Algemeen coronatopic #6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:28

Ik zou het ook liever iets rustiger zien.

Maar ben wel blij dat het echt de goede kant op gaat nu.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:31

Mondkapje droeg ik vorig jaar al voordat het verplicht werd. Maar helaas is het mijn hele leven al als mensen mijn kant op hoesten en niezen ik gegarandeerd ziek word. Door de afstand en de mondkapjes afgelopen maanden geen verkoudheden, griep of wat ook opgelopen. Voor mij een unicum eigenlijk. Als dadelijk mensen weer niezend en proestend gaan rondlopen begint de ellende voor mij daarin helaas weer. -O- Dat staat dus volledig los van covid.

En iets rustiger aan doen zodat er misschien in september de hele ellende weer van voren af aan begint. Nu al oa jongeren die van examen reisjes besmet thuiskomen. Als die dan weer ongehinderd kunnen rondniezen en hoesten. -O- zonder de extra rem van mondkapje en afstand.
Laatst bijgewerkt door karuna op 17-06-21 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra
Berichten: 13742
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:32

Nou kapje op houden al s ik jou was dan maar

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:34

Dindsdag zijn we sinds lange tijd uit eten geweest, was echt heel fijn weer moet ik zeggen.
Een terrasje hadden we wel al eerder weer meegepikt.

Eind Augustus hebben we een team event en vorige week was ik bij een ledenvergadering met eten. Echt fijn dat je gewoon weet naar zulke dingen toe kunt werken. Ik vind het digitaal meeten gewoon geen vervanging voor echte sociale interactie.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:36

Ik loop best al wat jaren rond op deze aardkloot, maar heb werkelijk nog nooit gehad dat mensen in mijn gezicht hoesten en proesten. :=
Ofwel ben ik een unicum, ofwel zijn de belgen gewoon beter gemanierd O:)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:38

Een nies of hoest is zo gedaan. Ik ben kleiner dus alles sproeit gezellig naar beneden mijn kant op. Helaas maar al te vaak spetters van mensen die me daarna ziek gemaakt hebben in de loop van de jaren. :r de extra afstand en mondkapjes hebben dat verhindert de laatste maanden.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:40

Maar wat is je punt daarmee? Dat mensen maar mondkapjes moeten dragen zodat jij als kwetsbare naar drukke plekken kan? :+

Ik zou zeggen als het zo vreselijk is dan is dat toch makkelijk te voorkomen door thuis te blijven in de griepperiodes?

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:40

Pandora2 schreef:
Ik loop best al wat jaren rond op deze aardkloot, maar heb werkelijk nog nooit gehad dat mensen in mijn gezicht hoesten en proesten. :=
Ofwel ben ik een unicum, ofwel zijn de belgen gewoon beter gemanierd O:)


Of je hebt er nooit op gelet; het nooit wáárgenomen.

Idem niezen/proesten over groente/fruit zelfs buffet.
Hele verbetering dat dit al soms achter schermen ligt nu.

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:42

Karuna, ongeacht dat ik het heel vervelend vind voor je: wat zie jij dan als werkbare zinvolle oplossing buiten covid?
Blijkbaar voel je je al jaren bedreigd door de maatschappij, wat kan men daarin veranderen behalve dingen als niet ziek naar het werk komen?

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:43

MarlindeRooz schreef:
Maar wat is je punt daarmee? Dat mensen maar mondkapjes moeten dragen zodat jij als kwetsbare naar drukke plekken kan? :+

Ik zou zeggen als het zo vreselijk is dan is dat toch makkelijk te voorkomen door thuis te blijven in de griepperiodes?


Lijkt míj dat een béétje meer bewustzijn een wereld hygienischer is.
Bij verkoudheid kapje op zou normaal moeten zijn. Is het in z.o. azië ook.
Tja en als je zelf voor alles bevattelijk bent; zelf een goed kapje op.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:43

Lijkt me echt een bizarre wereld wanneer men zich ziek gaat melden bij een verkoudheid. Erg grappig ook in sectoren zoals de horeca, zorg en fysieke dienstverlening. Waar bijvoorbeeld thuiswerken moeilijk is. :P

Ik ga echt geen mondkapje op doen wanneer ik verkouden ben. Wat een betutteling zeg zeg.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:45

MarlindeRooz schreef:
Ik ga echt geen mondkapje op doen wanneer ik verkouden ben. Wat een betutteling zeg zeg.


Zou een kwestie van fatsoen moeten zijn.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:46

MarlindeRooz schreef:
Lijkt me echt een bizarre wereld wanneer men zich ziek gaat melden bij een verkoudheid. Erg grappig ook in sectoren zoals de horeca, zorg en fysieke dienstverlening. Waar bijvoorbeeld thuiswerken moeilijk is. :P

Ik ga echt geen mondkapje op doen wanneer ik verkouden ben. Wat een betutteling zeg zeg.


Je kan in de meeste sectoren ook gewoon thuis werken als je verkouden bent, dat zou ik wel een goede ontwikkeling vinden eigenlijk. Snap dat dat in de horeca etc niet kan, maar waarom sta je er dan zo op tegen dat je met verkoudheid een mondkapje op kan? Juist in de horeca, waar met etenswaren wordt gewerkt, vind ik het eigenlijk wel een prettig idee dat de kok / server / barpersoon een mondkapje op heeft als diegene verkouden is, ivm hygiëne. Zorg idem.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 17-06-21 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:46

Huertecilla schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik ga echt geen mondkapje op doen wanneer ik verkouden ben. Wat een betutteling zeg zeg.


Zou een kwestie van fatsoen moeten zijn.

