3 april naar Landal, wel of niet gaan?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Gwenvd

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

3 april naar Landal, wel of niet gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-20 16:58

3 april hebben we een vakantie van 10 dagen staan in Landal Nederland.

Ik ga met mijn moeder, de vraag is nog even of ze moet werken (werkt in de zorg dus mogelijk verlof ingetrokken).

Maar los van dat, stel dat ze niet hoeft te werken, zouden we wel of niet gaan? Wie helpt mij goede inzichten krijgen. We gaan met 2 jonge kinderen.

Wat ik zelf had bedacht

Reden om om te boeken

- geen horeca, we houden van koffie drinken en uit eten gaan
- geen zwembad
- geen binnenspeeltuin
- geen entertainment

Redenen om wel te gaan

- lekker rustig
- mooie natuur in de omgeving die we dan kunnen ontdekken
- er kan ook buiten gespeeld worden
- we hebben een kinderhuisje, oudste zoontje kan zich ook prima vermaken in het huisje
- zoontje kijkt er zo vreselijk naar uit
-omboeken moet naar de herfstvakantie wat flink duurder en drukker is

Wie denkt mee?

En het is een luxe probleem hoor, dat begrijp ik heel goed. Ik kan alleen onze vakantie nog niet zo loslaten. Al zal ik misschien alsnog moeten omdat mijn moeder moet werken.

Strooigoed


suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Re: 3 april naar Landal, wel of niet gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 17:13


Gwenvd

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-20 17:14

Nee de meeste parken zijn open. We hebben een volledig vrijstaand huisje

Strooigoed

jesito
Berichten: 12790
Geregistreerd: 14-08-04

Re: 3 april naar Landal, wel of niet gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 17:16

Ik denk idd dat je even moet bellen, zou het bijna raar vinden als ze je laten komen. Er zal niks open zijn. Horeca en zwembad zal sowieso dicht zijn.

Morris

Berichten: 3443
Geregistreerd: 04-04-03

Re: 3 april naar Landal, wel of niet gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 17:18

Ik zou niet gaan. Het is een niet noodzakelijke (reis)beweging. De maatregel is, blijf zoveel mogelijk thuis.

We zijn er nog niet. Maar we zijn onderweg. Maar ineens houdt de weg op te bestaan.

Juut

Berichten: 6898
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 17:18

Ik vermoed dat de werkgever van je moeder dit niet zo'n goed idee vindt... Bij ons wordt dringend verzocht om sociale onthouding, om dan naar een huisje te gaan waar eerder wie weet in heeft gezeten... Hoe goed de schoonmaak ook is, het is volgens mij niet allemaal steriel gereinigd ;)

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 17:19

Bij alle parken zijn alleen de huisjes ter beschikking, voor de rest is ALLES dicht, inclusief de receptie. Je kunt dus wel gaan, maar bent volledig op jezelf aangewezen.

Het ligt eraan waar je gaat, maar Zeeland en de Waddeneilanden zijn stampvol geboekt. Er zijn zelfs parken die géén één bungalow meer beschikbaar hebben, die zijn de afgelopen 1,5 week last minuten geboekt.

April is nog ver weg, wat als er nog verdere maatregelen worden genomen? Zoals Spanje en Frankrijk? Dan mag je je bungalow niet meer uit.

Ik zou zelf omboeken, de situatie is zo ontzettend onzeker.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 17:19

Ik denk persoonlijk dat het moeilijk gaat zijn en niet zal doorgaan. Als ik jouw was zou ik alleszins nog niet boeken en volgende week nog even aanzien. Ze verwachten volgende week een piek. Hier in België zeggen de virologen dat geen enkele paasvakantie kan doorgaan en dat alles zal geannuleerd worden. Zelfs de zomervakanties gaan moeilijk zijn. Ik heb de indruk dat ze in NL veel lakser zijn dan hier en te veel geloven in een goede afloop met zelf weinig maatregels te nemen... Ik ben persoonlijk niet zo te spreken over de Nederlandse aanpak, maar dat is natuurlijk je vraag niet.

Straf dat Landal nog niet toe is. Mijn collega heeft een huisje in de paasvakantie (in NL) geboekt en dat is geannuleerd.

