Viruswaanzin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 08:26

996981 schreef:
Gaat weer goed hier met invullen voor een ander *\o/*

Nou ja, op zich wordt er niks ingevuld.. kan ook niet want jouw opmerking "volledig gevaccineerd" voegt precies niks toe... Het is alleen een statement.. :j
Ik zag het nut er niet zo van in...

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 08:47

Ik zie ook niet zo goed wat er invullend aan mijn reactie is. Ik heb een andere mening en die probeer ik te onderbouwen.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 08:51

O h, Willem Engel was er ook als de kippen bij, die durfde zelfs te beweren dat hij misschien nog wel geleefd zou hebben zonder vaccin.

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 08:55

Karl66 schreef:
Ik zie ook niet zo goed wat er invullend aan mijn reactie is. Ik heb een andere mening en die probeer ik te onderbouwen.

Want ik heb gezegd dat die man klaar was met leven?

Of was dat een algemeen statement? Dat niet alle oudere willen sterven?

Misschien moeten we ingaan zien dat mensen nu eenmaal dood gaan. En weetje? Hoe ouder je wordt, hoe groter de kans dat het binnenkort gebeurt. Dan kun je nog niet klaar zijn met leven, maar dan is het niet anders.

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 08:56

bigone schreef:
O h, Willem Engel was er ook als de kippen bij, die durfde zelfs te beweren dat hij misschien nog wel geleefd zou hebben zonder vaccin.

Kijk dat is gewoon bullshit. Net zo’n bullshit als dat hier altijd beweerd wordt dat die ongevaccineerden in het ziekenhuis daar niet zouden liggen met vaccinatie.

Je wéét het niet.

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 08:59

996981 schreef:
bigone schreef:
O h, Willem Engel was er ook als de kippen bij, die durfde zelfs te beweren dat hij misschien nog wel geleefd zou hebben zonder vaccin.

Kijk dat is gewoon bullshit. Net zo’n bullshit als dat hier altijd beweerd wordt dat die ongevaccineerden in het ziekenhuis daar niet zouden liggen met vaccinatie.

Je wéét het niet.

Dat is gewoon wiskunde...... Het kan niet zo zijn dat van de hele populatie mensen corona nou net 80% ongevaccineerden toevallig eruit pikt

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 09:14

996981 schreef:
Karl66 schreef:
Ik zie ook niet zo goed wat er invullend aan mijn reactie is. Ik heb een andere mening en die probeer ik te onderbouwen.

Want ik heb gezegd dat die man klaar was met leven?

Of was dat een algemeen statement? Dat niet alle oudere willen sterven?

Misschien moeten we ingaan zien dat mensen nu eenmaal dood gaan. En weetje? Hoe ouder je wordt, hoe groter de kans dat het binnenkort gebeurt. Dan kun je nog niet klaar zijn met leven, maar dan is het niet anders.


Hoe algemeen wil je het hebben:

Citaat:
En los daarvan, waarom zouden al die ouderen al klaar zijn met hun leven?


Je hebt gelijk dat we uiteindelijk allemaal dood gaan, maar we besteden met z'n allen heel veel geld aan de zorg en een groot deel daarvan is bedoeld om ons zo oud mogelijk te laten worden. Dus blijkbaar vinden we als maatschappij in het algemeen dat het zin heeft om dat doodgaan nog wat uit te stellen en bij voorkeur op een menswaardige manier.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 11:15

996981 schreef:
bigone schreef:
O h, Willem Engel was er ook als de kippen bij, die durfde zelfs te beweren dat hij misschien nog wel geleefd zou hebben zonder vaccin.

Kijk dat is gewoon bullshit. Net zo’n bullshit als dat hier altijd beweerd wordt dat die ongevaccineerden in het ziekenhuis daar niet zouden liggen met vaccinatie.

Je wéét het niet.


