Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loreke2
Berichten: 316
Geregistreerd: 26-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 23:16

Mars schreef:
Man, man, eerste Pfizer niks aan het handje. Vanmorgen vroeg tweede gehad en ik krijg nu koorts, spierpijn, koude rillingen. Meh.


Hier ook Mars. Lang geleden dat ik zo ziek ben geweest. Mijn in voormiddag gekregen en rond 23u hoge koorts, zo een rillingen dat ik dacht dat mijn tanden gingen breken en verschrikkelijke hoofdpijn. Bij de 1ste had ik geen last. (Pfizer). Ondertussen ben ik erdoor, alleen wel nog wat moe. Hopelijk jij ook al wat beter!

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 08:41

Ik ook 2x Moderna en behalve een zere arm prima !

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 09:18

Gisterochtend tweede Pfizer gehad en hele dag nergens last van. 's Avonds nog naar de bioscoop geweest. Maar toen ging ik op bed en ik had het toch koud, kon er niet van slapen. Uiteindelijk in slaap gevallen en vannacht wakker geworden omdat mijn spieren zo zeer deden. Inmiddels gaat het wel weer.. Ben alleen doodmoe en hoofdpijn.

Eerste vaccinatie nergens last van maar nu snap ik wat de bijwerkingen kunnen zijn. :D

laura1987

Berichten: 7129
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 09:35

Ik heb vrijdag de 2de Pfizer gehaald maar tot op heden weinig bijwerkingen.
Mijn arm voel ik af en toe iets, maar is niet echt pijnlijk te noemen.
Verder ben ik wel moe, maar denk eerder dat dat komt door mijn vele diensten op een rij waarbij ik om 05:00 uur s’ochtends begin.

Sani

Berichten: 27358
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 11:36

Ik heb net mijn tweede gehad.
Pfizer was mijn eerste dus zal dit ook wel zijn gok ik zo. :')

Moet nog tien minuten zitten, ben benieuwd of ik ergens last van ga krijgen.

BigOne
Berichten: 38214
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 11:40

Dochter eerste Pfizer geen last, tweede vorige week en twee dagen echt slecht. Hoge koorts, spierpijn, hoofdpijn en na twee dagen weer compleet over.

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 12:20

Ik heb na de eerste inenting met pfizer de indruk dat ik meer last heb van hooikoorts?.

Ik weet niet of dat kan?? Zijn er meer mensen die daar last van hebben?

BigOne
Berichten: 38214
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 12:28

Swanzie schreef:
Ik heb na de eerste inenting met pfizer de indruk dat ik meer last heb van hooikoorts?.

Ik weet niet of dat kan?? Zijn er meer mensen die daar last van hebben?

Hangt er vanaf wanneer je de prik hebt gehad. Er zijn door het weer bepaalde periodes een explosie van pollen geweest.

frensje
Berichten: 722
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 12:34

Swanzie schreef:
Ik heb na de eerste inenting met pfizer de indruk dat ik meer last heb van hooikoorts?.

Ik weet niet of dat kan?? Zijn er meer mensen die daar last van hebben?


Ik ben sinds de eerste Moderna enting waar ik echt goed beroerd van was, veel last van een verkoudheid. Duurt 2 dagen met keelpijn en loopneus en dan weer over en dan een paar dagen later weer. Doe iedere keer een Corona test maar deze is altijd negatief. Lijkt een beetje op allergie.

Zou de 2e enting vandaag hebben maar had weer klachten dus deze een paar dagen uitgesteld. Ga morgen ook de huisarts eens bellen. Ben sinds Corona niet verkouden oid geweest en nu echt vaak.

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 13:00

Is nu 7 weken geleden na de eerste enting...ik heb voorheen eigenlijk nauwelijks nog maar last gehad van hooikoorts

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 13:01

Gek he, frensje...het vaccin doet natuurlijk wel iets met je imuunsysteem

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 13:57

Swanzie schreef:
Ik heb na de eerste inenting met pfizer de indruk dat ik meer last heb van hooikoorts?.

Ik weet niet of dat kan?? Zijn er meer mensen die daar last van hebben?


Ik heb hetzelfde. Nooit last van hooikoorts en na de eerste Pfizer wel. Ik heb het bij Lareb gemeld.

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 15:12

Vreemd he... sure lee. Hoe lang geleden is bij jou dan nu de eerste prik en heb je er nog last van?

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 15:17

Ik heb 29 juni mijn eerste prik gehad. Dinsdag heb ik mijn tweede.
Vorig weekend was het in het bos echt heel heftig. Mijn hele neus ineens dicht en allemaal slijm in mijn keel. Echt nog nooit gehad. De week daarvoor had ik er ook last van.
Ivm de regen van afgelopen week ben ik maar weinig in het bos geweest dus niet kunnen testen of het nog steeds is.
Echt vreemd ja. Zag bij Lareb wel meerdere meldingen van seizoensgebonden allergieën.

Melvern
Berichten: 4409
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 15:25

Herkent iemand dit? Ik heb mijn eerste pfizer prik gehad. Nou kreeg ik de kort daarna vreselijk veel en grote aften in mijn mond en liep de ontsteking door naar mijn keelamandelen en mijn oor. Dat was links. Nu is dat zo goed als over en nu begint het rechts. Ik heb weer grote aften en oorpijn. Ik denk dat mijn weerstand ( die normaal al niet best is ) nu behoorlijk van slag is. Ik heb wel vaker een aftje, maar dit is wel heel erg veel, vaak en groot. Aankomende week moet de tweede, maar ik twijfel nu.

Heb nog wel wat klachten ervan gehad, maar niet zoveel last van gehad als dit

Ik ben nu meerdere keren getest en niet positief, dat is het gelukkig niet.

