Corona vaccinaties/Oversterfte

Moderators: ynskek, Giolli, Ladybird, Mjetterd, Dani, Maureen95, Polly, Hanmar

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 12:55

Ik weet niet of het nu enkel om de bevestiging om het achteraf gelijk hebben gaat bij de ongevaccineerde.
Ik ken nl ook genoeg gevaccineerde die zich nu wel zorgen maken, heb ik er wel goed aan gedaan?

Van naaste die in de zorg werken die wel 100% achter het vaccin stonden zijn toch afgehaakt na de 3e prik. Puur om het feit wat ze zagen veranderen bij hun cliënten (ouderen) Een stijging van hart en long problemen. En ja misschien is het ook allemaal toeval hoor, wie zal het zeggen.
Maar ik denk dat we daar nooit een 100% eerlijk antwoord op gaan krijgen.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 13:12

kiki1976 schreef:
Ik weet niet of het nu enkel om de bevestiging om het achteraf gelijk hebben gaat bij de ongevaccineerde.
Ik ken nl ook genoeg gevaccineerde die zich nu wel zorgen maken, heb ik er wel goed aan gedaan?

Van naaste die in de zorg werken die wel 100% achter het vaccin stonden zijn toch afgehaakt na de 3e prik. Puur om het feit wat ze zagen veranderen bij hun cliënten (ouderen) Een stijging van hart en long problemen. En ja misschien is het ook allemaal toeval hoor, wie zal het zeggen.
Maar ik denk dat we daar nooit een 100% eerlijk antwoord op gaan krijgen.

Sterker nog, ik bid dat ik het mis heb en dat, dat onomstotelijk bewezen wordt. Dan maakte ik me een stuk minder zorgen.
Het is voor mij nooit een issue geweest om gelijk te willen hebben. Iedereen heeft gelukkig nog zelfbeschikking over eigen lijf en leden.
Vind het alleen opvallend dat er vaak met virtueel geweld gereageerd wordt zodra iemand een andere mening is toegedaan als het dit onderwerp betreft.

Is het omdat mensen, als het wel aan de vaccinaties blijkt te liggen, ze onder ogen moeten komen wat dit voor consequenties gaat hebben voor hunzelf en dat dit liever dan verdrongen wordt? Wie zal het zeggen?

Spoiler:
You’re nosy, I like you already!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 13:13

Ik vind het een raar verhaal van die gevaccineerden die zouden twijfelen. Dat hoor je keer op keer, altijd vanuit dezelfde hoek kennen mensen 'heel veel' of 'genoeg' gevaccineerden die spijt zouden hebben, maar als je dan verder vraagt dan hebben ze dat altijd via via gehoord en kunnen ze niemand aanwijzen..
Je bent gevaccineerd, je hebt de vaccinatie overleefd, waarom zou je dan spijt hebben? Hart- en longproblemen komen niet door vaccinaties, dat kan gewoonweg niet. Ja, direct na een vaccinatie, maar geen weken of maanden later.
Oudere cliënten worden ouder en dus zwakker, hart- en vaatziekten zijn al decennia de nummer 1 doodsoorzaak in westerse landen, en longproblemen zijn een typisch symptoom van corona, dus waarom mensen dan het vaccin ineens als oorzaak zouden zien ontgaat me volkomen.

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

daantjuhhh

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 13:18

Nou ik ken er geen, zowel in mijn grote familie, vriendengroep en op werk niet.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 13:20

Enige reden waarom mensen nu niet gaan is omdat het virus simpelweg veranderd is naar gelukkig iets wat meer dragelijk is.

Ik beoordeel het op mijn werksituatie en wat mijn werk adviseert. Die nemen al voorzichtig hun conclusie dat cliënten gelukkig niet zo ziek meer worden als voorheen. Ik begon ook al wel te merken dat het wat moeite heeft met verspreiden. Niet iedereen wordt tegelijk meer ziek maar het zijn slechts enkele gevallen die elkaar afwisselen waardoor nu het gehele team niet zo maar ineens allemaal uitvalt.

Maar er is wel een noodplan voor het geval dat het weer de andere kant op gaat. Ik hoop niet dat we die ooit weer in hoeven te zetten.