Op individueel niveau weet je het niet nee. Je weet wél dat statistisch gezien een héul héul groot deel van die ongevaccineerden daar niet zouden liggen als ze een vaccinatie hadden gehad, en de zorg in dat geval dus een stuk minder onder druk zou staan.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 11:51

Wanneer gevaccineerden net zo gemakkelijk besmet raken als de ongevaccineerden ( waar anti prikkers elke keer mee aankomen als excuus dat vaccineren niet helpt) hoe komt het dan dat de verdeling op verpleegafdeling 1 op 4 is en op de ic 1 op 5. Waarbij het vooral bij de gevaccineerden gaat om mensen met een slecht werkend immuunsysteem waarvan altijd gezegd werd dat dit kon gebeuren.

Eleeke

Berichten: 2031
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 12:07

bigone schreef:
Wanneer gevaccineerden net zo gemakkelijk besmet raken als de ongevaccineerden ( waar anti prikkers elke keer mee aankomen als excuus dat vaccineren niet helpt) hoe komt het dan dat de verdeling op verpleegafdeling 1 op 4 is en op de ic 1 op 5. Waarbij het vooral bij de gevaccineerden gaat om mensen met een slecht werkend immuunsysteem waarvan altijd gezegd werd dat dit kon gebeuren.

Als het gelijk zou zijn . Zouden 8 van de 10 mensen in het ziekenhuis gevaccineerd zijn.

Alles minder dan dat toont al snel aan dat het vaccin werkt ( vanwege de grote getallen is dat redelijk makkelijk als conclusie te trekken )

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 12:14

En vergeet niet dat inmiddels meer dan 8 op de 10 zijn vaccin al heeft gehad. Dus uit de groep zouden statistisch gezien veel meer mensen in het ziekenhuis moeten komen, dan uit de ongevaccineerden. Hun aandeel in de maatschappij is veel kleiner, in het ziekenhuis juist veel groter. Meer bewijs dat vaccins prima hun werk doen, is niet nodig.

Sommigen snappen echt nog niet dat je met 80 rode auto´s die je kunnen aanrijden op het zebrapad en 20 gele, meer kans hebt om overreden te worden door een rood autootje. Behalve als je de bestuurder van het gele autootje een blinddoek voor doet. Dan zullen de bestuurders van de rode auto´s stoppen, behalve die 1 of 2 toevallig slecht zien of niet opletten. Die van de gele auto rijdt gewoon door. Boem.

Purkii

Berichten: 723
Geregistreerd: 23-02-06

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 12:32

Zijn er ook cijfers van hoeveel ongevaccineerden positief getest worden en hoeveel er daar van in het ziekenhuis terecht komen?
En hoeveel gevaccineerden er positief getest worden en in het ziekenhuis komen?
Ben ik wel benieuwd naar, omdat hier af en toe gedaan wordt alsof elke ongevaccineerde standaard in het ziekenhuis belandt en de zorg belast.
Niet elke ongevaccineerde is een echte wappie he, maar ongevaccineerden krijgen hier heel gemakkelijk dat label omgehangen.
Er zijn nl. ook heel veel gevaccineerden die zich gedragen alsof er niks meer loos is, die zich ongevraagd in je ruimte begeven en die hoestend en proestend lekker doorgaan en overal komen, terwijl ze (ook al is het in mindere mate) andere mensen kunnen besmetten, daar wordt hier vaak aan voorbij gegaan.
Dat er mensen gevaccineerd en ongevaccineerd zich wel fatsoenlijk en nadenkend gedragen en dat er ook mensen in beide groepen zijn die overal schijt aan hebben.
Maar ook ben ik dus heel benieuwd naar de daadwerkelijke kans op ziekenhuis opname, ja ik weet dat het grillig is en dat je net die ene kunt zijn, maar goed, dat blijft met vaccin net zo, je zal de jackpot maar winnen.
Is die kans 1 op 10, 1 op 100, 1 op 1000?

Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 12:37

Los van het feit dat volgens mij via onderzoeken al aangetoond is dat gevaccineerden minder snel besmet raken en het virus minder verspreiden, kun je wat jullie stellen niet zo zeggen.

Stel dat het vaccin niets zou doen tegen besmet raken en verspreiden, dan nog heb je met vaccin zo'n 97% minder kans om in het ziekenhuis te raken dan iemand die niet gevaccineerd is. Als je al besmet raakt, kom je dus minder snel in het ziekenhuis terecht. Ook dan praat je dus niet in verhoudingen van 8 tot 2, maar zal het aantal ongevaccineerden in verhouding een stuk hoger zijn.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 12:55

Purkii schreef:
Zijn er ook cijfers van hoeveel ongevaccineerden positief getest worden en hoeveel er daar van in het ziekenhuis terecht komen?
En hoeveel gevaccineerden er positief getest worden en in het ziekenhuis komen?



... ik kom in de verleiding om te zeggen 'Waarom stel je deze vraag...?'

Via verschillende invalshoeken staat het topic hier vol mee.
Citaat:
Ben ik wel benieuwd naar, omdat hier af en toe gedaan wordt alsof elke ongevaccineerde standaard in het ziekenhuis belandt en de zorg belast.


Accoord, daarom stelde jij deze vraag.

Driekwart van de mensen op de IC met corona die jonger dan 70 is, heeft er voor gekozen om het prikje aan zich voorbij te laten gaan.

Dat recht heb je.
Maar ik schreef eerder over marshmallows: wel de vrijheid willen om niet te vaccineren, maar niet de verantwoordelijkheid dragen die bij die vrijheid hoort.

oliebol happens en ook de bevindingelijke broeders belanden op de IC, maar slechts zelden omdat ze met een vervalste qr code naar de disco gingen.
Citaat:
Niet elke ongevaccineerde is een echte wappie he, maar ongevaccineerden krijgen hier heel gemakkelijk dat label omgehangen.

Hetzij medisch onmogelijk om te enten,
hetzij marshmallows wat mij betreft.
Citaat:
Er zijn nl. ook heel veel gevaccineerden die zich gedragen alsof er niks meer loos is, die zich ongevraagd in je ruimte begeven en die hoestend en proestend lekker doorgaan en overal komen, terwijl ze (ook al is het in mindere mate) andere mensen kunnen besmetten, daar wordt hier vaak aan voorbij gegaan.


Bij deze : ik zeg je dat je appels met peren vergelijkt.

Ik ga er niet aan voorbij.

Citaat:
Maar ook ben ik dus heel benieuwd naar de daadwerkelijke kans op ziekenhuis opname, ja ik weet dat het grillig is en dat je net die ene kunt zijn, maar goed, dat blijft met vaccin net zo, je zal de jackpot maar winnen.



Waarom stel je DEZE vraag?

Ik leerde ooit: geef geen antwoord op de verkeerde vraag!

Aangezien de kans groter dan nul is (reëel, dus) vind ik het mijn zedelijke plicht om mij te laten enten.

Purkii

Berichten: 723
Geregistreerd: 23-02-06

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 13:23

Bijzondere reactie, helaas geen antwoord op mijn vraag.
Met marshmallow en bevindinggelijke broeders kan ik ook niet veel omdat ik geen idee hebt wat je daar mee bedoelt of vergelijkt.
Maar goed, zal aan mij liggen.
Het is maar een vraag die ik stel....en ja die 3 kwart ongevaccineerd op ic is teveel, maar wat ik me nu afvraag zijn de percentages, dat kan ik nergens vinden.

Poosje81
Berichten: 21194
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 14:36

Afbeelding

Afbeelding

Wat verhoudingen qua besmetting wel/niet gevaccineerd en qua IC wel/niet gevaccineerd.

Betreft wel in Frankrijk, maar zal qua verhouding niet veel verschil maken.