Dan ben ik maar onfatsoenlijk. Vind het vreselijke dingen en echt achterlijk, zo krijgt de mensheid nooit ergens weerstand tegen. :')

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:46

Nou niet perse in je gezicht, maar op een afstand van 1,5 meter hoeft ook niet.. Of in dezelfde kleine kamer... Ik heb wel eens iets aan een collega moeten uitleggen (dus dan ben je wat dichterbij) die enorm moest hoesten... kan ie niks aan doen, maar het is wel irritant..

Qua werk zit ik niet te wachten op interactie met collega's :') .. maar ik heb afgelopen periode een aparte kamer voor mezelf kunnen ritselen, dus dat is dan nog wel te doen :')

Eten gaan we zaterdag weer doen, kan niet wachten .. :):)

Citaat:
Idem niezen/proesten over groente/fruit zelfs buffet.
%)

Citaat:
Ik ga echt geen mondkapje op doen wanneer ik verkouden ben. Wat een betutteling zeg zeg
Als je dan maar een eind uit de buurt van mensen blijft.. :)
Maar, wellicht wordt het wel normaler hier om dat wel te doen..

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:46

Ondertussen gaat het niets goed in de UK.
40% toename besmettingen en 25% toename ziekenhuis-opnames.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:48

Er zijn ook mensen die niet betaald krijgen wanneer ze niet kunnen werken. Erg leuk als je dan voor elke verstopte holte thuis moet blijven.

Moet ik dan ook maar met hooikoorts niet gaan werken? Is niet besmettelijk maarja je bent wel 'verkouden'. Maar de dag dat mondkapjes hier verplicht worden bij een verkoudheid emigreer ik.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:48

Sizzle schreef:
Dindsdag zijn we sinds lange tijd uit eten geweest, was echt heel fijn weer moet ik zeggen.
Een terrasje hadden we wel al eerder weer meegepikt.

Eind Augustus hebben we een team event en vorige week was ik bij een ledenvergadering met eten. Echt fijn dat je gewoon weet naar zulke dingen toe kunt werken. Ik vind het digitaal meeten gewoon geen vervanging voor echte sociale interactie.

Wij hebben via het werk met de personeelsvereniging diverse dingen online gehad... ik vind er geen klote aan.
Ik probeer zo min mogelijk dingen via zoom of andere kanalen te zien.
Het idee dat ik straks weer meeste van mijn collega's live kan zien. Heerlijk

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:49

Huertecilla schreef:
Ondertussen gaat het niets goed in de UK.
40% toename besmettingen en 25% toename ziekenhuis-opnames.

Komt doordat veel mensen nog niet volledig zijn ingeënt.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:49

Cer schreef:
Maar, wellicht wordt het wel normaler hier om dat wel te doen..


_/-\o_

sociaal bewust gedrag; anderen niet willen aansteken.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 17-06-21 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:49

Ik geloof er niets van dat het normaler gaat worden.
In een ander topic vroeg iemand zich af of het een goed idee was om met koorts en hoesten opa te gaan bezoeken want de covid test was immers negatief.

Popstra
Berichten: 13742
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:50

Maar wat is nou het punt? Als je je zo bedreigd voelt door de hoestende medemens moet je toch gewoon je eigen plan trekken! Dus zelf met een kapje op naar drukkere gelegenheden. Of nog beter, deze vermijden.

En fruit, groente moet je wassen voor je het consumeert. Dat is toch ook niet nieuw!?

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:51

karuna schreef:
Een nies of hoest is zo gedaan. Ik ben kleiner dus alles sproeit gezellig naar beneden mijn kant op. Helaas maar al te vaak spetters van mensen die me daarna ziek gemaakt hebben in de loop van de jaren. :r de extra afstand en mondkapjes hebben dat verhindert de laatste maanden.

Goh ik ben ook maar 1,62 maar ik heb daar nou nog nooit last van gehad....

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:52

Sizzle schreef:
Ik geloof er niets van dat het normaler gaat worden.
In een ander topic vroeg iemand zich af of het een goed idee was om met koorts en hoesten opa te gaan bezoeken want de covid test was immers negatief.


Dan ben je ook gewoon niet goed snik. Scheelt wel dat ik geen grootouders heb. Maar ga over 2 weken naar iemand toe van 81 en daar heb ik mee gewacht tot ze volledig gevaccineerd is. Ga dat soort risico's niet nemen. Hoewel zij nooit heel ziek is en/of geen grote aandoeningen heeft blijf dat wel een risico. Gelukkig heeft ze een ipad en spelen we samen wordfeud en facetimen we soms (soms houdt ze hem dan op de kop hihi).

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:54

MarlindeRooz schreef:
Huertecilla schreef:

Zou een kwestie van fatsoen moeten zijn.

Dan ben ik maar onfatsoenlijk. Vind het vreselijke dingen en echt achterlijk, zo krijgt de mensheid nooit ergens weerstand tegen. :')


Het ding is natuurlijk wel dat jouw keuze daarin invloed heeft op anderen; zeker als je met etenswaren werkt, lijkt me? En als ik me niet vergis kan verkoudheid best besmettelijk zijn.
Als je ergens gaat eten dan is zelf een mondkapje op doen best lastig, bovendien is het technisch gezien efficiënter als de verkouden partij dan de druppels (enigszins) tegenhoudt, ipv dat de ander dat moet gaan doen.

Ik zeg ook niet dat het een verplichting moet worden, maar ik vind het wel goed fatsoen als je in de zorg of horeca werkt eigenlijk, om moeite te doen je klanten niet te besmetten.