Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Zebrastreep

Berichten: 9669
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 17:21

Mijn zusje had het er ook al over dat ze in de trein naar Berlijn een mondmasker op moest werd daarop ook aangesproken door een conducteur.

In de uk ook nog veel stickers aanwezig en veel mensen met mondkapjes. Ik heb ze zelf niet gedragen , al kun je het haast voor de vervuilde lucht al wel doen :')

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush


Popstra
Berichten: 13587
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 17:36

Ik zit nu al vanaf zaterdag in Beieren, Zuid Duitsland op show en geen mondkap of regels te zien hoor! Ook niet in het grote hotel waar we zitten en ook niet onderweg bij de pomp stations of weg restaurants
Dat valt dus wel mee hier.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 17:42

In Duitsland geldt de mondkapjesplicht in het OV nog steeds. Die is nooit afgeschaft, ook niet tijdelijk. Ik ben afgelopen zomer veel in Duitsland met het OV geweest. Niet dat iedereen 'm nog (correct) draagt, maar de plicht is er wel. Verder op plekken als apotheken, ziekenhuizen e.d.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Relaxed

Berichten: 26401
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 17:49

Karin schreef:
In Duitsland geldt de mondkapjesplicht in het OV nog steeds. Die is nooit afgeschaft, ook niet tijdelijk. Ik ben afgelopen zomer veel in Duitsland met het OV geweest. Niet dat iedereen 'm nog (correct) draagt, maar de plicht is er wel. Verder op plekken als apotheken, ziekenhuizen e.d.


In Duitsland is sowieso de bereidheid mondkapjes te dragen heel groot, in de winkels zie je ze daar ook veel meer dan in NL. Winkels maakten er ook een huisregel van en dat vond men prima :j

Shadow0

Berichten: 43433
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 17:56

Relaxed schreef:
In Duitsland is sowieso de bereidheid mondkapjes te dragen heel groot, in de winkels zie je ze daar ook veel meer dan in NL. Winkels maakten er ook een huisregel van en dat vond men prima :j


Wat ik eigenlijk vooral zag was dat het werkt als je het verplicht stelt. Dan doen de meeste mensen het zonder morren, inclusief heel veel mensen in Nederland, en sommigen met morren. Dat gaat niet over grotere bereidheid, maar over regels stellen en mensen erop aanspreken. De mensen uit Nederland zetten het masker ook op uiteindelijk, maar wel pas na een extra aankondiging van de conducteurs. De mensen uit Duitsland zetten het masker ook af, toen ze in Nederland over de grens waren. (Waarbij het wel grappig was dat iedereen dat pas deed toen we bij Arnhem waren, toen waren we echt al een tijdje in Nederland.)

Relaxed

Berichten: 26401
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 18:02

Shadow, in Duitsland bleven ze het juist doen terwijl het niet meer verplicht was..

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 18:08

In Duitsland is het steeds verplicht geweest in het OV, zoals ik net al zei.

Op een gegeven moment had ik in Osnabrück vervangend busvervoer vanwege werkzaamheden. Er was een passagier die weigerde zijn mondkap op te zetten (geen Nederlander). De chauffeur weigerde vervolgens te vertrekken. Dat is best een dingetje geweest. Uiteindelijk heeft de passagier de bus verlaten. Het was vooral jammer van het oponthoud.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Relaxed

Berichten: 26401
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 18:15

En ik had het over winkels, dat je ze daar nog veel zag ondanks dat het niet meer verplicht was..

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 18:17

Ah, vandaar de verwarring :j

Ik zie net het laatste nieuws hierover voorbijkomen op de website van het Duitsland Instituut:

https://duitslandinstituut.nl/artikel/5 ... ar-vervoer

Citaat:
Mondkapje blijft verplicht in Duitse openbaar vervoer

Kort nieuws - 14 september 2022 - Auteur: Redactie Duitslandweb

Het dragen van een medisch mondkapje blijft ook na oktober verplicht in het Duitse regionale openbaar vervoer. Dat hebben de deelstaten maandag met elkaar afgesproken. Ook in het interregionale openbaar vervoer, het Fernverkehr, geldt een FFP2-mondkapjesplicht.

