Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:58

Als iemand puur en alleen een vaccinatie haalt om op vakantie te kunnen en je moet dan alsnog testen en mogenlijk in quarantaine dan gaan die mensen natuurlijk niet inenten. Om dat te promoten moet he dus ingeente mensen vrijbrief geven.
Omgekeerd is het vanuit risico oogpunt niet verstandig om gevaccineerde overal vrijbrief te geven.
Wat dat betreft geef ik het ze te doen bij de overheid, je kunt het eigenlijk niet goed doen.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:59

Precies bv alleen naar het buitenland als
Je volledig gevaccineerd bent. En ook naar festivals , bioscopen enz.

Maar dan moet je wel een waterdicht QR systeem hebben en er moet goed gecondoleerd worden. Anders krijg je alleen maar fraude.

Volgens mij is dat de enige manier.

Dan gaan de wappies en anti vaccin mensen wel heel hard schreeuwen maar jammer dan. We moeten veel strenger zijn imo. Veel te soft hier

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 11:01

Needje schreef:
Nee ze moeten gewoon op zoek naar een manier waarop iedereen naar evenementen kan.
Er zijn ook genoeg mensen die gewoon geen enting kúnnen krijgen he.
M’n vriendin loopt zoveel risico met een enting dat niet enten en Corona krijgen veiliger is.
Dus zij mag nooit meer iets doen?!
Nee zo werkt het niet.


Nee hoor heb al eerder gezegd dat ik mensen met een medische reden totaal niets kwalijk neem een die zouden ook gewoon ontheffing moeten krijgen.

BigOne
Berichten: 38214
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 11:03

Of het nu links of rechtsom gaat, er komt een periode met beperkingen aan voor niet gevaccineerde mensen. Niet alleen hier maar wereldwijd, Noorwegen kom je alleen in zonder beperkingen wanneer je volledig gevaccineerd bent, in Duitsland zijn ze ook bezig met maatregelen.
En dan hoef je nog steeds niet te vaccineren maar de consequenties heb je dan ook te accepteren. Dit word niet gedaan als dwangmiddel maar een land heeft de plicht om voor zijn burgers te zorgen, ook met andere aandoeningen die behandeling of operaties vereisen en dat lukt simpel weg niet wanneer er weer een berg Corona zieken liggen.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 11:04

ingedebruijn schreef:
Needje schreef:
Nee ze moeten gewoon op zoek naar een manier waarop iedereen naar evenementen kan.
Er zijn ook genoeg mensen die gewoon geen enting kúnnen krijgen he.
M’n vriendin loopt zoveel risico met een enting dat niet enten en Corona krijgen veiliger is.
Dus zij mag nooit meer iets doen?!
Nee zo werkt het niet.


Nee hoor heb al eerder gezegd dat ik mensen met een medische reden totaal niets kwalijk neem een die zouden ook gewoon ontheffing moeten krijgen.


Klopt maar vaak is het omdat ze niet durven hoor. Die kleine groep die overblijft daar moet inderdaad ontheffing voor komen.
Hier een schoonmoeder met heel veel onderliggende problemen . Iedereen incl huisarts zei die moet geen Corona krijgen. En natuurlijk kreeg ze Corona op haar 89 ste maar ze fietste er gewoon door heen. Vaak zijn we te bang ( uitzonderingen zijn er hoor)

BigOne
Berichten: 38214
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 11:05

ingedebruijn schreef:
Needje schreef:
Nee ze moeten gewoon op zoek naar een manier waarop iedereen naar evenementen kan.
Er zijn ook genoeg mensen die gewoon geen enting kúnnen krijgen he.
M’n vriendin loopt zoveel risico met een enting dat niet enten en Corona krijgen veiliger is.
Dus zij mag nooit meer iets doen?!
Nee zo werkt het niet.


Nee hoor heb al eerder gezegd dat ik mensen met een medische reden totaal niets kwalijk neem een die zouden ook gewoon ontheffing moeten krijgen.

