Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:13

Electra63 schreef:
Ik vind het wel treurig dat je zo blij, bijna hysterisch bent, over het uitwisselen van lichaamssappen.
Dan maak je weinig mee, als je dat jubelend op een paardenforum moet vermelden. :D


Je weet dat een tongzoen ook lichaamsvloeistoffen uitwisselen is?

Ah en het bericht was een vrolijke kwinkslag als tegengewicht voor de zeíkstemming over geraniums en sansiverias hier.

Je kunt altijd een moderator temmen omdat te relativerende positieve bijdrages de mineursfeer van de draad verpesten :)*

Maar goed, onverrichter zake terug van niet-boodschappen halen. Had een übercool ander luchtfilterhuis gemonteerd en de motor liep níet goed. Beter ten halve gekeerd.... Thuis controle en was simpel een gebruikersfout :oo Heerlijk om mezelf gelachen :D

Wat dat met het onderwerp van doen heeft; alleen op het verplicht vaccineren hameren en verder niet wordt een ten hele gedwaald.

Aan een ieder die bang is. Kijk eens in de spiegel en vraag éérlijk waarom. Kan je echt niets meer/anders doen om de risicos voor jezelf en dus anderen te beperken?
Dan heb ik het net zo goed over verre- en skivakanties als te rook/dronk/etc. incl. de weerstand tegen maskers.
Ik denk dat er dan héél wat minder stenen over vaccineren gegooid worden.

BigOne
Berichten: 38254
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:15

Officieel zitten we op 19.000. De WHO heeft de oversterfte uitgezocht, 5 miljoen covid doden echter een oversterfte van 19 miljoen .

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:17

DubbelFun schreef:
Ik geloof dus niet dat we maar a la de Spaanse Griep dit virus zijn gang moeten laten gaan 'om er vanaf te komen'.


Dat schrijf hier ook niemand :)* :)* :)*

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:18

Het zal aan mijn perceptie liggen, maar dat lees ik hier toch echt uit.
Huertecilla schreef:
@ ´Spaanse´ griep: Als we daarmee zonodig moeten vergelijken kan je ook een andere insteek uit het geheel rukken: Daar was europa na 18 maanden zo goed als vanaf via natuurlijke weerstand. Wij nu na >18 maanden met vaccinaties niet.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:36

bigone schreef:
Officieel zitten we op 19.000. De WHO heeft de oversterfte uitgezocht, 5 miljoen covid doden echter een oversterfte van 19 miljoen .

En de oversterfte blijft maar stijgen en inmiddels is wel duidelijk dat het geen coronadoden zijn. Wat dan wel de aanleiding is, is een raadsel. Maar ik ben heel benieuwd hoe men hier over een paar jaar naar kijkt als de storm een beetje is gaan liggen.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:38

Sunnda schreef:
bigone schreef:
Officieel zitten we op 19.000. De WHO heeft de oversterfte uitgezocht, 5 miljoen covid doden echter een oversterfte van 19 miljoen .

En de oversterfte blijft maar stijgen en inmiddels is wel duidelijk dat het geen coronadoden zijn. Wat dan wel de aanleiding is, is een raadsel. Maar ik ben heel benieuwd hoe men hier over een paar jaar naar kijkt als de storm een beetje is gaan liggen.



Is dat zo? Heb je daar een bron van toevallig?
Klinkt wel interessant.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:42

Sizzle schreef:
Electra63 schreef:
Ik hoorde net in de auto dat Oostenrijk nu code zwart is


Hûh, ik hoorde juist dat de lockdown zo‘n goede daling gaf :?
Misschien ergens een Oostenrijkse bokker hier?

In Basel is ook een omnicron besmetting gevonden bij een volledig ingeent persoon zonder reisgeschiedenis.
Kortom: het is er al lang en breed en we hebben het met z‘n allen gemist.
Misschien is de huidige piek wel gewoon de nieuwe of zo.