In Duitsland moet iedereen in bus, trein, metro en tram deze herfst en winter een medisch mondkapje dragen. In het vliegtuig geldt de mondkapjesplicht vanaf 1 oktober niet meer.

De mondkapjesplicht in het nationale OV heeft de bondsregering opgelegd via de infectieziektenwet, die vrijdag nog moet worden goedgekeurd door de Bondsraad. De mondkapjesplicht in het regionale- en stadsvervoer hebben de deelstaten afgesproken. Lees meer bij Tagesschau

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Sizzle

Berichten: 35577
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:35

Relaxed schreef:
Karin schreef:
In Duitsland geldt de mondkapjesplicht in het OV nog steeds. Die is nooit afgeschaft, ook niet tijdelijk. Ik ben afgelopen zomer veel in Duitsland met het OV geweest. Niet dat iedereen 'm nog (correct) draagt, maar de plicht is er wel. Verder op plekken als apotheken, ziekenhuizen e.d.


In Duitsland is sowieso de bereidheid mondkapjes te dragen heel groot, in de winkels zie je ze daar ook veel meer dan in NL. Winkels maakten er ook een huisregel van en dat vond men prima :j


Alleen omdat het moet en het elkaar „verklikken“. Op ieder evenement buiten Duitsland trekken ze hem gelijk af.
In de winkels in zuiden van Duitsland kom ik nooit meer een masker tegen.

Het OV systeem is wel een beetje schizofreen. In het vliegtuig hoeft het niet, maar wel als je daarna in het OV gaat zitten. In de DB treinen vanuit Italie wordt geen masker gedragen totdat je station Badischer Bahnhof langs komt dan trekt iedereen zijn ffp2 aan terwijl je al 3 uur naast dezelfde persoon zit :')

Ik ben nu in Denemarken. Daar bestaat het niet meer behalve wat vergeten hand desinfectie dispensors. Ik ging bijna stuk toen de crew na bijna 2 uur vliegen in een vol sardinen blikje bij het uitstappen zei: please respect social distancing when disembarging the plane _O-

Bloodymary
Berichten: 4497
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:18

Haha, ja de logica is soms ver te zoeken…

Shadow0

Berichten: 43433
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 07:55

Sizzle schreef:
Alleen omdat het moet en het elkaar „verklikken“. Op ieder evenement buiten Duitsland trekken ze hem gelijk af.


Wat een rare omschrijving? Ik zou niet weten wie er 'verklikt', er wordt wel gewoon gehandhaafd.

Daarnaast is er (in tegenstelling tot Nederland) ook uitgelegd waarom het moet in het openbaar vervoer: zodat *iedereen* er veilig gebruik van kan maken, ook mensen met gezondheidsproblemen. Bovendien kun je in een trein waar iedereen een mondkapje op heeft een mondkapje wel tijdelijk even afzetten, bijvoorbeeld als je wat wilt eten of drinken.

Als niemand een mondkapje heeft, is de situatie voor iemand die veel risico loopt gewoon veel gevaarlijker, en het afzetten, ook kort, echt heel erg onverstandig.

En ook al vinden mensen het mondkapje voor zichzelf niet nodig, de meeste mensen respecteren dat soort regels prima. Dus ze zetten hem af als het niet van ze verwacht wordt, maar zetten hem op als dat de plaatselijke regel is.

Citaat:
Het OV systeem is wel een beetje schizofreen. In het vliegtuig hoeft het niet, maar wel als je daarna in het OV gaat zitten. In de DB treinen vanuit Italie wordt geen masker gedragen totdat je station Badischer Bahnhof langs komt dan trekt iedereen zijn ffp2 aan terwijl je al 3 uur naast dezelfde persoon zit :')


Omdat mensen de regels dus respecteren, en omdat er vanaf Badischer Bahnhof wellicht mensen instappen die in Italie niet zouden reizen met het OV.

