Algemeen coronatopic #6

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
BigOne
Berichten: 38039
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:21

SusanH schreef:
secricible schreef:
Organisaties moeten gewoon hun eigen verantwoordelijkheid nemen en mensen uitnodigen die uitgenodigd mogen worden. Dit is gewoon misbruiken maken van. Ik krijg hier echt geen vertrouwen van in zorgorganisaties.

Susan, ik zag dat D66 ook oproept voor een economische variant van het OMT.


Kijk dat zijn goede initiatieven. Er moeten nu gewoon meer mensen mee gaan kijken en denken die geen viroloog of epidemioloog zijn.

Coby dat is bijzonder slecht als dat waar is.

Van de ene kant zeker maar op dit moment is het nog steeds belabberd met de besmettingen en ziekenhuisopnames, beide weer stijgende. Om dan ook nog mensen mee te laten praten die geen verstand van epidemieën en virussen hebben dan krijg je veel gepraat, helemaal halfzachte maatregelen en duurt het nog langer.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 18-02-21 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


BigOne
Berichten: 38039
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 12:25

Welke hoogleraar is dat??

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38039
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 14:02

Gewoon open doen en richtlijnen. Iedereen wiens achternaam met een a en b begint op maandag bvb , gewoon om de voorkomen dat iedereen meteen weer kilo’s action spul moet inslaan. En winkelen alleen !!

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38039
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 14:09

Klopt, word ook een puinzooi wat beheersing en gezond verstand is er bij sommigen niet bij. Dat zag je in het begin ook, ik moet naar Ikea want ik heb een wasmand nodig.
Las trouwens dat uit onderzoek in Israël is gebleken dat Pfizer en moderna na 1 prik al 85 % immuniteit geeft, dus prikken met die handel. Liever 85 % dan niets.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38039
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 17:07

Ik denk dat grootschalig testen , dus echt zoveel mogelijk mensen, goed zou zijn om te bepalen hoeveel immuniteit er is. Ik merk dat ik de laatste dagen denk bij het zien van de positieve testen hoppa, weer een stap naar de uitgang.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38039
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 11:33

Inmiddels is een eerste deelnemer aan een proefcongres van afgelopen maandag positief getest. Personen mochten alleen deelnemen na een negatieve test en na twee dagen kreeg de persoon klachten. Wat dit voor de andere deelnemers betekend is nog niet bekend.
Neem aan dat ze die ook snel nogmaals gaan testen maar is wel een dikke tegenvaller.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38039
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 15:32

Vaccinatie bewijs invoeren op het moment dat iedereen zich vrijwillig heeft kunnen laten vaccineren, geen enkele moeite mee. Mensen zetten vrolijk de spuit er in voor eigen plezier wanneer ze weer eens naar een land met dodelijke ziektes reizen omdat het daar verplicht is maar een Corona vaccinatie? Tuurlijk niet want ik ga mijn lichaam niet vernielen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38039
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 15:42

lenaa_tje schreef:
Dat is natuurlijk wel heel zwart wit gezegd. Zijn zat mensen die zich daar ook niet voor laten inenten. Verplichte inentingen zijn er nou ook weer niet zoveel

Dan komen ze het land niet in , ook een keuze.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38039
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:04

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:
Overigens denkt Zwitserland erover om hun AZ prikken door te verkopen las ik net, de kans bestaat dat ze niet door de goedkeuring komen omdat nu ook andere leveranciers aankloppen die beter tegen de ZA variant lijken te werken.


Er zijn toch al vragen mbt de dekkingsgraad van sommige vaccins tegen zelfs de basisvariant. Neem dat van Janssen met 60%. Zelfs als je daar 100% van de bevolking mee vaccineert is dat nog niet genoeg bescherming. Waarom dan aanschaffen?
Idem AZ als het minder effectief is tegen nieuwe varianten. Waarom dan vaccineren daarmee? Geeft dan alleen maar valse veiligheid en dat in méér risico.
Maar ja, wie koopt het dan; verkoop je dan geen kat in de zak?!

