon als groot park zo glashard zeggen dat we met 32man gewoon kunnen komen als we ons aan de regels houden is naar mijn mening niet ok.

Ajesca, wanneer jullie uit één huishouden kwamen staan ze heel misschien in hun recht maar jullie zijn verschillende gezinnen uit het hele land. Dit word ten strengste afgeraden en zou op de Facebook site van beekse bergen even heel goed duidelijk maken dat ze verkeerd bezig zijn.

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:19

Urona447 schreef:
Ik had safaripark de Beekse bergen wel even een facebookbericht gestuurd met de vraag of jij het goed begrepen hebt, vind het een hele rare gang van zaken namelijk.


Ben benieuwd of daar reactie op komt :j
Ik ga er niet vanuit dat ik het verkeerd begrepen heb want heb duidelijke vragen gesteld en de antwoorden goed verstaan.
Maar als ik het verkeerd begrepen heb in mijn voordeel dan heb ik daar geen enkel probleem mee :D

Sure_lee

Berichten: 10385
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:23

ajesca123 schreef:
Ik begrijp je verbazing wel over het feit dat de verhuurder het geheel zelf door wil laten gaan.

Wij hebben met de familie (32 man) 6 huisjes geboekt bij safari resort de Beeksebergen.
Omdat wij allemaal geen enkel risico willen lopen en ons aan de aangescherpte regels willen houden heb ik gebeld met het resort.
Mijn vraag was of we het anders om konden boeken naar volgend jaar.
Antwoord was heel duidelijk NEE
Park is gewoon open dus je kunt volgens hun gewoon komen.
Feit dat overal op het hart gedrukt wordt dat het van de overheid niet eens mag was niet hun probleem.
Gaan we dus niet doen maar we kunnen wel even 8000 euro door de wc spoelen.
Tuurlijk snappen wij ook dat iedereen hier schade van heeft en bvb kosten voor het omboeken en eventuele prijsstijgingen die daar bij horen was voor ons geen enkel probleem.
Maar gewoon als groot park zo glashard zeggen dat we met 32man gewoon kunnen komen als we ons aan de regels houden is naar mijn mening niet ok.


Had je niet een overijverige medewerker aan de telefoon?

https://www.beeksebergen.nl/overnachten/corona

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:26

Sure_lee schreef:
ajesca123 schreef:
Ik begrijp je verbazing wel over het feit dat de verhuurder het geheel zelf door wil laten gaan.

Wij hebben met de familie (32 man) 6 huisjes geboekt bij safari resort de Beeksebergen.
Omdat wij allemaal geen enkel risico willen lopen en ons aan de aangescherpte regels willen houden heb ik gebeld met het resort.
Mijn vraag was of we het anders om konden boeken naar volgend jaar.
Antwoord was heel duidelijk NEE
Park is gewoon open dus je kunt volgens hun gewoon komen.
Feit dat overal op het hart gedrukt wordt dat het van de overheid niet eens mag was niet hun probleem.
Gaan we dus niet doen maar we kunnen wel even 8000 euro door de wc spoelen.
Tuurlijk snappen wij ook dat iedereen hier schade van heeft en bvb kosten voor het omboeken en eventuele prijsstijgingen die daar bij horen was voor ons geen enkel probleem.
Maar gewoon als groot park zo glashard zeggen dat we met 32man gewoon kunnen komen als we ons aan de regels houden is naar mijn mening niet ok.


Had je niet een overijverige medewerker aan de telefoon?

https://www.beeksebergen.nl/overnachten/corona


Laten we het hopen dan komt er misschien nog een oplossing!
Nog steeds is het bizar dat ze niet sluiten zoals bvb CenterParcs wel gedaan heeft.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Re: weekendje weg wel of niet laten doorgaan vanwege corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:52

Als dit waar is, dan is het geen beste reclame voor hen.En dan toch het geld volledig vangen terwijl er dan geen prestatie tegenover staat? Ze hebben dan toch ook geen kosten aan die groep?Op deze manier stevenen we wel af op een totale lockdown.Dat is inmiddels in geheel India al het geval wat tot grote narigheid leidt. Politie valt daar met wapengeweld mensen aan die zich er niet aan houden, soms onterecht omdat die wel toestemming hebben (bijv. voedselleveranciers).