MoniqueT

Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 08:13

Vrienden van ons zijn vorige week vanaf Eindhoven naar hier gevlogen. Vier uur in de rij, twee uur in het vliegtuig. Twee dagen later zij symptomen, weer drie dagen later mijn man en ik inmiddels ook. Lang leve het OV.

Het kan je overal gebeuren, maar ik vind het OV, net als gezondheidscentra, de uitgelezen plek om juist wel maskers te dragen.

Webshop - digital art: MoTekent

Sizzle

Berichten: 35577
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 17:33

Ik heb niet perse iets tegen het dragen van maskers in het OV, wel tegen de Duitse hypocriete regels die zo ongeveer op iedere hoek van de straat anders zijn. Sommige deelstaten hebben geen maskers in lokaal OV, enkel op lange afstanden. Laten de meeste oma‘s nou juist eerder de bus naar de supermarkt pakken dan de trein naar de andere kant van het land.
Ook zijn de regels amper van toepassing op mensen die geld komen brengen (shoppen). En ja, de klikmentaliteit is gewoon iets wat nog heerst daar. Dat heeft niet veel met respect te maken maar met wantrouwen. Duitsers houden in DE hun masker op maar trekken hem ook direct af zodra ze de grens over gaan met een grote opluchting.
Ik zit nu in een grote groep met Amerikanen, een Australier, Aziaten, en Europeanen, en niemand neigt ook maar een beetje naar afstand of maskers. Ze zijn juist blij dat het zo ontspannen kan. Het geeft gewoon een duidelijke hint dat mensen op zich wel welwillend zijn maar het niet natuurlijk voelt en het doorgaans niet voor zichzelf doen.
Ik ben wel 2 hoogbejaarden in het OV tegengekomen met een kinwarner met uitgelubberde elastiekjes, maar dat is natuurlijk zinloos, ik heb nog nooit gehoord dat covid via je kin binnen komt.
Een vriendin van mij heeft net haar koopwoning in DE opgegeven omdat ze de paranoide houding en conflicterende regels mentaal niet meer aan kon.

En nee, ik ben niet perse tegen maatregelen, wel tegen regels om de regels zonder helder doel.
Op het moment dat je aankondigt dat er tijdens Oktoberfest nog geen speciale regels zijn omdat het nog net September is maar dat een paar dagen later de maskers weer verplicht worden omdat 1 october nou eenmaal 1 october is, dan heeft dat niets meer te maken met gezond verstand.

Shadow0

Berichten: 43433
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 18:24

Sizzle schreef:
Ik heb niet perse iets tegen het dragen van maskers in het OV, wel tegen de Duitse hypocriete regels die zo ongeveer op iedere hoek van de straat anders zijn. Sommige deelstaten hebben geen maskers in lokaal OV, enkel op lange afstanden.


Daar is weinig hypocriet aan, het is gewoon hoe het staatsbestel werkt. Sommige dingen vallen onder lokale regelgeving, andere onder federale. Dat je het verwarrend vind snap ik best, maar verder is daar niets raars of nieuws aan, en spelen dat soort dingen ook in Nederland en zeker in Zwitserland: sommige regels kunnen van plek tot plek verschillen.

Citaat:
Ik zit nu in een grote groep met Amerikanen, een Australier, Aziaten, en Europeanen, en niemand neigt ook maar een beetje naar afstand of maskers. Ze zijn juist blij dat het zo ontspannen kan.


Tsja, wel een klein pietseltje selection bias natuurlijk, want zowel de mensen die met ernstige of langdurige klachten thuiszitten (of in het ziekenhuis liggen) als de mensen die zich er helemaal niet fijn bij voelen en vooral thuiszitten zul jij natuurlijk niet zien.

(Maar in mijn omgeving toch 1x trombosebeen, 1x openhartoperatie, 1x langdurig ziek als in >4 weken en 1x herseninfarct, dus ik zie de ontspanning nog niet helemaal. En ik heb geloof ik ook nog steeds geen week zonder afgezegde activiteiten gehad omdat er iemand ziek is.)


