Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 10:43

jackyline schreef:
Fijne dag allemaal en laten we hopen op wat droger weer.



Dank je. Strálend weer hier. Vet onder nul dus vanmorgen vroeg.
Nu aan de koffie in een bómvol wegrestaurant. Zat een groep van 12 man PoliciaNacional te ontbijten. De helft had niet eens masker bíj zich en slechts twee gebruikten de desinfecterende gel bij de ingang _O-
Ze zijn nu net weer op pad de snelweg op in 6 patrouille-wagens. Zonder handen te desinfecteren.... Leve de verspreiding door de Staat zelf ;)

Vriendin heeft eerst nog een paar ontmoetingen met een paar immigranten vers uit de UK en daarna weekboodschappen met het zijspan. A risk a day keeps the resistance ok *D

Jij, jullie ook veel **\O/**

www.homocaballus.net


IMANDRA

Berichten: 9786
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 10:46

HC natuurlijke immuniteit of vaccin immuniteit maakt in de praktijk amper iets uit. Terwijl natuurlijke immuniteit wel veel meer risico’s met zich meebrengt.

Als Omikron inderdaad iets milder en veel besmettelijker is hebben we een groot probleem. Zéker als we aldus jouw gedachtegang gaan aansturen op natuurlijke immuniteit, dan gaan de ziekenhuisopnames én sterfgevallen de pan uit rijzen en gaan we hoogstwaarschijnlijk over in code zwart daardoor.

Dat lijkt me juist niet wenselijk.

Edit: en je zegt een bredere aanpak op gezondheid. Hoe? Want mensen gaan niet uit zichzelf massaal afvallen, minder drinken of minder roken. Hoe ga je dat voor elkaar krijgen?

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Needje

Berichten: 19170
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 10:48

Nou dat hele paniekerige gedoe meteen irriteert me ook mateloos.
Zonder enig onderzoek nog werd meteen de wereld ingeknald dat vaccins niet meer zouden werken en het allemaal drama is.
Sorry maar dat valt imo wel degelijk onder bangmakerij.

Needje

Berichten: 19170
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 10:49

IMANDRA schreef:
Edit: en je zegt een bredere aanpak op gezondheid. Hoe? Want mensen gaan niet uit zichzelf massaal afvallen, minder drinken of minder roken. Hoe ga je dat voor elkaar krijgen?


Stel nou dezelfde vraag over anti vaxxers.

BigOne
Berichten: 38035
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 10:51

Needje schreef:
Nou dat hele paniekerige gedoe meteen irriteert me ook mateloos.
Zonder enig onderzoek nog werd meteen de wereld ingeknald dat vaccins niet meer zouden werken en het allemaal drama is.
Sorry maar dat valt imo wel degelijk onder bangmakerij.

Nee hoor, door gewoon alle berichten te lezen en te wachten tot mensen die er verstand van hebben reageren is het heel goed mogelijk de bullshit van de rest te scheiden.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

IMANDRA

Berichten: 9786
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 10:51

Needje schreef:
Nou dat hele paniekerige gedoe meteen irriteert me ook mateloos.
Zonder enig onderzoek nog werd meteen de wereld ingeknald dat vaccins niet meer zouden werken en het allemaal drama is.
Sorry maar dat valt imo wel degelijk onder bangmakerij.


Nouja, zonder enig onderzoek. Er is wel degelijk al onderzoek gedaan. Nl., we zien dat deze variant meer mutaties heeft in vergelijking met vorige varianten. Dat heeft invloed op een aantal zaken, waaronder immuniteit. Dus de mogelijkheid bestaat, ze roepen die headlines niet vanuit het niets. Hoe veel invloed deze mutaties daadwerkelijk in de praktijk hebben moet verder/diepgaander onderzoek uitwijzen.

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

BigOne
Berichten: 38035
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 10:52

Needje schreef:
IMANDRA schreef:
Edit: en je zegt een bredere aanpak op gezondheid. Hoe? Want mensen gaan niet uit zichzelf massaal afvallen, minder drinken of minder roken. Hoe ga je dat voor elkaar krijgen?


Stel nou dezelfde vraag over anti vaxxers.

