Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
veerledec

Berichten: 6685
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 18:35

Sizzle schreef:
Duitsland wil duidelijk ook naar 1G.
Het herstel bewijs is nu verkort van 6 naar 3 maanden waarbij het de eerste maand na besmetting nog niet telt. Ofwel je hebt nog zo‘n 8-9 weken en dan moet je alsnog boosteren voor toegang.

Hier mag je geen booster binnen drie maanden na besmetting...
Edit: oh wacht, dat komt dan in Duitsland ook op hetzelfde neer. Alleen mag er dan ook echt geen dag tussen zitten.


IMANDRA

Berichten: 9786
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 18:37

Matheno schreef:
IMANDRA schreef:
Verschil tussen wel/niet gevaccineerd is natuurlijk wel dat je met gevaccineerd minder kans hebt om COVID op te lopen en dús minder kans op long-covid ten opzichte van niet-gevaccineerd. Dus zeker een aspect vóór.



Hm, ik las laatst juist dat je gevaccineerd méér kans hebt om covid op te lopen, alleen de klachten zouden veel minder zijn, dus was het niet erg.


Hmm heb je bron? In ieder geval tm delta was het namelijk wel zo. Misschien nieuw inzicht vanuit omicron? Maar lijkt me sterk dat je als gevaccineerde meer kans hebt (met iig iets van bescherming) tov ongevaccineerd. Klachten zouden idd wel minder moeten zijn.

Huertecilla schreef:
Dat is alleen correct indien je de factor tijd uitschakelt. Wanneer je er van uit gaat dat op den duur minder mensen besmet zullen worden indie ze gevaccineerd zijn.

Je kan ook anders rékenen; als vaccinatie leidt tot 20% minder besmettiing duurt het 20% langer voor hetzelfde aantal mensen besmet is. Maak er 30% van, blijft hetzelfde, alleen iets later.


Die snap ik niet. Wat maakt het voor de incidentie van post-COVID nu uit of iemand nu of over een maand COVID oploopt? Of voor de ernst van de besmetting?

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Pandora2
Berichten: 19841
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 18:37

Er zal nog veel water naar de zee gaan eer er iets definitief komt denk ik. Laat Oostenrijk eerst maar eens wat aanmodderen, dan kan de rest afkijken en kopiëren :D

En anders krijgen we Noord en Zuid-Europa met noordelijke en zuidelijke reglementering {:}

Sizzle

Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 18:53

In Zwitserland wordt nog niet op een 4e prik ingezet op dit moment.
Uiteindelijk moet de economie ook weer draaien en krijg je waarschijnlijk weer van die geweldige kromme uitzonderingen waarbij Zwitserse klanten in Duitsland geen (2e) booster hoeven hebben binnen 24 uur en eigen volk wel.
Die 24 uurs uitzonderingsregel vind ik nog altijd echt te grappig om waar te zijn, en toch is het waar.

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 18:59

Sizzle schreef:
Die 24 uurs uitzonderingsregel vind ik nog altijd echt te grappig om waar te zijn, en toch is het waar.


Wederom toont het aan dat het helemaal niet om cóvid gaat.

Worden fikse bonussen bij en door grootfarma.

www.homocaballus.net

Pandora2
Berichten: 19841
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:02

De 24hrs regel inderdaad. :x
Die houdt het al best lang vol ook. Op alle mogelijke manieren :')
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 17-01-22 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38040
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:02

Huertecilla schreef:
imaudy schreef:
Wat is de motivatie?


Serieus??
Tant pis.


Nu ja niets is niet correct Bigone. Dat raakt weer het wel waarde hechten aan extrapolatie door experts of alleen aan lang bewijs.
Ik vind jou overdreven voorzichtig en ik bén volgens jouw aso roekeloos. Zie je het verschil? En dan bedoel ik niet de inhoud :)*

Je reageert op Imaudy met mijn eretitel? Maar jij weet helemaal niet hoe voorzichtig ik wel/niet ben want ik gooi niet elk uitje of visite op internet.
Ik ben realistisch, dat is heel iets anders. En ja, op dit moment de deur uitgaan terwijl je niet zeker weet of je wel/niet positief bent vind ik aso.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Loretta
Berichten: 8667
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:02


Pandora2
Berichten: 19841
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:05

Loretta schreef:
Ik ga ook maar een kerk oprichten.

https://youtu.be/ER9gFMOxQW4

Beter nu alvast dan bij de volgende lockdown.

:')
Met de nieuwe pastoor ook... _/-\o_

Ik las ook ergens over een café die een bordeel werd. Dan mochten ze ook open :D

Karl66

Berichten: 29719
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:13

Huertecilla schreef:
IMANDRA schreef:
Verschil tussen wel/niet gevaccineerd is natuurlijk wel dat je met gevaccineerd minder kans hebt om COVID op te lopen en dús minder kans op long-covid ten opzichte van niet-gevaccineerd.


