[HK] Thuiszijn en bezigheden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

[HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:57

Hoi allemaal, ik dacht dat het leuk was om een plek te maken waar je je thuisbelevingen kwijt kunt, voortgang als je voor jezelf een projectje hebt bedacht, of wat niet al.

Gaat niet zozeer om corona, maar vooral om het thuiszijn, verder vrije vorm.

Om het alvast een beetje luchtig te beginnen heb ik mijn haar afgeknipt (ik hou toch al niet van de kapper maar mijn haar werd wel echt te lang.) Het blijkt alleen niet heel handig om dat te doen met een onwijs botte schaar, waardoor het nu schots en scheef is. En niemand hoeft dat te zien, want ik zit toch thuis! :Y)

Verdere projectjes zijn dat ik graag weer wat piano zou spelen en een beetje artistiekerig bezig zou zijn.

Wat doen jullie zoal?

Morrow_Less

Berichten: 5197
Geregistreerd: 20-07-07
Woonplaats: Tienen, België

Re: [HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:04

Super leuk topic! Nu kan je tenminste wat ideetjes opdoen ipv zo vaak te poetsen tot je loopgraven in je woonkamer hebt :D

Zelf ben ik voor mijn werk wat documenten aan het schrijven en heb ik nog een heleboel switch spelletjes ingeslagen, een schilderen op nummer en ben ik mezelf via zalando aan het opleiden tot volwaardig stylist door mijn winkelmandje vol te gooien en deze dan weer vakkundig te legen :D

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:05

Betreft de kapper, dat wordt wel een dingetje ja. Niet zozeer voor mij, ik laat het wel groeien, maar meer m'n vader en broer. M'n moeder heeft al gezegd dat ze ergens een goede kappersschaar gaat kopen en zelf aan de slag gaat :+ Ik pak de popcorn er alvast bij.

Zelf weer het tekenen opgepakt, veel aan het gamen (Red Dead Redemption 2) en eBooks aan het lezen over het oude Rome.

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:33

Ik vind het nu zo jammer dat ik nooit echt in het gamen terecht ben gekomen...
Maar voor de piano denk ik dat ik met deze begin: https://www.youtube.com/watch?v=iWbKrq-oEJo
(Faded, maar dan in een makkelijke setting) Lekker toepasselijk.

Eigenlijk mis ik een printer nu, voor bladmuziek en kleurplaten enzo. Leve de tablet, maar ik mis de noten!

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:35

Leuk topic! :D Ik [***] gewoon 36u per week vanuit huis. We hebben net een nieuwe kat gekocht en zijn aan het kijken voor een tweede er bij, daar hebben we nu onze handen vol aan. :')

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: [HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:37

Spam het topic maar vol met je kat :')

Wel gaaf, piano spelen! Ooit geprobeerd op het middelbaar, maar bakte er niks van :Y)

MyWishMax

Berichten: 25281
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:40

Ik ben mijn huis aan het opknappen en bij alles wat ik doe kom er erachter dat het nog slechter is dan ik dacht. :') En hee, vanwege gezondheid kan ik niet zoveel per dag doen, dus voorlopig ben ik wel zoet. Eerst behang eraf halen, gipsplaten herstellen, gaatjes vullen, alles schuren, lekkages wegwerken, alles in de grondverf en dan nog normaal verven. Oh en vloer vervangen in de gang en boven. _O-

Ik heb in ieder geval de tijd voorlopig en normaal elke dag wel afspraken qua medische dingen enzo, maar die gaan niet door of maar beperkt, dus als ik nu te veel doe en een paar dagen alleen in bed kan liggen is er niemand die gaat zeuren O:)

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:41

Kapper is inderdaad wel een puntje ja. (Pun intended :')
Ik moet ook hoognodig weer maar ik durf het echt niet zelf te doen.. :=

Foto van onze kleine blaag! :D
Afbeelding

MyWishMax

Berichten: 25281
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:42

Wow wat een knapperd :+:

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:43

MyWishMax over een paar maanden: 'stop de maatschappij, mijn huis is nog niet klaar!!" :D

Captain, oh, schitterend, wat is ze(?) mooi getekend!