Ik was net de auto aan het parkeren bij stal, dus ik hoorde het niet goed.
Ik ben net thuis en even gegoogled:

https://dvhn.nl/extra/Ziekenhuizen-Oost ... 02831.html

Zebrastreep

Berichten: 9753
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:57

Sunnda schreef:
bigone schreef:
Officieel zitten we op 19.000. De WHO heeft de oversterfte uitgezocht, 5 miljoen covid doden echter een oversterfte van 19 miljoen .

En de oversterfte blijft maar stijgen en inmiddels is wel duidelijk dat het geen coronadoden zijn. Wat dan wel de aanleiding is, is een raadsel. Maar ik ben heel benieuwd hoe men hier over een paar jaar naar kijkt als de storm een beetje is gaan liggen.


Maar leg eens uit waar zijn mensen dan aan gestorven?

Babootje

Berichten: 26256
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:58

Sunnda schreef:
bigone schreef:
Officieel zitten we op 19.000. De WHO heeft de oversterfte uitgezocht, 5 miljoen covid doden echter een oversterfte van 19 miljoen .

En de oversterfte blijft maar stijgen en inmiddels is wel duidelijk dat het geen coronadoden zijn. Wat dan wel de aanleiding is, is een raadsel. Maar ik ben heel benieuwd hoe men hier over een paar jaar naar kijkt als de storm een beetje is gaan liggen.


Misschien dat nu ook de sterfte als gevolg van Corona - niet direct aan Corona gerelateerd - wordt meegeteld?
Gewoon omdat er geen plek in het ziekenhuis te krijgen is?

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 18:03


Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 18:04

Sunnda schreef:
Citaat:
En de oversterfte blijft maar stijgen en inmiddels is wel duidelijk dat het geen coronadoden zijn. Wat dan wel de aanleiding is, is een raadsel. Maar ik ben heel benieuwd hoe men hier over een paar jaar naar kijkt als de storm een beetje is gaan liggen.



Is dat zo? Heb je daar een bron van toevallig?
Klinkt wel interessant.

Wil je de europese cijfers? Of de NL'se? (de Nederlandse heb je in één klik gevonden trouwens op de site van het RIVM.

Edit: oeps, quote volledig verpest. :+

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 18:06

Zebrastreep schreef:
Sunnda schreef:

En de oversterfte blijft maar stijgen en inmiddels is wel duidelijk dat het geen coronadoden zijn. Wat dan wel de aanleiding is, is een raadsel. Maar ik ben heel benieuwd hoe men hier over een paar jaar naar kijkt als de storm een beetje is gaan liggen.


Maar leg eens uit waar zijn mensen dan aan gestorven?

Zoals gezegd weten zelf de experts het niet. Dus als je het niet erg vind waag ik mij er niet aan.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 18:07

Babootje schreef:
Sunnda schreef:

En de oversterfte blijft maar stijgen en inmiddels is wel duidelijk dat het geen coronadoden zijn. Wat dan wel de aanleiding is, is een raadsel. Maar ik ben heel benieuwd hoe men hier over een paar jaar naar kijkt als de storm een beetje is gaan liggen.


Misschien dat nu ook de sterfte als gevolg van Corona - niet direct aan Corona gerelateerd - wordt meegeteld?
Gewoon omdat er geen plek in het ziekenhuis te krijgen is?

In nederland is al vanaf week 20 oversterfte, dus dat denk ik niet.
Ook europees blijft het de hele zomer hoog, dus ik denk dat de oorzaak ergens anders ligt.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 18:07

Electra63 schreef:
Ik was net de auto aan het parkeren bij stal, dus ik hoorde het niet goed.
Ik ben net thuis en even gegoogled:

https://dvhn.nl/extra/Ziekenhuizen-Oost ... 02831.html


Bedankt voor het googelen :D
Ik ben nog wel sceptisch want in het Oostenrijkse, Duitse en Zwitserse nieuws zie ik niets daarover, enkel dat ze protocollen voorbereid hebben.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 18:11

Sunnda schreef:
Wil je de europese cijfers? Of de NL'se? (de Nederlandse heb je in één klik gevonden trouwens op de site van het RIVM.

