.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:29

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:30

Nu niet zoveel omdat ik een griepje heb gehad en nog steeds hoest. Zit dus feitelijk ook in thuisisolatie.

Autumnn

Berichten: 8037
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:31

Boodschappen doen, naar werk, en in het weekend huis een schoonmaak geven en een stukje hardlopen/wandelen.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Wat doen jullie nog wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:33

Mijn vriend zie ik sinds afgelopen weekend ook niet meer helaas (hij woont in Duitsland en ik in Nederland). Het is gewoon onverantwoord..

Ik heb de paarden aan huis dus echt genoeg te doen thuis. Verder maak ik schoolopdrachten, beetje schoonmaken en opruimen en ga ik alleen naar de supermarkt toe als het echt nodig is.
Verder blijf ik netjes thuis!

Jorex

Berichten: 9936
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:34

Het enige wat ik doe als ik naar buiten ga is boodschappen of ik ga mennen met mijn oudste pony. Mijn oudste pony maak ik gewoon niet blij met bakwerk (alhoewel hij wel blij wordt van figuren rijden op het strand) dus ga ik er dan gewoon op uit met hem. Ik kom dan eigenlijk nauwelijks in contact met andere mensen, vooral met mensen die op afstand vragen of ze een foto mogen maken voor hun kleinkinderen/kleine dochter. En verder ga ik met mooi weer wel eens buiten zitten en dat is ook gewoon in open contact met de rest van het gebouw. Al is dat dan wel weer op anderhalve meter afstand.

Anoniem

Re: Wat doen jullie nog wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:36

Ik zit in complete sociale isolatie, ik doe dus niks. Afgelopen week ben ik ziekig geweest dus ben ik ook niet naar buiten geweest, aankomende week wil ik wel weer wat vaker gaan wandelen en zelf boodschappen doen, maar niet elke dag en op momenten dat het zo rustig mogelijk is.

Ik werk vanuit huis dus hoef ook met niemand contact te hebben. Praat af en toe met mijn buren vanaf het balkon en daar stopt het. Wou dat iedereen dat deed, want met al die mensen die 'nog even op bezoek gaan' krijg je dus meer besmettingen.

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:38

Mijn vriend en ik werken en studeren vanuit huis, wandelen wel 3x/dag met onze hond in de polder aan huis. Daar komen we eigenlijk bijna niemand tegen en kunnen we altijd meer dan 2 meter afstand bewaren mochten we wel iemand kruisen. Verder werk ik 1x/week bij de Albert Heijn, dus die dag doe ik ook de wekelijkse boodschappen. Daarbuiten komen we alleen in de tuin en bij de paarden, maar wij hebben het enorme geluk veel land aan huis te hebben. Als er echt een volledige lockdown komt, gaan we meer in de tuin werken en speelt onze hond in de weides.

Wij zijn Belgen die in Nederland wonen en mogen nu dus ook niet zomaar de grens over. Niet dat we dat zouden willen, want we spreken sowieso met niemand van onze familie/vrienden af, maar we zijn wel gewend van ook maandelijks boodschappen in België te doen. Dat kan nu niet en dat is ook helemaal niet erg. Het voelt wel een beetje gek, maar we zitten hier graag in onze regio! We beseffen hoe gezegend we zijn hier, genoeg ruimte om je dagelijkse wandeling te maken zonder niet aan de social distancing te voldoen, ruimte achter het huis etc. Ik hoop dat mensen met hele kleine woonruimtes in een drukke stad ook nog voldoende afleiding kunnen vinden. Dan is het ineens veel ingrijpender dat je niet gewoon mag gaan en staan waar je wilt.
Laatst bijgewerkt door Ine23 op 23-03-20 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:40

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Wat doen jullie nog wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:24

Alleen naar de winkel en wandelen met de paarden in het bos.Het bos is heel groot.We gaan vroeg dus komen bijna nooit iemand tegen.Ook mogen we gewoon Duitsland in om daar te wandelen.Ik heb het nagevraagd.Wij wonen 5 minuten van de grens af.

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:27

Afgelopen week heb ik gewerkt (betaald en vrijwillig), boodschappen gedaan, gewandeld in buitengebied en in huis en in de tuin gewerkt.

Enige sociale contacten hierbuiten zijn dat ik gisteren bij mijn tante leuke spelletjes heb opgehaald voor mijn dochter. En mijn nichtje heeft hier aan de deur wat puzzels opgehaald.

Jorex

Berichten: 9936
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:28

Mijn sociale contacten zitten toch in Friesland en ik hier(Texel), dus daar moet ik al mee skypen wil ik even met ze praten.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:30

Ik doe boodschappen, ga 1x per week/ twee weken naar mijn vriend, hij ziet verder ook alleen mij dus dan kan dat wel. Als ik klachten zou hebben zou ik dat uiteraard niet meer doen.
Verder niks, ik neem me steeds voor om een stukje te gaan hardlopen maar dan heb ik geen zin _O-

Ik verwacht niet dat er een lockdown komt, hopelijk beseft men zich dat dat gewoon geen nut heeft. En dan hoef ik mijn vriend ook niet al te lang te missen.

