Corona patiënten op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
BigOne
Berichten: 38187
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:17

Muronia schreef:
Ik probeer juist zoveel mogelijk te blijven doen, al kost me dat nu meer moeite maar ik ben al niet heel gezond en ik wil zo weinig mogelijk conditie kwijt raken. Ik vraag me wel af in hoeverre je 100% klachtenvrij moet zijn voordat je naar buiten mag. In principe is vandaag de laatste dag van mijn 7 dagen quarantaine. Ik voel me wel weer goed, hoest ook niet meer, maar mijn neus is nog niet helemaal vrij. Ik heb geen loopneus maar je hoort het als ik praat nog een beetje.

Zolang je je bezigheden kunt doen zoals stallen mesten zonder ademnood alleen een iets lager tempo zal het meevallen. Dus hopen dat je gewoon even slecht bent geweest.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 15:29

In had COVID in september 2020. Beetje geïrriteerde holtes en vreemde prikkel in de neus. Geen koorts gehad. Een dag na de positieve test geur kwijt. In ieder geval, toen attendeerde mijn man erop dat iets heel erg stonk en ik had dat niet geroken. De geur was met twee weken terug. Vervolgens ben ik tot februari niet volledig fit geweest. Ik was snel kortademig. Een trap lopen was een halve marathon. Ook een erg hoge hartslag. 100 tot 120 bij minimale beweging. Ik werkte, kon naast mijn werk niks en op een vrije dag geen energie. Probleem achteraf was dat ik ook borstkanker bleek te hebben. Heeft niks met de COVID te maken maar kanker zou dezelfde klachten kunnen geven. Het is dus de vraag of de klachten van de kanker of de COVID kwam. Zou ik zonder de COVID eerder aan de bel hebben getrokken?

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Goof

Berichten: 28748
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 15:51

Muronia schreef:
Ik probeer juist zoveel mogelijk te blijven doen, al kost me dat nu meer moeite maar ik ben al niet heel gezond en ik wil zo weinig mogelijk conditie kwijt raken.


Zo stond ik er ook in. Gevolg: 5 maanden. volledig uit de running....
Doe het niet, gewoon echt niet. De terugslag komt dan zeker weten.

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 19:25

Goof schreef:
Muronia schreef:
Ik probeer juist zoveel mogelijk te blijven doen, al kost me dat nu meer moeite maar ik ben al niet heel gezond en ik wil zo weinig mogelijk conditie kwijt raken.


Zo stond ik er ook in. Gevolg: 5 maanden. volledig uit de running....
Doe het niet, gewoon echt niet. De terugslag komt dan zeker weten.


Same, ik ben al een jaar uit de running. Lig nu weer met verhoging op de bank omdat ik iets teveel heb gedaan. Luister aub heel goed naar je lichaam!

Kwa smaak en reuk verlies, het duurde bij mij wel 2-3 maanden voor ik weer wat kon proeven/ruiken. Helaas was het enige wat ik rook/proefde zwavel. Pas na 6/7 maanden werd het weer wat normaal.

Baredawn

Berichten: 178
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Beverwijk

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 00:04

Helaas ook positief getest op COVID van de week. Dus nu alleen op de logeerkamer. Mijn man was vorige week positief getest en heeft mij helaas aangestoken. Onze twee dochters gelukkig beide negatief.
Ik ervaar op zich weinig klachten, beetje snotterig en kortademig. Ben ook wat sneller uitgeput.

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 00:11

Baredawn schreef:
Helaas ook positief getest op COVID van de week. Dus nu alleen op de logeerkamer. Mijn man was vorige week positief getest en heeft mij helaas aangestoken. Onze twee dochters gelukkig beide negatief.
Ik ervaar op zich weinig klachten, beetje snotterig en kortademig. Ben ook wat sneller uitgeput.


Sterkte
Zijn jullie gevaccineerd?

Baredawn

Berichten: 178
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 11:47

tokedri schreef:
Baredawn schreef:
Helaas ook positief getest op COVID van de week. Dus nu alleen op de logeerkamer. Mijn man was vorige week positief getest en heeft mij helaas aangestoken. Onze twee dochters gelukkig beide negatief.
Ik ervaar op zich weinig klachten, beetje snotterig en kortademig. Ben ook wat sneller uitgeput.


