Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:18

Matheno schreef:
Het zou al heel veel schelen als mensen geen Facebook/Instagram/Telegraaf stemmingmakerij zou lezen. Zo jammer dat sommige families hierom uit elkaar zijn gevallen.

Ik vind het juist goed om te weten wat anderen denken.Voor het tijdperk van de sociale media wist je dat meestal niet.Ik heb me wel verbaasd over de standpunten van sommigen over corona en het vaccin van wie ik dat niet zo verwacht had.Maar ik verwijder niemand daarom van sociale media want via internet kun je niet besmet worden.Nou ja,wel met een computervirus :+ .Ik ben zelf gevaccineerd en vind het wel jammer dat enkele van mijn favoriete sites helemaal gekaapt zijn door anti-vaxxers die zo fel zijn dat ik niet eens zou durven melden daar dat ik het wel ben.Maar goed,als ik hun berichten niet leuk vind dan hoef ik ze niet te lezen.


anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:29

x_Milou schreef:
Relien schreef:
Ik heb bepaalde mensen uit mijn vriendenbestand van Facebook en insta verwijderd.
Dit waren voornamelijk kennissen mensen die ik ken van het een of het ander maar niet persee week contact mee heb.

Ik ben zelf van mening dat iedereen vrije keus moet hebben maar laten we dan met zijn alle de middenweg kiezen. De extremen van de ene kant naar de andere kant daar wil ik weg blijven. Ik kan en wil mij daar niet in bemoeien maar zodra ik dus in berichten als gevaccineerde belachelijk gemaakt wordt dan is het voor mij klaar.

Ik volg op Social media echt nog wel kennissen waar ik contact mee wil hebben die ook wat meer naar de ene kant staan dan het midden maar die zijn niet op de man af.

Als ik mijzelf goed verwoord .
Vind het lastig met mensen in gesprek te gaan over Corona omdat het vaak tot irritaties zorgt.


Dit heb ik ook! Heb mensen verwijderd die van beide kanten hele extremistische dingen postten meerdere keren per dag. Ik vind het prima om met mensen om te gaan die niet gevaccineerd zijn en daar hun redenen voor hebben, maar ik heb simpelweg geen zin om iedere dag “overtuigd” te worden via socials. Ben daardoor ook wel anders over die mensen gaan denken, zeker wanneer mensen echt slechte bronnen gebruiken.

Klein zijstapje: wat vinden jullie ervan als mensen met een bedrijf dit soort dingen op hun (privé) pagina posten? Dan bedoel ik de kleine bedrijven, waarvan je weet wie de eigenaar is. Bijvoorbeeld de bakker die altijd een praatje maakt of je kapper. Zijn jullie dan sneller geneigd om naar een concurrent te gaan?

Nou,ik zou dan denken dat ik bij die antivaxxers eerder besmet zou raken als ik bij hen in de winkel zou komen.Dus liever gaan naar een andere als ik zou weten dat die wel al het mogelijke zou doen om corona tegen te gaan.Maar meestal weet je het niet tenzij dat ze het zelf rondstrooien.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 16:26

Tallie1979 schreef:
Ik ben gevaccineerd, maar heb dat eigenlijk uit zakelijk oogpunt gedaan. Omdat ik mijn werk weer normaal uit wilde voeren en hopelijk ook het normale leven weer op hoop te pakken.

En omdat ik ook gewoon van het gezeik af wil zijn.

Maar niet uit het oogpunt van de buurman of het omaatje van om de hoek. Gewoon alleen maar omdat ik het gezeik zo spuug en spuugzat ben.

Maar had ik niet hoeven werken en lekker met mijn reet in een huis gezeten waar ik niet perse uit had gehoeven, dan had ik ook geen prikken laten zetten. Eerlijk is eerlijk.

En ik heb respect en een bepaalde mate van bewondering voor de mensen die het niet willen. Die achter hun principes staan. :)

Maar je kunt toch niet jarenlang in je huis blijven zitten en met helemaal niemand contact hebben?

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 09:21

Wat betreft mondkapjes. Ik denk dat die echt wel helpen want zat mensen komen (te) dicht bij je staan,hoesten dan druppels in je gezicht of ook spreken ze "met consumptie".

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 11:06

Ik nodig alleen nog maar mensen thuis uit waarvan ik weet dat ze gevaccineerd zijn.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 18:12

Loretta schreef:
In het begin heb ik dat wel gedaan. Inmiddels sta ik er zo in dat ik ieder zijn of haar keuze respecteer. Zelf ben ik gevaccineerd maar ik vind de tweedeling iets vreselijks.