Morrow_Less

Berichten: 5197
Geregistreerd: 20-07-07
Woonplaats: Tienen, België

Re: [HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:49

Captain, wat een schatje!!!!!!


Graag zou ik mijn vier rakkers (ja ik heb een lange tijd single geweest :D ) kunstjes leren. Ik had eens gezien dat er katten op zo een balie belletje duwen als ze zin hebben in een snackje. Ik besef nu al dat ik nooit meer zonder gering door het leven zal gaan en dat ik van ellende die bel ga weggooien :D Maar zou je zo iets nog online kunnen bestellen?

Of weten jullie andere leuke kattentrukjes?

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:51

Misschien beginnen met targetten van iets (een stokje ofzo) en zo beginnen met clickertraining? (En misschien dat een balpen al voldoende is als clicker)

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:52

Mijn vorige katten konden ook heel veel trucjes, is veel over te vinden op internet. Ik ga met deze dame ook aan de slag, straks maar even een clicker gaan halen. Online is alles nog wel te bestellen hoor. :j

MyWishMax

Berichten: 25281
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:09

Shadow0 schreef:
MyWishMax over een paar maanden: 'stop de maatschappij, mijn huis is nog niet klaar!!" :D

Captain, oh, schitterend, wat is ze(?) mooi getekend!


Zoiets ja _O- Het enige nadeel, niet alles wat ik nodig heb is online te bestellen? Sommige dingen staat bij dat het alleen te verkrijgen is in de bouwmarkt.

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:29


musiqolog
Berichten: 3329
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Re: [HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:45

Als dit topic er niet was, had ik het zelf aangemaakt.

Ik heb de indruk dat sommigen zich nu vreselijk vervelen, en niets beters weten dan Netflixen en masturberen. Slecht plan, lig je straks met ernstige klachten aan ogen of andere lichaamsdelen alsnog in het ziekenhuis...

Wat mij betreft: ik kom een dag altijd wel door met een beetje muziek luisteren en klooien op het internet. Als ik echter goed mijn best doe, en de browser uitzet, kom ik een heel end met nuttige dingen. Ik ben bezig aan mijn proefschrift - officieel al jaren, maar pas sinds kort ben ik weer serieus begonnen met lezen. In totaal moet ik een stuk of dertig boeken lezen voor dit ene werkstuk! Nu de manege, de sportschool, de concertzalen én de horeca dicht zijn, kom ik alleen maar buiten voor de supermarkt. Dat betekent dus: veel leestijd en er niet steeds halverwege uit gehaald worden.

Of je dan niet gillend gek wordt van dat gelees de hele dag? Normaal misschien wel, maar als het alternatief binnen niksen is, dan wordt het een ander verhaal. Tegen het einde van de quarantaine ben ik minstens acht boeken verder. Dan beleef ik dubbel plezier als ik daarna weer een concert bezoek: ik heb me ingespannen, ik ben verder gekomen, nu heb ik récht op even iets anders.

O ja: ik heb geen ander werk dan mijn (onbetaalde) promotie, geen relatie, geen gezin en geen eigen paard. Normaal vind ik dat zwaar onleuk, maar nu komt het me even héél goed uit.

Mijn voornaamste bezigheid heeft dus baat bij deze crisis. Dat kunnen jullie niet allemaal zeggen, maar ook voor jullie is er vast wel iets zinvols dat de komende twee maanden kan opbloeien!

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:03

Het thuiszitten ben ik inmiddels wel gewend sinds ik begin dit jaar ontslag heb genomen. Sowieso ben ik al niet een uitgaanspersoon en kan ik mij prima vermaken thuis. Voor anderen die dat wel veel doen zal deze periode wel wat lastiger zijn.

Had wel op de planning om wat te gaan reizen, maar dat gaat nu dus allemaal niet door, dus tja, nu maar nog iets langer thuiszitten. Zal ik vast wel overleven :+ Haal het straks wel allemaal in.

Warboel
Berichten: 14678
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 21:13

oh Captain wat een snoepje! <3 Heel knap!