Mars

Berichten: 33260
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 15:28

Loreke2 schreef:
Mars schreef:
Man, man, eerste Pfizer niks aan het handje. Vanmorgen vroeg tweede gehad en ik krijg nu koorts, spierpijn, koude rillingen. Meh.


Hier ook Mars. Lang geleden dat ik zo ziek ben geweest. Mijn in voormiddag gekregen en rond 23u hoge koorts, zo een rillingen dat ik dacht dat mijn tanden gingen breken en verschrikkelijke hoofdpijn. Bij de 1ste had ik geen last. (Pfizer). Ondertussen ben ik erdoor, alleen wel nog wat moe. Hopelijk jij ook al wat beter!


Ah balen dat jij ook zoveel last had!
Hier is de koorts gelukkig voorbij, nog wel moe maar voel me een stuk beter.

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 15:34

Melvern, misschien de tweede even uitstellen totdat de klachten weer weg zijn?

Melvern
Berichten: 4409
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 15:43

Swanzie schreef:
Melvern, misschien de tweede even uitstellen totdat de klachten weer weg zijn?


Daar zou ik idee even voor kunnen bellen. Het zou me wel wat geruster maken, al hoop ik dat na de tweede het niet weer loopt als nu. Helaas weet je dat nooit.

frensje
Berichten: 722
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 15:48

Melvern schreef:
Swanzie schreef:
Melvern, misschien de tweede even uitstellen totdat de klachten weer weg zijn?


Daar zou ik idee even voor kunnen bellen. Het zou me wel wat geruster maken, al hoop ik dat na de tweede het niet weer loopt als nu. Helaas weet je dat nooit.


Ik heb de 2e ook verplaatst. Ga nu donderdag. Al twijfel ik echt.

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 16:00

Waar ben je bang voor, frensje?

frensje
Berichten: 722
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 16:12

Swanzie schreef:
Waar ben je bang voor, frensje?

Omdat ik na mijn eerste vaccinatie veel ziekig/verkouden ben en ik na mijn vaccinatie behoorlijk beroerd was, ben ik bang dat dit na de 2e vaccinatie verergert.
Aan de andere kant wil ik ook geen Corona krijgen. Mijn gevoel is dus wat dubbel over die 2e vaccinatie. 1 vaccin beschermt wel wat dus misschien laat ik het erbij.
Ik vind het lastig!

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 16:38

Lastig he frensje..ik heb ongeveer 6 weken last gehad van de eerste inenting met pfizer...wel in wisselende mate... tweede week was echt het meest erge, misselijk extreem moe, algeheel beroerd voelen..daarna week 3 en 4 ook goede dagen er tussen en week 5 en 6 meer goede dan slechte dagen en de slechte dagen waren ook mimder extreem.. ooh ja...en met momenten echt compleet slapeloze nachten...

Ik stel het uit tot week 12 want ik voel me net sinds 1 week weer normaal (afgezien van de hooikoorts dan)
Ik wil even nog genieten van me weer normaal voelen..

Hoe lang heeft het bij jou geduurd en waar had jij vooral last van?

frensje
Berichten: 722
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 16:56

Swanzie schreef:
Lastig he frensje..ik heb ongeveer 6 weken last gehad van de eerste inenting met pfizer...wel in wisselende mate... tweede week was echt het meest erge, misselijk extreem moe, algeheel beroerd voelen..daarna week 3 en 4 ook goede dagen er tussen en week 5 en 6 meer goede dan slechte dagen en de slechte dagen waren ook mimder extreem.. ooh ja...en met momenten echt compleet slapeloze nachten...

Ik stel het uit tot week 12 want ik voel me net sinds 1 week weer normaal (afgezien van de hooikoorts dan)
Ik wil even nog genieten van me weer normaal voelen..

Hoe lang heeft het bij jou geduurd en waar had jij vooral last van?


Half juni de eerste prik gehad en daarna grieperig. En sindsdien iedere week wel een dag of 2 ziekig, verkouden, keelpijn, verstopte neus en moe.
Nu dus ook weer. Word er gek van.
Je kan dus Max 12 weken tussen de vaccinaties laten? Misschien dat ik de 2e dan verzet tot ik minder klachten heb.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 17:15

Er is op de priklocatie altijd een arts aanwezig waar je mee kunt overleggen. Ook als je nog geen afspraak hebt staan mag je vragen of je kunt overleggen.

BigOne
Berichten: 38214
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 17:23

frensje schreef:
Swanzie schreef:
Lastig he frensje..ik heb ongeveer 6 weken last gehad van de eerste inenting met pfizer...wel in wisselende mate... tweede week was echt het meest erge, misselijk extreem moe, algeheel beroerd voelen..daarna week 3 en 4 ook goede dagen er tussen en week 5 en 6 meer goede dan slechte dagen en de slechte dagen waren ook mimder extreem.. ooh ja...en met momenten echt compleet slapeloze nachten...

Ik stel het uit tot week 12 want ik voel me net sinds 1 week weer normaal (afgezien van de hooikoorts dan)
Ik wil even nog genieten van me weer normaal voelen..

Hoe lang heeft het bij jou geduurd en waar had jij vooral last van?


Half juni de eerste prik gehad en daarna grieperig. En sindsdien iedere week wel een dag of 2 ziekig, verkouden, keelpijn, verstopte neus en moe.
Nu dus ook weer. Word er gek van.
Je kan dus Max 12 weken tussen de vaccinaties laten? Misschien dat ik de 2e dan verzet tot ik minder klachten heb.

Hebben jullie er ook bij stilgestaan dat je ook gewoon vatbaarder bent voor een snotneus na al die tijd van social distancing? Net als het Rs virus wat oplaait bij baby’s zijn er heel veel volwassen snotterig en verkouden. Of gewoon ziek of toch Corona opgelopen.