Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 17:35

Dan hoop ik dat het snel weer weg trekt, morrie :(:)

Ik wist niet eens dat je je kunt laten vaccineren tegen herpes

XladyX

Berichten: 1321
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 18:41

Swanzie schreef:
Principal, dat denk ik ook...maar ik merk bij mezelf dat ik juist hierdoor huiveriger wordt.....voelt een beetje aan alsof het irrelevant is dat sommige mensen heftige en lange bijwerkingen hebben..belang van inenten gaat voor alles...mensen die veel last hebben, hebben pech..

Ik zou het fijner vinden als er juist extra aandacht voor zou zijn...dan neem je het naar mijn gevoel ook serieus..met daaraan gekoppeld extra onderzoek hoe dat kan en wat de bijwerkingen dan zou kunnen verrichten...



Ik ben trouwens absoluut geen anti vaxer...



Ik denk dat het goed is dat er aandacht voor is, maar die is er ook zeker. Het staat op het formulier voor de tweede enting (heb je bijwerkingen gehad?) werd op het nieuws genoemd (meld je bijwerkingen ten alle tijde!) na nieuws over het vaccin of een onderzoek ernaar en ook online kwam ik meedere artikelen tegen van nu.nl en nos over bijwerkingen van (de tweede prik voornamelijk) de inentingen. En toen er wat mis bleek met AZ stond zo ongeveer het hele land op zn kop.

Ik denk dat de aandacht en het onderzoek ervoor er echt wel is, maar dat er beperkt interesse voor is vanuit de maatschappij ivm het feit dat het merendeel niet ziek wordt. Dat is geen onwil of (bewust) pesten van degenen die wél bijwerkingen ervaren maar nu eenmaal hoe het gaat. En daarnaast heeft het inderdaad een remmende werking op de bereidheid. Ook ik was wat huiverig voor de vaccinatie, vooral de tweede, en ik zou juist graag hebben gezien dat er minder gespeculeerd was want ik en iedereen om mij heen heeft juist géén bijwerkingen ervaren. Het is gewoon heel ongelukkig als je er wel ziek van bent geworden, maar niet te verwijten aan een gebrek aan aandacht van instanties, het nieuws, of mensen die niet dezelfde ervaring hebben.

laura1987

Berichten: 7129
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 19:01

Vandaag de tweede prik gehaald.
Baal er nog steeds van dat het moet aangezien ik Corona heb gehad, maar de GGd teststraat waar ik heen ging sneltests gebruikten ipv pcr en deze niet internationaal geldig zijn voor het herstelbewijs. Hoop niet dat ik bijwerkingen krijg.

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 19:02

Je mist mijn punt... ik kreeg van de ggd lokatie te horen dat je max 2 dagen bijwerkingen hebt en van de huisarts dat langer dan 1 week bijwerkingen niet kan..als dat dan toch gebeurd dan voedt dit just de achterdocht...en zal het sommige mensen bevestigen in hun idee dat de info niet klopt en alles een complot is..door volledig te zijn in je voorlichting voorkom je dit

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 19:05

Hier net weer in elkaar gedonderd. Had dat bij de eerste ook. Uit niets gewoon ineens 0 energie meer en het enige dat ik dan kan doen is op bed. Paar uur later weer de oude.

Had eigenlijk de hoop dat het bij de tweede niet zou gebeuren.. Is al meer dan een week geleden gezet.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 19:10

Oeps Inge, pittig. Zo verschillend hoe mensen op diverse vaccins reageren.

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 19:55

Nu er gesproken wordt over een 3e prik, verwachten jullie dat er ook een 2e prik gaat komen voor Janssen? Voor mij was er destijds geen andere keuze, precies een dag na mijn vaccinatie mocht mijn jaargang Janssen omzetten naar Pfizer. Baal ik best wel van, ten eerste omdat ik echt goed ziek ben geweest en nog steeds zenuwpijn heb in mijn voet.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 20:04

Ik denk dat je die ook wel kunt opvolgen met een Pfizer of moderna.

Berdien

Berichten: 64506
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 21:41

Zo dan, mijn arm doet gemeen zeer :oo Verder beetje moe en hoofdpijn maar dat kan ook komen door de lange week. Maar die arm is wel wat naar :=

dazzy
Berichten: 59
Geregistreerd: 16-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 22:34

Ik ben toch benieuwd..ik lees veel over pfizer en maar weinig over janssen. Ik overweeg om janssen te nemen dan met 1 klaar. Zijn er zo weinig mensen die zo denken? Of is t doordat pfizer beter zou beschermen?

