Viruswaanzin #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Mizora

Berichten: 18089
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 19:46


Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

pien_2010

Berichten: 43125
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 19:59

Citaat:
De huidige vaccins zijn allemaal nog gemaakt op de alpha variant. En dus heeft boosteren daarmee weinig zin. Eindelijk ziet iedereen langzaam in dat vaccineren tegen (en boosteren) niets doet tegen de verspreiding van de nieuwe varianten, immers je bent net zo besmettelijk als een niet gevaccineerd persoon. Een vaccin tegen Omnicron lijkt me ook weinig zinvol, immers het is minder schadelijk.


Hier wil ik wel even op reageren.

De nieuwe variant van omicron is in Africa ontstaan het land waar 1 à 2% maar is gevaccineerd. Dus hoe het mogelijk is dat jij zegt
Citaat:
Eindelijk ziet iedereen langzaam in dat vaccineren tegen (en boosteren) niets doet tegen de verspreiding van de nieuwe varianten
is absoluut nog niet bewezen en maar de vraag. Want nog steeds is het zo→ bewezen→ dat gevaccineerden kortere tijd besmettelijk zijn en ook een lagere virusload hebben.

Citaat:
Een vaccin tegen Omnicron lijkt me ook weinig zinvol, immers het is minder schadelijk.
Ook dit is veels te voorbarig gesteld. Want de vraag is op dit moment waar de wetenschappers een antwoord op zoeken "is omicron een virus dat minder schadelijk is van zichzelf of is omicron onschadelijker daar ert zoveel mensen gevaccineerd zijn inmiddels." Op die vraag is NU nog geen antwoord.

Daarbij blijkt dat de mensen die geboosterd zijn en in aanraking komen met omicron, wel degelijk besmet kunnen worden, maar meestal met 1 of 2 dagen lichte verkoudheidsklachten er van af zijn. Voor ongevaccineerden ligt dit toch echt wel anders.
Op dit moment in Frankrijk (data van 9 januari) is 89+% van de mensen besmet met omicron en 11% nog maar met de delta variant. In Frankrijk is 90=% boven de 12 jaar 2x gevaccineerd en inmiddels 43% heeft de booster gehad. Dus 10 -% zijn niet gevaccineerd. Van deze mensen zijn er data van 26 december 193 gevaccineerde op de 100.000 mensen positief getest en 681 ongevaccineerde mensen. Dus een kleine groep van 10% levert 3,5 ongeveer meer positieve gevallen op.

Er zijn van die ongevaccineerde groep (10 % van de 12++) 211 mensen op de 1 miljoen opgenomen op de IC en 5,25 gevaccineerden (90% van de 12++ zijn gevaccineerd) op de 1 miljoen. Dus op dit moment zijn het de ongevaccineerden mensen (meer als 70 - 80%) die de IC overbelasten.

Ik kan het niet mooier voor je maken. En voordat mensen over mij heen gaan vallen→ het zal mij een worst zijn of je jezelf wel of niet laat vaccineren cq boosteren. Echt vrijheid → blijheid. MAAR hou je wel bij de feiten.
Het feit dat Macron nu zo pittig is en het 2 G systeem gaat invoeren (is inmiddels goed gekeurd als ziekenhuisopname een bepaald aantal heeft bereikt) heeft te maken dat een land als Frankrijk dit economisch totaal niet trekt (minder rijk als Nederland) en er helemaal klaar mee is. De meeste Fransen zijn het ermee eens en niemand maakt zich hier er zo druk over. Uiteraard zijn de ongevaccineerde mensen het er niet mee eens, en dat snap ik want voor hen is het een hele beperking.

Wel kent Frankrijk op het moment, sinds de beruchte speech van Macron, een enorm hoog aantal 1 ste vaccins halers, dus de maatregelen die de regering gaat invoeren hebben wel het effect wat ze ermee wilde bereiken.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 13-01-22 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy
Berichten: 5013
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 20:01


[o]

mysa

Berichten: 10456
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 20:04

Mizora schreef:
Willem Engel heeft het op zijn facebookaccount gedeeld: https://www.facebook.com/willem.engel


Daar is hij dus nog niet afgeknikkerd. Wat wel grappig is: er staat: 'brand het al?'
Als je de partij die je verdenkt nou steevast als een partij van de elite bestempelt, dan zou je toch verwachten dat er 'brandt het al' zou staan? :)

pien_2010

Berichten: 43125
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 20:06

Geestig mysa!

Karl66

Berichten: 29735
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 20:49

Esperanza schreef:
Omnicron is minder schadelijk, wel besmettelijker. Dat riepen al vele landen om ons heen. En dat hoeft niet per se te maken te hebben met de gevaccineerden onder ons. Omdat het ook in landen met een hele lage vaccinatiegraad minder schadelijk is.