Dat is alleen correct indien je de factor tijd uitschakelt. Wanneer je er van uit gaat dat op den duur minder mensen besmet zullen worden indie ze gevaccineerd zijn.

Je kan ook anders rékenen; als vaccinatie leidt tot 20% minder besmettiing duurt het 20% langer voor hetzelfde aantal mensen besmet is. Maak er 30% van, blijft hetzelfde, alleen iets later.


En zonder vaccinatie en met 20% meer besmettingen heb je een pandemie -O- Maar met vaccinatie en 20% minder besmettingen heb je opeens een endemie *\o/* :)*

En wat is het verschil? De factor tijd!

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:15

Pandora2 schreef:
Er zal nog veel water naar de zee gaan eer er iets definitief komt denk ik. Laat Oostenrijk eerst maar eens wat aanmodderen, dan kan de rest afkijken en kopiëren :D

En anders krijgen we Noord en Zuid-Europa met noordelijke en zuidelijke reglementering {:}


In de UK is het héél onwaarschijnlijk.
Dat betekent dat indie het noorden dit voor bv Spanje wil afdwingen er een fórse compensatie voor verlies aan Brits toerisme tegenover zal moeten staan via EU geld.
Voor Covid kwamen er >18 miljoen Britten per jaar naar de costas.

Ook ander niet EU gaat nog een leuk politiek punt worden hier.
Van de 70 miljoen andere toeristen komt meer dan een derde niet uit de EU.

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:20

Karl66 schreef:
[

En zonder vaccinatie en met 20% meer besmettingen heb je een pandemie -O- Maar met vaccinatie en 20% minder besmettingen heb je opeens een endemie *\o/* :)*

En wat is het verschil? De factor tijd!


Dus _/-\o_ als middel om de pandemie te remmen. Tenminste als de beperkingen/verplichten ook bij endemie worden aangepast. Anders maakt het geen ruk uit, alleen in de letters op het etiket. Zie afgelopen winter en deze winter.

Het ging echter over lóng covid. Daar zit ´long´ van veel tijd ín. Hoe langer je het long maakt, hoe minder het vacineren uitmaakt.

www.homocaballus.net

purny

Berichten: 27398
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:23

Loretta schreef:
Ik ga ook maar een kerk oprichten.

https://youtu.be/ER9gFMOxQW4

Beter nu alvast dan bij de volgende lockdown.

Ik wil lid worden van die kerk. Eindelijk een geloof wat ik leuk vind

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Loretta
Berichten: 8667
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:26

purny schreef:
Loretta schreef:
Ik ga ook maar een kerk oprichten.

https://youtu.be/ER9gFMOxQW4

Beter nu alvast dan bij de volgende lockdown.

Ik wil lid worden van die kerk. Eindelijk een geloof wat ik leuk vind


Paardrijden is onze godsdienst. De instructeur heet voortaan dominee.

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:29

Pandora2 schreef:
Ik las ook ergens over een café die een bordeel werd. Dan mochten ze ook open :D


Kan ook als kerk.
Vrouwen aanbidden.
Krijgt vast de zegen van feminisme.

www.homocaballus.net

Loretta
Berichten: 8667
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:38

En dan alle theaters die open gaan als kap salon. Ze moeten toch iets.

imaudy
Berichten: 4951
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 20:39

bigone schreef:
Huertecilla schreef:

Serieus??
Tant pis.


Nu ja niets is niet correct Bigone. Dat raakt weer het wel waarde hechten aan extrapolatie door experts of alleen aan lang bewijs.
Ik vind jou overdreven voorzichtig en ik bén volgens jouw aso roekeloos. Zie je het verschil? En dan bedoel ik niet de inhoud :)*

Je reageert op Imaudy met mijn eretitel? Maar jij weet helemaal niet hoe voorzichtig ik wel/niet ben want ik gooi niet elk uitje of visite op internet.
Ik ben realistisch, dat is heel iets anders. En ja, op dit moment de deur uitgaan terwijl je niet zeker weet of je wel/niet positief bent vind ik aso.


Hm ja, ik geloof dat het eerste deel van het bericht voor mij bedoeld is en het tweede deel voor jou :+

[o]

Karl66

Berichten: 29719
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 20:43

Huertecilla schreef:
Dus _/-\o_ als middel om de pandemie te remmen. Tenminste als de beperkingen/verplichten ook bij endemie worden aangepast. Anders maakt het geen ruk uit, alleen in de letters op het etiket. Zie afgelopen winter en deze winter.

Het ging echter over lóng covid. Daar zit ´long´ van veel tijd ín. Hoe langer je het long maakt, hoe minder het vacineren uitmaakt.


Alleen heeft long covid op deze manier helemaal niks met tijd te maken. Long covid gaat over mensen die langdurig ziek blijven en ook daar geldt dat de kans op langdurige ziekte verminderd wordt door vaccineren.