Spenk
Berichten: 21750
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 22:36

De meeste mensen hadden al hun 1e prik gehad of afspraak staan voor dat je uberhaupt voor janssen kon kiezen :) hier net zo. Omdat veel mensen toch meteen zodra het kon die dag afspraak gemaakt hebben en nie tgewacht.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 22:36

Ik geloof sowieso niet in het in een keer klaar zijn. Komen sowieso nog wel nieuwe rondes aan.

Sanet

Berichten: 7925
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 23:00

Ik heb Janssen gehad, maar zou graag nog een Moderna of Pfizer willen. Maar vanuit het werk kreeg ik geen keuze.

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 23:01

Sanet schreef:
Ik heb Janssen gehad, maar zou graag nog een Moderna of Pfizer willen. Maar vanuit het werk kreeg ik geen keuze.


Ik sta hier ook voor open, alleen hoor je er weinig meer over. Het is nu allemaal Pfizer met 3e prik wat je leest.

Fitzroy

Berichten: 25098
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 23:04

Ik zou ook nog graag een extra enting met Pfizer willen. Afwachten maar …

Mars

Berichten: 33258
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 23:40

Man, man, eerste Pfizer niks aan het handje. Vanmorgen vroeg tweede gehad en ik krijg nu koorts, spierpijn, koude rillingen. Meh.

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 23:46

dazzy schreef:
Ik ben toch benieuwd..ik lees veel over pfizer en maar weinig over janssen. Ik overweeg om janssen te nemen dan met 1 klaar. Zijn er zo weinig mensen die zo denken? Of is t doordat pfizer beter zou beschermen?


Waarom zou je voor Janssen willen? Alleen omdat je er dan maar 1 hoeft? Want dan zal ik je uit de droom helpen. Ze gaan dadelijk adviseren om alsnog een 2e te nemen van Pfizer ivm de slechte bescherming tegen de Delta variant. Ook zijn de bijwerkingen van Janssen over het algemeen meer en heftiger.

Jolliegirl

Berichten: 32954
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 00:04

dazzy schreef:
Ik ben toch benieuwd..ik lees veel over pfizer en maar weinig over janssen. Ik overweeg om janssen te nemen dan met 1 klaar. Zijn er zo weinig mensen die zo denken? Of is t doordat pfizer beter zou beschermen?



Hier een janssen ganger.
Genomen om hopelijk in 1x van dat gezeik af te zijn.
Wilde liever helemaal niet, maar dsn toch, dan deze.

Mars

Berichten: 33258
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 08:45

Mars schreef:
Man, man, eerste Pfizer niks aan het handje. Vanmorgen vroeg tweede gehad en ik krijg nu koorts, spierpijn, koude rillingen. Meh.


Nou hele nacht koorts, spieren alsof er naalden in steken, kon niet eens liggen of zitten.
Hoop maar dat dit snel voorbij is, eerste prik had ik geen centje pijn...

Berdien

Berichten: 64506
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 08:57

Wat naar Mars! Ik heb een hele pijnlijke arm maar verder tot nu toe weinig last.

Storm

Berichten: 20831
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 08:59

Mars, wat vervelend. Je mag paracetamol slikken hoor.
Beterschap!

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 09:01

Hier de tweede gisteren gekregen, beetje pijn op de prikplek. Bij de eerste kreeg ik hele nare opvliegingen en daar was ik doodop van. Tot nu toe gaat het beter gelukkig.

Mars

Berichten: 33258
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 10:00

Storm schreef:
Mars, wat vervelend. Je mag paracetamol slikken hoor.
Beterschap!


Die gaan er idd vlot in :j
Het ergst zijn die prikkende spieren, bewegen gaat niet maar stilzitten ook niet en liggen is al helemaal drama. Hopelijk zakt t straks wat af.

DuoPenotti

Berichten: 29368
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 10:05

suffie schreef:
Sanet schreef:
Ik heb Janssen gehad, maar zou graag nog een Moderna of Pfizer willen. Maar vanuit het werk kreeg ik geen keuze.


Ik sta hier ook voor open, alleen hoor je er weinig meer over. Het is nu allemaal Pfizer met 3e prik wat je leest.

Ik ook. In mei de Janssen gehad, wil nu ook graag een Pfizer.

Amyyy

Berichten: 3497
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 11:05

Wat vervelend Mars! Hopelijk is het snel over. Hier bij de tweede tot nu toe helemaal geen bijwerkingen gehad. Echt 0 *\o/* hopelijk blijft het zo