Zebrastreep

Berichten: 9669
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 18:31

Ik vindt dat ze wereldwijd gewoon regels op 1 lijn moeten trekken. Maar goed dat is volgens mij zwaar onmogelijk met al die landen die niet samen willen werken :+

Het is gewoon overal mega verwarrend als je op vakantie gaat. Ik gebruik daarvoor altijd de ANWB site , die is goed up to date. Maar soms ben je dingen nodig voor landen wat hier niet aan te vragen is en met een hele omweg geregeld moet worden.

En regels aanpassen in een land als het virus weer flink rondgaat en de cijfers hoog zijn.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Sizzle

Berichten: 35577
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 22:24

Regels op kanton-basis voor een pandemie zijn ook gewoon een grote grap. Ik kan daar echt niet beters van maken. Het is niet zo dat covid in Solothurn zich anders gedraagt dan in Bern. Net als covid zich ook niet anders gedraagt in shoptoeristen als in de locals.
Ik vind dat een grote klucht dat we binnen Europa geen eenheid kunnen krijgen. Net als het vaccin per land anders gehandhaaft wordt.
Bij ons is het pas gevaarlijk vanaf 80 in andere landen vanaf 60 en weer andere landen voor iedereen. En dan hebben we het over miniscule afstanden. Ik vind het lachwekkend primitief hoe de mensheid (ja ik hoor daar ook bij) blijkbaar niet in staat is samen te werken in notabene een regio dat bol staat van financiele handelsovereenkomsten.
Gelukkig wordt de cash-flow wel goed in de gaten gehouden. Ookal mag de eigen bevolking nergens binnen zonder xG, de toeristen kunnen gelukkig geen kwaad, als her maar minder is dan 24uur.

Gelukkig dat ik geen mensen met langdurige klachten ken volgens jou Shadow. Dan zullen ze wel iets anders hebben. De risico patienten zullen zich dat dan ook ingebeeld hebben waarschijnlijk. Blij om te horen.

Of misschien zijn er gewoon ook mensen die anders in het leven staan. Raar idee uiteraard.
Moet ik tegen een Duitse vriendin die dagelijks werkt met revalidatiepatientien na de IC en zelf al 3x covid gehad heeft vertellen dat ze zich gepaster moet gedragen omdat anderen wel angst hebben en Shadow iemand met een trombose been kent?

Als iemand zich veiliger voelt met een masker moeten ze dat vooral doen. Een schijnveiligheid handhaven waarbij mensen met risico afhankelijk zijn van goodwill is een prachtig streven, maar mijn vertrouwen in de mensheid is daar niet groot genoeg voor. Als ik bescherming nodig denk te hebben dan doe ik dat voor mezelf en ga ik niet hopen dat degene naast me tovallig een schoon lapje op zijn gezicht gezet heeft. Net als dat ik geen vertrouwen heb dat die automobilist vast wel gaat stoppen voor het zebrapad en geen vertrouwen heb in automobilisten in Frankrijk na de lunch.
Als er regels zijn die anderen het gevoel van veiligheid geven ben ik een van de laatste die zal provoceren.
Maar ik hoor inderdaad niet bij de groep die denkt dat we het nu nog gaan elimineren. Jij wel, en we staan beide in ons recht.

Als er expliciet een reden voor is om iemand te beschermen dan is dat voor mij een vanzelfsprekendheid. Maar als ik omringt ben door 80 jarigen die geen afstand houden zonder verdere bescherming dan ga ik niet die enige zijn die daar een beetje ga zitten schijnveiligen.
Dat mag je belachelijk en stom en onverantwoord vinden, het is een democratie gelukkig.

Zebrastreep

Berichten: 9669
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 22:59

Maar als je maskers en beschermingsmiddelen goed gebruikt werken ze zeker wel!

