LAT-relatie en corona

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 20:05

Beland toevallig in dit topic en zie je post GimmeJoy. Ik wil het niet voor je vriend opnemen, want ik vind het inderdaad net zoals jij niet oke.

Ik zie echter wel om me heen dat de meeste mensen handelen naar hun referentiekader en bijbehorende sociale druk. Mensen passen zich wel een beetje aan naar hun "eigen richtlijnen", maar kiezen grotendeels een beetje voor de middenweg van wat hun omgeving doet.

Ik merk dat het in veel relaties even 'zoeken' is hoe hiermee om te gaan, ook in mijn eigen huwelijk hebben we even moeten bespreken hoe wij ermee om gaan. Het is echt een uitzonderlijke situatie waar meningen erg over verschillen.

De les die jullie hier uit kunnen leren, is dat jullie (in mijn ogen) beide overhaast hebben gereageerd zonder eerst even met elkaar af te stemmen.


Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 20:09

Het is inderdaad erg zoeken. We zagen elkaar hiervoor ook niet zi vaak, we wonen op 45 min rijden van elkaar en werken allebei fulltime. Daarnaast heb ik mijn paard.

Ik heb hem net toch maar gebeld. Het zat me dwars. Gelukkig is hij ontzettend lief en snapt hij het volkomen. Ik heb het "ultimatum" niet eens hoeven voorleggen. Over de verjaardag heb ik het niet gehad, dat moeten ze zelf weten. Maar wij zien elkaar alleen nog maar online, of buiten op 1,5 m afstand. Ik kan weer beginnen met het sparen van de pandapunten := :(

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 09:03

Gimme_Joy schreef:
Het is inderdaad erg zoeken. We zagen elkaar hiervoor ook niet zi vaak, we wonen op 45 min rijden van elkaar en werken allebei fulltime. Daarnaast heb ik mijn paard.

Ik heb hem net toch maar gebeld. Het zat me dwars. Gelukkig is hij ontzettend lief en snapt hij het volkomen. Ik heb het "ultimatum" niet eens hoeven voorleggen. Over de verjaardag heb ik het niet gehad, dat moeten ze zelf weten. Maar wij zien elkaar alleen nog maar online, of buiten op 1,5 m afstand. Ik kan weer beginnen met het sparen van de pandapunten := :(

https://speld.nl/2020/04/01/kabinet-kom ... eQGZiSWyog

En even zonder gekheid, ik vind dat je goed hebt gehandeld :)

*pum*

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 09:36

Danielleeee_ schreef:
Gimme_Joy schreef:
Het is inderdaad erg zoeken. We zagen elkaar hiervoor ook niet zi vaak, we wonen op 45 min rijden van elkaar en werken allebei fulltime. Daarnaast heb ik mijn paard.

Ik heb hem net toch maar gebeld. Het zat me dwars. Gelukkig is hij ontzettend lief en snapt hij het volkomen. Ik heb het "ultimatum" niet eens hoeven voorleggen. Over de verjaardag heb ik het niet gehad, dat moeten ze zelf weten. Maar wij zien elkaar alleen nog maar online, of buiten op 1,5 m afstand. Ik kan weer beginnen met het sparen van de pandapunten := :(

https://speld.nl/2020/04/01/kabinet-komt-studenten-tegemoet-telling-van-pandapunten-tijdelijk-versoepeld/?fbclid=IwAR1oNFUvCceJxwzeytWV4m7a4gZb2zY_gpjxEA5bH01E_fnOVeQGZiSWyog

En even zonder gekheid, ik vind dat je goed hebt gehandeld :)


*\o/* :')

Want als je een relatie hebt tellen pandapunten dubbel toch... := Dat scheelt enorm! Ik heb de boekjes van voor mijn relatie nog liggen, daarvan waren er een paar nog niet vol. Dus dan kan ik mooi verder. Er zijn er wel een paar verlopen, maar ik ga ervan uit dat ze een oogje dichtknijpen bij het inwisselen.