En dat blijkt dus keihard niet waar te zijn. Omicron is minder schadelijk als de vaccinatiegraad voldoende hoog is. In de USA is de vaccinatiegraad veel lager en daar zie je dus een recordaantal ziekenhuisopnames als gevolg van omicron: https://www.reuters.com/world/us/us-bre ... 022-01-10/

mysa

Berichten: 10456
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 21:07

Daar wordt trouwens geen onderscheid gemaakt in ic en verpleeg. En ook over beademing lees ik daar niets? In het VK maken ze dat onderscheid wel en daar zie je dat IC en met name mechanical ventilation beds toch veel minder bezet zijn dan tijdens eerdere pieken.

Mizora

Berichten: 18089
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 21:19

Dat is sowieso een lastige kwestie met het vergelijken van cijfers. Wij hebben in Nederland op papier weinig IC-plaatsen, maar kan je je voorstellen dat er IC-bedden zijn zonder de mogelijkheid tot via beademingsbuis? Toch is dit in het buitenland niet ongebruikelijk bij een deel van de IC-bedden, wij zouden deze bedden rekenen tot medium care. Het is één van de redenen dat Nederland zoveel minder IC-bedden heeft, we tellen strenger (de andere bedden zijn MC).

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

Esperanza

Berichten: 3280
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 21:41

Karl66 schreef:
Esperanza schreef:
Omnicron is minder schadelijk, wel besmettelijker. Dat riepen al vele landen om ons heen. En dat hoeft niet per se te maken te hebben met de gevaccineerden onder ons. Omdat het ook in landen met een hele lage vaccinatiegraad minder schadelijk is.


En dat blijkt dus keihard niet waar te zijn. Omicron is minder schadelijk als de vaccinatiegraad voldoende hoog is. In de USA is de vaccinatiegraad veel lager en daar zie je dus een recordaantal ziekenhuisopnames als gevolg van omicron: https://www.reuters.com/world/us/us-bre ... 022-01-10/


Het is dus keihard wel waar. :o

De vaccinatiegraad van Zuid Afrika is lager als die van de VS. (Zuid Afrika 50% en VS 62,7%) En toch is er minder hospitalisatie.

https://www.cnbc.com/2022/01/05/omicron ... -next.html

Welk ander verschil is ertussen de bevolking van Zuid Afrika en die van de VS?

I don't care what they say, I'm gonna do it anyway...
https://www.haus-bernhard.at/

Anoniem

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 21:42

Nou dat er in grote delen van Afrika helemaal geen ziekenhuis is voor patiënten misschien? Die cijfers zijn toch niet te vergelijken :n

Esperanza

Berichten: 3280
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 21:47

Het gaat over Zuid Afrika, niet over heel Afrika.

I don't care what they say, I'm gonna do it anyway...
https://www.haus-bernhard.at/

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 21:48

Uhm het verschil is dat mensen daar vaak geen zorg kunnen betalen? Geen idee hoe dat precies zit maar daar is veel armoede.

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 21:48

Een ander verschil is dat de gemiddelde leeftijd in ZA lager ligt dan in de US... ZA 13% van de bevolking 55+ tegenover 30% in de USA.


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 21:51

Esperanza schreef:
Het gaat over Zuid Afrika, niet over heel Afrika.


Enig idee hoe groot zuid Afrika is? Hoeveel krottenwijken alleen kaapstad al heeft? Denk je dat die mensen überhaupt een dokter zien?

Verdiep je eerst even voor je onzin blaat..

pien_2010

Berichten: 43125
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 21:52

Citaat:
Welk ander verschil is ertussen de bevolking van Zuid Afrika en die van de VS?


En hieronder is het antwoord. De Zuid Africa bevolking dat bestaat voornamelijk uit een veel jongere bevolking


Blue_Eyes schreef:
Een ander verschil is dat de gemiddelde leeftijd in ZA lager ligt dan in de US... ZA 13% van de bevolking 55+ tegenover 30% in de USA.

mysa

Berichten: 10456
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 21:53

Gemiddelde leeftijd is 19(!) jaar.(voor het continent.)
Laatst bijgewerkt door mysa op 13-01-22 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 21:54

mysa schreef:
Gemiddelde leeftijd is 19(!) jaar.


Oei dan is mijn oom stokoud met zijn 70 jaar :+

mysa

Berichten: 10456
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 21:55

Ja, niet ZA maar continent dus.

BigOne
Berichten: 38192
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 22:05

Esperanza schreef:
Het gaat over Zuid Afrika, niet over heel Afrika.