Er zijn zo’n 750.000 anti vaxxers wat betreft Corona. Geen moeite meer voor doen en je nu richten op het boosteren van de bevolking lijkt me een stuk verstandiger.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 10:56

Needje schreef:
Nou dat hele paniekerige gedoe meteen irriteert me ook mateloos.
Zonder enig onderzoek nog werd meteen de wereld ingeknald dat vaccins niet meer zouden werken en het allemaal drama is.
Sorry maar dat valt imo wel degelijk onder bangmakerij.

Inderdaad. Ik denk juist dat daardoor veel mensen afhaken.
Als je een beetje gezond angstsysteem hebt en iemand roept 16 keer per week naar je: 'je gaat dood of wordt ernstig ziek, pas op hoor' Dan denk je na 16 keer: ja dat zal wel, doei! :+
En als dan ook nog eens doodnormaal is geworden dat verhalen van experts uit zelfs het rivm 180 graden kunnen draaien zonder dat blijkbaar mensen denken; dat is gek..5 maanden geleden vertelde je nog precies het omgekeerde.

En dan ga je mensen in quarantaine stoppen en vliegverkeer stilleggen terwijl elke gek kan raden dat die variant hier al lang is en als deze daadwerkelijk sterker is het een kwestie van tijd is dat hij de delts vervangt.

Ik snap niet dat mensen zo bang kunnen blijven. Wat moet dat vermoeiend zijn zeg.
Haal een prik, houd je aan de basismaatregelen en geniet van je leven.

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 10:57

Needje schreef:
IMANDRA schreef:
Edit: en je zegt een bredere aanpak op gezondheid. Hoe? Want mensen gaan niet uit zichzelf massaal afvallen, minder drinken of minder roken. Hoe ga je dat voor elkaar krijgen?


Stel nou dezelfde vraag over anti vaxxers.


Neeeee, díe moeten verplicht, gedwóngen gevaccineerd worden. Sterker nog; opgesloeten wegens pogingen tot moord van kwetsbaren. Te dik, te dronk, te rook, te reizen etc. is allemaal héél wat anders...

@Omicron en experts. Kan je lang op wachten. De experts zijn het na 2 jaar nog niet eens over Corona19 en je kan een expert naar keuze voor joúw argument kiezen. Doen de overheden ook.

Als het inderdaad zoveel besmettelijker is, houden we het niet tegen. Als het inderdaad milder is dan is dat geen punt. Inderdaad hervaccineren van de risicogroepen en _/-\o_
We zien het vanzelf.
Ah, daar komt vriendin....

www.homocaballus.net

IMANDRA

Berichten: 9786
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 10:59

Je praat wel lekker om mijn vraag heen HC. Geen antwoord daarop?

Volgens mij zijn experts het redelijk met elkaar eens wbt. COVID-19 hoor.

En vind jij het geen punt dat de ziekenhuizen straks code zwart hebben dan? Wil jij je daar dan maar bij neerleggen?

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Loretta
Berichten: 8666
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 11:01


Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 11:07


Loretta
Berichten: 8666
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 11:10

Sunnda schreef:
Loretta schreef:

Niet zeggen, ik probeerde het al..maar dat kan helemaal niet volgens de bokt experts. :D


Ik luister toch liever naar de echte experts die er wel verstand van hebben.

IMANDRA

Berichten: 9786
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 11:41

Sunnda schreef:
Loretta schreef:

Niet zeggen, ik probeerde het al..maar dat kan helemaal niet volgens de bokt experts. :D


Is dat zo? Voor zover ik gelezen heb op Bokt erkent iedereen dit probleem?

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 11:54

Sunnda schreef:
Needje schreef:
Nou dat hele paniekerige gedoe meteen irriteert me ook mateloos.
Zonder enig onderzoek nog werd meteen de wereld ingeknald dat vaccins niet meer zouden werken en het allemaal drama is.
Sorry maar dat valt imo wel degelijk onder bangmakerij.

Inderdaad. Ik denk juist dat daardoor veel mensen afhaken.
Als je een beetje gezond angstsysteem hebt en iemand roept 16 keer per week naar je: 'je gaat dood of wordt ernstig ziek, pas op hoor' Dan denk je na 16 keer: ja dat zal wel, doei! :+
En als dan ook nog eens doodnormaal is geworden dat verhalen van experts uit zelfs het rivm 180 graden kunnen draaien zonder dat blijkbaar mensen denken; dat is gek..5 maanden geleden vertelde je nog precies het omgekeerde.