Haha nee het is natuurlijk zwaar k*t. Hij begint zelfs een beetje dirtytalk te proberen op de app... := maar ik vind dat zo awkward, ben daar echt te nuchter voor ofzo :')

Ik weet wel dat wij na de crisis minimaal een week in quarantaine gaan :D

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:51

Geen lat relatie, maar ik woon in Amerika terwijl mijn familie en vrienden allemaal in Nederland zijn. Ik zit in dubio of ik wel of niet naar Nederland moet vliegen nu er nog vluchten gaan. Ik weet niet of straks echt alles dicht word gegooid en ik maanden niet naar hun toe kan.

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

senna21

Berichten: 11822
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:09

Babeth schreef:
Geen lat relatie, maar ik woon in Amerika terwijl mijn familie en vrienden allemaal in Nederland zijn. Ik zit in dubio of ik wel of niet naar Nederland moet vliegen nu er nog vluchten gaan. Ik weet niet of straks echt alles dicht word gegooid en ik maanden niet naar hun toe kan.

Lastige keuze. Alleen jij kunt de afweging maken. Wat maakt dat je twijfelt?

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:10

Mijn leven, werk en man zitten in Amerika. Maar mijn familie en vrienden in Nederland. Ik wil niet straks vast zitten en dat er dan iets met mij of mijn familie gebeurd en ik niet naar Nederland kan. Maar dat geld andersom ook.

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

Karlijnxxx
Berichten: 1415
Geregistreerd: 09-07-10

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 13:01

Dat lijkt mij ook een lastige Babeth. Heb je al een keuze kunnen maken?

Ik vind het vooral lastig dat we geen idee hebben hoe lang dit allemaal gaat duren en dat maakt alles zo ontzettend onzeker. Ik heb dus net te horen gekregen dat ik (nog) geen work permit krijg. Ik ben dus ontzettend verdrietig momenteel, want zonder work permit geen verblijfsvergunning en zonder dit kom ik dus ook niet de grens over, maar weet ik ook niet of mijn toekomstige baan er nog wel is. Ik heb net gemaild erover, dus ik hoop dat ze alsnog positief erin blijven staan.

Ik moet zeggen dat ik het met de week moeilijker aan het krijgen ben, maar mijn vriend ook. Je mist elkaar gewoon enorm en zeker in zulke onzekere tijden. Heeft iemand nog een positief/succes verhaal? Ik merk dat ik daar wel aan toe ben.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 16:37

Vandaag is besloten dat de grens naar België weer open mag voor een essentiële verplaatsing. Ook voor het bezoeken van een partner die niet onder hetzelfde dak woont. Meer te vinden bij crisiscentrum. Wat je ervoor nodig hebt etc. Afbeelding

Karaat_the_newforest op Instagram

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 20:32

Wat ontzettend klote Karlijn... ik duim heel hard dat de regels snel wat versoepeld kunnen worden! Hoe is je vriend eronder?

Babeth, dat lijkt me ook een hele lastige keuze, eigenlijk kiezen tussen twee kwaden. Sowieso zou je, als je besluit naar Nederland terug te keren, twee weken in quarantaine moeten. Zie je dat zitten? En zou je je werk eventueel ook tijdelijk vanuit Nederland kunnen doen? Ik zou een beetje huiverig zijn om nu de wereld over te vliegen, zeker zonder een idee van hoe lang deze situatie kan gaan duren.
Zijn er mensen in je nabije omgeving die tot de risicogroep behoren?

Qua goed nieuws kan ik niet echt helpen, behalve dat alles hier zijn gangetje gaat. Het is best eenzaam zo, maar ik ben heel blij met alle communicatiemiddelen.

miky

Berichten: 608
Geregistreerd: 20-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:05

Vraagje, ik heb mijn vriend voor het laatst 3 weken geleden gezien. Ik woon tijdelijk bij mijn ouders, hij woont ook bij zijn ouders. Reistijd met auto van de een naar de ander is één uur. Hij heeft thuis een loonbedrijf, dus het werk gaat gewoon door en daarbij nog wel wat contact met andere mensen natuurlijk. Ik kom momenteel, behalve boodschappen, nergens.
Mijn vriend wil heel graag aankomend weekend toch weer afspreken, ik ook natuurlijk, maar ik weet niet of het verstandig is. Vooral omdat mijn moeder werkzaam is de zorg en mijn vader mogelijk toch wel in de risicogroep valt vanwege een verleden met longproblemen.