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:31

Ik ga bijna dagelijks nog naar mijn paard en dagelijks naar de manege om een paar manegepaarden te rijden. verder kom ik de deur alleen nog uit om boodschappen te doen :) Als er een totale lockdown komt, kan ik thuis in de tuin aan de slag met een afdak :D

Flying_Angel

Berichten: 15714
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Wat doen jullie nog wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:37

Wat ik nog doe

- Werken (ik ben docent en geef dus nu onderwijs vanuit huis)
- In de tuin werken
- Boodschappen doen
- Verder blijf ik thuis, boeken lezen, spelletjes doen, etc.
- Ik kom de deur niet uit

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Wat doen jullie nog wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:38

Werken(ziekenhuis), boodschappen, paardrijden(buitenritten) doe ik nog allemaal wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:39

Wat doe ik:

- Werken, heb een mooie werkplek nu thuis dus dat gaat goed
- Mn dochtertje helpen met haar weektaakje voor school
- Videobellen met mn familie
- Boodschappen etc laat ik bezorgen want ben risicogroep
- Ik lees, speel op de PS4, etc etc
- Ik ga hooguit de tuin in of een klein rondje door de wijk op een rustig moment, dan kom ik niemand tegen. :)

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:40

Moet eerlijk zeggen dat ik nog vrij veel doe, vermijd wel locaties met mensen, had een concert staan en festival enzo, maar dat is natuurlijk allemaal afgelast.
Gister heerlijk met paard in het bos gereden, sta op een boeren bedrijf dus daar tref je bijna nooit iemand, in het bos kom je wel wandelaars tegen, maar op de ruiterpaden niet veel en je bent nooit dicht bij elkaar in de buurt, groot paard houden de meeste mensen graag vrijwillig afstand van :')
Sporten doe ik ook lekker in de speeltuin als er niemand is of in het bospark.
Verder schilder ik graag dus dat kan lekker thuis.
Enige is dat ik wel heel druk aan het solliciteren ben, zou nu liever even niet werken, maar heb 0 inkomen onder andere hier door en ik vrees echt voor hoe lang dit nog gaat duren, ondanks de risico's hoop ik dus snel ergens werk te hebben

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:42

Ik werk nog gewoon omdat mijn werk(bouwmarkt) weigert dicht te gaan. Vind het eigenlijk niet verantwoord maar je moet wat helaas.. Gelukkig deze week veel vrij ivm verlof voor mijn verjaardag(hoera voor mij..).

Verder ga ik wel "gewoon" naar mijn paard en rij ik ook gewoon (buiten). Voor de rest doe ik niks en zit ik thuis. Ik woon gelukkig samen met mijn vriend dus gelukkig geen totale isolatie.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10419
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Wat doen jullie nog wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:51

Ik werk vanuit huis en ga momenteel alleen naar buiten voor boodschappen of paard.

Maar langer dan anderhalf max 2 uur ben ik op het moment niet op stal.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Wat doen jullie nog wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:53

Kom alleen buiten om de honden uit te laten en boodschappen te doen, maar dat is al 3 maanden zo, dus er is niet veel veranderd. Oké, mijn Museumkaart is wel wat aan het verstoffen.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Wat doen jullie nog wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:59

Ik ga heel vroeg met mijn hond wandelen in het park. Verder ga ik naar mijn paard (ergens ver weg zonder andere mensen, eigen vervoer) en dat is het.

Natuurlijk doe ik ook schoolwerk en wil ik ergens deze week mijn kamer opruimen. :+

rozebadeend

Berichten: 348
Geregistreerd: 09-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:59

Ik werk thuis, paarden staan ook aan huis, dus daarvoor hoef ik niet weg.
Ik ben wel bezig met 2 paarden zadelmak maken, de ene komt bij mij thuis in de bak, doet ze anders ook om er mee te werken.
De andere ga ik naartoe. Ook bij mensen thuis, die zelf ook thuiswerken, en niet verder dan de supermarkt komen.

M'n moeder doet de boodschappen, en verder gaat die ook niet weg.
De mannen des huizes zijn beide vrachtwagenchauffeur. Dusja, die zijn nog aan het werk, en komen op veel plaatsen. Maar ook bij hun in het werk zie je wel dat contact zoveel mogelijk gemeden word.

blackstar

Berichten: 3189
Geregistreerd: 03-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:06

Voor mij is er niet veel veranderd qua grote bezigheden.
Werken (buschauffeur OV)
Paardrijden

Boodschappen worden al jaar en dag gebracht door de AH
Weinig contact met familie dan alleen over de app, is ook al tijden zo.
Efteling kan alleen nu niet.
Stiefzonen mogen niet komen, zij wonen in Belgie.
Er staan nog wel bezoekjes gepland, maar voorlopig gaan die niet door. Denk aan bij een vriendin op haar nieuwe stal kijken, oudtante bezoeken, opticien voor controle, fotoshoot met de jongens.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:08

Ik hoef gelukkig niet de deur uit voor werk, wat ik nog wel doe:
- Buiten wandelen/hardlopen/fietsen (alleen met man/kind en op gepaste afstand)
- Rondom het huis klusjes
- Boodschappen (minder vaak dan voorheen)
- Binnen probeer ik te sporten, wat vaker te (video) bellen
Afgelopen vrijdag hadden we een trainingsessie met de vriendengroep via video.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Wat doen jullie nog wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:23

Wat ik trouwens niet meer (echt) doe is het nieuws volgen rondom het virus.

Heb ook het algemene topic al een tijd lang ontstipt. Las vandaag een stuk in de krant van een psychiater die ook adviseert om niet constant nieuwe updates te lezen, daar word je echt enorm gestressd van en dat is ook zeer ongezond.