Corona patiënten op bokt?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:16

shirleyp schreef:
Sizzle schreef:
Het is niet te hopen dat de vele negatief testen negatief zijn vanwege die Indiase variant die blijkbaar slecht te testen is. Zeker de symptome van Candalisa zijn best wel verdacht eigenlijk.


Is die lastiger te testen ja? Mijn moeder is flink ziek (de bekende klachten) en mocht pas naar de huisarts na een coronatest bij de GGD. Test was gelukkig negatief. Toch moest ze bij de huisarts in de auto wachten tot ze werd gebeld en mocht daarna via de achterdeur naar binnen. Daar stond de huisarts compleet ingepakt op haar te wachten. Ze is onderzocht, had nog wat volle longen en kreeg een recept voor antibiotica mee. Die mocht ze van de huisarts niet zelf gaan ophalen, moest mijn vader doen.

Is dit gebruikelijk nu? Lijkt wat overdreven na een negatieve uitslag toch?


Een negatieve uitslag is niet 100% betrouwbaar


candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:21

tokedri schreef:
shirleyp schreef:

Is die lastiger te testen ja? Mijn moeder is flink ziek (de bekende klachten) en mocht pas naar de huisarts na een coronatest bij de GGD. Test was gelukkig negatief. Toch moest ze bij de huisarts in de auto wachten tot ze werd gebeld en mocht daarna via de achterdeur naar binnen. Daar stond de huisarts compleet ingepakt op haar te wachten. Ze is onderzocht, had nog wat volle longen en kreeg een recept voor antibiotica mee. Die mocht ze van de huisarts niet zelf gaan ophalen, moest mijn vader doen.

Is dit gebruikelijk nu? Lijkt wat overdreven na een negatieve uitslag toch?


Een negatieve uitslag is niet 100% betrouwbaar

Dat kan maar wat dan net zo lang testen tot het positief is? Ik snap dat het kan dat je te vroeg bent maar naar meerdere negatieve tests moet je er toch van uit kunnen gaan dat het zo is anders heeft het testen toch geen nut?

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

shirleyp

Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:21

Napie schreef:
Ze kan alsnog morgen wel positief testen. Je kan niet voorzichtig genoeg zijn met mensen met klachten.


Dit was overigens de 2e negatieve test al. Anderhalve week geleden begonnen de klachten, toen is ze ook negatief getest. Vals negatief kan inderdaad en ik begrijp dat een arts ook niet op een ‘gewoon’ verkoudheidsvirus zit te wachten hoor. Vroeg me af of dat het alleen is of dat de Indiase variant inderdaad moeilijker testbaar is en ze daarom zo voorzichtig zijn? Dat had ik nog niet gehoord, maar las ik hier.

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

Sizzle

Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:24

Ik las dat laatst ergens na dat bus incident in Belgie.
Echter is er nu niets meer over te vinden, dus wellicht was het toeval dat die student negatief getest was.

shirleyp

Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:29

Sizzle schreef:
Ik las dat laatst ergens na dat bus incident in Belgie.
Echter is er nu niets meer over te vinden, dus wellicht was het toeval dat die student negatief getest was.


Bedankt voor je reactie! Dat bericht heb ik idd meegekregen, maar verder niets meer van vernomen. Ik ga er dan maar gewoon vanuit dat ze ‘gewoon’ een longontsteking heeft en alles goedkomt met een beetje antibiotica :j Ze blijft sowieso thuis tot ze klachtenvrij is.

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

Sizzle

Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:32

Beterschap aan je moeder, hopelijk slaat de antibiotica aan. Men vergeet tegenwoordig soms een beetje dat ook longontstekingen door andere beestjes net zo bedreigend kunnen zijn.

xxxmh

Berichten: 3459
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 23:14

iiSunshine schreef:
sinds gisteren avond is mijn reuk ineens volledig weg, en smaak proef ik alleen nog of iets zoet of zout is maar meer niet. hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat de reuk etc terug was?


Ik nu 8 weken en de ene keer ruik ik wel dingen goed of vaag en andere dingen weer niet.. dus heel wisselend.

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

Fearn

Berichten: 4746
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:08

Hoi, is er iemand die zich in deze (beginnende) klachten herkent?

