Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 18:57

Amy223 schreef:
Moderatoropmerking:
Als je linkjes deelt leg dan uit wat daarin te zien of lezen is en eventueel waarom je het deelt


Hier kun je toch weinig van vinden? De man doet een constatering en vraagt of collega’s de oorzaak weten. Wat je er van kan vinden is dat LinkedIn wellicht niet de plaats is voor je beroeps specifieke vragen?

Edit; kleine toevoeging: ik ben blij te zien dat er sociale media zijn waar men (I.t.t. Facebook) normaal communiceert en discussieert

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 19:01

996981 schreef:
Amy223 schreef:
Moderatoropmerking:
Als je linkjes deelt leg dan uit wat daarin te zien of lezen is en eventueel waarom je het deelt


Hier kun je toch weinig van vinden? De man doet een constatering en vraagt of collega’s de oorzaak weten. Wat je er van kan vinden is dat LinkedIn wellicht niet de plaats is voor je beroeps specifieke vragen?


Ik vind het gewoon raar en ben ook wel benieuwd naar een verklaring hoe dit kan. Ik dacht misschien hebben bokkers dit ook voorbij zien komen en is er al wel een antwoord, want ik kan dat namelijk nog niet vinden.

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 19:03

Als je even door de reacties heen leest, zie je behalve heel veel 'zie je wel' en 'je krijgt toch geen antwoord van het WEF' ook logische verklaringen zoals deze:
een andere thanatopraxist schreef:
Petechiën zijn kleine pin point bloedingen die ontstaan door schade aan een cappilair van het vaatstelsel. Deze bloedingen van 1- 1 1/2 mm in doorsnede worden veroorzaakt door druk door hoesten, niezen, benouwdheid en vitamine C tekort. Het is een verschijnsel dat tijdens leven ontstaat.

Waar Edwin het over heeft is een postmortaal verschijnsel. Deze bloedinkjes ontstaan bij hoge druk waarbij de cappilairen in de huid verzwakken door cel verval en knappen door de hoge druk van het bloed. Deze bloedpunten ontstaan vrijwel altijd in de lijkvlekken en als deze vlekjes elkaar raken fluktueren ze en wordt de vlek groter. Dit fenomeen heet vibices. Vibices is niet weg te krijgen door thanatopraxie toe te passen maar vervaagt wel enigszins. Een voorbeeld hiervan is bij een acute hartdood, bijvoorbeeld ventrikelvibrileren, het hart kracht heeft om het bloed via de kleine bloedsomloop richting longen en hoofd te pompen waar het zich op hoopt oa. in de huid. De kracht van het hart ontbreekt om het bloed af te voeren dmv het door het hele lichaam te pompen. In deze toestand kan vibices ontstaan.

Het dikke bloed ontstaat doordat de overledene tijdens zijn of haar laatste dagen tijdens leven niet heeft gedronken.


Verder vind ik het nogal een suggestief gestelde vraag. En een onzinverhaal.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 19:06

Kan van alles zijn. Totdat er onderzoek naar gedaan is weet je niet óf het nu idd vaker voorkomt en zo ja, waardoor dat dan veroorzaakt zou worden.

Anti vaxers gebruiken het bericht vooral om aan te tonen dat er iets mis is met de vaccinaties.

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 19:49

Ik bedoelde het in ieder geval niet zo. Ik probeer objectieve informatie te zoeken en schrok hier eerlijk gezegd wel van.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 20:17

Blue_Eyes schreef:
Als je even door de reacties heen leest, zie je behalve heel veel 'zie je wel' en 'je krijgt toch geen antwoord van het WEF' ook logische verklaringen zoals deze:
een andere thanatopraxist schreef:
Petechiën zijn kleine pin point bloedingen die ontstaan door schade aan een cappilair van het vaatstelsel. Deze bloedingen van 1- 1 1/2 mm in doorsnede worden veroorzaakt door druk door hoesten, niezen, benouwdheid en vitamine C tekort. Het is een verschijnsel dat tijdens leven ontstaat.

