Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 14:07

Blussem schreef:
Ziekte van lyme is voor mij een grote risco dan Corona.

Ik wacht nog steeds op vaccin tegen de ziekte van lyme.

Ja en we wachten allemaal op een vaccin tegen hiv en malaria. Is dat relevant voor deze vraag? Nee toch?

Schoentje, kerstmuts en [o]


oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 14:23

marleen_usar schreef:
Nee want er is niet bekend wat het met je doet over een paar jaar. De vaccins zijn heel snel in elkaar gezet ook.

Er schijnt ook een goede reden te zijn waarom die vaccins zo snel ontwikkeld zijn.
Kan iemand mij helpen? Het was volgens mij iets met een pandemie van een voor mensen nieuw virus geloof ik. Was daar niet laatst iets over te doen?
En dat die dan in korte tijd de zorg in een regio kon overbelasten en voor best wel wat doden en langdurig zieken kon zorgen.
Geen idee wat precies, maar daar las ik laatst wat over, dat dat aan de hand zou zijn ofzo.

Schoentje, kerstmuts en [o]

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 14:28

Blussem schreef:
Zeker, zijn ziektes die veel meer slachtoffers maken. Maar wordt niks aan gedaan gezien niet zo hype is als conrona.

Waarom zeg je 'zeker' als je 'nee, inderdaad, dat is in dit topic niet relevant' bedoelt?

Schoentje, kerstmuts en [o]

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 14:32

Tiggs schreef:
Snel? Ze zijn al sinds 1986 met de mRNA techniek bezig, dat is langer dan een aantal van mijn vrienden en collega's oud is!
:+

De techniek bestaat al langer. Deze specifieke vaccins zijn echter allemaal ontwikkeld in de periode tussen januari 2020 en nu.

Schoentje, kerstmuts en [o]

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 14:41

mystery1980 schreef:
- ik vind corona eng, maar MRNA nog veel enger.


mystery1980 schreef:
Roodvos schreef:
:(:)
Ik hoop dat je daar therapie voor hebt. Het lijkt me echt waardeloos om mezelf continue eng te vinden -O- .


Dat is niet wat ik zeg hoor, lees nog maar eens.

Dat is precies wat je zegt, en het staat nog in de quote hierboven ook.*

Klinkt alsof je in de categorie mensen valt die ook in paniek een appel zou weggooien als iemand je vertelt dat die DNA bevat.

*Je zit zelf vol mRNA :)*
Laatst bijgewerkt door oomens op 11-06-21 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Schoentje, kerstmuts en [o]

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:22

storrum schreef:
IMANDRA schreef:
Sneltests zijn minder betrouwbaar. Als je een positieve sneltest hebt, moet je dus ook nog een PCR test laten doen :j


[ [url=m/EIae5n.png]Afbeelding[/url] ]

Wat wil je daarmee zeggen?

'Gevalideerd en goedgekeurd' zegt op zichzelf niet zoveel als niet wordt aangegeven voor welke toepassing ze dan zijn goedgekeurd.

Schoentje, kerstmuts en [o]

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 18:20

anjali schreef:
Blussem schreef:
Hoe diep het wattenstaafje moet verschilt per persoon. Wanneer zeer begint te doen stop ik. Echter heeft de behandelaar niet altijd deze feedback en drukt zo door met als gevolg weefsel schade. Opleiding niveau van de testers is doorgaans niet erg hoog. Dit is echt een gemiste kans van de staat.

Zou het mogelijk zijn dat met die staafjes echt schade wordt aangericht? Zeg maar dat ze tot in je hersens doorstoten uit onhandigheid?

Dat vraag ik mij bij Blussem ook wel eens stilletjes af, maar ik vind het niet nodig om dat ook ronduit zo op te schrijven.
Echt niet sjiek van je dat je dat zo suggereert ~~}>

Schoentje, kerstmuts en [o]

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 13:47

anjali schreef:
Gelukkig zijn de pokken inmiddels vrijwel uitgestorven.

Niet vrijwel. Het virus komt helemaal niet meer in het wild voor.

Schoentje, kerstmuts en [o]

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 07:18

Allemaal erg naar, maar al die "ik ken ook een N=1 die...", beide kanten op, zeggen op het grote geheel bijzonder weinig.
Onder de streep telt dat voor iedere persoon die ernstige symptomen krijgt door corona, er een x aantal coronapatiënten zijn die die symptomen niet krijgen, dat voor iedere persoon die ernstige symptomen krijgt na vaccinatie, er een y aantal gevaccineerden zijn die die symptomen niet krijgen, en dat gelukkig y nog altijd vele malen groter is dan x.

Individuele ervaringen en anekdotes zijn misschien indrukwekkend, maar uiteindelijk zijn die ook alleen maar zinvol om mee te nemen in (persoonlijke) beleidskeuzes als je ze in de context van het grotere geheel beschouwt, en dan ook nog eens alleen als causaliteit mag worden aangenomen.

Schoentje, kerstmuts en [o]

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 09:02

Mensen, geef het gewoon op. Zolang de wappies alles wat een officiële instantie zegt sowieso als een leugen zien, omdat alle officiële instanties aan de kant van de hagediselites staan, dan maakt het verder niet eens uit wat je er voor argumenten tegenin brengt.

Schoentje, kerstmuts en [o]

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 22:13

loriene schreef:
De wereld is zo langzamerhand knettergek aan het worden!!!
Nog even en je moet je laten testen wanneer je een loopneus hebt :brr:

Dat is al ruim een jaar het geval. Heb je een tijd onder een steen geleefd ofzo?

Schoentje, kerstmuts en [o]

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 12:12

loriene schreef:
Dan zijn we daar over uit.
Blijf ik lekker 24 uur thuis :D
Geen moeite mee.

Nee, tot 24 uur nadat je klachtenvrij bent.

Schoentje, kerstmuts en [o]


oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 18:11

Ibbel schreef:
keona schreef:
Nee maar wel ken ik hoop mensen die nooit griep hadden, en steeds na vaccinatie flinke griep kregen. Deze mensen waar dus ook oudere zijn er mee gestopt. En sinds wanneer ligt ziekenhuis overvol met mensen met griep. Dat jij dit doet is toch prima maar als iemand het niet doet is dat net zo prima
Ten eerste krijg je geen griep van een vaccin, net zoals je geen mazelen krijgt van het mazelen vaccin en geen tetanus van een tetanusvaccinatie.

Klopt. Eén van de weinige uitzonderingen hierop is het Sabin-vaccin tegen polio. Dat kon in zeer zeldzame gevallen zorgen voor (kleine) polio-uitbraken.

Schoentje, kerstmuts en [o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, GoogleAdsense, IASCrawler en 8 bezoekers