Kortom; trieste illustratie van de economische belangen bij vaccinatiedruk en de vraagtekens die er terecht bij gezet kunnen worden.
Ik ben bepaald niet vergeten dat er serieus sprake van was dat ik me verplicht want onmisbaar moest vaccineren tegen die varkensgriep welke een door media gevoede, door industrie aangewakkerde massahysterie bleek.
Nee ik schrijf niet dat Covid19 een massahysterie is, wel dat enige skepsis mbt de berichtgeving verstandig is.

Da
Je vergeet een belangrijk punt namelijk dat ernstig ziek worden van een besmetting na vaccinatie bijna volledig word afgedekt wat betekend dat de druk op de gezondheidszorg verdwijnt en de maatschappij weer open kan. Ziek worden bvb een week slecht zijn is wel wat anders dan drie of vier weken aan de beademing liggen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38039
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 17:00

Palmera, ik hoop dat mocht je het toch oplopen dat je niet een ernstige nasleep hebt. Het komt misschien niet zoveel in het nieuws maar alleen hier op bokt zijn heel veel gezonde jonge mensen die er lichamelijk slecht aan toe zijn. Die kunnen de trap na maanden nog steeds niet opkomen laat staan dat jij bvb nog van de prachtige natuur op Palma kunt genieten door wandelingen. En je neemt het risico bewust maar besef dat heel gezond zijn en leven geengarantie op alleen een snotneus is.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38039
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 17:41

Shadow0 schreef:
Palmera schreef:
Ze zijn er, ja. Maar het zijn er niet veel.
De kans op een auto ongeluk is groter.


Dat is beslist niet waar! Er zijn veel minder autoongelukken dan gezonde jonge mensen die toch ernstige klachten hebben en houden.

Aantal doden door verkeersongelukken in Eu 25.000 per jaar en 140.000 zwaargewonden.
Aantal coronadoden afgelopen jaar 500.000.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38039
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 20:58

Op een hoeveelheid van 13 miljoen volwassenen zijn er nu 1 miljoen gevaccineerd. Ongeveer 15 % wil niet , dat zijn er ongeveer 2 miljoen dus nog 10 miljoen te gaan en we zijn er klaar mee, op naar de zomer. ( positief blijven)

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38039
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:03

Het is ook zo dat het grootste gedeelte geïnfecteerden er goed vanaf komt anders was de ramp helemaal compleet. Hangt er ook van af in welke leeftijdsklasse je bekenden vallen, ik ken er een stuk of 20, 3 overleden, 4 nog niet weer op oude niveau en de rest geen klachten meer.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38039
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:00

Sizzle schreef:
Ik had van de week een linkje geplaatst waar de lockdown in een cijfer wordt uitgedruk. Dan is NL inderdaad heel streng, maar ik begrijp ook niet waarom de afname zo stabiliseerd.
Wij zitten volgende week weer heel losjes aangezien de daling dat ook toelaat. Gaat het weer omhoog dan zal er wel weer wat dicht gaan.

Zeer dichtbevolkt, nu worden ook kinderen getest , toch veel besmettingen achter de voordeur , Engelse variant , zeg het maar. En die Engelse gaat snel, kijk maar bij het UMCG .

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38039
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 17:37

Ik zie nog aankomen dat in Nederland de horeca en detailhandel gewoon de deuren massaal open gaat gooien.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38039
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 17:49

Monique, hoe groot zijn die provincies bij jullie en de blauwe , zijn dat de dunbevolkte gebieden?

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38039
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 18:22

MoniqueT schreef:
Bigone, blauw geeft het aantal besmettingen aan. Ik geef even een plaatje van de cijfers van de provincie. De stad Murcia is de zevende stad van Spanje in inwoneraantal en die is nu net zo blauw als onze kleine gemeente van 6147 inwoners in 11 dorpjes.

Het is van ons uit ongeveer 1,5 uur rijden naar de andere uithoek van de provincie, wij zitten in het bolletje rechtsboven waar de pijl bijstaat. Als je aan de linkerkant de provincie uitrijdt, zit je in Andalusië waar HC woont.


En nu begint mijn Spaanse les!!