Sterkte
Zijn jullie gevaccineerd?



Tokedri, wij zijn allemaal inderdaad gevaccineerd.

M1994
Berichten: 860
Geregistreerd: 27-01-16

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 22:45

Iemand enig idee hoelang het vandaag de dag duurt tot je een uitslag bij de GGD krijgt? Morgenochtend 10u een afspraak

[o]

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 22:51

Mijn schoonvader is vanochtend om 9:30 getest en had om 18:00 de uitslag. Positief helaas.

Baredawn

Berichten: 178
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 23:11

M1994 schreef:
Iemand enig idee hoelang het vandaag de dag duurt tot je een uitslag bij de GGD krijgt? Morgenochtend 10u een afspraak



Ik was dinsdag om 1600 uur getest, en woensdag rond 1115 uur de uitslag.

Baredawn

Berichten: 178
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 23:11

Janntjuh schreef:
Mijn schoonvader is vanochtend om 9:30 getest en had om 18:00 de uitslag. Positief helaas.


Waardeloos. Hopelijk niet al teveel klachten.

M1994
Berichten: 860
Geregistreerd: 27-01-16

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 23:13

Ooh valt mee kwa tijd gelukkig

[o]

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 00:13

Ik weet niet of de locatie misschien nog uitmaakt kwa tijd? Hij heeft 1 nacht flink hoge koorts gehad, nu nog wat verhoging en hoesten. Gister al positief getest met zelftest, afspraak ggd kon vandaag pas. Ik hoop dat het hierbij blijft voor hem!

Linnie050

Berichten: 11793
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 04:09

Ik was dan negatief.
Had donderdag om 20:30 getest en had vanmiddag rond half 3 de uitslag

Chita

Berichten: 668
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 08:45

Hier helaas ook corona.

Dinsdagavond hoestte dochterlief het eerste uur bij naar bed gaan een paar keer. Woensdagochtend klaagde ze over hoofdpijn en omdat ze vrijdag een feestje gaf maar gaan testen. Omdat de jongste al weken hoest (bij begin negatief getest) haar ook maar meegenomen en toen wilde mijn zoon ook niet naar school. Nou dan maar met 3 kids naar de teststraat.

Heel bizar er waren zo weinig klachten, maar toch oudste dochter en zoon positief. Ik was in shock.

Ik kreeg donderdag hoofdpijn en was gister al niet lekker. Helaas de hoofdpijn nog niet weg en bijna niet geslapen. Gister getest om 13.00 en net de uitslag; positief.

Ik ben nu maar in isolatie met de oudste 2. Manlief en jongste dochter gister nog negatief met zelftest dus hopelijk blijven zij gespaard.

Manlief en ik zijn gevaccineerd, kids allemaal nog te jong.

Angelaa2
Berichten: 4225
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 22:43

Ik ben nu 2x met veel klachten negatief getest. Huisarts vermoed wel covid. Hopelijk zijn we snel weer de oude..

Testuitslagen waren hier vrij vlot. 1x om 9:15 getest en 1x om 12:15 en bij beide rond 15:20 de uitslag

                live together die alone

M1994
Berichten: 860
Geregistreerd: 27-01-16

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 23:02

Ik was nu inderdaad 10:00 getest en 16:00 de uitslag dus dat viel hartstikke mee. Gelukkig negatief, was wel even bang omdat de klachten zoveel lijken op toen ik vorig jaar corona had.

[o]

Chita

Berichten: 668
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 23:27

Oh wauw dat is snel de uitslag.

Mijn man en dochter gaan morgen, zelftesten tot nu toe negatief
..

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 23:30

Beterschap Chita voor jou en je zoon en dochter. Hopelijk is de rest negatief. Hoe zit het momenteel met quarantaine voor je man bijv. aangezien hij gevaccineerd is? Hoeft hij niet in quarantaine of is dit toch teruggedraaid?