Jenkins

Berichten: 3558
Geregistreerd: 27-02-07
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 17:20

Ik ga maandag gewoon naar Landal Rabbit Hill.
Zou eigenlijk naar Lommerbergen gaan, maar dacht boek om naar de Rabbit Hill lekker op de veluwe.
Zal even wennen zijn met alles dicht, maar hoop op een zonnetje zodat we lekker kunnen fietsen en wandelen. Verder buiten spelen en activiteiten in het huisje.

Ik dacht of ik nou thuis een week niets kan of een week op de veluwe niets kan, keuze snel gemaakt :')

★ Silvester ★ Hij is mijn wereld The beat in my heart
JenkinsStyle Photography & Design

Gwenvd

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-20 17:23

Bedankt voor jullie reacties!

Mijn moeder heeft na onze week nog 2 weken vakantie.

We wachten sowieso af want Landal vraagt dringend om nog geen contact op te nemen voor reserveringen na 1 april ivm drukte bij hun.

Ik dacht juist anders dan de meeste van jullie haha, hier zitten we nog tussen alle mensen en daar is vrijwel niemand.

Strooigoed

Gwenvd

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-20 17:25

Jenkins schreef:
Ik ga maandag gewoon naar Landal Rabbit Hill.
Zou eigenlijk naar Lommerbergen gaan, maar dacht boek om naar de Rabbit Hill lekker op de veluwe.
Zal even wennen zijn met alles dicht, maar hoop op een zonnetje zodat we lekker kunnen fietsen en wandelen. Verder buiten spelen en activiteiten in het huisje.

Ik dacht of ik nou thuis een week niets kan of een week op de veluwe niets kan, keuze snel gemaakt :')


Ja zo denk ik ook een beetje. We nemen het allemaal echt heel serieus en blijven veel thuis! Als t toch blijkt verstandiger te zijn om thuis te blijven zullen we dat altijd doen.

Strooigoed

Ballard_L

Berichten: 2482
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 17:26

Ik snap niet dat mensen nu denken aan huisjes boeken of zoals hierboven op vakantie gaan...het advies is: thuis blijven en zo min mogelijk sociaal contact hebben tot minimaal 6 april. Dan ga je toch niet ergens anders heen? Of denk ik nu echt heel anders dan jullie?

Roadie - @welshcobroadie
B+11 (PR 223) L1+11 (PR 202,5) L2+11 (PR 203,5)M1+11 (PR 199) M2+11 (PR 194,5) Z1+4 (PR 215,5)

MoniqueT

Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: 3 april naar Landal, wel of niet gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 17:29

Ik kan hier zo boos om worden. Blijf thuis! Elke verplaatsing is gevaarlijk nu.

Webshop - digital art: MoTekent

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 17:37

Ballard_L schreef:
Ik snap niet dat mensen nu denken aan huisjes boeken of zoals hierboven op vakantie gaan...het advies is: thuis blijven en zo min mogelijk sociaal contact hebben tot minimaal 6 april. Dan ga je toch niet ergens anders heen? Of denk ik nu echt heel anders dan jullie?


De vakantie is al geboekt staat er en TS vraagt zich af of ze wil gaan. Niet of ze nog kan boeken.

Nu boeken is dom.

Nu weggaan vind ik ook dom, maar nog wel te begrijpen. Maar ik zou niet gaan.

[o]

Goof

Berichten: 28612
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 17:38

Ballard_L schreef:
Ik snap niet dat mensen nu denken aan huisjes boeken of zoals hierboven op vakantie gaan...het advies is: thuis blijven en zo min mogelijk sociaal contact hebben tot minimaal 6 april. Dan ga je toch niet ergens anders heen? Of denk ik nu echt heel anders dan jullie?


In je uppie in een huisje in het bos heb je toch 0,0 sociaal contact?

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 17:42

Ik zou het een veiliger idee vinden om in een vrijstaand huisje te zitten in een bos dan bijvoorbeeld in een flat waar je mensen dichtbij passeert op de trap, ook veiliger in een bos dan in de stad waar nu nog steeds veel mensen komen. Ik zou alleen wel zo iemand zijn die bij binnenkomst het hele huisje eerst nog eens reinigt :o

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Gwenvd

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-20 17:54

Ballard_L schreef:
Ik snap niet dat mensen nu denken aan huisjes boeken of zoals hierboven op vakantie gaan...het advies is: thuis blijven en zo min mogelijk sociaal contact hebben tot minimaal 6 april. Dan ga je toch niet ergens anders heen? Of denk ik nu echt heel anders dan jullie?