Maar nu is het nog rustig dus neem ik nu ook geen vaccinatie. Maar ik baseer dat niet op mensen die een bijv een hartinfarct krijgen. Daarvoor vindt ik echt nog dat er te weinig bewijs is. Ik vertrouw de vaccinatie gewoon maar vindt hoe de situatie nu is het nog niet zwaar noodzakelijk.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 13:21

Een eerlijk antwoord gaat nooit verder dan de kennis van dat moment. Een antwoord kan eerlijk zijn, toch kan het later worden achterhaald door nieuwe kennis. Wanneer je daar bij stil staat helpt dat in plaats van te denken dat er iets achter is gehouden. We willen over van alles zekerheid, maar dat bestaat gewoon niet.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 13:23

Dat is iets wat sommige mensen niet kunnen of willen begrijpen, dat wetenschap een intrinsieke onzekerheidsfactor in zich draagt.
Maar geen nood, dáár is religie voor uitgevonden ;)

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 13:24

BigOne schreef:
In de oversterfte in Nederland is de vergrijzing statistisch ook al verwerkt dus oversterfte is oversterfte los van de vergrijzing.
En Olejon heeft een terechte vraag, waar ligt de oversterfte aan, alleen de bron die ze aanhaalt is compleet fake. Sommige begrafenisondernemers hebben het inderdaad een stuk drukker gehad door oversterfte, normaal wordt binnen een aantal dagen iemand begraven, dat was lastig in een aantal gevallen .

En waarom is de bron fake?
Omdat sommigen dat hier vinden?
Ik vindt die bron helemaal niet fake.
Is gewoon iemand die zich wat afvraagt en dat publiceert.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 13:27

JJ4 schreef:
[
Voor de rest, snap ik nog steeds niet wat je met deze reactie wil, nogmaals, ik reageerde enkel op een opmerking. Toch wil je me schijnbaar aan een soort schandpaal nagelen en maakt het niet uit welke…. Als ik vooral maar ondermijnd kan worden. Nja als dat voor je werkt, go for it!

Ik uit mijn zorgen over mijn omgeving vanuit MIJN perspectief.
Nergens claim ik dat het meer is dan dat of zelfs dat het de waarheid is, dat deze klachten zijn gekomen door de vaccinaties. Ik ben gewoon bezorgd.

Welke schandpaal ?

Nee dat wil ik niet. Ik snap gewoon oprecht niet hoe je willekeurige dingen koppelt aan een vaccinatie.
Zorgen over ziekte in de familie snap ik uiteraard heel goed.
Maar niet wat dat met een vaccin te maken heeft.

En dat is wel hoe jouw bericht bij me overkwam, dat je allemaal gezondheidsproblemen ziet bij mensen die gevaccineerd zijn.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 13:37

josien_m_ schreef:
Een eerlijk antwoord gaat nooit verder dan de kennis van dat moment. Een antwoord kan eerlijk zijn, toch kan het later worden achterhaald door nieuwe kennis. Wanneer je daar bij stil staat helpt dat in plaats van te denken dat er iets achter is gehouden. We willen over van alles zekerheid, maar dat bestaat gewoon niet.

De enige zekerheid die we hebben is de dood zeg ik maar altijd.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 13:39

8nnemiek schreef:
Ik vind het een raar verhaal van die gevaccineerden die zouden twijfelen. Dat hoor je keer op keer, altijd vanuit dezelfde hoek kennen mensen 'heel veel' of 'genoeg' gevaccineerden die spijt zouden hebben, maar als je dan verder vraagt dan hebben ze dat altijd via via gehoord en kunnen ze niemand aanwijzen..
Je bent gevaccineerd, je hebt de vaccinatie overleefd, waarom zou je dan spijt hebben? Hart- en longproblemen komen niet door vaccinaties, dat kan gewoonweg niet. Ja, direct na een vaccinatie, maar geen weken of maanden later.
Oudere cliënten worden ouder en dus zwakker, hart- en vaatziekten zijn al decennia de nummer 1 doodsoorzaak in westerse landen, en longproblemen zijn een typisch symptoom van corona, dus waarom mensen dan het vaccin ineens als oorzaak zouden zien ontgaat me volkomen.

Maar dat jij ze niet kent dat staat toch niet garant voor andere, toevallig ken ik die wel en ja niet via via, maar gewoon familie.
Degene werkt al ruim 20 jaar in de zorg en ziet nu die verandering bij de cliënten, dan mag daar zich toch zorgen erover maken en dan zeggen na de 3e vaccinatie ik neem geen volgende prik meer. Puur op wat degene ervaart?
Ook de verpleging en longarts gingen er wel serieus op in toen er bij de opname van mijn schoonmoeder bleek niet zo lang ervoor haar laatste vaccin gehad had. En gingen dit ook zeker melden, want naar hun zeggen (de arts dus) was daar wel verandering in te zien. Maar wel met de kanttekening dat het ook gewoon pech kon zijn.

