Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Miran

Berichten: 4450
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 21:54

GGD Hollands midden heeft dat vandaag wel zonder afspraak gedaan omdat de afspraken achter blijven, volgens corona-blog nu.nl


Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 21:57

Ja, voor 60+’ers. Niet voor mensen die Jansen hebben gekregen ;).

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 22:09

En las vandaag dat vanaf 15 december Janssen niet meer geldt in Frankrijk als volledig gevaccineerd dus ook voor wintersport in Frankrijk de booster nodig.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Miran

Berichten: 4450
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 22:33

Fitzroy schreef:
Ja, voor 60+’ers. Niet voor mensen die Jansen hebben gekregen ;).


Ah, daar had ik even overheen gelezen. Jammer dat ik het niet eerder had gezien, had ik mijn ouders en schoonouders geïnformeerd

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 22:37

Zebrastreep schreef:
bigone schreef:
Zebrastreep , jouw werkgever eens even vragen of ze ze al doorgegeven hebben?


Ja hebben ze gedaan , maar het was nog onduidelijk. Ik doe nog PGB werk bij iemand maar dat moet je dan helemaal zelf regelen dus via mijn andere werk is het wat gemakkelijker. Cliënten moeten overigens ook nog hun booster ontvangen maar het gaat allemaal vrij langzaam.


Mijn werkgever is er achteraan gegaan. Onze GGD geeft aan dat ze het niet goed aankunnen en zorgmedewerkers pas in januari geprikt zouden kunnen worden. Nu hebben ze samen met andere zorginstellingen de handen ineengeslagen en gaan we zelf prikken. Ik krijg 14 dec mijn booster.

Zebrastreep

Berichten: 9735
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 22:45

Vayo schreef:
Zebrastreep schreef:


Ja hebben ze gedaan , maar het was nog onduidelijk. Ik doe nog PGB werk bij iemand maar dat moet je dan helemaal zelf regelen dus via mijn andere werk is het wat gemakkelijker. Cliënten moeten overigens ook nog hun booster ontvangen maar het gaat allemaal vrij langzaam.


Mijn werkgever is er achteraan gegaan. Onze GGD geeft aan dat ze het niet goed aankunnen en zorgmedewerkers pas in januari geprikt zouden kunnen worden. Nu hebben ze samen met andere zorginstellingen de handen ineengeslagen en gaan we zelf prikken. Ik krijg 14 dec mijn booster.



Dat klinkt als een betere oplossing! Nou ja dan wacht ik nog even af het is dan niet anders.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Shadow0

Berichten: 43495
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 22:57

Wat mij betreft heeft iedereen die het probeert mijn zegen trouwens. Ik zou liever hebben dat dit soort dingen beter georganiseerd worden en sneller geregeld, maar dat is niet aan de orde, dus doe wat werkt. (Eh, binnen grenzen natuurlijk. Geen bedreigingen of scheldpartijen of mensen uit de rij duwen en dat soort dingen ;) )

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 22:59

En bingo, nu is Zwitserland op gelijke hoogte als NL.
De quarantaine is echter weer opgeheven, de testen zijn wel strenger nu.

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 00:10

Na de oproep van de Jonge vandaag aan mensen die kunnen en willen prikken hebben zich al meer dan 1000 vrijwilligers gemeld. Mooi en nu ook doorpakken en zorgen dat de boosters er in komen. Hoe eerder hoe beter.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 00:16

Miran schreef:
Fitzroy schreef:
Ja, voor 60+’ers. Niet voor mensen die Jansen hebben gekregen ;).


Ah, daar had ik even overheen gelezen. Jammer dat ik het niet eerder had gezien, had ik mijn ouders en schoonouders geïnformeerd


Kan nog steeds, Miran. Ze blijven het zo doen. Maar het is geen garantie dat ze dus ook aan de beurt komen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 09:34

Maar nu blijft het tijdvak telkens toch klote? Als je nu ouderen gaat prikken, heb je volgende winter weer geen profijt…

En ik ben benieuwd of Portugal me nog hebben wil over 1.5 maand :+ met Janssen zonder booster omdat Nederland niet opschiet.

DubbelFun

Berichten: 88622
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 10:11

sureido schreef:
Maar nu blijft het tijdvak telkens toch klote? Als je nu ouderen gaat prikken, heb je volgende winter weer geen profijt….
Het is nu prikken en minder ziekenhuisopnames/minder besmettingen of nu meer doden en daar heb je dan idd volgend jaar 'profijt' van...

Ga er maar vanuit dat je voor bepaalde bevolkingsgroepen aan een 2-jaarlijkse booster zit en verder zou het verdomd handig zijn als je zelf kon titeren en bepalen wanneer je best een booster kunt gaan halen.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 10:39


DubbelFun

Berichten: 88622
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 10:40

Het wachten is op het eerste paard ...

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 10:44

DubbelFun schreef:
Het wachten is op het eerste paard ...