Ik denk dat een ongevaccineerd iemand een mogelijke besmettingsbron kan zijn en daarom nodig ik ze niet bij mij thuis uit.Tenzij dat iemand zich om medische redenen niet kan laten vaccineren,die kan er dan niets aan doen.Overigens komt andersom ook voor,dat iemand die op bezoek wil komen eerst vraagt of ik wel gevaccineerd ben.We moeten toch van het virus af en daarom is het verstandig om besmettingen zo veel mogelijk te voorkomen.Anders blijft het rondgaan.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 08:32

Dat ik zei geen ongevaccineerden thuis uit te nodigen,dat gaat bij mij over privegezelligheidsbezoeken.Daarvoor heb ik geen zin om extra risico op besmetting te lopen.En ook is het zo dat ik vind dat de zonder medische reden ongevaccineerden nu zo'n apart wereldbeeld hebben,althans zo anders dan ik,dat ik ze toch niet op bezoek hoef want er is geen gezellig gesprek meer mee te voeren.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:03

Poekkie schreef:
anjali schreef:
Dat ik zei geen ongevaccineerden thuis uit te nodigen,dat gaat bij mij over privegezelligheidsbezoeken.Daarvoor heb ik geen zin om extra risico op besmetting te lopen.En ook is het zo dat ik vind dat de zonder medische reden ongevaccineerden nu zo'n apart wereldbeeld hebben,althans zo anders dan ik,dat ik ze toch niet op bezoek hoef want er is geen gezellig gesprek meer mee te voeren.


En dit soort dingen helpt onze samenleving nog harder de grond in natuurlijk. Wat een stigmatisatie.

Ja dat klopt.Maar wat wil je dan. Het virus moet weg en degenen die de ernst van de situatie niet inzien,die veroorzaken mede de huidige ellende in de samenleving.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:37

Zonnetje81 schreef:
Jazeker, sommige mensen heb ik ontvolgt op facebook en met sommige mensen heb ik het niet over corona. Ik denk dat er best veel vriendschappen door kapot gaan.

Ik ontvolg niemand want via internet word je niet besmet met corona.De vrienden die ik heb zijn allen gevaccineerd. Kennissen,dat is wat anders.Ik zat in religieuze chatgroepen en die hebben het nu alleen nog maar over corona en zijn zo tegen vaccinaties dat ik niet eens kan melden dat ik wel gevaccineerd ben.Volgens mij gebruiken ze het geloof alleen als smoes omdat ze denken dat vaccins schadelijk zijn.Onze eigen R.K. leiders ,o.a. Kardinaal Eijk die oorspronkelijk arts is,hebben opgeroepen tot vaccinatie.Die krijgt nu een hoop negativiteit over zich heen.Als dit zo doorgaat dan hebben we straks met Kerstmis weer een lockdown.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:53

pmarena schreef:
Ik vind dat mensen zèlf die verdeeldheid veroorzaken. Als je respect hebt voor andermans mening en iemand gewoon een "goed mens" vindt dan kan je het over heel veel dingen heel erg oneens zijn, maar het toch nog gewoon gezellig hebben :)

Zo had ik van de week nog dat ik plotseling ineens vanuit het niets midden in een QRcode discussie zat, en het mij niet in dank afgenomen werd dat ik begrip heb voor de maatregelen....(omdat we nu eenmaal die ziekenhuizen niet kunnen laten verzuipen, vind ik) en dat werd best een beetje een onprettige sfeer omdat ik er nu eenmaal wat anders over denk.

Ik heb er geen probleem mee dat gesprekspartner er anders in staat, maar zij had er wel een probleem mee dat ik niet mee ging in haar mening. Zij vindt mij nu on-ethisch denk ik :=

Terwijl ik het hier naderhand over had met een andere bekende, die zichzelf een enorme wappie noemt (is ook wel zo, haha) en daar heb ik gewoon een leuk, gezellig gesprek mee gehad want zij staat er net zo in als ik: je vindt die ander een goed, leuk mens en beseft beiden dat je de wijsheid niet in pacht hebt. Dat dingen anders kunnen zijn dan ze lijken. Dat cijfers wel eens niet kunnen kloppen. Dat er verschillende wegen naar Rome leiden...en je misschien helemaal niet naar Rome wilt omdat daar de oplossing misschien helemaal niet ligt ;)

Dus we hebben beiden wel onze eigen meningen en gevoelens, die héél ver uit elkaar kunnen liggen.... maar we verklaren elkaar niet voor gek en zien de mening van de ander niet per-sé als fout maar gewoon ànders.