Kijk ook wij zijn hier gevaccineerd en hebben allemaal corona gehad.
2 hadden griep klachten
1 had 0 klachten (kwam erachter omdat degene veel moest testen omdat wij het hadden)
1 die is er goed beroerd van geweest. Maar heeft wel al astma en kampt nu ruim 8 maanden na nog met de problemen.
Maar goed hoe was dat verlopen als we niet gevaccineerd waren, dat zullen we ook nooit 100% zeker weten (al denk ik dat degene die het echt beroerd/benauwd was wel in het ziekenhuis beland was).

Kijk dat ze veel dingen nog niet kunnen voorspellen is logisch daar is nog geen kennis genoeg voor vergaart. Dat zal de tijd allemaal uitwijzen.
Maar kan me voorstellen dat er mensen zijn doe zich wel zorgen maken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 13:49

En de video over de stolsels/wormen whatever die John O’ Loony, de begrafenisondernemer toont? Fake, zoals hij al meerdere keren betrapt is op fakeberichten. Maar geen probleem, gewoon de zoveelste charlatan die een donatie knop heeft en binnenloopt. Net als Willem Engel, hun huisraad is al verkocht via marktplaats want Willem en Dorien verhuizen binnenkort naar Spanje, eerst nog zes weken op vakantie naar Portugal en dan de uitspraak van de rechtszaak en dan hoopt hij weg te zijn.
Wat er met de 600.000 euro aan donaties gebeurd? Wat er over is mag overgeschreven worden naar een “ goed doel” ook in het buitenland ( ze hebben de voorwaarden gewijzigd ) en het zal me niet verbazen dat dat goede doel zich op Fuerteventura gaat bevinden.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 14:02

Zeker, nepnieuws is een verdienmodel, dat goed verdient met die doneerknop. Over gevolgen denken ze niet na, want het levert hun zelf gewoon lekker veel geld op dat ze niet hoeven werken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 14:07

kiki1976 schreef:
Degene werkt al ruim 20 jaar in de zorg en ziet nu die verandering bij de cliënten, dan mag daar zich toch zorgen erover maken en dan zeggen na de 3e vaccinatie ik neem geen volgende prik meer. Puur op wat degene ervaart?

Welke veranderingen ziet degene bij cliënten dan wat zo erg is dat ze a: de vaccinatie ervan verdenkt en b: zo bang is dat ze zelf daardoor er geen 1 meer neemt?

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 14:25

Eleeke schreef:
JJ4 schreef:
[
Voor de rest, snap ik nog steeds niet wat je met deze reactie wil, nogmaals, ik reageerde enkel op een opmerking. Toch wil je me schijnbaar aan een soort schandpaal nagelen en maakt het niet uit welke…. Als ik vooral maar ondermijnd kan worden. Nja als dat voor je werkt, go for it!

Ik uit mijn zorgen over mijn omgeving vanuit MIJN perspectief.
Nergens claim ik dat het meer is dan dat of zelfs dat het de waarheid is, dat deze klachten zijn gekomen door de vaccinaties. Ik ben gewoon bezorgd.

Welke schandpaal ?

Nee dat wil ik niet. Ik snap gewoon oprecht niet hoe je willekeurige dingen koppelt aan een vaccinatie.
Zorgen over ziekte in de familie snap ik uiteraard heel goed.
Maar niet wat dat met een vaccin te maken heeft.

En dat is wel hoe jouw bericht bij me overkwam, dat je allemaal gezondheidsproblemen ziet bij mensen die gevaccineerd zijn.

Ik vraag me idd ook af welke schandpaal, een vriendelijk woord omdat ik mij zorgen maak over de belangrijkste mensen in mijn leven zou beter op zijn plaats zijn geweest.
En willekeur?
Hoe lees je hier nu willekeur in?
Dit is wat ik met mijn eigen ogen zie gebeuren, niks geen bronnen aanhalend, verwijzingen of wat dan ook.
Gewoon eerste hand ervaringen.

Het enige verschil met nu en een aantal jaren geleden zijn de vaccinaties en die grote gemene deler zijn voor mij de reden tot bezorgdheid, omdat ik helaas niets anders kan bedenken.
Ik ben totaal niet het type die direct met een belerend vingertje een schuldige aan wil wijzen, sterker nog, ik heb mijn best gedaan om het te ontkrachten. Echter alles in beschouwing nemend blijft het toch in mijn hoofd rondzingen, dat het allemaal té toevallig lijkt.

En natuurlijk ben ik niet representatief voor heel de wereld of zelfs maar de straat waarin ik woon.
Maar ondertussen zijn mijn meest dierbare personen gevaccineerd en ik wil ze graag nog heel lang bij me hebben en zou ook willen kunnen denken, ach het was maar een periode waar alles even heel ongelukkig bij elkaar kwam.
Maar ik sluit mijn ogen niet voor de mogelijkheid dat vaccinaties hier ook een rol in kunnen spelen.