Zo hebben we op werk het virus binnen de cliënten gehouden , en is door goede bescherming ( pakken , brillen , FP2 maskers , handschoenen) het personeel niet ziek geworden. En dat was een hele opluchting want mensen buiten ons team om kunnen regelen is nagenoeg onmogelijk :+

Ik sta ook met veel meer zekerheid op de werkvloer met bescherming en vindt het fijn dat het bedrijf daarin een goede aanpak heeft. De schade is daardoor goed te overzien en je houdt meer gezond personeel op de been in dit soort tijden.

Nu tref ik het echt weer fantastisch op beide banen waar ik werk is corona uitgebroken onder het personeel. Ben heel benieuwd hoe dit gaat ontwikkelen. Ben met beide ook in contact geweest. Eentje niet veel gezien , behalve de 10 minuten op kantoor maar daar zat wel 1,5 meter tussen. De ander wel binnen 1,5 meter en langer als 15 minuten maar daar werken we nog met mondmaskers en ik draag daar momenteel dubbele handschoenen vanwege heftige eczeem op aanraden van de arts.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Sizzle

Berichten: 35577
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 23:00

Een goed gebruikte ffp2 doet inderdaad prima zijn werk.
Ik heb het echter niet over gedrag in de zorgsector maar in mijn dagelijkse leven en mijn sociale leven.
Als ik een wijntje ga drinken met de rehab arts dan doen we dat heus zonder masker. En ja, dan bestaat de kans dat we daarna besmet zijn uiteraard. So be it.

Zebrastreep, doen jullie ook nog steeds regelmatig pcr tests zonder symptomen?

996981
Berichten: 9576
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 06:26

Helemaal eens Sizzle. Het leven zit vol risico’s. Corona is daar 1 van geworden. Aan een ieder zelf te bepalen hoe ze daar (binnen de regels) mee omgaan. De risico’s zijn niet gelijk, dus verwachten dat iedereen er gelijk mee omgaat is gewoon raar.

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8

Shadow0

Berichten: 43433
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 10:47

Sizzle schreef:
Gelukkig dat ik geen mensen met langdurige klachten ken volgens jou Shadow. Dan zullen ze wel iets anders hebben. De risico patienten zullen zich dat dan ook ingebeeld hebben waarschijnlijk. Blij om te horen.


Je leest niet wat ik schrijf. Als jij vertelt over hoe je een avond gezellig bijeen zit met mensen die blij zijn dat het allemaal weer kan dan zijn dat niet de mensen die daadwerkelijk ziek zijn op dat moment, en niet de mensen die wegblijven bij dat soort activiteiten omdat ze het niet verantwoord vinden. Er wordt vaak gedaan alsof 'iedereen' of veel mensen blij zijn dat de regels weg zijn, maar vervolgens komen alleen de mensen aan het woord die ook daadwerkelijk blij zijn dat het zo is, niet de mensen die er anders over denken. Dat is selection bias.

En ik weet ook echt heel erg zeker dat de 2 mensen met een hartinfarct en herseninfarct niet vinden dat weken ziekenhuis en maanden revalidatie minder ingrijpend is dan af en toe een mondkapje op moeten. Want die mensen heb ik gesproken... Als jij mensen kent die er anders in staan dan kan dat vast, maar doe niet alsof het voor iedereen geldt. Er zijn mensen die heel veel vrijheid en mogelijkheden kwijt zijn vanwege corona, niet de regels maar de ziekte.

Citaat:
Moet ik tegen een Duitse vriendin die dagelijks werkt met revalidatiepatientien na de IC en zelf al 3x covid gehad heeft vertellen dat ze zich gepaster moet gedragen omdat anderen wel angst hebben en Shadow iemand met een trombose been kent?


Ze moet niets. Maar als ze veel met revalidatiepatienten werkt zou ik denken dat ze inziet dat af en toe voorzorgsmaatregelen toch echt minder ingrijpend zijn voor de meeste mensen dan een open hartoperatie.