En dan ga je mensen in quarantaine stoppen en vliegverkeer stilleggen terwijl elke gek kan raden dat die variant hier al lang is en als deze daadwerkelijk sterker is het een kwestie van tijd is dat hij de delts vervangt.

Ik snap niet dat mensen zo bang kunnen blijven. Wat moet dat vermoeiend zijn zeg.
Haal een prik, houd je aan de basismaatregelen en geniet van je leven.

Het zou al schelen als bepaalde mensen over voldoende zelfreflectief vermogen zouden beschikken om onderscheid te kunnen maken tussen reële en irreële angst (en angstzaaierij).

Reëel: zorgen om overbelasting van de ziekenhuis- en verpleeghuiszorg
Reëel: angst voor besmetting als je zelf in een risicogroep valt
Reëel: angst om andere kwetsbaren te besmetten
Irreëel: zo bang zijn voor corona dat je je alleen thuis nog veilig voelt
Irreëel: bang zijn voor ongevaccineerden en deze compleet uit de weg gaan, ook al houden ze zich verder aan de maatregelen
Irreëel: bang zijn dat het vaccin je zieker maakt dan corona
Irreëel: overheid, wetenschap en voorstanders van vaccineren en maatregelen zien als een bedreiging van jouw individuele vrijheid, en de maatregelen als opmaat naar een dictatuur

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 12:12

Reëel: De WHO roept op tot kalmte mbt de omicron variant, niet te overdrijven met de maatregels.

Reëel: Omicron was een week éérder in NL gevonden dan in Z.A. en waarschijnlijk nóg weer twee weken eerder in Nigeria.
De knie-reflex tegen Z.A. is ??? en de opmerkingen daarover door de Z.A:-regering gewoon correct.

Omicron waart al minimaal twee weken rond in NL. Waarschijnlijk sinds ergens in oktober over Afrika en rest van de wereld.
Ben benieuwd of de regels mbt Z.A. rechtgetrokken gaan worden. Denk het niet vanwege de nu gecreëerde hysterie; Z.A. meer toegang geven gaat niet gebeuren. Verder teveel boter op het hoofd binnen de EU om NL gelijk te trekken met Z.A. ook al zou dat mínstens terecht zijn.

Een mogelijk vervelend effect van de knie-reflex reacties, maatregels tegen Z.A. is dat nationale instanties begrijpelijkerwijze terughoudend zullen zijn met het bekendmaken van het vinden van een nieuwe variant.
En zo hebben we nóg weer een onzekerheid meer.

www.homocaballus.net

Popstra
Berichten: 13605
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 12:29

Loretta schreef:



Dit werd afgelopen weekend al verteld op Nieuwsuur of iets door een Afrikaanse arts..viroloog..OMT of what ever want ik weet het ook allemaal niet meer zoveel experts er zijn. Dat Europa zich al lang beter had moeten voorbereiden omdat er mutaties uit de armere landen zouden komen door het hebben..hebben..hebben.. van alle vaccinaties in de rijke landen en de arme landen het lekker kunnen uit zoeken.

Maar ook hier weer, wat kunnen wij het gewone klootjes volk daar nu aan doen?

Ik l*l niet met de wind mee nee...

BigOne
Berichten: 38035
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 12:33

En heel eerlijk? Rusland is geen arm land maar net zoals in het hele oostblok is het wantrouwen daar tov de regering nog veel groter dan hier en dus lage vaccinatiegraad en zeer veel zieken en doden. Alhoewel duitsland dat ook heeft voor bepaalde gebieden.
Wanneer iedereen nu eens gewoon had gedaan wat er gedaan moest worden, meteen die prik nemen, in heel europa dan was het een stuk beter gegaan.
Het klootjesvolk moet die prik nemen en niet banketstaaf over individuele vrijheid, die stopt wanneer je anderen benadeeld.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 12:36

bigone schreef:
En heel eerlijk? Rusland is geen arm land maar net zoals in het hele oostblok is het wantrouwen daar tov de regering nog veel groter dan hier en dus lage vaccinatiegraad en zeer veel zieken en doden. Alhoewel duitsland dat ook heeft voor bepaalde gebieden.
Wanneer iedereen nu eens gewoon had gedaan wat er gedaan moest worden, meteen die prik nemen, in heel europa dan was het een stuk beter gegaan.
Het klootjesvolk moet die prik nemen en niet banketstaaf over individuele vrijheid, die stopt wanneer je anderen benadeeld.