Ik ben afgelopen week steeds zonder reden gauw moe, fysieke inspanning lukte wel maar gewoon over het algemeen een vermoeid gevoel.

Nu sinds gisteren is er sterke keelpijn komen opzetten, mijn oren en hoofd voelen alsof het dicht zit en ik ben nu te moe om uit bed te komen.

Neus is nog wel open, ook geen koorts en ik kan nog alles proeven..

Gisteren heb ik zo'n zelftest gedaan en deze was negatief. Toch voel ik me nu heel ziek..

Het lukt me in deze staat helaas niet om naar een testlocatie te fietsen dus ben benieuwd wat anderen hebben ervaren.

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:23

Sizzle schreef:
Ik las dat laatst ergens na dat bus incident in Belgie.
Echter is er nu niets meer over te vinden, dus wellicht was het toeval dat die student negatief getest was.


Was vorige week nog iets van op tv hier. Die test in Parijs op de luchthaven was een sneltest.
Alle studenten negatief getest bij aankomst.
Dag of 5 later kregen ze klachten en bleken er een deel dus positief te zijn en besmet met de indiase variant.

IvysToeter

Berichten: 11887
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:56

laura1987 schreef:
Zijn er überhaupt wel mensen die na 1 week direct 24 uur klachtenvrij waren?


Collega van mij is positief getest.
Heeft helemaal géén klachten.
Is alleen getest omdat ze langer dan 15min binnen de 1,5 meter was geweest van iemand die positief getest was.
Ggd zei tegen haar dat ze na 5 dagen weer naar buiten mocht

<3 Nora Valentin José 16 mei 2014 <3
<3 Femke Leah Hendrika 3 januari 2016 <3

laura1987

Berichten: 7126
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:07

IvysToeter schreef:
laura1987 schreef:
Zijn er überhaupt wel mensen die na 1 week direct 24 uur klachtenvrij waren?


Collega van mij is positief getest.
Heeft helemaal géén klachten.
Is alleen getest omdat ze langer dan 15min binnen de 1,5 meter was geweest van iemand die positief getest was.
Ggd zei tegen haar dat ze na 5 dagen weer naar buiten mocht



Oh dat lijkt mij helemaal eng! Je weet dan nooit of je nog wel besmettelijk ben of niet.


Helaas hebben wij na een week nog steeds klachten, dus nog steeds quarantaine

https://www.doneeractie.nl/woning-van-f ... CjcnBszQol]HELP bokker Palmera nadat ze alles verloren is na een vulkaanuitbarsting

Sheran

Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:39

Vriendin van mij had ook echt 0,0 klachten, was omdat haar hele gezin positief was.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 12:15

IvysToeter schreef:
laura1987 schreef:
Zijn er überhaupt wel mensen die na 1 week direct 24 uur klachtenvrij waren?


Collega van mij is positief getest.
Heeft helemaal géén klachten.
Is alleen getest omdat ze langer dan 15min binnen de 1,5 meter was geweest van iemand die positief getest was.
Ggd zei tegen haar dat ze na 5 dagen weer naar buiten mocht


Is je collega gevaccineerd?

IvysToeter

Berichten: 11887
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 12:22

tokedri schreef:
IvysToeter schreef:

Collega van mij is positief getest.
Heeft helemaal géén klachten.
Is alleen getest omdat ze langer dan 15min binnen de 1,5 meter was geweest van iemand die positief getest was.
Ggd zei tegen haar dat ze na 5 dagen weer naar buiten mocht


Is je collega gevaccineerd?



Nee

<3 Nora Valentin José 16 mei 2014 <3
<3 Femke Leah Hendrika 3 januari 2016 <3

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 12:23

Ik ken inderdaad wel meer mensen die volledig klachtenvrij door de besmetting heen kwamen. Dat is het enge bij het verspreiden

iiSunshine

Berichten: 1187
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Friesland

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:58

ik ben sinds donderdag 24 uur klachten vrij en mocht toen dus uit quarantaine. vrijdag o.a. plinten geknipt en geplakt, vandaag 3.5km gewandeld, maar nu ineens barstende hoofdpijn. zou dat nog met de corona te maken kunnen hebben? of zijn er mensen die dit herkennen, (sneller) hoofdpijn na niet hele intensieve inspanning?