En als je zo snel mogelijk uit de pandemie-fase naar de endemie-fase toe wil, dan moet je dus gewoon vaccineren. En als het dan een endemie is, dan kan je dus de beperkingen opheffen. Het is nogal dom om dat al te doen als de pandemie nog bezig is. Het enige wat je dan doet is de pandemie verlengen.

Als je naar die endemie toe wil, dan moet je dus zoveel mogelijk vaccineren en zo weinig mogelijk besmetten. Dat je dus actief op zoek gaat naar een besmetting en tegelijkertijd wil dat het al een endemie is, is dus een beetje dom.

imaudy
Berichten: 4951
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 20:50

Jij hebt nog geen corona gehad toch Karl66? En BigBen ook niet?

[o]

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 22:44

Karl66 schreef:
Dat je dus actief op zoek gaat naar een besmetting en tegelijkertijd wil dat het al een endemie is, is dus een beetje dom.



En weer een persoonlijk gericht waardeoordeel omdat jíj blijkbaar niets begrepen hebt van de volstrekt rationele onderbouwing van die keuze.

Idem long covid. Ik kan niet begrijpen dan je dat niet begrijpt. Lijkt mij logisch dat 20 of 30% minder vatbaar niets ander oplevert dan dat de hele groep 20 of 30% later de besmetting doorlopen heeft en er 20 - 30% later nét zoveel long covid hebben.

Verder vind ik het moeilijk te begrijpen waarom de mensen die continue schrijven dat vaccineren beschermt nú ineens gevaccineerd plus booster toch onveilig vinden?!

Nóg een keer:
- Een infectie Twee weken na booster is het optimum moment van maximale geschermin toch?!
- Aangezien we het vroeg of laat tóch oplopen, dan liever onder max. bescherming wanneer het de zorg niet belast.
- Ben ik met minimaal risico en zonder zorgbelasting deel van een endemische situatie O:)

Kan zijn dat je het er niet mee eens bent omdat je een andere risico-analyse voor jezelf maakt, kan zijn dat je de logica niet kan volgen, of wat ook.
Hoef je imo niet met een persoonlijk gericht waardeoordeel te etaleren ook al zou dat mogen volgens de Bokt regels.

www.homocaballus.net

BigOne
Berichten: 38040
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 23:15

Je snapt het echt niet hè , het gaat niet om jou en je eventuele besmetting, het gaat erom dat je denkt geen Corona te hebben want je hebt dan wel klachten maar de twee zelftesten zijn negatief en je wilt geen pcr test doen en gaat gewoon even naar de dorps kroeg .
HC , ik ken mensen die vijf keer negatief testen en alsnog positief pcr getest hebben.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

imaudy
Berichten: 4951
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 23:35

Moderatoropmerking:
Tegen de regels geformuleerd. Blijf inhoudelijk op elkaar reageren en niet tegen elkaar persoonlijk gericht
Laatst bijgewerkt door ynskek op 18-01-22 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht tegen de regels geformuleerd

[o]


Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 23:39

Karl66 schreef:
Huertecilla schreef:
Dus _/-\o_ als middel om de pandemie te remmen. Tenminste als de beperkingen/verplichten ook bij endemie worden aangepast. Anders maakt het geen ruk uit, alleen in de letters op het etiket. Zie afgelopen winter en deze winter.

Het ging echter over lóng covid. Daar zit ´long´ van veel tijd ín. Hoe langer je het long maakt, hoe minder het vacineren uitmaakt.


Alleen heeft long covid op deze manier helemaal niks met tijd te maken. Long covid gaat over mensen die langdurig ziek blijven en ook daar geldt dat de kans op langdurige ziekte verminderd wordt door vaccineren.

En als je zo snel mogelijk uit de pandemie-fase naar de endemie-fase toe wil, dan moet je dus gewoon vaccineren. En als het dan een endemie is, dan kan je dus de beperkingen opheffen. Het is nogal dom om dat al te doen als de pandemie nog bezig is. Het enige wat je dan doet is de pandemie verlengen.

Als je naar die endemie toe wil, dan moet je dus zoveel mogelijk vaccineren en zo weinig mogelijk besmetten. Dat je dus actief op zoek gaat naar een besmetting en tegelijkertijd wil dat het al een endemie is, is dus een beetje dom.

Dit blijkt uit recent onderzoek niet waar te weten. Hoewel de symtomen minder heftig zijn blijkt de kans op het ontwikkelen van long covid bij gevaccineers en ongevaccineerd even hoog.

veerledec

Berichten: 6685
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 07:08


Needje

Berichten: 19175
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 07:10

Maar op zich had iedereen zich dat wel kunnen bedenken toch?
Mensen zoeken elkaar toch wel op.
Is het niet in de kroeg dan wel gewoon met de vriendengroep bij iemand thuis.