Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tiggs

Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 15:49

ElSea schreef:
Ik hoop vooral dat ze je niet indirect gaan verplichten omdat je anders je PCR testen zelf moet betalen. Want ik laat mezelf voorlopig ook het liefste niet inenten, maar met mijn reisschema voor dit jaar zou ik al een goede 500/600 euro kwijt zijn aan testen en ga ik me dan dus wel tegen m'n wil in laten vaccineren. Want dat is gewoon niet op te brengen.

Dat is ook iets wat ik nog mis in deze discussie, want ik ervaar die druk niet zozeer uit mijn omgeving (omdat ik het er ook gewoon weinig over heb omdat ik elk gespreksonderwerp met corona eigenlijk helemaal beu ben) maar dus wel degelijk vanuit andere hoeken.


Dus moeten wij dat maar lekker voor je gaan betalen?
Reizen is een risico, niet-vaccineren is voor 'de groep' ook een zeker risico maar goed, zelfbeschikking enzo, maar wees dan ook zo volwassen om zelf je pcr-testen te betalen.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!


Tiggs

Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:09

Licor schreef:
Ik voel de druk ook. Zag bijvoorbeeld laatst weer een nieuwsbericht over een aantal Nederlandse voetballers die zich niet wilde laten vaccineren en dan van Dissel graag met ze in gesprek wilde omdat hij t onverstandig vond, zeker gezien hun voorbeeld functie.. ik vind dat toch behoorlijk wat druk leggen, met name op die voetballers in dit geval.. maar ik voel m zeker ook


Druk voelen is relatief hè? Ik zie dit helemaal niet als druk, maar juist als onderkennen van het probleem, dat er genoeg mensen zijn die hun keuze op onjuiste gronden maken (bijvoorbeeld: het vaccin is te snel ontwikkeld), dan is het juist goed om ze bij te praten en ze de keuzes op de juiste gronden te laten maken. Wat dan in theorie nog steeds nee kan zijn.

@Gini: ook voor Elsea is er een 'gratis' vaccin beschikbaar hoor.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Tiggs

Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:22

Geen woorden voor Hutcherson, jij liegt dus tegen cliënten om ze ten onrechte een veilig gevoel te geven? Als je bij mij werkte en ik merkte dat, dan lag je eruit.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Tiggs

Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:06

Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de regels geformuleerd. Let er op dat posts inhoudelijk op de discussie gericht blijven en niet gericht tegen medegebruikers

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Tiggs

Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:25

Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de regels geformuleerd. Let er op dat posts inhoudelijk op de discussie gericht blijven en niet gericht tegen medegebruikers

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Tiggs

Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:03

keona schreef:
secricible schreef:


Sorry maar dit soort berichten zijn stemmingmakerij. "Ik weet even niet meer wat en wanneer" en vervolgens nogal een claim doen.
Er is geen enkel vaccin bekend dat onvruchtbaarheid veroorzaakt.

Nou heb effe gevraagd voor je de kinderen van deze ouders heten DES kinderen https://www.umcutrecht.nl/nl/ziekenhuis ... es-dochter


Eerst zeg je dat mensen er onvruchtbaar van worden, vervolgens gaat het over hun kinderen.

Heb je echt niet door dat je complete onzin zit te verkondigen?

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Tiggs

Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 18:30

Agossie schreef:
Onali schreef:
Met die instelling snap ik niet dat je een topic hebt geopend en snap ik des te meer dat je druk voelt.

Het topic is voor iedereen die druk voelt om iets te doen dat niet goed voelt. Er zijn in dit topic een paar bokkers die zich niets van dat gevoel aantrekken en gewoon met hun mening over iedereen heen walsen, want hun waarheid is de enige echte waarheid en daar moeten ze iedereen van overtuigen (en dus off topic gaan, maar ondertussen wel het supervoorbeeld van waarom en door wie er druk wordt uitgeoefend). Op die manier kunnen de mensen die de bovengenoemde druk ervaren niet meer normaal discussiëren omdat ze steeds door iemand 'op de vingers worden getikt'.


Prima als je wilt praten over de druk, maar er worden in dit topic gewoon dingen gezegd die niet waar zijn. En dat mag gewoon weerlegd worden, zo niet dan moet er een disclaimer bij het topic. Anders neem je jezelf als internetmedium niet serieus.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Tiggs

Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:51

Electra63 schreef:
Als ik twijfel, dan vraag ik advies aan experts. In het geval van vaccinaties Ou ik mijn huisarts om raad vragen.


Eigenlijk alle artsen en biomedici in mijn familie- en vriendenkring laten zich vaccineren, dat vind ik een positief teken.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Tiggs

Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 08:37

IMANDRA schreef:
Hoe verklaar je de flinke daling in gemiddelde leeftijd in de ziekenhuizen dan?


Ik heb het idee dat het echt vele malen harder daalt, ook de besmettingen, dan vorig jaar?

Welkom in het Dunning-Krugerpark!


Tiggs

Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:29

@Sclimpre, oh ja! Helemaal niet meer over nagedacht.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Tiggs

Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 16:54

Wat hebben die nationaliteiten ermee te maken?

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Tiggs

Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:25

Mindim schreef:
Tiggs schreef:
Wat hebben die nationaliteiten ermee te maken?


Kan hoor, mijn man werkt op een schip. Ook daar zijn verschillende nationaliteiten, ze komen uit de Filippijjnen, de ander uit Nederland, die weer uit Belgie en dan komen er nog Engelsen aan boord, het hoeft echt niet gelijk een discriminatiekaart te zijn he ;)


Nee zo bedoelde ik 'm ook niet, maar het werd zo stellig gezegd dat ik het niet zo goed begreep.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_vD, Astrid_Brann, Callisto04, F_Orumster, Frummel01, maitestar23, PlukenKrul, Tessaaa, xSCWx, Zomer en 53 bezoekers