Edit: oeps, quote volledig verpest. :+


Europese als je ze hebt :j.
Linkje naar de NLe is ook wel handig :)). Als je hem toch paraat hebt

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 18:15


Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 18:24

IMANDRA schreef:
Sunnda schreef:
Wil je de europese cijfers? Of de NL'se? (de Nederlandse heb je in één klik gevonden trouwens op de site van het RIVM.

Edit: oeps, quote volledig verpest. :+


Europese als je ze hebt :j.
Linkje naar de NLe is ook wel handig :)). Als je hem toch paraat hebt

https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps
De Europese alvast. :)

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 18:27

Sizzle schreef:
Electra63 schreef:
Ik was net de auto aan het parkeren bij stal, dus ik hoorde het niet goed.
Ik ben net thuis en even gegoogled:

https://dvhn.nl/extra/Ziekenhuizen-Oost ... 02831.html


Bedankt voor het googelen :D
Ik ben nog wel sceptisch want in het Oostenrijkse, Duitse en Zwitserse nieuws zie ik niets daarover, enkel dat ze protocollen voorbereid hebben.



Ik hoorde het op het 14 uur nieuws en dat ging over code zwart en dat er inmiddels triage in Oostenrijk wordt toegepast.
Ik vond het heftig klinken en ik keek daarom in dit topic of er hier iets over werd geschreven.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 18:42

Citaat:
De artsen bepalen welke patiënten meteen medische hulp nodig hebben en wie korte of langere tijd kan wachten.

Dat klinkt toch niet helemaal als code zwart. Want in principe gebeurt dat nu in NL toch ook gewoon al?

Babootje

Berichten: 26256
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 18:55


Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 18:56

Babootje schreef:
Sunnda schreef:
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/11/29/ru ... n-a4067201

Dit geeft mijn gevoel over de hele situatie wel een beetje weer.


Ik kan de nrc stukjes niet lezen. Alleen voor abonnementhouders

Even de link kopieren en op een incognitopagina bekijken. :D

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 19:04

Toch lijken de berichtgevingen uit Afrika hoopvol.
Een nederlandse arts die net op de radio was en daar werkt en onderzoek doet zei dat ze niemand met die variant op de ic hadden daar. *\o/*

Loretta
Berichten: 8759
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 19:34

Sunnda schreef:
Toch lijken de berichtgevingen uit Afrika hoopvol.
Een nederlandse arts die net op de radio was en daar werkt en onderzoek doet zei dat ze niemand met die variant op de ic hadden daar. *\o/*


Hoeveel mensen uit de risicogroepen zitten daar dan bij?

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 19:34

Onderzoek heeft aangetoond dat (eenvoudige) draagbare luchtreinigers met Hepa-filters op een ziekenhuis ‘ward’ en ICU-afdeling in staat zijn om alle lucht gedragen virusdeeltjes te verwijderen.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.09.16.21263684v1

Dit is een pre-print, peer review moet nog volgen.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 19:37

Sunnda schreef:
Toch lijken de berichtgevingen uit Afrika hoopvol.
Een nederlandse arts die net op de radio was en daar werkt en onderzoek doet zei dat ze niemand met die variant op de ic hadden daar. *\o/*



FOEI zeg, doe niet zo positief.
Afrika kan je niet vergelijken met de EU, met NL -:(-
Daar hebben ze geen meerderheid van de bevolking die eigenlijk al decénnia voorbij de houdbaarheidsdatum is.

Nee, serieus, het geeft een :)* mbt een mogelijke uitweg via omicron.
Het gezonde deel sterft er niet aan en als we de kwetsbaren met vaccin beschermen vallen die er ook niet massaal aan om.
Nu hopen dat dit helder wordt hier in europa vóór we met een verplichte prikpas zitten waar we moeilijk vanaf komen vanwege de verstrengelde belangen.