Inderdaad maar de opmerking van Needje, Corona krijgen is veiliger ? Dan vraag ik me af wat ze dan heeft.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 11:08

Hier een vriendin met heftige allergieën (je kan beter vragen waar ze niet allergisch voor is, er blijft niet veel over) zij is ook niet gevaccineerd. Er zijn te veel stoffen waar zij allergisch voor is, ook binnen de vaccins

BigOne
Berichten: 38214
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 11:14

Meestal worden mensen die allergisch zijn gevaccineerd in het ziekenhuis want het risico is een anafylactische shock is er dan altijd. Maar ze kunnen echt wel gevaccineerd worden.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 11:14

bigone schreef:
Meestal worden mensen die allergisch zijn gevaccineerd in het ziekenhuis want het risico is een anafylactische shock is er dan altijd. Maar ze kunnen echt wel gevaccineerd worden.

Jawel maar zij dus niet. Haar artsen durven het ook in het ziekenhuis niet aan.
Daar kan zij gewoon niks aan doen. Het is te onduidelijk wat haar lichaam gaat doen.

BigOne
Berichten: 38214
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 11:16

Dat is wel heel vervelend want dan kan elke verwonding of ziekte waar behandeling of medicatie voor nodig is dus verkeerd uitpakken.

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 11:32

Vind dit erg geruststellend worden
Ik zou echt vaccinatie blijven doorduwen zoveel mogelijk ..hier in Belgie is Brussel toch wel echt weer het buitenbeentje omdat er zo weinig vaccinatiebereidheid is door bepaalde groepen ..de stijgende hospitalisaties zijn bijna enkel daar aan te wijten


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 11:32

bigone schreef:
Inderdaad maar de opmerking van Needje, Corona krijgen is veiliger ? Dan vraag ik me af wat ze dan heeft.


Laat ik het zo zeggen. De kans dat ze Corona krijgt én daardoor in het zkh zou komen is iig heeeeel stuk kleiner dan de problemen die zij met een enting zou krijgen. Die is nl zo goed als 100%

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 11:40

bigone schreef:
Dat is wel heel vervelend want dan kan elke verwonding of ziekte waar behandeling of medicatie voor nodig is dus verkeerd uitpakken.

Ja dat is ook zo. Bij alles word een afweging gemaakt. Voor nu is de vaccinatie eerst een nee

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 11:48

pien_2010 schreef:
Een hele grote groep mensen die zich (nog) niet laten vaccineren hebben daar vaak hele goede persoonlijke argumenten voor. Dat gaat veel verder als alleen maar dwars zijn, of wappies zijn. Daar doe je deze mensen echt mee te kort.

Ook al ben ik het oneens met ze, ik neem wel hun argumenten serieus.


Precies...mijn zus laat zich niet inenten omdat zij voor zo ongeveer alles hyper allergisch is....ze durft het niet aan..
Ik twijfel over de tweede vanwege de heftigheid en lange duur van bijwerkingen van de Eerste prik...
En zo zullen er meer mensen zijn met gegronde redenen..


Verder blijft het belangrijk solidair te blijven...het grootste gevaar is een sterke polarisatie in de samenleving.... ik ben ook solidair met mensen die longkanker krijgen door roken of hart en vaat ziekten door ongezond leven enzovoorts..... beetje gevaarlijk om mensen te gaan uitsluiten

Blijft ook een feit dat nog niet zoveel bekend is over (zeldzame) bijwerkingen bij de vaccins en men daar nu proefondervindelijk achter komt....

pien_2010

Berichten: 43219
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 11:54

Citaat:
Verder blijft het belangrijk solidair te blijven...het grootste gevaar is een sterke polarisatie in de samenleving.... ik ben ook solidair met mensen die longkanker krijgen door roken of hart en vaat ziekten door ongezond leven enzovoorts..... beetje gevaarlijk om mensen te gaan uitsluiten


Het verschil is dat mensen met ongezonde levensstijl zichzelf hebben en een beroep op de zorg doen.
97% van de mensen die met covid in de ziekenhuizen terecht komen zijn niet gevaccineerd. Deze niet gevaccineerden zorgen voor risico extra mutaties . Gaat dus veel verder als gevolgen bij ongezonde levensstijl voor de maatschappij.