Die krijgen ivermectine dus die zijn beschermt :P

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 10:45

Sizzle schreef:
DubbelFun schreef:
Het wachten is op het eerste paard ...


Die krijgen ivermectine dus die zijn beschermt :P


_O-

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

DubbelFun

Berichten: 88622
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 10:49

LOL...

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 11:06

Die hebben al jaren hun eigen coronavirus , ECoV. Dus misschien zijn ze wel immuun voor deze variant want het is apart dat we nog geen besmettingen bij paarden hebben en wel bij andere dieren die dicht op de mens leven.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 11:14

Sizzle schreef:
DubbelFun schreef:
Het wachten is op het eerste paard ...


Die krijgen ivermectine dus die zijn beschermt :P


:')

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 11:21

Cer schreef:
Maar dan moet je gaan lezen, en dat is nogal moeilijk soms.


:= _O- _O-

Nét ontbijt op.
Met de hefboom-stoommasjien uit versgemalen arabica getrokken dubbel. Water uit de Britta. Halfvolle verse ecologische melk.
Glas versgeperst sap uit eco sinasappels van buur erbij.

Ander dagen een kiwi of mango of peer of ... en een enkele keer een geroosterd broodje met extravirgen eco-olie van een buur en geraspte tomaat. Beetje grof zout en hmmmm.

Geen lezen *\%/* ;)

Straks lunch op zonnig terras.
Morgen idem aan de kust.
Is hier feestweekeinde dus waarschijnlijk te druk voor mijn smaak, anders maandag naaktstrandvoor vitamine D. Was echter UITGESTORVEN gisterenavond/nacht aan de kust dus het kan verkeren. Morgen zie ik het weer.


Hier booster voor Jansen meer dan 3 maanden terug, dus iedereen. Blijkbaar geen leveringsproblemen met boosters hier. Driekwart van boven de 70 is al gedekt.
Nu echter weer, net als met álles, andere berichten dat Jansen tóch nog beschermd met pakweg 50% na 6-8 maanden.
Ik kijk het nog éven aan. Ga toch niet op vakantie {:}

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 11:51

De corona-waanzin geïllustreerd: De hele crypto-markt is met 20 en meer % ingestort vannacht vanwege onrust over omicron. Een echt virus infecteert de virtuele wereld. Zelfs de ´goudwaarde´ bitcoin is 40$ tewijl die een week terug boven de 50 was.

Volslagen virus-waanzin.
Ongefundeerde paniek de wereld rond.
De grote investeerders kopen tegen bodemprijzen in. Jee, waar zou die onrust vandaan komen?
De Brent zal wel rap omhoog schieten, dus over een paar dagen aan de pomp.
Sluit de grenzen voor omicron, meer accijns voor de schatkist!!!!

www.homocaballus.net

mysa

Berichten: 10452
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 11:57

Dat instorten van de beurzen en valuta gebeurt toch sowieso regelmatig? Ik zie zo vaak aandelen plotseling kelderen omdat er ergens in de wereld spanningen ontstaan of een of andere wereldleider een stevige uitspraak doet.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 12:09

mysa schreef:
Dat instorten van de beurzen en valuta gebeurt toch sowieso regelmatig? Ik zie zo vaak aandelen plotseling kelderen omdat er ergens in de wereld spanningen ontstaan of een of andere wereldleider een stevige uitspraak doet.


De dip als nu is meer dan toen China crypto-valuta verbood.
En dat voor ongefundeerde hysterie over omicron.

Heb de diepste dip gemist -O- maar wel snel een paar kooporders opgesteld.
Dus.... wááááh omicron, oeioeioei, verspreid het woord, de mutanten komen eraan.... we are doomed, we are all dóóómed!! ;) :+

www.homocaballus.net

996981
Berichten: 9681
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 12:14

Huertecilla schreef:
mysa schreef:
Dat instorten van de beurzen en valuta gebeurt toch sowieso regelmatig? Ik zie zo vaak aandelen plotseling kelderen omdat er ergens in de wereld spanningen ontstaan of een of andere wereldleider een stevige uitspraak doet.


De dip als nu is meer dan toen China crypto-valuta verbood.
En dat voor ongefundeerde hysterie over omicron.

Heb de diepste dip gemist -O- maar wel snel een paar kooporders opgesteld.
Dus.... wááááh omicron, oeioeioei, verspreid het woord, de mutanten komen eraan.... we are doomed, we are all dóóómed!! ;) :+

Lees je überhaupt wat Mysa schrijft? Nooit gehoord van bijvoorbeeld conjunctuur?

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8


robeer

Berichten: 1405
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 12:17

Verdorie…..krijg ik eerst corona en nu gaat m’n vermogen er ook nog eens aan. :+

Wegens gebrek aan inspiratie tijdelijk onderschriftloos........


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Appeltje00, ardanwan, Black_Moon, Drico, Glenda, GrapeshotBot, huckellover, Ik_is_Ik, JodieR, Laj1, mabellean, SentiBot en 118 bezoekers