Wat mij betreft zorgde persoon 1 zèlf voor dat gevoel van verdeeldheid.

Ik vind het best dat anderen een andere mening hebben. Maar als ze een besmettelijk virus kunnen verspreiden dan houd ik ze in fysieke zin liever zo veel mogelijk uit de buurt.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:33

Na dit alles gelezen te hebben concludeer ik dat er dus inderdaad een tweedeling is ontstaan tussen gevaccineerden en mensen die vinden dat vaccineren toch niet helpt,slecht is,of wat dan ook.Discussieren erover is zinloos.Helaas werken de ongevaccineerden eraan mee dat we nu weer op een lockdown afstevenen.Gezellig net voor de Kerstdagen...

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:40

Poekkie schreef:
anjali schreef:
Na dit alles gelezen te hebben concludeer ik dat er dus inderdaad een tweedeling is ontstaan tussen gevaccineerden en mensen die vinden dat vaccineren toch niet helpt,slecht is,of wat dan ook.Discussieren erover is zinloos.Helaas werken de ongevaccineerden eraan mee dat we nu weer op een lockdown afstevenen.Gezellig net voor de Kerstdagen...


Hmm nou niet echt… nu test ik braaf, maar als ik mij verplicht moet laten vaccineren verzeker ik dat ik elke mogelijke regel en verworven vrijheid zal misbruiken waar mogelijk. De enige zal ik vast niet zijn. Dus veel succes :)

Waar slaat dat nou op. Ga je dan wraak nemen omdat je je hebt moeten laten vaccineren? Jij bent ook onderdeel van de maatschappij . Je hebt daar dus de hele maatschappij inclusief jezelf mee. Al die maatregelen zijn er niet om mensen mee te pesten maar juist om ze te beschermen,zelfs tegen zichzelf als dat nodig is.Er zijn zoals je wel zult weten al landen waar vaccineren verplicht is,bijv. Oostenrijk.Dat doen ze echt niet voor de lol maar omdat het helemaal misloopt met de besmettingen.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 17:24

Poekkie schreef:
Waarom is dat gek? Wanneer je geen deel meer wenst uit te maken van een bestaande maatschappij omdat de visie totaal botst, ga je er de kantjes aflopen waar mogelijk. Dusja, indien ik gedwongen word tot vaccinatie en zo’n QR code krijg, dan laat ik mij niet meer testen en sta ik (nog liefst met symptomen) op elk evenement waar ik heen kan. Mogen de gevaccineerden die het duidelijk zo hoog in hun bol hebben ook eens meemaken hoe snel je het kan doorgeven binnen hun regeltjes. Mezelf kunnen ze toch niet meer raken, alle vrijheden en rechten hebben ze met hun beslissingen toch al afgepakt op dat moment.

Je hoeft geen deel meer uit te maken van de huidige maatschappij.Het is ook helemaal niet leuk nu met die corona en de gevolgen daarvan. Echter ontsnappen is vrij moeilijk omdat letterlijk onze hele aarde geinfecteerd is. De enige oplossing is dus je opgeven voor een ruimtevlucht naar een andere planeet.Enkele reis dan.Wel zorgen dat je vantevoren negatief getest bent anders importeer je het virus naar die andere planeet. :+

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 17:51

En door dat soort mensen hebben we kans straks met Kerstmis met een totale lockdown te zitten.En dan ook nog die nieuwe Zuidafrikaanse mutatie erbij.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 18:24

Daphara schreef:
Dames we verzanden hier weer in een welles-nietes discussie. Nogmaals, het gaat hier niet om wel of niet vaccineren, gebruik van valse QR codes of het meer of minder besmettelijk zijn. Het gaat er over of en hoe de COVID-19 en iemands standpunt t.o.v. bijvoorbeeld de maatregelen invloed heeft op hoe jij tegen die mensen aankijkt.

Ervaringen uit de tweede of derde hand heeft geen meerwaarde in dit topic. Immers als jij de schoonzoon (of welk persoon dan ook) niet persoonlijk kent, zal je door dit bericht ook niet anders over deze persoon gaan denken.
Ken je de persoon wel persoonlijk, dan kan een incident als dit behoorlijk invloed hebben op hoe jij over die persoon denkt.

Ik heb de indruk dat deze voorbeelden uit de 2e of 3e hand meer bedoeld zijn om een eigen standpunt in de coronadiscussie te staven, dan om te onderbouwen hoe het invloed heeft op hoe we anders tegen onze medemensen zijn gaan aankijken.

Ja ik kijk dus anders tegen mensen aan die ik al kende maar die nu ineens in mijn ogen vreemd en onverantwoordelijk irrationeel gedrag vertonen.Waarvan ik dat nooit gedacht had.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 09:58

Het probleem is dat het niet zomaar om ideeen gaat die je van elkaar zou moeten accepteren,maar om een besmettelijke ziekte.Als iemand dan niet alle mogelijke voorzorgsmaatregelen neemt om anderen niet te besmetten, dan kan ik die losse houding niet respecteren.


anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 18:13

Elisa2 schreef:
anjali schreef:
Het probleem is dat het niet zomaar om ideeen gaat die je van elkaar zou moeten accepteren,maar om een besmettelijke ziekte.Als iemand dan niet alle mogelijke voorzorgsmaatregelen neemt om anderen niet te besmetten, dan kan ik die losse houding niet respecteren.


Compassie hebben is niet hetzelfde als bepaalde gedragingen accepteren, maar begrijpen waarom mensen doen wat ze doen en vanuit dat begrip contact zoeken en op een respectvolle manier met elkaar gaan praten ipv vingertje blijven wijzen naar de anderen vanuit (ver)oordelen.

Sorry maar ik probeer contact met ongevaccineerden juist zoveel mogelijk te vermijden.Om gezondheidsredenen.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 13:08

Ik ben uit 1953. Toen waren er mensen die zich niet wilden laten vaccineren tegen polio en die belandden in een ijzeren long.Ook korter geleden nog, hoorde ik van mijn broer die ic-verpleegkundige was,dat iemand op vakantie ging naar een risicogebied in Afrika,zich niet had laten vaccineren,daar ook polio opliep en eveneens aan de beademingsmachine belandde.Waarom toch.Je krijgt die prik tegen corona gratis.Wat een eigenwijsheid en dwarsheid.En je brengt anderen in gevaar.Net zoals dat stel dat uit Z.Afrika aangevlogen kwam,besmet bleek en hier in een luxe hotel werd gestopt betaald door de regering,en toen ontsnapte en in een vliegtuig naar Spanje ging zitten! Ja leuk dan kun je het hele vliegtuig besmetten en moet iedereen daar weer in quarantaine.Door dit soort egoistische en onverantwoordelijke mensen komen we nooit van de pandemie af.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 14:47

@Pmarena,jammer dat jij dat maar onzin vindt. maar ik ben blij dat mijn ouders mij als kind hebben laten vaccineren tegen polio, want de levenslang daardoor gehandicapten waren helemaal niet zeldzaam.Een andere gevaarlijke ziekte die door vaccineren bijna is uitgestorven is cholera.Daar heb ik nog wel ooit een vaccinatie tegen gehad toen ik naar India ging.Later was dat niet meer nodig.Momenteel zijn er wel heel erg veel reis- en emigratiebewegingen gaande over de hele wereld.Waardoor verdwenen ziektes toch weer de kop kunnen opsteken.Als je je ergens tegen kunt beschermen help je niet alleen jezelf maar voorkom je ook dat anderen besmet worden.Acuut is dat nu het geval met corona.Ik zou zelf erg last van mijn geweten krijgen als door mijn toedoen een ander besmet zou worden met corona of met iets anders.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 07:39

Zojuist las ik in de krant dat de eigenaar van een supermarkt bedreigd is nadat hij zijn personeel heeft opgeroepen om zich te laten vaccineren.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 11:44

Nou ik doe het zo. Ik heb af en toe wel eens mensen nodig om klusjes te doen. Daar heb ik al jaren dezelfde ZZP-ers voor .Nu ga ik eerst een informeel praatje met ze aan waarin ik het gesprek ook op vaccinaties breng.Sommigen weigeren dan te zeggen of ze gevaccineerd zijn of niet,nadat ik zelf heb vermeld dat ik dat wel ben en me ook aan alle maatregelen houd,o.a. dat als ik verkoudheidsverschijnselen heb meteen alle afspraken afzeg.Dan vrees en vermoed ik dat ze niet gevaccineerd zijn. Sommigen zeggen dan nl. dat het ze niet boeit en ze er niet over willen praten.Nou ja dan huur ik ze niet in.Zonder dat specifiek zo te zeggen omdat ik geen zin heb in agressie, ja zover is het al gekomen!Zodoende heb ik persoonlijk nu wel een scheiding tussen gevaccineerden en ongevaccineerden die ik wel of niet in mijn woning wil toelaten.In Italie word je ontslagen als je je niet wil laten vaccineren.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:38

Ik ben wel heel gelovig. Volgens mij heeft corona en de vaccins niets met God te maken maar zijn het puur wereldse profane zaken.Zolang we in de wereld leven zullen we met wereldse problemen te maken krijgen die dus ook op een wereldse manier opgelost kunnen worden.Door de eveneens wereldse vaccins hopenlijk.Die ook de Heilige Graal niet zijn en ik zal ook niet beweren dat ze geen bijwerkingen kunnen hebben.Maar je moet iets om uit de huidige impasse te komen.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 18:09

Sunnda schreef:
Ik vind het triest dat in mijn omgeving de ongevaccineerden niet eens hun mond meer open durven te doen omdat de 'coronapolitie' dan meteen in hun nek springen.
En dat terwijl die mensen keuren testen, zich aan de maatregelen houden en er de leeftijd niet voor hebben om uberhaupt op de zorg te drukken.

Dat komt omdat de gevaccineerden de ongevaccineerden soms zien als potentiele virusbommetjes.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 18:37

Telpeva schreef:
Terug on topic?
Hebben jullie ook al eens nagedacht over de toekomst, maar wellicht ook al voor nu, over hoe je ermee om gaat of om wilt gaan, met de mensen die voor je gevoel nu echt 'af' zijn door hun standpunten zeg maar. Misschien kunnen we hier ook eens samen bomen over hoe we toch in contact kunnen blijven met zulke mensen, of over hoe je misschien later (als je dat al wilt natuurlijk) het contact weer zou kunnen herstellen. Want hoe herstel je zoiets, hoe denk je over de toekomst? Ga je elkaar na corona toch weer opzoeken, of is de vriendschap misschien echt blijvend kapot?

Om het op mijzelf te betrekken, ik heb een vriendin die ik al meer als 20 jaar ken, het begon als schoolvriendinnen en we hebben altijd contact gehouden. Maar zij denkt zo anders als ik, en ze doet nu ook dingen waar ik echt met walging tegenaan kijk zeg maar (lees, met klachten niet testen of thuis blijven, maar toch de deur uit gaan om te feesten, gewoon blijven afspreken met anderen enz.). Momenteel ga ik niet met haar om, maar ze is tot corona wel altijd een heel lieve vriendin geweest. Toch vind ik haar nu gevaarlijk en egoistisch bezig, kan ik haar dat gedrag vergeven? Zal ik ooit nog hetzelfde naar haar kunnen kijken, wetende dat ze in mijn ogen gewoon schijt heeft aan het wel of niet overleven van anderen, als ze zelf maar lol kan hebben in het leven?

Ik weet het gewoon echt nog niet, ik vind het moeilijk. Momenteel ben ik vooral teleurgesteld en boos, maar ja misschien is zij dat andersom ook wel omdat ik alles wat zij wil doen en laten afwijs. Hoe herstel je zoiets, wil ik het herstellen... Zou het blijvend kapot zijn

Niet elke vriendschap is voor eeuwig. Vriendschap kan uitgaan .Je kunt uitelkaargroeien.Deze coronatijd is wel een test of je ook onder moeilijke omstandigheden nog op dezelfde golflengte zit.Als dat blijkt niet zo te zijn is dat jammer maar je krijgt dan ruimte voor andere vrienden die beter bij je passen.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 12:19

enzino schreef:
Askja schreef:
Mysa: en godsdienstwetenschappen dan? Dat is een universitaire studie ;)
Serieus, natuurlijk is geloof geen wetenschap. De essentie van geloven is dat het onvoorwaardelijk is, zonder bewijslast.

Rule of thumb: als een studierichting of onderzoeksrichting het woord "wetenschap" in de naam heeft, dan is het eigenlijk geen echte wetenschap.

Wiskunde, scheikunde, natuurkunde, biologie...

en dan godsdienstwetenschap, klimaatwetenschap, politieke wetenschap, etc.

Ik heb Godsdienstwetenschappen (Theologie) gestudeerd .Hoe meer je daarover studeert hoe meer je merkt dat dat je er eigenlijk niets van weet. Het menselijke brein is maar zeer beperkt.Ik geloof zeker in God. Ik heb al eens eerder in dit topic gemeld dat ik die hele coronatoestanden en de vaccins zie als iets niet van God maar van de wereld waar we nu eenmaal in leven.En daarom vind ik de wereldse maatregelen die genomen worden,ook je laten vaccineren, iets waar we nu eenmaal mee zitten.Om te proberen uit de ellende te komen.Ik heb me dus ook laten vaccineren en wacht nu op een oproep voor de booster want helaas zijn we er nog niet uit.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: brennie85, capriz, colette40, Danij, Firebug, Froukje, gillian, JoT, Kinke, Mirranda, Missy_, Soepblik, XXInKA en 57 bezoekers