Chita

Berichten: 668
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 00:03

Donderdag belden ze om te melden dat mijn zoon positief was. Toen was het advies nog dat gevaccineerden niet in quarantaine hoeven. Wij wilden dit risico niet nemen.

Vrijdag zijn de regels veranderd en toen ze vandaag voor mijn positieve test belden gaven ze aan dat gevaccineerden in quarantaine moeten tot 5 dagen na de eerste positieve test. Mijn man zou dus morgen uit quarantaine mogen als hij een negatieve test heeft, ondanks dat hij tot vrijdag nog in contact geweest is met positief geteste mensen.
Wij zijn vrijdag in isolatie gegaan en vanaf toen dochter en man niet meer in de buurt geweest. Dochter is niet gevaccineerd en die mag woensdag testen en als deze negatief is mag ze uit quarantaine. Wij houden voor mijn man dezelfde regels aan, ga het risico niet nemen.

Manlief en dochter vanaf donderdag nog elke dag een negatieve zelftest ondanks veelvuldig contact tot gister.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 00:06

Chita schreef:
Donderdag belden ze om te melden dat mijn zoon positief was. Toen was het advies nog dat gevaccineerden niet in quarantaine hoeven. Wij wilden dit risico niet nemen.

Vrijdag zijn de regels veranderd en toen ze vandaag voor mijn positieve test belden gaven ze aan dat gevaccineerden in quarantaine moeten tot 5 dagen na de eerste positieve test. Mijn man zou dus morgen uit quarantaine mogen als hij een negatieve test heeft, ondanks dat hij tot vrijdag nog in contact geweest is met positief geteste mensen.
Wij zijn vrijdag in isolatie gegaan en vanaf toen dochter en man niet meer in de buurt geweest. Dochter is niet gevaccineerd en die mag woensdag testen en als deze negatief is mag ze uit quarantaine. Wij houden voor mijn man dezelfde regels aan, ga het risico niet nemen.

Manlief en dochter vanaf donderdag nog elke dag een negatieve zelftest ondanks veelvuldig contact tot gister.


Pfff gedoe he. Hopelijk zijn ze negatief en worden jullie niet ziek(er)!

Muronia

Berichten: 19500
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 00:09

Mijn quarantaine is welgeteld 1 dag afgelopen, dochter gisteren nog nergens last van maar voor de zekerheid een zelftest gedaan (negatief). Vanmiddag begint ze opeens te snotteren en ze ging net rillend naar bed. Ik hoef geen wetenschapper te zijn om te weten wat dit is. Ze heeft het toch gekregen van mij. Morgenochtend nog even weer een zelftest tegen beterweten in. Ik ga er vanuit dat zij nu ook 7 dagen quarantaine krijgt, maar ik als huisgenoot dus ook alweer? :oo

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

BigOne
Berichten: 38187
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 00:14

Geen idee, zelf ook een thuistest doen?

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Muronia

Berichten: 19500
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 00:14

Ik ben net beter van corona dus dat heeft niet echt nut denk ik?

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Baredawn

Berichten: 178
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 00:48

Muronia schreef:
Ik ben net beter van corona dus dat heeft niet echt nut denk ik?



Volgens mij geeft een test nu inderdaad nog steeds aan dat je positief bent.
Mijn man had ook aan de GGD gevraagd of hij na de 7 dagen quarantaine eerst moest laten testen alvorens hij weer aan het werk ging. Maar die medewerker zei dus dat dat geen nut had, omdat de test dan evengoed positief terugkomt, omdat virusdeeltjes lang in het lichaam blijven.

Of je opnieuw in quarantaine moet, weet ik eerlijk gezegd niet. Lijkt mij dat je niemand meer kan besmetten omdat je alweer genezen bent. Maar of het RIVM daar een richtlijn voor heeft, weet ik eerlijk gezegd niet.

Edit: heb even op de site van het RIVM gekeken, maar die zeggen daar ook niets over.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Albertina71, bora, Dax, ellen05, IASCrawler, Kirsha, Lanoca, Lotje033, nicole_floor, purny, Rije, Robin_Rikkie, WendyKtH en 124 bezoekers