App is in t Engels dus neem aan dat niet vertaald hoeft.

Purkii

Berichten: 723
Geregistreerd: 23-02-06

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 15:02

Dank je wel, dat zijn duidelijke cijfers.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 22:53

Purkii schreef:
Bijzondere reactie, helaas geen antwoord op mijn vraag.

... ik heb geen zin om te gaan spitten naar dit soort cijfers.
Maar ik wil wel iets toelichten:
Citaat:
Met marshmallow en bevindinggelijke broeders kan ik ook niet veel omdat ik geen idee hebt wat je daar mee bedoelt of vergelijkt.

Bevindelijkheid is een gereformeerde stroming. (Google zal je niet helpen als je de term ook nog fout typt.)
Mensen die anders met hun geloof omgaan dan ik, maar die doorgaans voluit leven vanuit hun principes. (Zoals geen verzekering, en daar volop de consequenties van aanvaarden.)
Marshmallows zijn in letterlijk opzicht hele zachte snoepjes, in figuurlijk opzicht mensen die lang niet zo consequent zijn als de genoemde gereformeerden.
Citaat:
en ja die 3 kwart ongevaccineerd op ic is teveel, maar wat ik me nu afvraag zijn de percentages, dat kan ik nergens vinden.

Bedenk ook dat 1 covid-19 patiënt op de IC meerdere operaties onmogelijk maakt.
(Dat percentage staat niet vast, maar is wel veel belangrijker.)

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 23:51

Afbeelding

Zo werkt FvD mee aan het wantrouwen in de politiek en de ontevredenheid van burgers.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 23:56

Popie Jopie partij.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 07:43


Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 13:37

Poosje81 schreef:
[ [url=m/36WjUL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Jlxu7G.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat verhoudingen qua besmetting wel/niet gevaccineerd en qua IC wel/niet gevaccineerd.

Betreft wel in Frankrijk, maar zal qua verhouding niet veel verschil maken.

App is in t Engels dus neem aan dat niet vertaald hoeft.



Dus van de 1 miljoen ongevaccineerden ligt nu 0,001% op de IC, en van de 1 miljoen gevaccineerden 0,0001?

Poosje81
Berichten: 21194
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 13:44

Matheno schreef:
Poosje81 schreef:
[ [url=m/36WjUL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Jlxu7G.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat verhoudingen qua besmetting wel/niet gevaccineerd en qua IC wel/niet gevaccineerd.

Betreft wel in Frankrijk, maar zal qua verhouding niet veel verschil maken.

App is in t Engels dus neem aan dat niet vertaald hoeft.



Dus van de 1 miljoen ongevaccineerden ligt nu 0,001% op de IC, en van de 1 miljoen gevaccineerden 0,0001?


Euhm, per miljoen ongevaccineerden zijn het 13,83 en per miljoen gevaccineerde zijn het er 1,32
Of dat jouw percentages zijn, geen idee, dat heb ik niet uitgerekend.


Maar de cijfertjes in Frankrijk zijn sowieso wat gunstiger dan in Nederland.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 16:05

Poosje81 schreef:
Matheno schreef:
Dus van de 1 miljoen ongevaccineerden ligt nu 0,001% op de IC, en van de 1 miljoen gevaccineerden 0,0001?


Euhm, per miljoen ongevaccineerden zijn het 13,83 en per miljoen gevaccineerde zijn het er 1,32
Of dat jouw percentages zijn, geen idee, dat heb ik niet uitgerekend.


Maar de cijfertjes in Frankrijk zijn sowieso wat gunstiger dan in Nederland.


Ja, dat zijn bovenstaande percentages.
Ik dacht misschien is het niet 13,83 maar 1383 bijvoorbeeld.

Poosje81
Berichten: 21194
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 16:08

Neen is idd 13.83 per miljoen, maar betreft dan enkel de IC opnames, cijfers besmettingen zijn natuurlijk wel iets anders.