Viruswaanzin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mysa

Berichten: 10456
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 14:52

Kan daar nog aan toevoegen dat de gemiddelde leeftijd van gevaccineerden die in het ziekenhuis liggen 77 is. En dat ze vrijwel allemaal meerdere aandoeningen hebben.
Voor de ongevaccineerden in het ziekenhuis geldt dat niet. Bovendien is de gemiddelde leeftijd daar 59. Aldus de voorzitter van de vereniging van longartsen.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 14:55

mysa schreef:
Kan daar nog aan toevoegen dat de gemiddelde leeftijd van gevaccineerden die in het ziekenhuis liggen 77 is. En dat ze vrijwel allemaal meerdere aandoeningen hebben.
Voor de ongevaccineerden in het ziekenhuis geldt dat niet. Bovendien is de gemiddelde leeftijd daar 59. Aldus de voorzitter van de vereniging van longartsen.

Zie je wel! Het vaccin maakt je dus ouder!

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 15:04

Douce schreef:
@Kinke ik type iedere keer meer, maar mijn telefoon weigert. Maar zie bovenstaande dik gedrukt.


Ah, nu snap ik je, ik was niet duidelijk genoeg. Het ging mij om het weerleggen van de onzin dat mensen die 50% gevaccineerd gebruiken als reden voor 'zie je wel, vaccineren helpt niet'. Daarom om zocht ik ook de berekening over de gehele bevolking :)

nicole_floor

Berichten: 3234
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 15:30

oomens schreef:
mysa schreef:
Kan daar nog aan toevoegen dat de gemiddelde leeftijd van gevaccineerden die in het ziekenhuis liggen 77 is. En dat ze vrijwel allemaal meerdere aandoeningen hebben.
Voor de ongevaccineerden in het ziekenhuis geldt dat niet. Bovendien is de gemiddelde leeftijd daar 59. Aldus de voorzitter van de vereniging van longartsen.

Zie je wel! Het vaccin maakt je dus ouder!

_O-

996981
Berichten: 9715
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 15:37

mysa schreef:
Kan daar nog aan toevoegen dat de gemiddelde leeftijd van gevaccineerden die in het ziekenhuis liggen 77 is. En dat ze vrijwel allemaal meerdere aandoeningen hebben.
Voor de ongevaccineerden in het ziekenhuis geldt dat niet. Bovendien is de gemiddelde leeftijd daar 59. Aldus de voorzitter van de vereniging van longartsen.

Tja. Worden kinderen ook geschaard onder ongevaccineerd? Die halen het gemiddelde natuurlijk rap naar beneden

mysa

Berichten: 10456
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 15:44

Ik lees dat er in een jaar tijd 260 kinderen met Covid zijn gezien door kinderartsen. Ongeveer de helft daarvan is opgenomen geweest. Lijkt me niet dat 130 kinderen (tot 18 jaar) het gemiddelde nou zo omlaag brengt.

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 21:18

Kinke schreef:
Douce schreef:
@Kinke ik type iedere keer meer, maar mijn telefoon weigert. Maar zie bovenstaande dik gedrukt.


Ah, nu snap ik je, ik was niet duidelijk genoeg. Het ging mij om het weerleggen van de onzin dat mensen die 50% gevaccineerd gebruiken als reden voor 'zie je wel, vaccineren helpt niet'. Daarom om zocht ik ook de berekening over de gehele bevolking :)


Je kunt het ook simpeler uitleggen met cijfers. Aan te passen naar de doelgroep:
Je hebt 1000 kwpn-ers en 100 Friezen. Er zijn 30 kwpn-ers en 30 Friezen met mok. Is je conclusie dan dat mok net zo vaak voorkomt bij kwpn-ers als bij Friezen?

mysa

Berichten: 10456
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 21:24

Aah, die vergelijking met paarden had ik veel eerder moeten zien. Dan had ik niet zo hoeven studeren op grafiekjes, plaatjes met gele en blauwe blokjes en grote en kleine cirkels met stipjes er in. :j :+

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 20:19

Weet niet of deze al geplaatst is hier maar vond m wel treffend :D

Afbeelding

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 21:00

Ik las net reacties op FB onder een bericht over o.a. doodgeboren baby's en problemen voor zwangere vrouwen als zij Corona krijgen. Het is echt bizar, hoeveel mensen deze berichten niet geloven of zeggen dat er veel vroeggeboortes en of zieke baby's worden geboren t.g.v. het vaccin.
En dat terwijl gyneacologen en kinderartsen echt benadrukken om je te laten vaccineren.