Daar los je nog steeds de lage vaccinatiegraad niet op in landen die geen vaccins krijgen.

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 12:43

Askja schreef:
Irreëel: overheid, wetenschap en voorstanders van vaccineren en maatregelen zien als een bedreiging van jouw individuele vrijheid, en de maatregelen als opmaat naar een dictatuur


Opvallend dat je het tweede aan het eerste toevoegt om de redelijkheid ervan te ontkrachten.

Het verplicht vaccineren ís een bedreiging van de individuele vrijheid. Geen mening maar een feit, of je daar nu voor of tegen bent.

Een in míjn perceptie postieve gedachte is dat de twee nichtjes die hier vorige week waren, via Schiphol kwamen toen omicron daar al uitgewisseld werd.
Omdat ze prikpas (van voorjaar) hadden verder geen tests nodig tussen NL en Spanje.
Vriendin tijd mee in kleine ruimtes tijd doorgebracht, de NL begroetings/afscheidszoenen incl.
Vriendin wisselt lichaamsvloeistoffen met mij uit.
YESSSS!!! ik heb kans op het omicron.
_O- _O-

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 12:45

bigone schreef:
Het klootjesvolk ....


Oeps.

Last van zelfaangenomen hogere moraal?

www.homocaballus.net

Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 12:56

Huertecilla schreef:
Vriendin wisselt lichaamsvloeistoffen met mij uit.
YESSSS!!! ik heb kans op het omicron.
_O- _O-


*\o/* *\o/* *\o/*

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 13:05

Suzanne F. schreef:
Huertecilla schreef:
Vriendin wisselt lichaamsvloeistoffen met mij uit.
YESSSS!!! ik heb kans op het omicron.
_O- _O-


*\o/* *\o/* *\o/*



Win-win ;)

www.homocaballus.net

BigOne
Berichten: 38035
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 13:16

Huertecilla schreef:
bigone schreef:
Het klootjesvolk ....


Oeps.

Last van zelfaangenomen hogere moraal?

Wanneer we daar over beginnen dan kijk even goed in de spiegel HC want wanneer er hier eentje in alle coronatopics zijn zelf aangenomen superioriteit en moraal laat blijken ben jij het wel, richt je op lichaamssappen, bespaar ons diverse oversekste verhalen en onleesbare adhd Posts. Duik het bed of de kofferbak in en doe je best.
Net als wij dat doen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 13:23

Huertecilla schreef:
Askja schreef:
Irreëel: overheid, wetenschap en voorstanders van vaccineren en maatregelen zien als een bedreiging van jouw individuele vrijheid, en de maatregelen als opmaat naar een dictatuur


Opvallend dat je het tweede aan het eerste toevoegt om de redelijkheid ervan te ontkrachten.

Het verplicht vaccineren ís een bedreiging van de individuele vrijheid. Geen mening maar een feit, of je daar nu voor of tegen bent.

Een in míjn perceptie postieve gedachte is dat de twee nichtjes die hier vorige week waren, via Schiphol kwamen toen omicron daar al uitgewisseld werd.
Omdat ze prikpas (van voorjaar) hadden verder geen tests nodig tussen NL en Spanje.
Vriendin tijd mee in kleine ruimtes tijd doorgebracht, de NL begroetings/afscheidszoenen incl.
Vriendin wisselt lichaamsvloeistoffen met mij uit.
YESSSS!!! ik heb kans op het omicron.
_O- _O-

Gefeliciteerd ...?

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Hinneke, agesus, carina, Eliana, Goldwynn, GrapeshotBot, IASCrawler, Lalidan, leanneXXnona, neline11, Polarize, sinnekinne, stella92, VuurVleugels, xKatinkii, xPabloBokt en 57 bezoekers