Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:33

Landen gaan vooral in lockdown om de noodtoestand uit te kunnen roepen en andere landen de toegang tot hun land te ontzeggen. Ook de hoeveelheid ziekenhuisbedden zullen vol liggen. Wanneer wij nu in lockdown gaan krijgen we misschien een daling over twee weken en om dan even voorbeeld van China aan te halen, daar luistert de bevolking. Gast hier de boel weer open is het hoppa op vakantie, de kroeg in en feestvieren want het kan weer. En dan zijn er nog 10 die het virus hebben en krijg je dezelfde ellende weer en is alles voor niets geweest. Wanneer 60 % van onze bevolking het virus tegelijkertijd zou hebben spreek je over 500.000 mensen die ernstige klachten ontwikkelen en in het ziekenhuis verpleegt moeten worden . En voor de goede orde, los van het personeel, we hebben nog geen 40.000 bedden. Dus zeer gecontroleerd proberen te zorgen voor een langzaam verloop in de hoop dat we het aankunnen zal voor nu de beste oplossing zijn. En daarbij is Nederland zijn inwoners nodig , vooral om te luisteren en leven naar de maatregelen .
En leuk is anders , ik besef, met waarschijnlijk nog maanden van besmettingen te gaan dat er in onze familie ook slachtoffers gaan vallen of we moeten als door een wonder niet bij die 60 % horen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:36

linnie050 schreef:
Wat houdt een Lockdown precies in?
Is dat wat nu in Italie is echt alleen nog thuis en alleen met bewijs naar bv een supermarkt?

Mensen mogen ook naar het werk wanneer dat niet thuis kan( met ontheffing) voor de rest thuisblijven en alles dicht behalve noodzakelijke dingen. Eten, medicatie.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:38

Kaja schreef:
Ik stoor me enorm aan het feit dat er voorbij gegaan word aan de kennis van buitenlandse collega’s en omringende landen. We hoeven het wiel niet opnieuw uit te vinden. Landen zijn ook in lockdown gegaan zonder de max capaciteit te hebben bereikt, dus die vlieger gaat niet op.
Tot nu toe heeft elk land te laat gehandeld, maar het virus is razendsnel en zeer besmettelijk. We kunnen het tot een halt zetten door sociale contacten te bespreken en zelfs stil te zetten. Leer van andermans fouten!

Mazelen is acht keer besmettelijker , Coronabesmettijke besmet ongeveer 3 personen zonder maatregelen en 1 met maatregelen

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:42

Femke , juist, helder stuk van die professor .

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:44

Emmaa_ schreef:
SimoneeM schreef:
Dat jaar is volgens mij nog optimistisch. Eigenlijk moet je net zolang wachten tot er een medicijn of vaccin is. En dan ook genoeg voor de wereldbevolking. Anders heeft het geen zin. Dat is dus inderdaad geen doen.

Edit: of tot iedereen het gehad heeft natuurlijk. Maar dat duurt ook eeeerg lang op die manier

De kans is echt nihil dat er een vaccin komt dat wereldwijd beschikbaar is. Leuk gedacht maar daar is kapitalisme een te rottig systeem voor. Het ontwikkelen van een vaccin kost klauwen vol met geld en iemand moet dat betalen. Geen enkel land wil dat voor rekening nemen en dus komt het bij de bevolking terecht. En dat is leuk als je in een land woont waar dat misschien onder je zorgverzekering kan vallen, of waar je genoeg geld hebt om het te betalen. Maar er zijn ook heel veel landen ter wereld waar dat gewoon een utopie is.

Bij dit soort virussen zal er in ieder geval de eerste jaren keihard geleund worden op groepsimmuniteit. Daar moeten we op inzetten, niet op voorkomen dat iedereen het krijgt tot er een vaccin is.

Als de hele wereld gevaccineerd word kan een vaccin goedkoop worden ingezet.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 23:00

Emmaa_ schreef:
bigone schreef:
Als de hele wereld gevaccineerd word kan een vaccin goedkoop worden ingezet.

In een droomwereld ja. De hele wereld vaccineren is gewoon echt onhaalbaar. Niet alleen qua kosten maar ook qua omvang van zo'n operatie. Minder stabiele overheden zullen echt in puin liggen na zo'n pandemie, het opzetten van een landelijk vaccinatieprogramma is dan het laatste dat ze aankunnen.