[ [url=m/pEcarb.png]Afbeelding[/url] ]

Oké, dat geeft ook wel iets aan qua dichtheid, jullie provincie beslaat een kwart van Nederland alleen zit de bevolkingsdichtheid bij ons meer dan drie keer zo hoog dus meer kans op besmettingen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38039
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 08:50

besita schreef:
Ik vind dit 100 x mooier om te zien dan alle demonstraties die er in alle landen zijn geweest met duizenden op elkaar geplakt en alles vernielen en in brand steken ..en die uiteindelijk ook geen besmettingshaarden zijn geworden anders hadden we het zeker in de media vernomen ..nee doe dan maar effe dansen met mm in open lucht

Dat weet je dus niet. Want dit waren over het algemeen geen brave burgers en de meesten jong. Dit lijken me ook geen mensen die braaf gaan testen bij een snotneus dus is er gewoon qua besmettingen niets over te zeggen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38039
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:12

Het gaat er vooral om of die mensen zich wel laten testen! Dat zegt dus niets over besmettingen, wanneer je niet test loopt het ook niet op. Natuurlijk is het risico buiten minder maar zie het bericht van Lena. Die gingen wel testen en zitten nu binnen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38039
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:37

SusanH schreef:
Ja was 1 medewerker besmet.

Het bleek inderdaad een medewerker van de organisatie te zijn, nam dus niet deel aan het congres. Die zijn ook allemaal getest maar in 48 uur kan er veel gebeuren.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38039
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 16:17

Wat is vrijheid ? Gewoon doen wat je wilt zonder aan anderen te denken bij een aantal en daarom is iedereen de “ vrijheid afgepakt “ ik vind trouwens dat we niet zo moeten miepen over vrijheid want we kunnen nog heel veel .
En loze beloftes? Tja, je kunt misschien een verontschuldiging krijgen over het niet intrekken van de avondklok maar kun je je daar echt druk om maken? Gewoon accepteren dat hij er nog even is en door !

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38039
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 16:53

De grootste groep positieve gevallen word gevonden bij de 18-24 jarigen, waarschijnlijk ook meteen de reden dat daarvoor het onderwijs nog niet open gaat. En de kroegen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38039
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 18:41

996981 schreef:
bigone schreef:
De grootste groep positieve gevallen word gevonden bij de 18-24 jarigen, waarschijnlijk ook meteen de reden dat daarvoor het onderwijs nog niet open gaat. En de kroegen.

Heb je daar een bron van? :)

Dat is de groep die volgens mij het minst de zorg belast n.a.v. besmetting. Als het waar is dat in deze groep de meeste positieve tests gedaan wordt, vind ik het absoluut terecht dat er versoepeld gaat worden.

Klopt, ze belasten niet de ziekenhuizen maar zijn wel vaak de meest actieve groep mensen, afspreken met vrienden , sporten, werken in de supermarkten en ze hebben ouders en grootouders.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38039
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 18:43

996981 schreef:
moonsparkle schreef:
Het probleem is dat hun het weer kunnen overbrengen op ouderen

Dat snap ik, maar alles dichthouden “om code zwart in de zorg te voorkomen” terwijl het grootste aantal besmettingen ligt in de groep die in 99% van de gevolgen de zorg op geen enkele manier belast zou ik niet te rechtvaardigen vinden. Helemaal nu een groot deel van de ouderen reeds gevaccineerd is en wordt. Ouderen die nog niet gevaccineerd zijn zullen in mijn ogen, net als ieder ander die weet tot de risicogroep te behoren, zelf ook een stukje verantwoordelijkheid moeten nemen om besmetting te voorkomen.

Het enigste dat ik nog kan doen is ook de boodschappen laten bezorgen ipv eens per twee weken alles te halen tijdens het ouderen uurtje . En helaas bezorgt AH hier niet.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38039
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 19:19

Ik vind de persconferentie niet somber maar gewoon duidelijk. Oproep van Rutte om te testen en thuis te blijven, vooral die 25% die na een positieve test toch de deur uitgaan ( asociaal) en gaan we toch de verkeerde kant op gaat de boel gewoon weer op slot.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, bente_sat, Bowo, Britta31, chocky84, DotBot, ellen05, heidy_wilco, HELder, MerleSimone, Mirre1415, Miss_Mii21, mooney, ontherun, Roos_h, Saintelette, sunshine, Unoo, Zwerte en 62 bezoekers