Het corona vaccin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291


Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 00:24

lenaa_tje schreef:
Abiola schreef:
Ik zou ook wel willen weten wanneer ik aan de beurt ben, ik ben van 1970, en ik ga er vanuit dat ik over een maand wel een brief in de bus heb. Eerder heeft het geen zin om op de site van de GGD te zijn, die zijn bij bouwjaar 1963.

Dat is anders in afwachting van een risicogroep uitnodiging:)

Dan nog moet je wachten op je brief.

Overal waar ik ben, ben jij niet....



lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 00:25

Dat zeg ik ook hè. Maar je overbelast geen systemen om op basis daarvan te kijken hoe het staat. Zal wat anders zijn als je afspraken bezet houdt

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 10:43

In Duitsland mogen nu ook grotere bedrijven zelf hun personeel gaan inenten. Dat zal ook wel een mooie ontlasting zijn van het systeem.
Het gaat nu bijna overal in Europa goed snel :)
Inmiddels hebben ook al meerdere van mijn gezonde jonge collega‘s hun eerste prik, ik ben er nog niet doorheen gekomen (first come, first serve) maar dat duurt ook vast niet meer lang.

purny

Berichten: 27461
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 10:48

IMJ schreef:
idinn schreef:
Ik verwacht mijn brief ergens eind dit jaar (bouwjaar 1987) met dit tempo :') En welke prik, maakt mij echt niks uit. Bijwerkingen zijn zo zeldzaam. Met beetje geluk valt de reactie sowieso mee, omdat ik het waarschijnlijk toch al wel gehad heb.

In dit tempo?
Meer dan 160 vaccinaties per minuut.. Nederland doet best leuk mee hoor momenteel.

Ja idd. We prikken zelfs sneller dan het vk en de us op het moment

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Echwel

Berichten: 12458
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 10:49

Sizzle schreef:
In Duitsland mogen nu ook grotere bedrijven zelf hun personeel gaan inenten. Dat zal ook wel een mooie ontlasting zijn van het systeem.
Het gaat nu bijna overal in Europa goed snel :)
Inmiddels hebben ook al meerdere van mijn gezonde jonge collega‘s hun eerste prik, ik ben er nog niet doorheen gekomen (first come, first serve) maar dat duurt ook vast niet meer lang.

Mijn nichtje de 20ste

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

cam
Berichten: 3019
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 10:49

Gisteren om 15.45 geënt met AstraZeneca, maar eigelijk tot nu nog geen klachten.
Vanmorgen opgestaan met een beetje watten hoofd en voelde wat warmer. Maar geen echte klachten.
Hopelijk blijft het zo.

PEPPER mijn gouden paardje altijd in mijn hart [o]

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 10:51

Fijn Echwel :)
Helaas heb ik het traagste kanton :+

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 11:38

Fijn!

Hier in Kanton Brabant komt ook alles een kwartiertje later :))

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

pien_2010

Berichten: 43121
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 12:00

Fijn al die positieve berichten. Frankrijk zit nu boven de 18,55 miljoen prikkies dus gaat ook goed. Morgen mag ik weer voor de 2de. Blij mee.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 13:17

Hier bij ons ' mengen ' ze blijkbaar gezonde 40 en 50'ers tussen de mensen uit de risicogroep om de privacy van die laatsten te garanderen in de vaccinatiecentra.
Ik vroeg mij al af van de week hoe het kwam dat ik zo vroeg die mail kreeg.

janouk
Blogger

Berichten: 17851
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 13:19

Ik mag volgende week zaterdag gevaccineerd worden. *\o/*

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 13:22

janouk schreef:
Ik mag volgende week zaterdag gevaccineerd worden. *\o/*


Volgens mij ben je blij :D

pien_2010

Berichten: 43121
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 13:55

janouk schreef:
Ik mag volgende week zaterdag gevaccineerd worden. *\o/*


*\o/*

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 14:01

Fijn, veel afspraken en weinig nare bijwerkingen.. *\o/*

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 14:05

janouk schreef:
Ik mag volgende week zaterdag gevaccineerd worden. *\o/*

Fijn!

Mijn zusje is ook ingeënt. Haar Duitse schoonvader had vaccins over... ook niet helemaal hoe het volgens mij hoort maar goed.
Dat zal hier net zo goed gebeuren. Ik vind er wel wat van maar ik ben blij voor haar.

anjali
Berichten: 15043
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 14:12

Veldbloem schreef:
Fijn, veel afspraken en weinig nare bijwerkingen.. *\o/*

Ik ben gisteren dus gevaccineerd en voel me eerder beter dan slechter dan voorheen, wel met een iets stijve bovenarm maar zonder daar overlast van te hebben want normaal te gebruiken.Ik ben nu wel blij met die prik want ik heb het idee dat mensen overal onvoorzichtiger worden, ze gaan gewoon hoestend en niezend toch overal heen.Al hoeft dat niet te betekenen dat ze corona hebben, maar het is dan wel verdacht.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 14:14

Er gaat een nare verkoudheid/griepje rond. Ik ken veel mensen (negatief getest) die hier best lang mee lopen. Ik was er zelf ook best ziek van en vriendin is ook gevloerd (zij zelfs 3x getest omdat haar huisarts het niet vertrouwde)

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 14:17

lenaa_tje schreef:
Dat zal hier net zo goed gebeuren.