Daar zijn genoeg organisaties voor, die geven nu ook de broodnodige vaccinaties in derdewereldlanden.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:44

Ik verbaas me wel over mensen die al drie symptomen hebben en dan nog nadenken of ze wel naar een afspraak of niet cruciaal werk gaan ? Onder welke steen hebben die gezeten _-:( ook hier op bokt terwijl er al dagelijks word gewaarschuwd.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:31

De afgelopen weken, voordat veel dichtging zijn er nog duizenden mensen besmet, die zullen het krijgen waarvan enkelen weer in het ziekenhuis terecht komen. Dus bijna alles op slot is vooral om die golf die we de komende tijd krijgen op te vangen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:33

lifaya schreef:
Maar MOET je je aan die 1,5 m afstand houden want ik zit tijdens mijn werk met mijn handen in iemand haar bilnaad en oksels te tasten etc :+ dus nee, zonder grap, vind het maar raar dat er bij mijn werk dus geen aanpassingen zijn, alleen dat we met handschoenen mogen werken....


Hoeveel word er nu nog onderzocht, vliegen is minimaal, veel landen zitten op slot en van een bilnaad of oksel krijg je geen corona. Hygiëne zoveel mogelijk in acht nemen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:14


We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:33

Ze gaven ook aan dat de scholen niet zijn gesloten om verspreiding tegen te gaan maar dat het organisatorisch gewoon niet meer mogelijk was om les te geven met uitvallende leraren en half volle klassen. Nu weten ze wat iedereen mist aan les en kunnen ze straks gezamenlijk de zaken weer oppakken.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:34

raket schreef:
corine1981 schreef:
Is deze al gedeeld??
Misschien handig voor de mensen die twijfelen bij ziekte.
[ [url=m/vPkeqz.jpg]Afbeelding[/url] ]



Hmmm. Volgens dit plaatje ben in niet besmet. Zal ik de microbioloog geloven of een plaatje op internet....

Dit soort plaatjes zijn gevaarlijk vind ik. Zo krijg je dat mensen denken niet besmet te zijn terwijl ze het wel zijn met alle gevolgen van dien.

Volgens dit plaatje heb je bij corona geen last van keelpijn of bijna niet, laat de arts van het amc nu gezegd hebben dat het meestal met keelpijn begint.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:43

Anne, ik doel daarmee alleen op mensen die niet in cruciale beroepen zitten maar met deze symptomen zich afvragen of ze nog wel naar oma of met een vriendin afspreken.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:08

Terwijl er in Italie heel veel corona patienten ook aan de diarree waren, ik hoop dat gewoon de richtlijnen gevolgd worden, neusverkouden, loopneus, hoesten, keelpijn, thuisblijven en uitzieken, voor onmisbare beroepen dus zorg komt daar koorts nog bij.
En of het nu buikgriep, gewone griep , verkoudheid of corona is, dat zal alleen een test kunnen vaststellen. Tot het zover is(als dat al gebeurt)uitzieken en thuisblijven.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:50

Zo'n tabel zegt vrij weinig, misschien heeft ijsland iedereen getest en een ander land bijna niemand.
Wanneer in nederland nu iedereen getest zou worden sla je steil achterover van de hoeveelheid.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 17-03-20 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:00

Even iets anders, die Lilkleine, die heeft echt geen hersens volgens mij, ongelooflijk wat een achterlijk stom arrogant figuur. Keek op zijn instastories door een artikel maar echt, hoe ontzettend dom kun je zijn.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:21

bigone schreef:
Even iets anders, die Lilkleine, die heeft echt geen hersens volgens mij, ongelooflijk wat een achterlijk stom arrogant figuur. Keek op zijn instastories door een artikel maar echt, hoe ontzettend dom kun je zijn.

https://www.telegraaf.nl/vrouw/18894250 ... iek-gedrag


weliswaar de telegraaf maar toch.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:44

Popstra schreef:
Ik denk dat Kleine zich totaal niks aan trekt van wat wij er van vinden. Dan gaat hij alleen maar nog dwarser doen.