Spoiler:
You’re nosy, I like you already!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 14:37

JJ4 schreef:
Maar ik sluit mijn ogen niet voor de mogelijkheid dat vaccinaties hier ook een rol in kunnen spelen.

Voor zover ik weet is mijn familie geënt. Mijn moeder heeft in het verleden kanker gehad, nu niet meer.
Mijn vader heeft dit jaar wel kanker gehad, maar dat is totaal irrelevant aan de vaccinatie.
Kanker kan terugkomen, ook na 15 jaar.

Ik maak me helemaal nergens zorgen over.
oliebol happens, met en zonder vaccinatie.

Zolang je niet direct dood neervalt na het zetten van een vaccinatie is de rest alleen maar gissen.

Mensen die nu hartkwalen hebben heeft meer te maken met de lockdowns. Van sporten naar ineens totaal niet mogen sporten, heeft niks te maken met het wel of niet zetten van een vaccinatie.

Verder wordt alles onder een mediamicrosoop gelegd en geprojecteerd op een bioscoopscherm.
Maw media en wappies maken alles groter dan het daadwerkelijk is.

Black is the colour of my true love's hair

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 14:38

@JJ4 Vaccinaties kunnen een rol spelen. Net als onderliggend lijden. Het klimaat. Luchtverontreiniging. Erfelijkheid. Trauma. Alles, werkelijk alles in het leven speelt een rol bij de dood van een persoon.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 14:47

JJ4 schreef:
Het enige verschil met nu en een aantal jaren geleden zijn de vaccinaties en die grote gemene deler zijn voor mij de reden tot bezorgdheid, omdat ik helaas niets anders kan bedenken.

Uhh.. corona? En lockdown, dus minder beweging.. Stress.. Crisis dus wellicht geldzorgen.. Tijd -> ouder worden.. Temperatuur, zomers worden steeds warmer.. Er zijn echt heel veel andere verschillen te bedenken tussen nu en een aantal jaren geleden ;)

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 14:50

8nnemiek schreef:
JJ4 schreef:

Uhh.. corona? En lockdown, dus minder beweging.. Stress.. Crisis dus wellicht geldzorgen.. Tijd -> ouder worden.. Temperatuur, zomers worden steeds warmer.. Er zijn echt heel veel andere verschillen te bedenken tussen nu en een aantal jaren geleden ;)

5G masten!

Maar zonder dollen, er zijn heel veel variabelen te bedenken.

Fijnstof, steeds meer mensen stoken weer hout.
Vervuiling in de buurt, wijzigingen van leefgewoonten etc

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 14:52

Natuurlijk is er oversterfte.
- er was een bepaald virus actief
- we kenden een zeer langdurig aanhoudende en extreem felle hittegolf
- er was een probleem met uitgestelde zorg
- door de lockdown zijn er veel meer mensen geisoleerd geraakt, en aldus door burnout en depressie getroffen, wat het aantal zelfmoorden heeft doen stijgen.

schei nu toch eens uit met al die vergezochte debiele complottheroriën waar een overheid zijn eigen bevolking probeert uit te moorden en chips in te planten.
Een chip inplanten is trouwens compleet onnodig. We hebben allemaal vrijwillig een chip die ons traceert, ons doen en laten analyseert en ons afluistert. Meer zelfs, we betalen er allemaal uit vrije wil ongeveer 1000€ per jaar voor. :D _O-

Wil je je niet laten vaccineren? Prima. Niemand dwingt je en niemand heeft er last van. :roll:

Born to slide, forced to work

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 15:01

8nnemiek schreef:

Perfect verwoord!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 15:02

Inderdaad de overheid heeft lang niet zoveel macht en kennis als de algoritmes van social media en Google.
Maar vrijwel niemand kiest voor een leven zonder mobiel en computers.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 15:07

Blijft nog de vraag aan TS waarom was er dan zogenaamd geen oversterfte toen het virus hevig rondwaarde en bestaat oversterfte nu wel

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 15:09

Omdat het haar toen beter uit kwam van niet, en nu beter van wel. Anders heb je niets om tegen aan te schoppen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 16:00

Ik vind het uberhaupt wel grappig dat 'we' al ruim 200 jaar het fenomeen 'vaccineren' kennen. Wereldwijd worden al jaren en jaren miljoenen vaccinaties gezet, en dan ook nog eens vooral bij kleine kinderen.

Nu wordt er massaler gevaccineerd tegen een gezondheid en economie ontwrichtend virus, en de pleuris breekt uit alsof er nog nooit gevaccineerd is en we níets weten van hoe dat werkt?

Vaccinerend, zoals de Vliegende Panters zouden zeggen :+ :))