Wat is wijsheid? Ik ben bereid om elkaar nog even niet te zien als dat verstandig is maar als dit echt nog maanden gaat duren dan wordt het wel een ander verhaal.

You've got a little piece in the corner of my heart with your name engraved on it that no one else can ever, ever take.'' Ik mis je nog elke dag. ♥

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:36

Saskia9 schreef:
Vandaag is besloten dat de grens naar België weer open mag voor een essentiële verplaatsing. Ook voor het bezoeken van een partner die niet onder hetzelfde dak woont. Meer te vinden bij crisiscentrum. Wat je ervoor nodig hebt etc. [ [url=m/bDvKRE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Goed nieuws voor veel mensen, helaas geldt dit niet voor de provincie Belgisch Limburg. De gouverneur ziet dit als niet-essentiele verplaatsing. Voor de rest van Belgie is het geen probleem.

Molfre

Berichten: 2630
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:40

Redelijk laat, maar ik meld me ook.

Mijn vriend woont in Denemarken en laat Denemarken nu zijn grenzen gesloten hebben sinds begin maart ;( Ik zou in de normale wereld nu daar zijn, maar dar ging dus niet door, hij is toen halsoverkop met de auto hierheen gekomen en is hier drie weken geweest. Maar met al die onzekerheid ben ik er niet heel vrolijk onder.

Merry of soul she sailed on a day,
over the sea to Skye.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 20:16

Mijn vriend woont in Noorwegen en kan niet hier naartoe. Morgen krijg ik de sleutels van m'n nieuwe huis, hij baalt zo dat ie niet kan komen helpen. En dat ie het huis nog niet eens gezien heeft.

Come over to the dark side, we have cookies!

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 20:53

miky schreef:
Vraagje, ik heb mijn vriend voor het laatst 3 weken geleden gezien. Ik woon tijdelijk bij mijn ouders, hij woont ook bij zijn ouders. Reistijd met auto van de een naar de ander is één uur. Hij heeft thuis een loonbedrijf, dus het werk gaat gewoon door en daarbij nog wel wat contact met andere mensen natuurlijk. Ik kom momenteel, behalve boodschappen, nergens.
Mijn vriend wil heel graag aankomend weekend toch weer afspreken, ik ook natuurlijk, maar ik weet niet of het verstandig is. Vooral omdat mijn moeder werkzaam is de zorg en mijn vader mogelijk toch wel in de risicogroep valt vanwege een verleden met longproblemen.

Wat is wijsheid? Ik ben bereid om elkaar nog even niet te zien als dat verstandig is maar als dit echt nog maanden gaat duren dan wordt het wel een ander verhaal.


Alleen jij kan die afweging maken. Zoals je namelijk nu omschrijft is het antwoord natuurlijk nee, dat is niet verstandig. Echter snap ik heel goed dat je elkaar graag wilt zien. Is er geen mogelijkheid dat je tijdelijk daar gaat wonen?

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:01

Ik ben afgelopen weekend in België geweest met de benodigde papieren. Ze waren aan de grens volledig op de hoogte en wenste me een fijn weekend. Vanavond met terug rijden naar Nederland stond er geen controle meer,beide kanten konden gewoon doorrijden.