Waar Edwin het over heeft is een postmortaal verschijnsel. Deze bloedinkjes ontstaan bij hoge druk waarbij de cappilairen in de huid verzwakken door cel verval en knappen door de hoge druk van het bloed. Deze bloedpunten ontstaan vrijwel altijd in de lijkvlekken en als deze vlekjes elkaar raken fluktueren ze en wordt de vlek groter. Dit fenomeen heet vibices. Vibices is niet weg te krijgen door thanatopraxie toe te passen maar vervaagt wel enigszins. Een voorbeeld hiervan is bij een acute hartdood, bijvoorbeeld ventrikelvibrileren, het hart kracht heeft om het bloed via de kleine bloedsomloop richting longen en hoofd te pompen waar het zich op hoopt oa. in de huid. De kracht van het hart ontbreekt om het bloed af te voeren dmv het door het hele lichaam te pompen. In deze toestand kan vibices ontstaan.

Het dikke bloed ontstaat doordat de overledene tijdens zijn of haar laatste dagen tijdens leven niet heeft gedronken.


Verder vind ik het nogal een suggestief gestelde vraag. En een onzinverhaal.


Ik had dit ook gelezen op LI

Jammer dat de meesten alleen de OP lezen en niet de reacties.

Ik vind LI trouwens achteruit gaan. Ik zie soms zulke onbeschofte reacties daar naar bijv. een Gommers.
Ik heb laatst zulke mensen verwijderd uit mijn netwerk.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 20:53

Het ‘grappige’ va LI vind ik dan wel weer dat je kan zien vanuit welke achtergrond mensen reageren.

En dat dan mensen zonder opleiding en zonder werk (wat je dan op LI doet is me ook een raadsel) op Gommers gaan reageren met een belachelijke reactie over dingen waar Gommers volgens hun niet over nagedacht heeft. :+

De arrogantie :')

Amy als je objectieve info zoekt zou ik stoppen met dat op social media zoeken.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 22-10-21 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 20:53

Bloedirritant dat ook op LinkedIn steeds meer corona discussie is. Vandaag ook weer een aanval op gommers daar dat ik dacht.. Jeezz ga naar Facebook :roll:

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 20:55

Relaxed schreef:
Bloedirritant dat ook op LinkedIn steeds meer corona discussie is. Vandaag ook weer een aanval op gommers daar dat ik dacht.. Jeezz ga naar Facebook :roll:

Iets met pot verwijt de ketel? :')
Of waarom heb jij wel het recht op een ander medium dan FB te discussiëren over Corona?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 21:07

996981 schreef:
Relaxed schreef:
Bloedirritant dat ook op LinkedIn steeds meer corona discussie is. Vandaag ook weer een aanval op gommers daar dat ik dacht.. Jeezz ga naar Facebook :roll:

Iets met pot verwijt de ketel? :')
Of waarom heb jij wel het recht op een ander medium dan FB te discussiëren over Corona?


LinkedIn is een zakelijk netwerk, houd dat zakelijk. En ik mag dat toch irritant vinden? Ik zie de pot en de ketel niet helemaal hier..

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 21:13

996981 schreef:
Relaxed schreef:
Bloedirritant dat ook op LinkedIn steeds meer corona discussie is. Vandaag ook weer een aanval op gommers daar dat ik dacht.. Jeezz ga naar Facebook :roll:

Iets met pot verwijt de ketel? :')
Of waarom heb jij wel het recht op een ander medium dan FB te discussiëren over Corona?



Omdat LI een zakelijk netwerk is, niet anoniem.
Als een connectie van mij, idiote berichten plaatst op LI, dan verwijder ik de connectie.
Uiteindelijk kan dit soort berichten schadelijk zijn voor je carriere.

Ik ken daar wel voorbeelden van.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 21:14

Ik vind het idd heel dom hoe sommigen zich daar uitlaten over dit soort zaken. Potentiële klanten of werkgevers zien dit allemaal :n

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 21:16

Op LI zitten steeds meer mensen die helemaal geen klanten of werkgever zoeken. Die die reageren allemaal op Corona posts.

Vind het ook irritant. Wat heb je zonder opleiding en zonder werk te zoeken op LI :?

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 21:18

Relaxed schreef:
996981 schreef:

Iets met pot verwijt de ketel? :')
Of waarom heb jij wel het recht op een ander medium dan FB te discussiëren over Corona?


LinkedIn is een zakelijk netwerk, houd dat zakelijk. En ik mag dat toch irritant vinden? Ik zie de pot en de ketel niet helemaal hier..