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Re: weekendje weg wel of niet laten doorgaan vanwege corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:23

Dat zijn die filmpjes dat ze net stokken slaan in India zeker? Dat gaat echt anders dan hier

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Re: weekendje weg wel of niet laten doorgaan vanwege corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 17:16

Heel india ging ineens in lockdown,ook het openbaar vervoer. Veel mensen wisten niet eens meer hoe ze thuis moesten komen.En dat terwijl er in het hele land nog slechts 650 bevestigde gevallen zijn.Ook leidde dit tot een run op de voedselwinkels,waardoor juist mensenmenigtes ontstaan.Vooral in New Delhi schijnt het erg te zijn.Mijn bron is www.thehindu.com

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 22:12

ajesca123 schreef:
Sure_lee schreef:
Had je niet een overijverige medewerker aan de telefoon?

https://www.beeksebergen.nl/overnachten/corona


Laten we het hopen dan komt er misschien nog een oplossing!
Nog steeds is het bizar dat ze niet sluiten zoals bvb CenterParcs wel gedaan heeft.


In diezelfde link staat dat ze dicht gaan?

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Re: weekendje weg wel of niet laten doorgaan vanwege corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 05:39

Waar zie je dat staan? Safaripark en speelland wel maar het vakantieresort niet.
Dat is ook het stomme.
Alles gaat dicht incl zwembad restaurant etc, behalve de huisjes.

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: weekendje weg wel of niet laten doorgaan vanwege corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 09:03

maar dat is toch idioot? Je betaald mede voor de faciliteiten. Dus ze kunnen de overeenkimst niet nakomen door alles dicht te gooien dus geld terug.

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 09:07

IHN schreef:
maar dat is toch idioot? Je betaald mede voor de faciliteiten. Dus ze kunnen de overeenkimst niet nakomen door alles dicht te gooien dus geld terug.


Dat is inderdaad ook idioot maar wel zoals het op dit moment is.

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: weekendje weg wel of niet laten doorgaan vanwege corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 09:50

Het is echt van de zotte!

Zo heb ik een dure! Camping geboekt voor van de zomer met veel faciliteiten. Alle faciliteiten zijn gesloten maar de camping houdt vol dat je prima kan komen.

Ja daaag! Ik ga geen €600 betalen terwijl ik nog minder faciliteiten heb dan op een boeren camping waar ik voor 2 weken misschien €200 betaal

Manuelhu

Berichten: 40
Geregistreerd: 14-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 09:59

Nee niet doen.

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 12:10

ajesca123 schreef:
Waar zie je dat staan? Safaripark en speelland wel maar het vakantieresort niet.
Dat is ook het stomme.
Alles gaat dicht incl zwembad restaurant etc, behalve de huisjes.


Oh excuus dat heb ik dan niet goed gelezen

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Re: weekendje weg wel of niet laten doorgaan vanwege corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 16:48

Afbeelding

Nou schiet mij maar lek

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 16:50

ajesca123 schreef:
[ [url=m/yFVJPl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou schiet mij maar lek


Maar even afwachten dan tot 6 april.

Of zou je komend weekend al gaan?

Het is erg slordig van Beekse Bergen want echt al hun faciliteiten zijn gewoon gesloten.

Terwijl het echt een leuk park is, als alles open is.

Cowgirl83
Berichten: 386
Geregistreerd: 16-05-11

Re: weekendje weg wel of niet laten doorgaan vanwege corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:32

Bij ons exact hetzelfde, wij hadden ook geboekt voor de Beekse Bergen, vanaf 8 april. Het is toch van de zotte dat ze alle faciliteiten sluiten, maar verblijf wel laten doorgaan, met enige compensatie een toegangskaart voor het safaripark.

Wij komen dan nog vanuit België, en mogen niet eens niet-essentiële verplaatsingen doen. Die maatregel loopt voorlopig af op 5 april, maar iedereen weet eigenlijk al dat we later vandaag horen dat die verlengd wordt.

Enorm klantonvriendelijk dit...

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:18

Cowgirl83 schreef:
Bij ons exact hetzelfde, wij hadden ook geboekt voor de Beekse Bergen, vanaf 8 april. Het is toch van de zotte dat ze alle faciliteiten sluiten, maar verblijf wel laten doorgaan, met enige compensatie een toegangskaart voor het safaripark.