Karaat_the_newforest op Instagram

senna21

Berichten: 11822
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:21

miky schreef:
Vraagje, ik heb mijn vriend voor het laatst 3 weken geleden gezien. Ik woon tijdelijk bij mijn ouders, hij woont ook bij zijn ouders. Reistijd met auto van de een naar de ander is één uur. Hij heeft thuis een loonbedrijf, dus het werk gaat gewoon door en daarbij nog wel wat contact met andere mensen natuurlijk. Ik kom momenteel, behalve boodschappen, nergens.
Mijn vriend wil heel graag aankomend weekend toch weer afspreken, ik ook natuurlijk, maar ik weet niet of het verstandig is. Vooral omdat mijn moeder werkzaam is de zorg en mijn vader mogelijk toch wel in de risicogroep valt vanwege een verleden met longproblemen.

Wat is wijsheid? Ik ben bereid om elkaar nog even niet te zien als dat verstandig is maar als dit echt nog maanden gaat duren dan wordt het wel een ander verhaal.

Elkaar niet zien, is moeilijk.
Elkaar zien en afstand moeten houden nog moeilijker...

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Karlijnxxx
Berichten: 1415
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:31

prulletje schreef:
Wat ontzettend klote Karlijn... ik duim heel hard dat de regels snel wat versoepeld kunnen worden! Hoe is je vriend eronder?


Dankjewel! Ik heb hoop dat de 16e a.s. versoepelingen komen die dan eventueel de 26e a.s. ingaan.

Mijn vriend is er wisselend onder. Ik ben stilletjes positief, aangezien maatregelen helpen en landen kunnen niet alles plat leggen/houden. Dat is niet duurzaam, dus het zal weer versoepeld moeten worden, maar de vraag is wanneer, en hoelang is je relatie ertegen bestand...

Pffff zwaar!

Wie is wel saampjes Pasen aan het vieren?

_Lina

Berichten: 392
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Lokeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:13

Saskia9 schreef:
Ik ben afgelopen weekend in België geweest met de benodigde papieren. Ze waren aan de grens volledig op de hoogte en wenste me een fijn weekend. Vanavond met terug rijden naar Nederland stond er geen controle meer,beide kanten konden gewoon doorrijden.


Dag Saskia,

Welke papieren had je hier dan exact voor nodig?

Leentje, Molly & Poppy <3

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 14:20

Saampjes Pasen vieren was alleen op de webcam. We hebben er allebei de balen van, maar het is niet anders.

Come over to the dark side, we have cookies!

Karlijnxxx
Berichten: 1415
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 23:12

Cookies schreef:
Saampjes Pasen vieren was alleen op de webcam. We hebben er allebei de balen van, maar het is niet anders.


Hoe lang heb je je vriend nu niet mogen zien?

Ik zit er goed doorheen. Ik heb vandaag de bevestiging gehad dat het tot 13 juni gaat duren minimaal tot ik 'misschien' naar mijn vriend kan. ..... |( Zo frustrerend. Zo verdrietig...

@Lina: ben je ondertussen al naar Belgie geweest?

_Lina

Berichten: 392
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Lokeren

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 23:23

Hoi Karlijn,

Ik woon zelf in België en mijn vriend in Nederland. We gaan even bekijken of we misschien komende tijd toch eens elkaar kunnen zien. Hou jullie op de hoogte!

Leentje, Molly & Poppy <3

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 01:55

Je hebt een eerverklaring nodig van de relatie. Als je me een pb stuurt kan ik je er één door sturen?
Eerverklaring, kopies van de crisisdienst waarin staat dat het mag onderstreept, en kopies van identiteitskaart. Zo ben ik probleemloos de grens over geraakt. Op fb is er een groep, daar wordt veel gedeeld over hoe en wat. Alleen provincie Limburg be laat het niet toe.

Karaat_the_newforest op Instagram

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:53

En ik zou even de regels omtrent partnerbezoek over de grens uitdraaien, dit staat op de website van het crisiscentrum.be. Niet elke agent is op de hoogte. Op de Facebook groep Grenzeloze liefde sn Corona staan alle documenten. Voor Belgisch Limburg geldt dit niet, partnerbezoek over de grens is niet toegestaan.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:23

@karlijn, ik heb mijn vriend nu vanaf februari niet meer gezien.

Come over to the dark side, we have cookies!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 115 bezoekers