Waar is de tijd, dat je vertrouwde op het advies van artsen?
Nu heeft iedere huisvrouw, vrachtwagenchauffeur of wie dan ook een mening over een medische complicatie en schofferen ze artsen.

Echwel

Berichten: 12459
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 21:01

Oh ook over staatszaken enz
Kijk alleen maar op bokt.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 21:37

Electra63 schreef:
Ik las net reacties op FB onder een bericht over o.a. doodgeboren baby's en problemen voor zwangere vrouwen als zij Corona krijgen. Het is echt bizar, hoeveel mensen deze berichten niet geloven of zeggen dat er veel vroeggeboortes en of zieke baby's worden geboren t.g.v. het vaccin.
En dat terwijl gyneacologen en kinderartsen echt benadrukken om je te laten vaccineren.

Waar is de tijd, dat je vertrouwde op het advies van artsen?
Nu heeft iedere huisvrouw, vrachtwagenchauffeur of wie dan ook een mening over een medische complicatie en schofferen ze artsen.

Dit komt vooral uit de hoek van Engel en Baudet. Reactie van Engel vandaag op Twitter ; Zwangeren nee!!!! Niet vaccineren , miskramen blabla .

Ongelooflijk, een mislukte salsaleraar geloven ipv de medici.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 21:48

Electra63 schreef:
Ik las net reacties op FB onder een bericht over o.a. doodgeboren baby's en problemen voor zwangere vrouwen als zij Corona krijgen. Het is echt bizar, hoeveel mensen deze berichten niet geloven of zeggen dat er veel vroeggeboortes en of zieke baby's worden geboren t.g.v. het vaccin.
En dat terwijl gyneacologen en kinderartsen echt benadrukken om je te laten vaccineren.

Waar is de tijd, dat je vertrouwde op het advies van artsen?
Nu heeft iedere huisvrouw, vrachtwagenchauffeur of wie dan ook een mening over een medische complicatie en schofferen ze artsen.


Bizar he.. En dan gaat er ook een fake artikel rond over miskramen na vaccinatie en dat slikken ze voor zoete koek :n

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 21:57

Er is ook een site waar je brieven met een hoop dure taal kan downloaden als je er tegen bent dat je kind een mondkapje op moet in de school :')
Lachwekkend zijn die brieven want het gaat echt nergens over wat er staat en ik denk dat de meeste gebruikers amper weten wat ze sturen :+

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 22:30

Je zal maar je kind verliezen of op de IC terecht komen, omdat je de arts niet geloofde.
Ik vind het bizar.

Earth

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 23:41

verootjoo schreef:
Weet niet of deze al geplaatst is hier maar vond m wel treffend :D

[ [url=m/e4qFnx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze is redelijk goud :')

Anoniem

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 23:51

Afbeelding

:')

Cowboy55
Berichten: 8482
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 00:14

bigone schreef:
Electra63 schreef:
Ik las net reacties op FB onder een bericht over o.a. doodgeboren baby's en problemen voor zwangere vrouwen als zij Corona krijgen. Het is echt bizar, hoeveel mensen deze berichten niet geloven of zeggen dat er veel vroeggeboortes en of zieke baby's worden geboren t.g.v. het vaccin.
En dat terwijl gyneacologen en kinderartsen echt benadrukken om je te laten vaccineren.

Waar is de tijd, dat je vertrouwde op het advies van artsen?
Nu heeft iedere huisvrouw, vrachtwagenchauffeur of wie dan ook een mening over een medische complicatie en schofferen ze artsen.

Dit komt vooral uit de hoek van Engel en Baudet. Reactie van Engel vandaag op Twitter ; Zwangeren nee!!!! Niet vaccineren , miskramen blabla .

Ongelooflijk, een mislukte salsaleraar geloven ipv de medici.