Fijn topic dit :D Ondanks dat ik me altijd wel weet te vermaken toch wel fijn om wat ideetjes op te kunnen doen.
Ik vermaak me vooral creatief, ben bezig met een muurschildering:

Afbeelding

En ben aan het borduren:

Afbeelding

Verder een beetje tekenen, Netflixen, foto's van m'n aanstaande pup bekijken ([BB-HK] [VOLG]Silken Windsprite pups), beetje tegen m'n grasparkietjes kletsen en thuis wat bewegen. Ik zit nu 8 weken thuis omdat ik ook in de ziektewet zit dus ik was gelukkig al een beetje gewend aan binnen in huis niks doen voor de hele crisis uitbrak. Toen ik net thuiszat vond ik het niksdoen echt super moeilijk, maar het went :')

Edit: Oja en Rollercoaster Tycoon en de Sims spelen!! _O- Trip down memory lane :')

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 21:18

Oh, Warboel, die muurschildering wordt echt prachtig!

Rollercoaster Tycoon is wel iets. Misschien moet ik toch eens naar games gaan kijken. (Heb ooit Railroad Tycoon gespeeld en dan in Candyland modus, dat was ook leuk.)

Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:24

Ik ben zoals altijd aan het tekenen, daarnaast gemberbier aan het maken, van alles aan het laten ontspruiten en planten (of direct opeten als kiemgroente), heel uitgebreid aan het koken, verschillende gisten aan het kweken voor brood, kaarsen maken en morgen trap ik de naaimachine aan voor zelfmaak mondmaskers. De dagen vliegen voorbij. Ik sta standby voor een hoop crisislijsten als ondersteuning maar het is nu (gelukkig) rustig.

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:46

Ik heb een Nintendo emulator gedownload op mijn laptop om Pokémon te spelen, verder ben ik alle Harry Potter films opnieuw aan het kijken, elke dag een flink stuk wandelen door het bos, thuis sporten (krachttraining), yoga, meditatie/mindfulness, podcasts luisteren, schoonmaken, boeken en tijdschriften lezen, koken en slapen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: [HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 00:00

Ik lees mee, heb gister mijn salon moeten sluiten en weet nu ff niet wat ik met mezelf moet ;)

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 973
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: [HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 00:28

Ik ben een enorme lezer en heb ca 300 boeken in huis. Daarnaast ben ik in het najaar begonnen met rozetten te maken. Die sponsor ik op keuringen waar ik als fotograaf sta. Helaas voorlopig geen evenementen, maar ik ben nu losse onderdelen aan het maken die ik straks snel in elkaar kan zetten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik werk in een stoffenwinkel met ook breigaren en alle bijkomstige benodigdheden. Daar merken we nu wel extra drukte doordat mensen meer thuis zitten en doordat er veel zelf mondkapjes gaan maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 00:36

Mooi om te lezen wat andere bokkers doen.

Hier ma-vr thuis bezig met stage. In de pauzes ga ik even naar buiten. (Landelijk gebied) En dan knuffel ik de katten ook.

Via de afdelings-appgroep kwam een challenge binnen voor het maken van een handstand. Dus ik ben in de pauze bezig geweest met gymnastiek :D

In de weekenden wandelen, een spelletje op mobiel, serie kijken, boek lezen en videobellen met vrienden... En natuurlijk bokken!

(En oja, ik ben bezig om botjes van een haas schoon te maken. Maar dat is voor jullie wat lastig om te doen.)

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: [HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 00:39

Leuk topic :)

Ik zit al sinds 5 december thuis en heb me nog niet echt verveeld.. De eerste 2 maanden ook gewoon echt geen zin gehad om iets te doen, naast 3 keer per week een rondje te maken met paardlief, de papegaai een beetje bezig te houden of te schrijven.

Nu de manegelessen zijn afgelast en er een aantal paarden zijn die echt gereden moeten worden, rijdt ik iedere dag volgens een schema 3 of 4 paarden. Daarnaast ga ik ook op zeer korte termijn beginnen met een afdak in de tuin, hout is al gehaald. Nu nog met de zaag en schroefboormachine aan de slag :P