Bloodymary maakte de opmerking dat ik mijn tijd daaraan besteedde . Die idioot heeft anderhalf miljoen volgers die alles wat hij doet prachtig vinden, waarschijnlijk leeftijd tussen de 10 en 16 en laat dat nu net een groep zijn waar de meesten de Ernst er toch al niet van in zien. Op vakantie gaan maakt me geen bal uit , op deze manier posten wel. Hij had ook kunnen zeggen, nog niet zoveel Corona hier maar iedereen houd je aan de regels. Compleet losgeslagen over het paard getild schoffie , maar dat denk ik al langer. Zo genoeg over hem, hoe gaat het vandaag met de bokkers die geconfronteerd zijn met Corona, zelf of in de familie/vriendenkring??

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:47

Ik ook, merk wel dat het op straat steeds rustiger word, nu woon ik al heel rustig maar wel aan een populaire fietsroute en ook dat neemt flink af, eveneens wandelaars. Wat betreft piek, denk dat we eind volgende week pas kunnen zien of de maatregelen effect hebben gehad.
Het erge is dat mensen die beademing krijgen dit voor langere tijd krijgen, weken achter elkaar .

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 16:49

Italië heeft het zeker onderschat, in China was het er al begin december en in die maand zijn er waarschijnlijk nog genoeg Chinezen naar Italië geweest al toeristen of vertegenwoordigers . Ik vermoed dat het virus hier ook zeker eerder is geweest maar jammer genoeg mensen met een simpele verkoudheid. Ik geloof nooit dat de eerste positief geteste de eerste was en daarom zijn er zo gruwelijk veel besmettingen in Brabant .

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 18:08

Femke_Tweety schreef:
friezenfan2 schreef:
Hier heb ik nog een vraag, ik zit sinds vrijdag met milde klachten, keelpijn en wat verhoging thuis.
Vooral de verhoging lijkt minder, morgen weer bellen met mijn werk over hoe het met mij gaat.
De vraag is hoe lang blijf je met die milde klachten zitten?



Hangt van jouw weerstand af
Hangt ervan hoe je er nu mee omgaat
En hangt heel erg af van wat de oorzaak van die klachten is.
Gewone verkoudheid of groep kan ook nog. Of nog iets anders.

Na 24uur totaal klachtenvrij kun je weer aan de slag.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 19:28

Loretta schreef:
Weer een leugen van het RIVM weerlegd.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... rts-belgie

Geen leugen, ze hebben vanaf het begin gezegd dat 80 % van de jongeren milde klachten krijgt, dan kun je toch nagaan dat 20% wat zieker word en daarvan een aantal zeer ziek. Een dubbele longontsteking maakt iedereen ziek .alleen is deze door een virus ipv bacterie veroorzaakt. Zeggen dat een organisatie liegt is wat anders dan dat ze het niet weten omdat ze de cijfers niet hebben, uit China kwam dat vooral ouderen het loodje legden. Met nadruk op vooral dus ook jongere en vitale mensen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 19:38

In Italië liggen nog een 2000 mensen in kritieke toestand , Frankrijk 400 . Dus daar komen nog veel doden bij, in Nederland nu 45 .

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:26

Hilary , al die eerste symptomen lijken niet te heftig maar ben wel benieuwd hoe het met het hoesten en verdere verloop zal gaan. Wens je collega’s maar sterkte.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:04

Arabesk schreef:
Die lockdown komt hier ook, eind deze week, uiterlijk over 10 dagen. Het leger staat ineens 'paraat'. Ja ja, waarom ineens. En bovendien, waarom zou NL anders zijn dan de andere landen? Waarom zou het virus hier minder snel gaan, zo ontzettend veel meer IC bedden hebben we hier niet....

Beetje onzin , een week geleden was al bekend dat er in ieder geval 80 beademingsapparaten van het leger ingezet kunnen worden dus niks ineens.. Iedereen in Nederland weet toch dat het leger een goede medische afdeling heeft die in kan springen bij humanitaire rampen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Black_Moon, Cerosa, dalena, Equiflor, Esmee_RS, gigil, Lisanne_S, Patriesje, Tellie, Telpeva en 187 bezoekers