Wie doet er mee! Applaus voor de zorg en andere hulpverlener

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Kookaburra

Berichten: 5375
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 13:51

Ik doe ook mee!

Ik hoop ook ontzettend dat het de komende dagen rustig blijft qua rellen. Ondanks wat de specifieke ME'er (politieagent bij mobiele eenheid) vindt van de maatregelen, hij of zij staat toch in de vuurlinie.
En daarachter staan de andere hulpverleners. Brandweer, ambu, medewerkers in het ziekenhuis... Die krijgen ook een portie ellende mee. Laatst bij rellen zelfs brandweermannen die letterlijk moesten rennen voor hun leven bij de rellen. Ze moesten de brandweerauto op straat verlaten, en zijn toen voor hun leven gaan rennen..


Kookaburra

Berichten: 5375
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 14:20

Ik heb inderdaad hetzelfde als DuoPenotti. Ik verwacht dat hulpverleners het toch kunnen waarderen als ze het zien. Ondanks dat het maar een paar pixels zijn op een scherm.

Boras, heb jij nog ideeen hoe we hulpverleners daadwerkelijk een hart onder de riem kunnen steken?

Kookaburra

Berichten: 5375
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 17:02

Nico12 schreef:
Applaus voor de zorg:
NEE, NEE en nog eens NEE.

De zorg was al in Nederland onder de maat en de laatste jaren catastrofaal slecht.
Dat de zorgverleners, die wellicht hun uiterste best doen, onvoldoende hun stem laten horen maakt het nog erger.
1voorbeeld, covid patiƫnten horen niet in de bestaande ziekenhuizen, ze hinderen de zorg onnodig. Er zijn nu al 2 jaren voorbij om talloze ziekenhuizen te bouwen en verpleegkundigen op te leiden.

En kan de zorg aan dat laatste wat doen? Dat is helaas politiek...

Dus waarom niet onze waardering uitspreken naar de mensen, die ondanks de hoge werkdruk door de keuzes in de politiek steeds weer naar het werk gaan? Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld politieagenten.

Kookaburra

Berichten: 5375
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 18:58

Ik denk dat het voor dit topic na handig is om te zeggen: 'iedereen mag voor zichzelf bepalen wat dit gebaar voor hem of haar doet. Ook als dit een negatieve gedachte is.'

Ik denk dat we anders wat in de discussiecirkel gaan belanden. Of het 'wellus-nietus'. Dat zou ik zonde vinden ;) Je keuze motiveren, prima. Maar let dan ook op de anderen.

Kookaburra

Berichten: 5375
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 21:17

Billy schreef:
Het is feel good voor de applaudiseerders... Niks meer en niks minder. Denk je dat ik de vorige keer glimmend van trots buiten ben gaan staan? Als ik niet aan het werk was, was ik daar veel te moe voor..

Dankjewel voor je mening ;) Ik kan het alleen maar respecteren dat je dit aangeeft. Terwijl iedereen tegengas probeert te geven bij wat jij zegt.

Wel heb ik een andere mening, maar dat is oke. Jij hebt ook je eigen mening. En dat is ook oke.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: friezenfan2, GrapeshotBot, Ies_, Jintexx, Marion_, SentiBot en 163 bezoekers