Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:15

https://www.omropfryslan.nl/nieuws/9527 ... versoepeld

Ik begrijp dat voorstel van versoepelen in het Noorden wel maar zie niet in hoe dat organisatorisch geregeld zou kunnen worden.
Ik kan mij best voorstellen dat je dan als inwoner buiten het Noorden best wel een poos in de auto wilt zitten om ergens uit eten te gaan.

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:17

pien_2010 schreef:
Veel sterkte Kinke!

3% met antistoffen valt mij heel erg tegen. Ik schrik er zelfs van.

Riel we duimen mee!


die 3% is alleen van de geteste bloeddonoren he.. dat zegt dus niet zo veel over hoe hoog het percentage in de hele bevolking zou zijn.

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:20

die 3% zegt eigenlijk nog helemaal niks, zoals van Dissel volgens mij ook schetste.
Het zou er ook om gaan hoe de antistoffen zich wel of niet hechten (ik ben geen viroloog of immunoloog dus weet niet precies hoe dit werkt)

Loretta
Berichten: 8760
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:20

Gecondoleerd Tienus

Loretta
Berichten: 8760
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:21

juval schreef:
pien_2010 schreef:
Veel sterkte Kinke!

3% met antistoffen valt mij heel erg tegen. Ik schrik er zelfs van.

Riel we duimen mee!


die 3% is alleen van de geteste bloeddonoren he.. dat zegt dus niet zo veel over hoe hoog het percentage in de hele bevolking zou zijn.


Het is een steekproef en het zal nooit veel meer zijn onder de hele bevolking.

imaudy
Berichten: 5041
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:25

bigone schreef:
imaudy schreef:
Amerika is niet ingegaan op het voorstel om hulp voor extra veiligheidsmaatregelen. Misschien stonden ze niet achter dit onderzoek? Ze hadden er idd wel wat mee kunnen doen.
Dacht dat er aan een virus te zien is of het gemaakt is, maar kan natuurlijk dat het bij een mutatie niet meer te zien is. Ik vind het wel goed dat het onderzocht wordt.

Kinke, ook veel sterkte!

Het verzoek om extra maatregelen kwam van de instantie in USA waar dit laboratorium in Wuhan mee samenwerkte in onderzoek naar virussen . Twee keer is er gewaarschuwd en beide keren in de wind geslagen .


Dat staat er idd. Bizar...als je wat verder gaat denken...

esje01

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:32

Gecondoleerd Tienus
Veel sterkte, liefde en kracht gewenst in deze moeilijke tijd

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:38

juval schreef:
ik ben ook een risicogroep (copd) en krijg jaarlijks de oproep voor de griepprik. Toch heb ik die dus nog nooit gehaald. Ik heb nog nooit in mijn leven echt griep gehad. En daarom ben ik dus best huiverig voor de griepprik. Heb van verschillende kanten gehoord dat mensen dan juist de griep (mildere vorm) krijgen.

Wat ik ga doen met het toekomstige anti-corona vaccin weet ik nog niet. Ik neem wel aan dat ook dit vrijwillig is? of niet?


ik heb ook copd, nooit griep gehad tot ik 1 x de griepprik heb gehaald, nog nooit zo ziek geweest. Daarna altijd geweigerd, ik word inmiddels niet eens meer opgeroepen, de huisarts heeft het opgegeven met me. Wat ik met het vaccin voor corona ga doen, weet ik nu nog niet. Nog tijd genoeg om erover na te denken.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:41

Morrie schreef:
juval schreef:
ik ben ook een risicogroep (copd) en krijg jaarlijks de oproep voor de griepprik. Toch heb ik die dus nog nooit gehaald. Ik heb nog nooit in mijn leven echt griep gehad. En daarom ben ik dus best huiverig voor de griepprik. Heb van verschillende kanten gehoord dat mensen dan juist de griep (mildere vorm) krijgen.

Wat ik ga doen met het toekomstige anti-corona vaccin weet ik nog niet. Ik neem wel aan dat ook dit vrijwillig is? of niet?


ik heb ook copd, nooit griep gehad tot ik 1 x de griepprik heb gehaald, nog nooit zo ziek geweest. Daarna altijd geweigerd, ik word inmiddels niet eens meer opgeroepen, de huisarts heeft het opgegeven met me. Wat ik met het vaccin voor corona ga doen, weet ik nu nog niet. Nog tijd genoeg om erover na te denken.


Als ze dit soort reacties nu eens gingen verzamelen en onderzoeken...

Ik weet het, geld... Maar dat zou toch vast wel tot interessante inzichten leiden lijkt mij...
Je bent niet de enige... En in het geval van de reguliere griepprik zijn er toch nauwelijks bijwerkingen.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:51

Cer schreef:
Gelukkig gaat het in het debat weer over mondkapjes..
Ik snap dat politiek niet eenvoudig is.. maar ik heb ondertussen wel geleerd dat er HEEL veel tijd weggegooid wordt met 53940x hetzelfde herhalen..