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 12:00

Het gaat toch om de integriteit van je lichaam.....het is een beetje een glijdende schaal om dat verplicht te stellen...dan doe je ook iets met de grondwet...en onze democratie..

Ik denk dat er andere dingen zijn dan dwang...mensen serieus nemen met hun twijfels..extra voorlichten....goed begeleiden als mensen het eng vinden enzovoorts...dwang werkt altijd averechts en zal nog meer achterdocht opwekken

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 12:03

Duitsland gaat er nu ook al mee bezig. Het eerste land wordt altijd afgeschoten maar nu volgen er meer.

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 12:04

mutaties gaan er trouwens sowieso komen omdat de helft van de wereldbevolking nog niet ingeent is..her ernaar uitziet dat dat ook niet snel gaat gebeuren...maar wij toch over de hele wereld op vakantie blijven gaan

pien_2010

Berichten: 43219
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 12:06

Dat klopt en totaal geen reden om dus daar waar het wel kan niet te vaccineren.

Tuurlijk volgen er meer. Ik hoorde op de radio dat in Frankrijk een record aantal van 3 miljoen vaccinatie afspraken zijn gemaakt na passe sanitair. Die zijn weer binnen zal Merkel denken.

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 12:16

Ik ben ook voor vaccineren..maar niet voor verplicht stellen...mensen die twijfelen moeten vrij in hun keuze blijven..het is gewoon een feit dat we veel nog niet weten over de vaccins en daar nu, gaandeweg, achter komen..
Er is bijv nog geen onderzoek gedaan naar de wisselwerking van vaccins met andere medicatie... die gegevens zijn er dus gewoon nog niet...

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 12:18

Mensen moeten gewoon goed voorgelicht worden waarbij zowel de voordelen als eventuele nadelen van vaccineren uitgelegd wordt...ik denk dat je dan ,eer mensen over de streep krijgt dan door mensen weg te zetten als “wappies” of hun twijfel gewoon weg te wimpelen

BigOne
Berichten: 38214
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 12:29

Ik denk dat niemand een ander wegzet als wappie wanneer ze besluiten niet te vaccineren. Mensen die allerlei leugens vertellen over vaccins om zo te zorgen dat anderen ook niet vaccineren zijn wel wappies en in sommige gevallen zelfs erger.

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 13:21

Sizzle schreef:
De WHO heeft kritiek op landen die nu ook onder de 18 inenten. Het zou de pandemie verlengen.
Hun voorstel is om jeugd niet in te enten maar die inentingen naar ontwikkelingslanden te sturen.
En zo zullen er altijd gespleten interesses zijn.


Is dat vanwege het tekort aan vaccins? Dus dat je beter eerst de derdewereldlanden kunt vaccineren en dan pas (eventueel) de jongeren?

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 13:23

ingedebruijn schreef:
Needje schreef:
Nee ze moeten gewoon op zoek naar een manier waarop iedereen naar evenementen kan.
Er zijn ook genoeg mensen die gewoon geen enting kúnnen krijgen he.
M’n vriendin loopt zoveel risico met een enting dat niet enten en Corona krijgen veiliger is.
Dus zij mag nooit meer iets doen?!
Nee zo werkt het niet.


Nee hoor heb al eerder gezegd dat ik mensen met een medische reden totaal niets kwalijk neem een die zouden ook gewoon ontheffing moeten krijgen.


En als alle mensen die zich kunnen laten vaccineren dat zouden doen, krijgen de 'vanwege medische redenen niet-vaxxers' ook eerder hun vrijheid terug.

In Duitsland lijkt dit eraan te komen volgens de NOS. Ik kan dat alleen maar toejuichen.

Douce

Berichten: 3505
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 13:25

Maar met welke gedachte is dit?

Het is ondertussen wel duidelijk dat je gewoon nog corona kunt krijgen. En er zijn leeftijdsgroepen waarbij de kans op ziekenhuisopname echt heel laag is.

Paardrijden dan ook maar verbieden?

Ik volg oprecht de logica niet.