Je zult maar de mislukte salsaleraar zijn die mensen hiertoe aangezet heeft. Als ie een geweten heeft zou het voor aanleiding kunnen zijn om er een eind aan te maken. Zou in elk geval voor mij gelden. Maar iets zegt met dat deze gek niet lijdt onder details als kinderen die sterven als gevolg van zijn ‘advies’.

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 00:33

Willem is een aartje naar zijn vaartje...... die heeft ook geen geweten ;) jo

herr_balou
Berichten: 1442
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 02:48

Electra63 schreef:
Ik las net reacties op FB onder een bericht over o.a. doodgeboren baby's en problemen voor zwangere vrouwen als zij Corona krijgen. Het is echt bizar, hoeveel mensen deze berichten niet geloven of zeggen dat er veel vroeggeboortes en of zieke baby's worden geboren t.g.v. het vaccin.
En dat terwijl gyneacologen en kinderartsen echt benadrukken om je te laten vaccineren.

Waar is de tijd, dat je vertrouwde op het advies van artsen?
Nu heeft iedere huisvrouw, vrachtwagenchauffeur of wie dan ook een mening over een medische complicatie en schofferen ze artsen.

Tja,.. helaas zijn er in het verleden maar worden ook nog in het heden soms grove fouten gemaakt en blijven die eerder/'beter' hangen... Ik heb helaas in elk geval niet genoeg aan de vingers van een hand voor de fouten met bijna of vroegtijdige dood tot gevolg. Het meest erge vind ik dat er niet heel veel positiefs tegenover staat. Er wordt hard gewerkt maar ik zie niet waarom de gezondheidszorg in NL zich zo op de borst klopt over kwaliteit, want die heb ik nog niet ervaren en ik hoop dat ik voorlopig gezond blijf en over een jaar of 25-30 gewoon een keer dood neerval. Lijkt me heerlijk!

CharleyT
Berichten: 3984
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 08:15

herr_balou schreef:
Electra63 schreef:
Ik las net reacties op FB onder een bericht over o.a. doodgeboren baby's en problemen voor zwangere vrouwen als zij Corona krijgen. Het is echt bizar, hoeveel mensen deze berichten niet geloven of zeggen dat er veel vroeggeboortes en of zieke baby's worden geboren t.g.v. het vaccin.
En dat terwijl gyneacologen en kinderartsen echt benadrukken om je te laten vaccineren.

Waar is de tijd, dat je vertrouwde op het advies van artsen?
Nu heeft iedere huisvrouw, vrachtwagenchauffeur of wie dan ook een mening over een medische complicatie en schofferen ze artsen.

Tja,.. helaas zijn er in het verleden maar worden ook nog in het heden soms grove fouten gemaakt en blijven die eerder/'beter' hangen... Ik heb helaas in elk geval niet genoeg aan de vingers van een hand voor de fouten met bijna of vroegtijdige dood tot gevolg. Het meest erge vind ik dat er niet heel veel positiefs tegenover staat. Er wordt hard gewerkt maar ik zie niet waarom de gezondheidszorg in NL zich zo op de borst klopt over kwaliteit, want die heb ik nog niet ervaren en ik hoop dat ik voorlopig gezond blijf en over een jaar of 25-30 gewoon een keer dood neerval. Lijkt me heerlijk!


Mag ik zo vrij zijn om daar iets positiefs tegen over te stellen? Ik heb uitstekende ervaringen met de gezondheidszorg, waardoor ik nog steeds pijn vrij en op eigen benen(ipv rolstoel) door het leven ga.
Verder nog een vlotte en prima liesbreuk operatie om maar wat te noemen en een super snelle en goed verlopen ingreep om een peri anaal abces probleemloos te verwijderen.
Allemaal niet levensbedreigend maar toch.

CharleyT
Berichten: 3984
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 08:19

verootjoo schreef:
Er is ook een site waar je brieven met een hoop dure taal kan downloaden als je er tegen bent dat je kind een mondkapje op moet in de school :')
Lachwekkend zijn die brieven want het gaat echt nergens over wat er staat en ik denk dat de meeste gebruikers amper weten wat ze sturen :+


Dat eindeloze gezeik over mondkapjes, bah bah. Tijdens mijn vakantie op Gran Canaria zag ik al het personeel de hele dag(26/28 graden) werken met mondkapje. De kamermeisjes , personeel eetzaal, receptie, zelfs de tuinman in de volle zon, gewoon kapje op. Daar kan ik respect voor hebben. Dat getrut hier, nogmaals bah bah.