We hebben vorig jaar september al geboekt. Los van hoe verschrikkelijk het allemaal is keek ik er gewoon heel erg naar uit.



MoniqueT schreef:
Ik kan hier zo boos om worden. Blijf thuis! Elke verplaatsing is gevaarlijk nu.


Je hoeft niet boos te worden. Als het tegen die tijd wordt geadviseerd niet te gaan dan gaan we natuurlijk niet. Ik zal nooit bewust andere in gevaar willen brengen.

Maar wat meerdere zeggen, hier zitten we met
Zijn alle op elkaar en daar zie ik misschien 4 mensen per dag op een grote afstand.

Strooigoed

Morris

Berichten: 3443
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 17:59

MoniqueT schreef:
Ik kan hier zo boos om worden. Blijf thuis! Elke verplaatsing is gevaarlijk nu.

+1

We zijn er nog niet. Maar we zijn onderweg. Maar ineens houdt de weg op te bestaan.

Anoniem

Re: 3 april naar Landal, wel of niet gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 18:03

Wij hadden een week later geboekt en hebben bericht van Landal dat het verzet moet worden of geannuleerd. Ga er maar vanuit dat dat gaat gebeuren.

Steppe

Berichten: 2793
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 18:06

Mm een verplaatsing in een auto met van te voren gedane boodschappen naar een vrij staand huisje. Serieus als je hier boos om wordt dan zeg ik doe even normaal.
Wij hebben een eigen vakantiehuisje en wij zijn dit weekend daar ook, gewoon op vrijdagavond boodschappen gedaan zoals normaal en boodschappen meegenomen naar hier, lekker in het bos gewandeld en wel wat mensen op afstand tegen gekomen. Nu lekker in huis boek en kop thee erbij. Wie kan ik nu besmetten? En wat zou er anders zijn dan dat ik nu thuis zit?

En ja ik neem de hele situatie serieus en vermijd mensen em dat kan ik hier beter dan thuis.
Laatst bijgewerkt door Steppe op 21-03-20 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Gwenvd

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-20 18:06

Hanafubuki schreef:
Wij hadden een week later geboekt en hebben bericht van Landal dat het verzet moet worden of geannuleerd. Ga er maar vanuit dat dat gaat gebeuren.



10 april? Hmm dan begin ik me af te vragen of we niet iets gemist hebben qua communicatie. Welk park zou dat zijn?

Tja dan is de twijfel toch ook meteen weg als dat
Moet gebeuren. :)

Strooigoed

Anoniem

Re: 3 april naar Landal, wel of niet gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 18:09

Mont Royal, mail is van Landal zelf. Ze gaan met alle boekingen de komende 30 dagen contact opnemen.

Mont Royal is sowieso volledig gesloten nu.

MoniqueT

Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 18:10

Ga er maar vanuit dat die parken ook dicht gaan en dan moet weer iemand jouw huisje schoonmaken en je verplaatst je weer een keer.

Dit soort verplaatsingen hebben hier in Spanje voor enorm veel besmettingen gezorgd.

Webshop - digital art: MoTekent

Lukasje
Berichten: 11147
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 18:10

Tjsa, hier in België hoef je je die vraag niet eens te stellen... De verschillende aanpak tussen België en Nederland blijft opvallend >;)

Don't take anything for granted

Lukasje
Berichten: 11147
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 18:11

MoniqueT schreef:
Ga er maar vanuit dat die parken ook dicht gaan en dan moet weer iemand jouw huisje schoonmaken en je verplaatst je weer een keer.

Dit soort verplaatsingen hebben hier in Spanje voor enorm veel besmettingen gezorgd.



Daar zeg je wat! Moest mijn neef die in Spanje woont deze vraag lezen, hij kreeg het letterlijk spaans benauwd.

Don't take anything for granted


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_26, Butterfly, ComscoreBot, GoogleAdsense, L_Flo, linoleum, maralyn, Moon_light94, SennaS, Shetje14, Thami en 59 bezoekers