you are my sunshine
my only sunshine
you make me happy when skies are grey
you’ll never know dear how much i love you
please don’t take my sunshine away

Esther_

Berichten: 3990
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 22:01

Alle klachten kunnen (als je net bent genezen) terugkeren na een inspanning. Gelukkig geldt dit niet voor iedereen. Kan ook zijn dat je te weinig hebt gedronken?
Maar het is ieder geval verstandig om niet gelijk weer alles op normale snelheid/kracht te doen. Doe je bij een griep toch ook niet.
Laatst bijgewerkt door Esther_ op 22-05-21 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

iiSunshine

Berichten: 1187
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 22:26

te weinig gedronken zou een optie kunnen zijn, maar ik denk toch dat het inderdaad dan komt door de inspanning. vind het lastig in te schatten wat ik al wel en niet kan, omdat ik er op het moment zelf geen last van heb maar het pas ‘s avonds op komt zetten. in ieder geval bedankt voor je reactie :)

you are my sunshine
my only sunshine
you make me happy when skies are grey
you’ll never know dear how much i love you
please don’t take my sunshine away

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 22:31

Had je ook hoofdpijn toen je corona had? Mijn hoofdpijn zat toen ik ziek was op 1 hele specifieke plek. Als ik teveel doe dan krijg ik weer hoofdpijn op diezelfde plek, dus ik weet ik dat het bij de corona naklachten hoort. Maar dat ben ik, misschien ervaren anderen het anders?

iiSunshine

Berichten: 1187
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Friesland

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 23:07

nee toen ik corona had had ik geen hoofdpijn, alleen druk op mijn ogen. maar na mijn laatste bericht ook geen hoofdpijn gehad, was de volgende ochtend weer over.

you are my sunshine
my only sunshine
you make me happy when skies are grey
you’ll never know dear how much i love you
please don’t take my sunshine away

Zebrastreep

Berichten: 9690
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 19:29

Weet niet of meer mensen hier het ook hebben gehad, maar mijn opa en oma die beide eind februari corona kregen en op het randje hebben gebalanceerd ( met name mijn oma) hebben afgelopen maandag een longfoto laten maken. Mijn oma was opgenomen geweest en daarbij zagen ze toch al wat in de longen zitten wat waarschijnlijk covid was.

De foto was zeer positief! Bij beide geen overgebleven schade te zien in de longen. Mijn opa en oma zijn mega goed hersteld! Ze doen eigenlijk alles weer.

En dat terwijl mijn tante die 30 jaar jonger is , er nu nog klachten van heeft.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Esther_

Berichten: 3990
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 19:53

Bij veel mensen die Corona hebben gehad of nog klachten hebben is geen of bijna geen schade te zien. Je kan dus heel ziek worden of langdurige klachten hebben zonder schade.

Goof

Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:10

Ik had enorm veel klachten, heel kortademig en pijn op de borst, maar mijn longen waren op de foto's perfect en ik scoorde bovengemiddeld. Dus het zegt allemaal niets.

Overigens ben ik eindelijk weer volledig aan het werk. Ik draai mijn eigen uren weer. Ik barst daarnaast ook van de energie en mijn conditie is echt beter dan voor corona. Ik heb gisteren 15 km gewandeld en zojuist nog even 7,5 km geskate. Ik doe 2x in de week een workout of spring op de racefiets, daarnaast wandel ik 2x per week 10 tot 15 km en nog enkele keren een ronde van zo'n 5 km.
Kortom; het heeft ruim 5 maanden geduurd voor ik weer volledig ging werken, maar ik voel me top!

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:44

Oh wat goed Goof! Ik ben echt heel blij voor je!
Had jij je enting al gehad? Ik hoorde bij fysio vorige week dat veel corona patiënten met naklachten daar een soort boost van krijgen waardoor ze snel herstellen.

Goof

Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:00

Nee, die ga ik ook niet halen, maar dat is een andere discussie ;)
Maar ik had nog niet eerder gehoord dat dat een boost kan geven, interessant. Bij mij was dat iig niet de reden. Ik denk dat het sporten en opbouwen bij de fysio ook echt heeft bij gedragen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bodan, Jeska2 en 48 bezoekers