Zuid Afrika heeft een veel jongere bevolking, al ontzettend veel geïnfecteerde jongeren gehad in de eerste golven, veel overleden mensen. Zeer weinig ouderen.
Ja Omikron is minder schadelijk, vooral voor mensen die al eens besmet zijn of gevaccineerd. Aangezien het minder richting de longen verplaatst dan de delta is er ook minder toename op ic. Maar het is nog steeds Corona en kan er nog steeds voor zorgen dat mensen in het ziekenhuis komen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Mizora

Berichten: 18089
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 22:05

In 2018 waren de gegevens van Zuid-Afrika als volgt:
0-14 years: 28.18%
15-24 years: 17.24%
25-54 years: 42.05%
55-64 years: 6.71%
65 years and over: 5.81%

Vergelijk dat met Nederland:
0-14 years: 16.11%
15-24 years: 11.91%
25-54 years: 38.47%
55-64 years: 13.69%
65 years and over: 19.82%

Verdeel je de leeftijdsblokken nog iets grover:
0-24: 45% ZA, 28% NL
25-54: 42% ZA, 38% NL
55+ : 13% ZA, 34% NL

Wij hebben dus ruim 2.5x zoveel 55+'ers per miljoen inwoners als ZA. Terwijl ZA ruim 1.5x zoveel 24-'ers heeft als NL.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

Karl66

Berichten: 29735
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 22:32

Daarom waren de cijfers uit ZA dus ook niet bruikbaar om hier in Europa iets te zeggen over de mate van ziekmakendheid. De USA is veel beter te vergelijken, en daardoor zie je dat de lineaire minder ziekmakendheid niet genoeg is om de exponentiële groei van de besmettelijkheid te compenseren. Maar dat vaccineren en boosteren als maatregelen wel helpen.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:01

https://www.instagram.com/reel/CY3eanPO ... =copy_link

Ik weet niet of iemand hier de insta van onpersoonlijke groei volgt, maar daar zijn ook mensen (coaches :')) met fantastische tips voor als je onverhoopt met gevaccineerde mensen in contact komt.

Die kans is best groot want het zijn er nogal veel. Dus doe er je voordeel mee.

[o]

Earth

Berichten: 7897
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:32

verootjoo schreef:
https://www.instagram.com/reel/CY3eanPO ... =copy_link

Ik weet niet of iemand hier de insta van onpersoonlijke groei volgt, maar daar zijn ook mensen (coaches :')) met fantastische tips voor als je onverhoopt met gevaccineerde mensen in contact komt.

Die kans is best groot want het zijn er nogal veel. Dus doe er je voordeel mee.


Ik volg het wel, maar ik heb nog teveel last van plaatsvervangende schaamte om die filmpjes te luisteren :') Vind bijna alles zo tenenkrommend :')

Waar ik me momenteel over verbaas, is dat mensen denken dat de gebeurtenissen rondom de Voice een rookgordijn zijn om de 2G er stiekem doorheen te drukken. Een soort brood met spelen effect, geef de mensen brood, dan zien ze het grote plaatje niet. Ga maar eens kijken op fb, onder elke post van een nieuwssite over de Voice staat wel zo'n reactie :') Het is gewoon heel grappig :P

Earth het reisbureau.


Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:36

verootjoo schreef:
https://www.instagram.com/reel/CY3eanPO ... =copy_link

Ik weet niet of iemand hier de insta van onpersoonlijke groei volgt, maar daar zijn ook mensen (coaches :')) met fantastische tips voor als je onverhoopt met gevaccineerde mensen in contact komt.

Die kans is best groot want het zijn er nogal veel. Dus doe er je voordeel mee.


Wat een mafklapper :D

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:40

Earth schreef:
verootjoo schreef:
https://www.instagram.com/reel/CY3eanPO ... =copy_link

Ik weet niet of iemand hier de insta van onpersoonlijke groei volgt, maar daar zijn ook mensen (coaches :')) met fantastische tips voor als je onverhoopt met gevaccineerde mensen in contact komt.

Die kans is best groot want het zijn er nogal veel. Dus doe er je voordeel mee.


Ik volg het wel, maar ik heb nog teveel last van plaatsvervangende schaamte om die filmpjes te luisteren :') Vind bijna alles zo tenenkrommend :')

Waar ik me momenteel over verbaas, is dat mensen denken dat de gebeurtenissen rondom de Voice een rookgordijn zijn om de 2G er stiekem doorheen te drukken. Een soort brood met spelen effect, geef de mensen brood, dan zien ze het grote plaatje niet. Ga maar eens kijken op fb, onder elke post van een nieuwssite over de Voice staat wel zo'n reactie :') Het is gewoon heel grappig :P


Ja dat viel me ook al op. Mensen denken dat de elite dit nu bewust in de wereld geeft geslingerd om ongemerkt de 2G of nieuwe wet door te duwen.

Helaas doet de NOS niet zo goed mee, daar is naast de voice nieuws ook nog gewoon Coronanieuws helaas.

Maar iets zegt me dat zulke mensen alleen maar shownieuws volgen en daar gaat het nergens anders over dan de voice en Albert en Humberto.

[o]

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Azmay, GoogleAdsense, nijnthju, redbutton, xPabloBokt en 178 bezoekers