Wij komen dan nog vanuit België, en mogen niet eens niet-essentiële verplaatsingen doen. Die maatregel loopt voorlopig af op 5 april, maar iedereen weet eigenlijk al dat we later vandaag horen dat die verlengd wordt.

Enorm klantonvriendelijk dit...



Vooral ook het feit dat je dan één kaartje voor het dierenpark krijgt, terwijl tijdens een verblijf je iedere dag naar binnen mag.

Het zou ze sieren om òf zelf alles te annuleren òf zelf een deel van het bedrag terug te storten ivm geen gebruik maken van de faciliteiten òf voor iedere dag waarop je normaal gesproken het safaripark in zou mogen een vrijkaart te geven. Dan kunnen mensen meerdere keren komen.

Maar zoals het nu gaat is erg asociaal

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 21:03

Omdat het meer over de vakantie an zich gaat en niet zo zeer dat er ook een paard mee gaat is het niet echt paard gerelateerd en verplaats ik het naar CV.

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: weekendje weg wel of niet laten doorgaan vanwege corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 21:23

iknxou toch ff juridisch loket vragen, hoor.. je boekt een vakantie en bii inbegrepen staat toch echt duidel8jk wat erbij zit.... ze gooien het op overmacht.. lekker makkelijk, en bv bij 1 attractie gesloten kan dat maar dit is alles dicht...en dan idd 1 toegangskaart terwijl je normaal elke dag toegang hebt... slaat nergens op.. wat een flutpark.

Skessa_
Berichten: 10607
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 12:23

Cowgirl83 schreef:
Bij ons exact hetzelfde, wij hadden ook geboekt voor de Beekse Bergen, vanaf 8 april. Het is toch van de zotte dat ze alle faciliteiten sluiten, maar verblijf wel laten doorgaan, met enige compensatie een toegangskaart voor het safaripark.

Wij komen dan nog vanuit België, en mogen niet eens niet-essentiële verplaatsingen doen. Die maatregel loopt voorlopig af op 5 april, maar iedereen weet eigenlijk al dat we later vandaag horen dat die verlengd wordt.

Enorm klantonvriendelijk dit...


Inmiddels is dit verlengd /m 19 April.

Cowgirl83
Berichten: 386
Geregistreerd: 16-05-11

Re: weekendje weg wel of niet laten doorgaan vanwege corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 15:42

Ajesca, heb jij al contact gehad met Beekse Bergen intussen? Bij mij hebben mijn ouders de boeking gedaan, dus zij zijn momenteel een mail aan het formuleren waarin ze duidelijk maken dat wij vanwege de overmacht niet kunnen komen en daarom willen herboeken.

Ik vraag me af of we misschien beter wachten met versturen totdat Nederland een update geeft rond de maatregelen. Momenteel lopen die tot 6 april, dus ik veronderstel dat er een van de komende dagen wel een nieuwe communicatie zal volgen.

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 15:54

Sorry wil het topic niet kapen maar even een reactie op cowgirl83.
We hebben inmiddels bericht gehad met het verzoek af te wachten tot na 6 april.
Dit doen we dus ook even.
Wel is het voor ons duidelijk dat we niet gaan zolang alle maatregelen er nog zijn.
We komen met 32 mensen waaronder diverse opa’s en oma’s.
Gaan geen enkel risico nemen omdat het park hier wat ons betreft niet de verantwoordelijkheid neemt die ze horen te nemen.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Re: weekendje weg wel of niet laten doorgaan vanwege corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 16:26

@Ajesca: inderdaad zeg.Dat kan toch niet. Dan komen we nooit van die corona af.

Cowgirl83
Berichten: 386
Geregistreerd: 16-05-11

Re: weekendje weg wel of niet laten doorgaan vanwege corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:36

Ajesca, mijn ouders hebben nu eindelijk toch een fijn bericht gekregen van de Beekse Bergen. We krijgen drie opties:
- verblijf gewoon laten doorgaan. Dan krijgen we 20% korting op de reissom, en per persoon toegangsticket voor safaripark voor een latere datum.
- Omboeken naar een latere datum
- Een voucher

Wij gaan waarschijnlijk omboeken naar paasvakantie volgend jaar.