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 08:34

Ik heb al 3 x mijn leven te danken aan de medische zorg.
En natuurlijk worden er fouten gemaakt, maar toch zou ik als ik zwanger ben, luisteren naar mijn gynaecoloog.
Daarbij de cijfers bewijzen genoeg. Vaccineren helpt, ook als je zwanger bent.
Een vroeggeboorte kan veel complicaties geven, kan ik uit ervaring zeggen.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 08:51

herr_balou schreef:
Electra63 schreef:
Ik las net reacties op FB onder een bericht over o.a. doodgeboren baby's en problemen voor zwangere vrouwen als zij Corona krijgen. Het is echt bizar, hoeveel mensen deze berichten niet geloven of zeggen dat er veel vroeggeboortes en of zieke baby's worden geboren t.g.v. het vaccin.
En dat terwijl gyneacologen en kinderartsen echt benadrukken om je te laten vaccineren.

Waar is de tijd, dat je vertrouwde op het advies van artsen?
Nu heeft iedere huisvrouw, vrachtwagenchauffeur of wie dan ook een mening over een medische complicatie en schofferen ze artsen.

Tja,.. helaas zijn er in het verleden maar worden ook nog in het heden soms grove fouten gemaakt en blijven die eerder/'beter' hangen... Ik heb helaas in elk geval niet genoeg aan de vingers van een hand voor de fouten met bijna of vroegtijdige dood tot gevolg. Het meest erge vind ik dat er niet heel veel positiefs tegenover staat. Er wordt hard gewerkt maar ik zie niet waarom de gezondheidszorg in NL zich zo op de borst klopt over kwaliteit, want die heb ik nog niet ervaren en ik hoop dat ik voorlopig gezond blijf en over een jaar of 25-30 gewoon een keer dood neerval. Lijkt me heerlijk!


Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Ik ben de laatste die dat ontkent. Ik werk zelf in de zorg en moet zeggen dat in het overgrote deel eigenlijk alles gewoon goed gaat.
En in uitzonderingsgevallen zijn er helaas medische missers.
Voor mij geen reden om mijn heil in vage onbewezen theorieën te geloven.

Ik denk dat je in het ziekenhuis meer juiste info tegenkomt als bij een dansleraar of over het paard getild tweede kamerlid.

nps
Berichten: 1979
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 10:10

verootjoo schreef:
Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Ik ben de laatste die dat ontkent. Ik werk zelf in de zorg en moet zeggen dat in het overgrote deel eigenlijk alles gewoon goed gaat.
En in uitzonderingsgevallen zijn er helaas medische missers.
Voor mij geen reden om mijn heil in vage onbewezen theorieën te geloven.

Ik denk dat je in het ziekenhuis meer juiste info tegenkomt als bij een dansleraar of over het paard getild tweede kamerlid.


Ik heb een klein beetje mogen proeven aan hoe gezondheidszorg in Wit-Rusland is geregeld (niet) en dat helpt enorm in context te zetten hoe vreselijk goed wij het hier hebben. Tuurlijk worden er fouten gemaakt en dat is écht hartstikke zuur. Maar over de hele linie is het echt wel prima geregeld in Nederland hoor. Ik vind dat gehak zo zonde. Ikzelf ook bijna alleen goede ervaringen, gelukkig op een paar gebroken ledematen na ook nooit heftige dingen meegemaakt. In ieder geval absoluut geen slechte.

@herr_balou - wat moet er volgens jou anders in de zorg om wel aan die kwaliteit die jij verwacht te voldoen?

Och ik lees nos (schaap, ik weet het) en daar ben ik de laatste twee dagen deze tegengekomen:

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/240761 ... nden-op-ic
https://nos.nl/artikel/2407586-alarm-ov ... niet-weten

Daar word ik echt wel heel verdrietig van... er komen meer zwangere, ongevaccineerde vrouwen op de ic's te liggen en de kans op een beschadigde placenta lijkt wat groter. Moet je toch niet aan denken :(