Bokt is een paardenforum. Fb is ontworpen om contact met vrienden en familie te houden als je niet in de buurt bent…

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 21:43

996981, op bokt kies ik zelf wat ik aanklik en dus zie.. Nogal een verschil.. Je bent wel slimmer dan dit toch? :?

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 21:46

Relaxed schreef:
996981, op bokt kies ik zelf wat ik aanklik en dus zie.. Nogal een verschil.. Je bent wel slimmer dan dit toch? :?

Op LinkedIn en Facebook heb je evengoed invloed op de content die je voorbij ziet komen ;)

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 22:35

Amy223 schreef:
Moderatoropmerking:
Als je linkjes deelt leg dan uit wat daarin te zien of lezen is en eventueel waarom je het deelt



Geen idee, ik ben geen arts.

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 22:37

verootjoo schreef:
Het ‘grappige’ va LI vind ik dan wel weer dat je kan zien vanuit welke achtergrond mensen reageren.

En dat dan mensen zonder opleiding en zonder werk (wat je dan op LI doet is me ook een raadsel) op Gommers gaan reageren met een belachelijke reactie over dingen waar Gommers volgens hun niet over nagedacht heeft. :+

De arrogantie :')

Amy als je objectieve info zoekt zou ik stoppen met dat op social media zoeken.


En dat je dan denkt: ja zo vind je natuurlijk helemaal, geen baan meer.

Popstra
Berichten: 13743
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 09:35

Overgewicht is natuurlijk nooit goed voor niemand niet.
Covid virus schijnt het goed te doen aan of in vetcellen.

Ik hoorde op de radio net iets over lokale lockdowns in stadjes of dorpen waar de vaccinatie graad laag is??
Lekker, je zal er tussen wonen als gevaccineerde

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 09:37

Potstra, heb je een bron van je opmerking over vetcellen? Mijn fysio ziet namelijk vooral dat het de spieren enorm aantast. En met het overlijden van een ex-bodybuilder/sportschoolhouder hier in het dorp betwijfel ik je opmerking

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 09:39

Popstra schreef:
Overgewicht is natuurlijk nooit goed voor niemand niet.
Covid virus schijnt het goed te doen aan of in vetcellen.

Ik hoorde op de radio net iets over lokale lockdowns in stadjes of dorpen waar de vaccinatie graad laag is??
Lekker, je zal er tussen wonen als gevaccineerde

Ik zag het op het ad staan. Ik ben eerlijk gezegd een beetje geschrokken van de foto van Ernst Kuipers. Hij ziet er slecht uit vind ik.

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 09:43

Relaxed schreef:
Potstra, heb je een bron van je opmerking over vetcellen? Mijn fysio ziet namelijk vooral dat het de spieren enorm aantast. En met het overlijden van een ex-bodybuilder/sportschoolhouder hier in het dorp betwijfel ik je opmerking

Volgens mij heeft Popstra het niet over welke delen het aantast. Dat zou juist een voordeel zijn voor mensen met obesitas, als Corona vet aantast :D

Hier wordt in duidelijke taal uitgelegd waarom overgewicht een risicofactor voor corona is:

https://www.lumc.nl/over-het-lumc/nieuw ... us-en-vet/

mysa

Berichten: 10477
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 09:45

Relaxed schreef:
Potstra, heb je een bron van je opmerking over vetcellen? Mijn fysio ziet namelijk vooral dat het de spieren enorm aantast. En met het overlijden van een ex-bodybuilder/sportschoolhouder hier in het dorp betwijfel ik je opmerking


Ik heb dat ook meermaals gelezen. Hier is nog wel een linkje:

https://kennisinzicht.umcg.nl/Paginas/C ... efsel.aspx

Popstra
Berichten: 13743
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 09:48

Ik had die info over dat covid goed gedijt in vetcellen inderdaad al veel eerder tijdens de pandemie een aantal keren voorbij zien komen... dat is helemaal niks nieuws
Laatst bijgewerkt door Popstra op 23-10-21 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 09:49

Dat overgewicht niet bevorderlijk is lijkt me idd zo klaar als een klontje, maar deze opmerking "Covid virus schijnt het goed te doen aan of in vetcellen." ben ik wel benieuwd naar een bron..