Lijkt Belgiƫ wel :D

Vanmiddag op het journaal ook alweer over die mondmaskers. Nu gingen er misschien richtlijnen komen hoe je zo'n ding zelf kan maken :')

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:52

Ja zeg, hier in het debat wordt steeds verwezen dat Belgie genoeg mondkapjes heeft en dat iedereen een mondkapje krijgt en waarom dat in NL niet kan als het in Belgie wel kan... ik ga er dan niet vanuit dat jullie ze zelf moeten maken :')

JoltsjeJarig

Berichten: 9028
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:53

Coby schreef:
https://www.omropfryslan.nl/nieuws/9527 ... versoepeld

Ik begrijp dat voorstel van versoepelen in het Noorden wel maar zie niet in hoe dat organisatorisch geregeld zou kunnen worden.
Ik kan mij best voorstellen dat je dan als inwoner buiten het Noorden best wel een poos in de auto wilt zitten om ergens uit eten te gaan.


Ik las het ook. Ik hoop het.
Ik zou het noorden dan als test zien.

Restaurants open op afspraak met mogelijk 1,5 meter. Besloten feestjes met max 100 man (in horeca) en de basisscholen weer open.

Dan een maand aankijken. Dan kan de rest volge. Als er geen uitbraak komt.

Mijn idee dit. Geen idee hoe ze het willen doen

pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:01

Citaat:
Nu gingen er misschien richtlijnen komen hoe je zo'n ding zelf kan maken

Mijn vriendin en haar moeder maken ze zelf hier tegen kostprijs. Ze worden hier in de omgeving in de zorg gekocht en gebruikt. Ze zijn uitwasbaar en ze zijn officieel goedgekeurd .


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 16-04-20 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:03

Cer schreef:
Ja zeg, hier in het debat wordt steeds verwezen dat Belgie genoeg mondkapjes heeft en dat iedereen een mondkapje krijgt en waarom dat in NL niet kan als het in Belgie wel kan... ik ga er dan niet vanuit dat jullie ze zelf moeten maken :')


:') Grapstje hoor. 1 april is nochtans al een tijdje gepasseerd.
Echt niet voldoende mondkapjes hier.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:04

pien_2010 schreef:
Citaat:
Nu gingen er misschien richtlijnen komen hoe je zo'n ding zelf kan maken

Mijn vriendin en haar moeder maken ze zelf hier tegen kostprijs. Ze worden hier in de omgeving in de zorg gekocht en gebruikt. Ze zijn uitwasbaar en ze zijn officieel goedgekeurd .


Waar kan ik die kopen ? Want zelf maken wordt een farce. Ik heb zelfs geen naald en draad in huis :=

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:06

pien_2010 schreef:
Citaat:
Nu gingen er misschien richtlijnen komen hoe je zo'n ding zelf kan maken

Mijn vriendin en haar moeder maken ze zelf hier tegen kostprijs. Ze worden hier in de omgeving in de zorg gekocht en gebruikt. Ze zijn uitwasbaar en ze zijn officieel goedgekeurd .

Wij hebben ze ook tegen kostprijs van een collega van mijn vriend. Is ook volgens een officieel patroon volgens mij en ze kunnen gewassen worden. Moet er nog wel aan wennen :+

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:10

Oh, maar ze worden niet, zoals beweerd wordt, door de overheid uitgereikt?

Zelfgemaakte mondkapjes met een keurmerk? Zou mooi zijn.
Die zijn dan voor mensen zonder klachten ofzo? Of hoe zit dat?

imaudy
Berichten: 5041
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:10

Mooie mondkapjes pien_2010

pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:12

Ik weet niet precies waar, maar ik dacht dat zij ze hier tegen kostprijs aan zorginstellingen verkoopt. Zij en haar dochter zitten al weken de hele dag te naaien. In Frankrijk is ook tekort.
Voor na 11 mei (hopelijk versoepeling lock down) heb ik er ook paar besteld.

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:16

juval schreef:
pien_2010 schreef:
Veel sterkte Kinke!

3% met antistoffen valt mij heel erg tegen. Ik schrik er zelfs van.

Riel we duimen mee!


die 3% is alleen van de geteste bloeddonoren he.. dat zegt dus niet zo veel over hoe hoog het percentage in de hele bevolking zou zijn.


Je moet er volgens mij zelfs plasmadonor voor zijn.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:18

Omdat dit topic hard richting de 500 pagina's gaat hebben we alvast een volgend topic klaargezet: [CV] Algemeen Corona-topic #3
Jullie mogen daar verder praten, dit topic zet ik op slot.