Ha ja, hier ook het ene na het andere verhaaltje wat naar buiten komt :D

Een burgemeester die heel erg vals speelde en al een paar maanden gevaccineerd is.
Ze heeft nu een stap achteruit gezet want alles is uitgekomen :+

En dan net een brandweerkorps waar ook de echtgenotes op de reservelijst gezet werden. Was nochtans enkel bedoeld voor brandweerlieden en politie.

It happens everywhere.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 14:19

Die burgemeester had ik gelezen inderdaad haha.
Voor haar ben ik blij ze is ook fysiotherapeut en die worden hier niet eerder ingeënt dus voor haar patiënten is het ook alleen goed.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 14:21

Fysiotherapeuten ( dat zijn kinesisten, toch ? ) die werden hier in BE samen met het andere zorgpersoneel als één van de eerste groepen gevaccineerd.

Bijzonder dat dit in sommige landen niet zo is want die hebben toch echt wel vaak heel close contact met veel mensen op een dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 14:24

anjali schreef:
Veldbloem schreef:
Fijn, veel afspraken en weinig nare bijwerkingen.. *\o/*

Ik ben gisteren dus gevaccineerd en voel me eerder beter dan slechter dan voorheen, wel met een iets stijve bovenarm maar zonder daar overlast van te hebben want normaal te gebruiken.Ik ben nu wel blij met die prik want ik heb het idee dat mensen overal onvoorzichtiger worden, ze gaan gewoon hoestend en niezend toch overal heen.Al hoeft dat niet te betekenen dat ze corona hebben, maar het is dan wel verdacht.


Moeder van mijn collega had in november corona en nog steeds iets restklachten. Na haar vaccinatie voelt ze zich duidelijk beter, schijnt echt een soort boost voor je immuunsysteem te zijn :j

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 14:25

Pandora2 schreef:
Fysiotherapeuten ( dat zijn kinesisten, toch ? ) die werden hier in BE samen met het andere zorgpersoneel als één van de eerste groepen gevaccineerd.

Bijzonder dat dit in sommige landen niet zo is want die hebben toch echt wel vaak heel close contact met veel mensen op een dag.

Klopt! Nee die vallen als ze gewoon in een praktijk werken hier niet onder zorgpersoneel :+
Geloof dat ze wel eerder zijn maar voor nu nog niet mee gestart

Maar zo werkt een vriendin op speciaal onderwijs voor leerlingen met een medische beperking. De verpleegkundige daar is ingeënt en zij niet terwijl zij zelf ook dichtbij staan. Afstand is niet anders etc. Helpen kinderen naar het toilet, met eten etc.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 14:35

Dat is op z'n zachtst uitgedrukt best wel eigenaardig te noemen :7

Hier werden ook vrijwilligers in rusthuizen en ziekenhuizen samen met het verplegend personeel gevaccineerd.
Een 18-jarige jongen hier uit de buurt doet dit 2 dagen per week in een rusthuis en die kreeg als één van de eersten zijn vaccin :D

janouk
Blogger

Berichten: 17851
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 16:25

Pandora2 schreef:
janouk schreef:
Ik mag volgende week zaterdag gevaccineerd worden. *\o/*


Volgens mij ben je blij :D


Ja, ik ben zo klaar met alle Covid maatregelen. Hoe sneller we weer terug kunnen naar "normaal" hoe liever.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Femke_Tweety

Berichten: 11975
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 16:39

Pandora2 schreef:
Fysiotherapeuten ( dat zijn kinesisten, toch ? ) die werden hier in BE samen met het andere zorgpersoneel als één van de eerste groepen gevaccineerd.

Bijzonder dat dit in sommige landen niet zo is want die hebben toch echt wel vaak heel close contact met veel mensen op een dag.



Precies de reden dat ik momenteel niet naar fysiotherapie durf, terwijl het wel hard nodig is.

Dat, plus het feit dat ik een heel goede fysio heb, maar die corona net niet serieus genoeg neemt naar mijn zin.
Dus dan maar even doorbijten nog.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Domi_94, Esplen, Fly_high, Googlebot, jasz, MarieAnne, MariekeR, Supervixen, SusanH, WendyShet, xYaartje en 115 bezoekers