Citaat:
Een schijnveiligheid handhaven waarbij mensen met risico afhankelijk zijn van goodwill is een prachtig streven, maar mijn vertrouwen in de mensheid is daar niet groot genoeg voor.


Maar het is geen schijnveiligheid. Een eigen masker helpt behoorlijk, maar meer mensen die maskers dragen beschermen meer omdat je dan een buffer hebt. Wat het voor de mensen die risico lopen en dat niet willen lopen aanzienlijk veiliger maakt (en minder stressvol.)

Citaat:
Als ik bescherming nodig denk te hebben dan doe ik dat voor mezelf en ga ik niet hopen dat degene naast me tovallig een schoon lapje op zijn gezicht gezet heeft.


Terwijl het niet zoveel uitmaakt of het 'lapje' (in Duitsland gewoon behoorlijke maskers en sinds 1okt geloof ik ffp2) schoon is of niet. Je hebt dat vaker geschreven, dat omdat iets niet perfect is of werkt het meteen helemaal zinloos is. Maar nogmaals, dat is niet zo. De combinatie werkt beter dan de individuele voorzorgen. Een goed masker is nuttig, maar een goed masker in combinatie met andere maskers is veiliger, zeker in het OV. Het is prima om op je eigen voorzorgen te letten, maar als we het samen doen is het effect vele malen beter.

Citaat:
Als er regels zijn die anderen het gevoel van veiligheid geven ben ik een van de laatste die zal provoceren.
Maar ik hoor inderdaad niet bij de groep die denkt dat we het nu nog gaan elimineren. Jij wel, en we staan beide in ons recht.


Je doet hier een aanname, maar die klopt niet. Het gaat mij niet om elimineren. Het gaat mij nu vooral om het voorkomen van veel mensen die onnodig ziek worden, wat zowel op de korte termijn als de lange termijn veel onnodig leed geeft.

Citaat:
Dat mag je belachelijk en stom en onverantwoord vinden, het is een democratie gelukkig.


... en dat terwijl je het aan het begin van de post nog belachelijk vond dat de democratie tot verschillende regels op verschillende plekken leidt.

Shadow0

Berichten: 43433
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 10:48

996981 schreef:
Helemaal eens Sizzle. Het leven zit vol risico’s. Corona is daar 1 van geworden. Aan een ieder zelf te bepalen hoe ze daar (binnen de regels) mee omgaan.

Niet binnen de regels dus, want Sizzle was boos dat er uberhaupt nog regels zijn in Duitsland, een land waar zij niet eens woont.

996981
Berichten: 9576
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 12:03

Shadow0 schreef:
996981 schreef:
Helemaal eens Sizzle. Het leven zit vol risico’s. Corona is daar 1 van geworden. Aan een ieder zelf te bepalen hoe ze daar (binnen de regels) mee omgaan.

Niet binnen de regels dus, want Sizzle was boos dat er uberhaupt nog regels zijn in Duitsland, een land waar zij niet eens woont.

Als ik iets van emotie in haar post lees is het hoogstens verontwaardiging. Daarnaast zegt ze ook niet zich niet te houden aan de regel?

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8

Shadow0

Berichten: 43433
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 12:12

996981 schreef:
Als ik iets van emotie in haar post lees is het hoogstens verontwaardiging. Daarnaast zegt ze ook niet zich niet te houden aan de regel?

Verontwaardiging dan. Maar de verontwaardiging over de regels en dat die op verschillende plekken van elkaar kunnen verschillen gaat in elk geval niet over 'binnen de regels'.

996981
Berichten: 9576
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 12:13

Shadow0 schreef:
996981 schreef:
Als ik iets van emotie in haar post lees is het hoogstens verontwaardiging. Daarnaast zegt ze ook niet zich niet te houden aan de regel?

Verontwaardiging dan. Maar de verontwaardiging over de regels en dat die op verschillende plekken van elkaar kunnen verschillen gaat in elk geval niet over 'binnen de regels'.

Je kunt prima verontwaardigd zijn en je toch aan de regels houden

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers