Wie doet er mee! Applaus voor de zorg en andere hulpverlener

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
jiehaaa

Berichten: 5068
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 16:09

Ja, allebei kan, maar ik ben erg gehecht aan mijn avatar. <3


Barbabientje

Berichten: 8203
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Wie doet er mee! Applaus voor de zorg en andere hulpverlener

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 16:11

Lief van jullie! Als cohort verpleegkundige lijk je af en toe toch een beetje van alles af te staan, dus ik open Facebook maar weinig meer om mezelf een hoop woede en verdriet te besparen.
Dit soort kleine dingen zijn dan altijd fijn! <3

Nymphadora Ria <3 *22-06-2018*
Cadilac <3 *24-05-2007* B+8

KimD

Berichten: 20399
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 16:16

Ik vind het altijd jammer dat zoveel andere sectoren die ook gewoon moeten verder bikkelen worden vergeten of ondergesneeuwd door de zorg. Ik heb absoluut respect voor onze zorgmedewerkers en de mensen die op de COVID-units dag in, dag uit staan te zwoegen.

Dus, applaus voor álle mensen die dagelijks worden geconfronteerd met de gevolgen van COVID-19 en de bijbehorende zorgen. _/-\o_


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

DuoPenotti

Berichten: 29286
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-21 16:23

Barbabientje schreef:
Lief van jullie! Als cohort verpleegkundige lijk je af en toe toch een beetje van alles af te staan, dus ik open Facebook maar weinig meer om mezelf een hoop woede en verdriet te besparen.
Dit soort kleine dingen zijn dan altijd fijn! <3

Graag gedaan!! :knuffel:




KimD schreef:
Ik vind het altijd jammer dat zoveel andere sectoren die ook gewoon moeten verder bikkelen worden vergeten of ondergesneeuwd door de zorg. Ik heb absoluut respect voor onze zorgmedewerkers en de mensen die op de COVID-units dag in, dag uit staan te zwoegen.

Dus, applaus voor álle mensen die dagelijks worden geconfronteerd met de gevolgen van COVID-19 en de bijbehorende zorgen. _/-\o_

Applaus voor alle mensen die er mee geconfronteerd worden is ook zeker mooi: Afbeelding

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 16:32

Applaus voor de zorg:
NEE, NEE en nog eens NEE.

De zorg was al in Nederland onder de maat en de laatste jaren catastrofaal slecht.
Dat de zorgverleners, die wellicht hun uiterste best doen, onvoldoende hun stem laten horen maakt het nog erger.
1voorbeeld, covid patiënten horen niet in de bestaande ziekenhuizen, ze hinderen de zorg onnodig. Er zijn nu al 2 jaren voorbij om talloze ziekenhuizen te bouwen en verpleegkundigen op te leiden.
Laatst bijgewerkt door Nico12 op 27-11-21 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Berichten: 20503
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Wie doet er mee! Applaus voor de zorg en andere hulpverlener

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 16:35

ehmmmm Nico? Hoe lang duurt het precies om IC verpleegkundige te worden?
En hoeveel verpleegkundigen willen ook IC verpleegkundige worden?

DuoPenotti

Berichten: 29286
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-21 16:37

En daar kunnen de zorgmedewerkers wat aan doen?
Nee voor ons kabinet is wat anders dan nee voor het personeel dat maar moet roeien met de riemen die ze hebben.

Lijkt me niet zo moeilijk die 2 uit elkaar te houden.

En voor de politieke discussie verwijs ik je graag elders op bokt. :)

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 16:55

Mooi initiatief! Ik twijfel nog welke van de twee avatars ik ga nemen. Ik sla ze allebei op, dan kan ik misschien wisselen over een poosje :)

Nico12, volgens mij sla je de plank volledig mis.

*pum*

Kookaburra

Berichten: 5375
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 17:02

Nico12 schreef:
Applaus voor de zorg:
NEE, NEE en nog eens NEE.

De zorg was al in Nederland onder de maat en de laatste jaren catastrofaal slecht.
Dat de zorgverleners, die wellicht hun uiterste best doen, onvoldoende hun stem laten horen maakt het nog erger.
1voorbeeld, covid patiënten horen niet in de bestaande ziekenhuizen, ze hinderen de zorg onnodig. Er zijn nu al 2 jaren voorbij om talloze ziekenhuizen te bouwen en verpleegkundigen op te leiden.

En kan de zorg aan dat laatste wat doen? Dat is helaas politiek...

Dus waarom niet onze waardering uitspreken naar de mensen, die ondanks de hoge werkdruk door de keuzes in de politiek steeds weer naar het werk gaan? Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld politieagenten.

paars

Berichten: 5546
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 17:17

Mensen, doe niet als de media en geef die paar roeptoeters svp geen podium.

DuoPenotti ik vind het een heel leuk initiatief en die graag mee! Graag wel wat hulp van iemand want het plaatsen van de link uit de OP…werkt bij mij niet (zal wel iets verkeerd doen).

Edit: “al” gelukt :)
Laatst bijgewerkt door paars op 27-11-21 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 17:24

Nico12 schreef:
Applaus voor de zorg:
NEE, NEE en nog eens NEE.

De zorg was al in Nederland onder de maat en de laatste jaren catastrofaal slecht.
Dat de zorgverleners, die wellicht hun uiterste best doen, onvoldoende hun stem laten horen maakt het nog erger.
1voorbeeld, covid patiënten horen niet in de bestaande ziekenhuizen, ze hinderen de zorg onnodig. Er zijn nu al 2 jaren voorbij om talloze ziekenhuizen te bouwen en verpleegkundigen op te leiden.


Dat ligt niet bij de zorgmedewerkers, maar bij de overheid en de beleidsvoeders.
Ik heb juist respect voor de mensen die wel in een zorgend beroep zijn blijven werken ondanks deze crisis.
Ik kende 3 mensen die in de zorg werkten waaronder 1 IC verpleegkundige, en allemaal zijn ze opgestapt. En in alle eerlijkheid, ik denk dat ik dat ook gedaan zou hebben, de kritiek die mijn nichtje bijv kreeg omdat ze zich niet prettig voelde bij een vaccinatie en zich zelf overal moest gaan verdedigen, terwijl ze netjes testte en gewoon gezond was, echt heel sneu, het onderwerp dat continue naar boven gehaald moest worden, de frustratie en tweedeling, de hoge werkdruk, onregelmatige (over)uren, maakte het geen aantrekkelijke baan (meer) ondanks dat het best wel goed betaald en alle bonussen, zou dat er ook voor mij niet tegen op wegen, dan maar een euro minder per uur. Mijn nichtje studeert nu voor acccountant overigens haha, die was er ook echt klaar mee. En zonde, want ze is echt een zorgend type en voor corona praatte ze altijd vol trots over haar werk :j
Dus van hier uit ook veel resect voor de zorgmedewerkers, niet eens zo zeer vanwege het in aanraking komen met corona, maar alle heisa er omheen die jullie toch maar steeds weer moeten verdragen, de snelle aanpassingen die er steeds gedaan moeten worden, hoge werkdruk en nog te lage support van uit de overheid, ondanks dat blijven jullie toch overeind staan :knuffel:


DuoPenotti

Berichten: 29286
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-21 17:29

paars schreef:
Mensen, doe niet als de media en geef die paar roeptoeters svp geen podium.

DuoPenotti ik vind het een heel leuk initiatief en die graag mee! Graag wel wat hulp van iemand want het plaatsen van de link uit de OP…werkt bij mij niet (zal wel iets verkeerd doen).

Edit: “al” gelukt :)

Fijn dat het gelukt is :j

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Achterom
Berichten: 23021
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 17:54

Mizora schreef:
De daden doe ik uiteraard ook. Maar de consequentie is dat ik dus ook niet te zien ben. Dat krijg je als je zoveel mogelijk thuis zit.

Het is een tegengeluid t.o.v. de schreeuwers die het onzin vinden. Niet omdat ik ook maar enigszins denk dat dit echt de oplossing gaat zijn, maar wel dat zo'n glimlachje net dat steuntje in de rug voor zorgpersoneel/hulpverleners kan zijn. En dat wil ik ze graag geven. Ik zou willen dat ik meer kon doen, maar dat kan ik niet, dus dan maar mentaal.

Er is zeker iets dat je kunt doen, als je dat niet al deed, en dat is bij de volgende verkiezingen stemmen op een partij die het wel goed voor heeft met de zorg. En dus geen VVD, CDA etc.

DuoPenotti

Berichten: 29286
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wie doet er mee! Applaus voor de zorg en andere hulpverlener

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-21 18:03

Kan de politieke discussie in een ander topic aub?

Voor nu wil ik enkel laten weten achter onze hulpverleners te staan.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Achterom
Berichten: 23021
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 18:24

DuoPenotti schreef:
Kan de politieke discussie in een ander topic aub?

Voor nu wil ik enkel laten weten achter onze hulpverleners te staan.

Heel eerlijk: ik ben het in essentie met Billy eens. Dit soort dingen is echt een hol gebaar, als je verder niets doet.
Nu weet ik dat jij wel wat doet :j maar heel eerlijk gezegd krijg ik hier persoonlijk wel wat jeuk van.
Mijn collega's hebben nog steeds te maken met familie van cliënten waarbij ze keer op keer politieagentje moeten spelen omdat ze zich niet aan de basisregels houden.
Sterker nog: als er dan weer eens een uitbraak is op locatie, wijst de familie meteen met de vinger naar de zorgverleners, want die zullen de oorzaak wel zijn.

Als je op de partijen hebt gestemd die de huidige regering vormen, ben je wat mij betreft mede schuldig aan de huidige situatie in de zorg. Blijkbaar interesseert het je dan dus niet genoeg.

DuoPenotti

Berichten: 29286
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-21 18:46

Maar dat krijgt nu niemand ineens veranderd...

Dan kun je zeggen hol gebaar, zak er maar in allemaal kan mij het ook schelen.

We kunnen ook zeggen ik weet dat het niets helpt aan extra handen enz maar denk wel aan jullie toppers.

Wat is dan toch het fijnste gebaar?

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Kookaburra

Berichten: 5375
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 18:58

Ik denk dat het voor dit topic na handig is om te zeggen: 'iedereen mag voor zichzelf bepalen wat dit gebaar voor hem of haar doet. Ook als dit een negatieve gedachte is.'

Ik denk dat we anders wat in de discussiecirkel gaan belanden. Of het 'wellus-nietus'. Dat zou ik zonde vinden ;) Je keuze motiveren, prima. Maar let dan ook op de anderen.

ElCid

Berichten: 9218
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 18:59

DuoPenotti schreef:
Kan de politieke discussie in een ander topic aub?

Voor nu wil ik enkel laten weten achter onze hulpverleners te staan.


Dit is een politieke discussie want de zorg wordt op alle mogelijke manieren in de steek gelaten door de politiek die alleen maar lopen te roepen dat de zorg overbelast raakt maar niet zeggen dat de zorg zwaar onderbezet, onderbetaald en onder gewaardeerd wordt! Van een applaus kunnen ze geen eten kopen of zorgen dat hun baan beter wordt.
Als de zorg beter betaald werd en er niet tientallen ziekenhuizen gesloten waren dan was er nu niet zo veel aan de hand; de cijfers zijn nl. hetzelfde als in andere jaren toen de zorg overigens ook al "overbelast" ( lees; onderbezet, etc.) De politiek steekt hier geen poot naar uit maar maakt wel 5 miljoen vrij om boa's op te leiden..........???!!!
IC medewerkers hebben een opleiding nodig van 18 maanden............als er geld voor zou worden vrijgemaakt waren die er nu geweest.

Dus inderdaad, zorg dat ons, nog steeds, demissionair kabinet geen poot meer aan de grond krijgt en dat er een overheid komt die wel het beste met ons voor heeft.

P.s. er zijn nu al 14.000 zorgmedewerker te kort, voor volgend jaar ( onder dit bewind) wordt er verwacht dat het er 75.000 worden; dan mogen we gaan creperen op straat................

Het is pure laksheid van een overheid die alleen maar liegt en bedriegt en steelt van het volk!

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Wie doet er mee! Applaus voor de zorg en andere hulpverlener

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 19:02

Ik doe mee en vind het een mooi gebaar, naar zowel de zorg als hulpverleners

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 19:03

Mooi initiatief maar ik sta er niet achter. De mensen in de zorg worden hier al lang niet meer mee geholpen. De voorgeschreven maatregelen volgen is alles wat wij kunnen doen. Zonder morren of rellen. De zorg verdient veel meer dan wat hen nu en de afgelopen tijd toe kwam. Bij deze wens ik dat er zo spoedig mogelijk betere tijden voor hen aan komen. Mijn gedachten zijn bij jullie - zorgverleners.

DuoPenotti

Berichten: 29286
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-21 19:04

Echt Elcid echt.... -O-

Lees elders mijn berichten wat ik vind van de politiek en onze zorg..
Maar hier niet de plek.

Je hoeft onze zorgmedewerkers en andere hulpverleners geen hart onder de riem te steken... Is geen verplichting.
Maar ga dan aub mokken in de 101 andere topics op bokt.

Dat geldt ook voor de rest...

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

belle_boef

Berichten: 10724
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 19:06

Mizora schreef:
Het is veel te weinig, maar ieder glimlachje dat het bij deze mensen oplevert is er één.

[ [url=m/xTOoVT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Samen met deze:
[ [url=m/94hNvi.jpg]Afbeelding[/url] ]



Niet alleen strijders maar ook helden.

Anastasia24

Berichten: 2700
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 19:09

Mooi gebaar ts! Ik heb respect voor de mensen die toch de zieke proberen te helpen.
Hier doe ik er alles aan, regels houden, gevaccineerd. Ben wel alsnog van mening dat er ipv een applaus toch wel wat groters tegenover mag staan. Des al niet te min is het een mooi gebaar.

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 19:14

lovelucydan schreef:
Ik werk in de zorg.... En ja ik vind het wel een mooi gebaar. Het betekent dat er door een deel van de mensen aan ons word gedacht en dat vind ik mooi


Zo zie ik het ook, het is een lief gebaar en fijn dat er veel mensen aan ons denken, maar ik doe mijn werk met heel veel liefde, ook zonder applaus. :)

Onderschrift

DuoPenotti

Berichten: 29286
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-21 19:17

Maar dat groters hebben wij niet in de hand. Daarom hier oftopic.

Verder dank je. :)
Anastasia24 schreef:
Mooi gebaar ts! Ik heb respect voor de mensen die toch de zieke proberen te helpen.
Hier doe ik er alles aan, regels houden, gevaccineerd. Ben wel alsnog van mening dat er ipv een applaus toch wel wat groters tegenover mag staan. Des al niet te min is het een mooi gebaar.



Giolli schreef:
lovelucydan schreef:
Ik werk in de zorg.... En ja ik vind het wel een mooi gebaar. Het betekent dat er door een deel van de mensen aan ons word gedacht en dat vind ik mooi


Zo zie ik het ook, het is een lief gebaar en fijn dat er veel mensen aan ons denken. Ik doe mijn werk met heel veel liefde, ook zonder applaus. :)

aub.
En ik weet dat jullie het doen zonder applaus. :j
Maar met ook zoveel negatieve berichten even wat tegengeluid kon geen kwaad leek me.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Felixity, Hanneke1989, Independence, jasz, MariekeR, Rijsa, Sannens, Soepblik, troetjoek en 197 bezoekers